Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 13:29

Dit is toch het beste uitzicht ooit <3

Oeps planning daag. Vuilwatertank uitvoerbuis heeft kuren. Na 2 uur prutsen op de losplaats heeft de camping eigenaar voor morgen een afspraak kunnen maken voor reparatie. En kunnen we nu niet weg. En onze vorige plek was vol nu. Nu dit uitzicht wat vervelend toch
De enige vrije plek nog pal aan zee. Tjsa dan maar het beste er van maken en rusten snorkelen en van het uitzicht genieten :))

Afbeelding

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:43

karuna schreef:
Dit is toch het beste uitzicht ooit <3

Oeps planning daag. Vuilwatertank uitvoerbuis heeft kuren. Na 2 uur prutsen op de losplaats heeft de camping eigenaar voor morgen een afspraak kunnen maken voor reparatie. En kunnen we nu niet weg. En onze vorige plek was vol nu. Nu dit uitzicht wat vervelend toch
De enige vrije plek nog pal aan zee. Tjsa dan maar het beste er van maken en rusten snorkelen en van het uitzicht genieten :))

[ [url=m/Qk4C67.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt alsof je op de camping zit waar ik van de zomer zat.

Balen van de kuren van de uitvoerbuis, hoop dat het meevalt:)

lukka63

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:05

Is het waar jullie zitten ook zo warm ,wij zijn bij Sitges

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 17:08

Valt mee, 22/25 graden gelukkig niet warmer.
Dit is nog Spanje. Iets onder Lloret de mar. Silly woman waar zaten jullie?

Afbeelding
Afbeelding

De buis is nu in ieder geval dicht. Wel terug gegaan naar dezelfde camping voor een dagje niet veel doen. Mijn lijf zei vanmorgen ho stop niet verder. Te weinig rust gehad toch. Dan is het ook echt klaar en een bed/lig dag houden. Ik zit nu eindelijk weer recht op

Na het "zwemmen" is het goed slapen

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 08:23

karuna schreef:
Valt mee, 22/25 graden gelukkig niet warmer.
Dit is nog Spanje. Iets onder Lloret de mar. Silly woman waar zaten jullie?

[ [url=m/yjoz4m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sku37n.jpg]Afbeelding[/url] ]

De buis is nu in ieder geval dicht. Wel terug gegaan naar dezelfde camping voor een dagje niet veel doen. Mijn lijf zei vanmorgen ho stop niet verder. Te weinig rust gehad toch. Dan is het ook echt klaar en een bed/lig dag houden. Ik zit nu eindelijk weer recht op

Na het "zwemmen" is het goed slapen

In Santa Susanna, bij Bon Repos

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 09:21

:D knap herkend zeg, ik heb het idee dat elke camping hier op elkaar lijkt

Vandaag kunnen we eindelijk op pad weer *\o/*

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:13

geniet ervan samen... ziet er iig mooi uit daar

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:50

Heerlijke plaatjes Karuna. Fijn dat jullie lekker zo op pad kunnen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 13:12

Mijn grootste nachtmerrie overleefd *\o/* , "even" een badpak kopen die ik had kwa veranderd model eigenlijk onbruikbaar. Of mijn billen inmiddels te dun, of mijn buik en borsten die dan of eruit wilden of geplet.
Nu 19 badpakken moeten passen voor ik twee passende exemplaren had. Een voor zwemmen in een normaal bad en een voor glijbanen en zee. Ik haat dat dus echt. Gelukkig een Decathlon waar we langsreden. Dan maar stoppen.

Nu onderweg naar uiterlijk Roses of zoveel eerder dat we het zat zijn. Gister was de zee eindelijk zwembaar snorkelbaar maar te beroerd en onder invloed door medicijnen dat het niet verantwoord was. Nu dus onderweg. Kan best dat we lloret de mar (o gruwel :+ maar dan heb ik dat als Nederlander ook eens gedaan :)) ) als eindpunt aanhouden of iets noordelijker als ik meteen al gillend weg wil.

Ook in de afgelopen dagen gemerkt dat wat hier meest rondstampt nu ietwat anders is als ik ben met veel luidruchtige 60 plus dames in te krappe bikinis en mannen die hun uitgedijde buik graag flanerend aan iedereen tonen. In de kleuren engels bleek met kreeft rode accenten of gecremeerd nog tijdens leven.

