Wij hebben in Stockholm ook erg veel sneeuw. Er ligt nu weer een aardige laag terwijl we vorig week heerlijk weer hadden Al is het juist de laatste 2 jaar erg weinig sneeuw geweest in verhouding met 'normaal'.
Nu op zoek naar goed breedband kastje voor in de stal. Dan kunnen we de camera's opnieuw installeren. Keuze zat, nu nog kijken welke het beste is.
mirjamalvaro
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-21 09:13
Weet iemand hier hoe ze de gravelwegen onderhouden? Hoe diep ze worden losgetrokken (of helemaal niet?) Wat ik kan vinden, denk ik dat ze max 5cm diep gaan.
spotless
Geplaatst: 12-03-21 09:56
Ik heb ze hier afgelopen zomer bezig gezien met een trekker met een bak met gravel voorop en een soort baksleep erachter. Prima resultaat; gaten dicht en sporen eruit. Die komen na verloop van tijd wel weer terug natuurlijk want dat nieuwe gravel ligt redelijk los. Hoe diep ze gingen heb ik niet op gelet. Maar aangezien ze ruime ervaring hebben ga ik er van uit dat dat de beste manier is Hoe lang dat houdt hangt er denk ik ook van af hoeveel en wat voor verkeer er overheen gaat. Als ze met vrachtwagens hout rijden heeft het wel flink te lijden. Maar dat wordt ook wel vantevoren geprepareerd en na afloop gerepareerd. Is het een weg van de kommun of is er een wegvereniging?
Let er op dat ook vorst aarde aardig in beweging krijgt. Onder de vorstgrens / 1 meter diep zit je redelijk veilig, ook met bijplaatsen palen, etc. later.
Weer laagje erbij. Maandag komt aannemer helemaal uitmeten tot hoe hoog we moeten opvullen.
Verder nachtverblijf voor straks aan het maken als er beton gegoten moet. Ze krijgen dan 0.3 ha en 4 tenten van 3.1 bij 4m. Hopelijk blijven ze er rustig onder dat ze in de nacht buiten moeten blijven. Zijn nu al het ijzerdraad aan het verwijderen. Daarna moeten er palen bijgezet en goed schrikdraad eromheen. De "tenten" zijn besteld en komen met 4-6werkdagen. (Hopelijk)
mirjamalvaro
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-21 18:06
En weer verder
Hier de houten vloer ook eruit gebroken en opgevuld.
Ik hoop het vooral. De vloer zal er wel inzitten. Daarna is de vraag of de stallen dan ook eindelijk eens geleverd zijn og dat we weer creatief moeten worden. Voordeel als de vloer erin zit wordt de ruimte die ze nu hebbem 2x zo groot.
mirjamalvaro
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-21 17:33
Weer es wat anders, verfen
Stukje weg, iedere keer weer glad maken na de werkzaamheden.
Rode stuk gaan ze straks overnachten. Gezien vanuit het huis, bovenverdieping.
We hebben een heeeel verdrietig gansje in de wei. Zijn/haar parnther heeft het niet gered. Ganzen zijn monogaam en blijven hele leven bik elkaar. Zo zielig