Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Monique1963 schreef:Juud ik vergeet telkens te zeggen. Ik weet niet of het in de Cantal ook zo is, maar in de Corrèze had iedere gemeente wel een stuk communaal bos. Als belastingbetalende inwoner van zo'n dorp had je recht op een coupe. Dus voor een drol koop je dan een kapvergunning voor een x aantal sterre, en de cantonnier wijst je dan een stuk communaal bos aan dat je mag kappen voor eigen verbruik. Het is verboden het te verkopen. Meestal zetten ze het af met lintjes om de bomen of verf op de stammen. Het is wel veel werk uiteraard, maar wel gaaf om te doen. Maar geen idee of ze dat bij jullie ook hebben.
En ja over dat water, dat hebben wij dus ook. We hebben onze eigen voorzieningen, gebruiken nauwelijks gemeentewater, maar krijgen dus wel een rekening maandelijks, voor het abonnement, waterzuivering, etc.
Tinka schreef:Die vliegen, zijn dat geen klustervliegen, hadden wij hier ook. Gelukkig niet zo heel veel. Wel veel werk hoor dat klussen.
tamary schreef:Er zijn electrische kettingzagen op accu tegenwoordig. Combineer dat met goed (laten) kappen zodat je stronk weer uitstoelt naar soort struik en je hebt makkelijk hanteerbare maat hout. Ook meer leven in zulke bossen trouwens van wat oudere filmpjes die ik er over zag.