En gisteravond was het privetreintje door malgrat del mar leuk, ook door de stad zelf. Maar we passeerden een restaurant waar een Amsterdams bandje van 70 plus mannen hollandse meestampers aan het kwelen waren. Met de wervende teksten als: in mijn achtertuin.in mijn tuin staat de buurman ..... Meer verstonden we niet %)

Ach ja wel leuk om een keer kort mee te maken. Een cultuur schok omdat ik meest dergelijke dingen probeer te ontlopen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:18

Nou dat heb je dan ook weer gehad :=

Sowieso een badpak....de horror.... ik heb lekker als badkleding een soort fietsbroekje, een bikini en dan een soort opengewerkt hemdje er overheen. Ooit eens bij BonPrix gekocht bij de mix & match badkleding. Ideaal :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 14:28

Bikini en mijn buik nope. Dat wordt het niet helaas. Iets met prednison kilos af en aan die zijn sporen hebben achtergelaten nu die kilos er niet meer zijn. Het zou zelfs vergoed worden maar mag helaas niets aan gedaan worden

Dit verwacht ik niet bij de costa brava. Hoge vergezichten en pittig steile wegen. Wat een uitzicht nu met hamburger bakken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:31

Sitges is ook erg leuk,wij rijden morgen weer voorbij Barcelona.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 14:46

Ah dan zitten jullie bijna in dezelfde hoek.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:37

De Costa Brava is idd schitterend!! Ook Sitges is erg leuk. Vorig jaar zijn we 2 daagjes in Santa Susanna geweest, daar vond ik het vooral heerlijk dat je meteen aan het strand zat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:00

Bikini met nog een soort hemdje er overheen, waardoor je buik niet ziet :)
Maar dan trekt de onderkant niet omhoog, en de bovenkant niet omlaag zeg maar.
Tankini noemen ze het geloof ik :)

Mooi zo naar beneden kijken op het water, door het groen :+:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 18:13

Santa susanna is gewoon een heerlijk open en toegankelijke hondvriendelijke plaats. Hoe anders is het hier -O- . Man man de uitzichten waren mooi maar een plek om te slapen. 8)7 Of grote borden verboden voor campers, of campings waar de hond absoluut niet toegestaan is, een hele mooie was volgens de site nog honden toegestaan mits niet zwaarder dan 20 kg. Maar helaas andere eigenaar en nu verboden voor honden. :n nergens een camperplek te vinden ook. Dus weer aangewezen op een camping helaas, best een eind verder dan we wilden. -O-

Zuidelijker nu geen tijd voor :n komt misschien wel een keer.

Maar we staan weer, weer dicht bij het strand, maar wat een verschil :oo santa susanna camping gescheiden van het strand door een paar paaltjes met touw. Hier hoog hek, heel hoog hek en electronisch slot erop. 8)7 Terwijl je 20 m om gewoon kunt doorlopen als je de bewaker te vlug afbent :') . Inparkeren was even een klusje.10 cm links en rechts van een paaltje.

Wel zo op het oog een vriendelijk plaatsje, nog steeds geen voet in zee gezet helaas. We kwamen te laat aan hier en het dreigt een beetje naar nattigheid. Wat we doen, of morgen door of even zwemmen of als dat gaat lukken een duikles (nog steeds een grote wens van me, meer dan in een zwembad rondspetteren). Lopen gaat me beroerd af, gewichtsloos in et water is heerlijk aardig pijnvrij.

Tankini ah die dingen, wel geprobeerd maar daarvoor zit mijn buik teveel in de weg helaas. Kwa zicht boeit het me niet, ik ga ook naar een sauna. Maar hij moet niet over een bikinibroek gaan glijden. := Of ik moet een broekje tot onder mijn borsten hebben, een soort Obelix broek :+ .maar goddank, ik heb er nu twee. Hopelijk kan ik weer een tijdje vooruit dan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:58

Mooi uitzicht, wij zijn een keer net onder Barcelona geweest, zag er ook zo uit.
Ik draag gewoon een bikini, of niets, op het naaktstrand. Daar is iedereen gelijk, allerlei figuren komen daar voorbij, en lekker egaal bruin worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 19:22

Naaktstrand boeit mij ook niet maar in een zwembad heb je geen keuze

Maar jeee als het goed is overmorgen ochtend mijn eerste open water duik. Wel eens in een zwembad gespartelt maar nu dan eindelijk voor het echie. Wel al eens gesnorkeld in florida bij de keys en in nl uiteraard maar echt onderwater niet eerder in echt buitenwater. Het schijnt hier mooi vissig te zijn. Morgen ga ik snorkelen hier bij het campingstrand

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 19:27

Snorkelen en duiken lijkt mij erg mooi, maar ik kan dus echt niet ademen door een snorkel of zo'n masker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 19:34

Ik heb er gelukkig geen probleem mee. Gv lukt het ook niet, die raakt in paniek gaat spartelen en dat wil echt niet. In Florida wel geprobeerd maar bij de manatees moest hij stoppen en mocht hij alleen drijven zonder snorkel omdat zijn gespartel ze bang maakte. Hij heeft nu een volgelaats snorkelmasker. Morgen kijken of dat wel lukt daarmee

Ik word helemaal zen met hoofd onder water, stil pijnarm en kalm. Heerlijk

Hij had wel met de boot meegemogen maar dat kan niet met oude dame

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:16

karuna schreef:
Santa susanna is gewoon een heerlijk open en toegankelijke hondvriendelijke plaats. Hoe anders is het hier -O- . Man man de uitzichten waren mooi maar een plek om te slapen. 8)7 Of grote borden verboden voor campers, of campings waar de hond absoluut niet toegestaan is, een hele mooie was volgens de site nog honden toegestaan mits niet zwaarder dan 20 kg. Maar helaas andere eigenaar en nu verboden voor honden. :n nergens een camperplek te vinden ook. Dus weer aangewezen op een camping helaas, best een eind verder dan we wilden. -O-

Zuidelijker nu geen tijd voor :n komt misschien wel een keer.

Maar we staan weer, weer dicht bij het strand, maar wat een verschil :oo santa susanna camping gescheiden van het strand door een paar paaltjes met touw. Hier hoog hek, heel hoog hek en electronisch slot erop. 8)7 Terwijl je 20 m om gewoon kunt doorlopen als je de bewaker te vlug afbent :') . Inparkeren was even een klusje.10 cm links en rechts van een paaltje.

Wel zo op het oog een vriendelijk plaatsje, nog steeds geen voet in zee gezet helaas. We kwamen te laat aan hier en het dreigt een beetje naar nattigheid. Wat we doen, of morgen door of even zwemmen of als dat gaat lukken een duikles (nog steeds een grote wens van me, meer dan in een zwembad rondspetteren). Lopen gaat me beroerd af, gewichtsloos in et water is heerlijk aardig pijnvrij.

Tankini ah die dingen, wel geprobeerd maar daarvoor zit mijn buik teveel in de weg helaas. Kwa zicht boeit het me niet, ik ga ook naar een sauna. Maar hij moet niet over een bikinibroek gaan glijden. := Of ik moet een broekje tot onder mijn borsten hebben, een soort Obelix broek :+ .maar goddank, ik heb er nu twee. Hopelijk kan ik weer een tijdje vooruit dan.

Waar zijn jullie dan kan ik die overslaan,want wij hebben ook honden bij.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:24

Tinka schreef:
Snorkelen en duiken lijkt mij erg mooi, maar ik kan dus echt niet ademen door een snorkel of zo'n masker.

Ook niet een full face masker? Bij Decathlon zijn die voor een prima prijs te krijgen, ik vind het erg fijn. Ik kan ook niks het een bril en snorkel, altijd ruzie mee.

Ik ben vandaag volgens mij bijna langs je huis gereden. Onderweg naar de Zuid Eifel voor een laatste stop, wilden we naar Xaronval, dat zich in de 1900 sfeer heeft aangekleed. Maar helaas, alleen contant betalen voor entree, en we hadden geen zin om nog 30km extra te rijden om geld te pinnen. Denk wel dat het een aanrader voor je is als je het nog niet kent.

We hebben best wat leuke plekjes gezien onderweg.

Jardin botanique in Nancy, erg mooi.
Afbeelding

Even van de weg af gedoken, kwamen we deze leuk bijgehouden ruïne tegen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn we rond een groot gat in de grond gelopen (in de buurt van Mauvilly)
Afbeelding

Geslapen in een kasteel, bubbel tent, boomhut, western hutje, cabane en nu de laatste nacht in een soort vouwwagen van hout
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:11

Mooie foto's ook prairy. Nee full face mask heb ik ook geprobeerd, kreeg het er benauwd van, idee dat ik niet goed kon ademen. Zal wel tussen mijn oren zitten.
Toen we naar Egypte gingen en iedereen geen snorkelen en dolfijnen kijken zat ik op de boot. Was erg mooi daar, veel kleurrijke vissen. Kon alleen van bovenaf kijken.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 00:34

karuna schreef:
:D knap herkend zeg, ik heb het idee dat elke camping hier op elkaar lijkt

Vandaag kunnen we eindelijk op pad weer *\o/*

Haha ik combineerde het met een eerdere foto waar Santa Susanna op stond :D

En ben er 'net' geweest, wij stonden een paar rijen meer naar achteren :)

De muziekkeuze op de camping was ook niet echt onze smaak :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 02:56

Prachtige foto's Prairy!
En wat een aparte plaatsen om te overnachten! Die tent en die boomhut! <3
Ik vraag me af waar dat hamsterwiel op foto 4 voor is?