Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 09:24

Lotus, het enige wat je kunt doen is extra contanten meenemen. Verder zou ik me geen zorgen maken.

Raket, hoe was het me de vluchtelingen of heb je die niet gezien? En waar zat je op Lesbos?
Ik vond het wel een mooi groot eiland. Zou er nog wel eens naar toe willen als het zo uitkomt, bv. een leuk geprijsde lastminute.

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:10

Ik wil dit jaar weer heel graag richting Griekenland, de tweede week van Juli. Meestal boeken wij last minute ergens iets, maar tot nu toe is het nog vrij prijzig.

Waar boeken julie de vakanties naar Griekenland? en waarom? :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 10:23

Ik regel altijd alles zelf, maar dat komt omdat wij graag een villa met privézwembad hebben en die kun je het best rechtstreeks bij de eigenaar boeken.
Maar voor lastminutes kom je vaak toch wel uit bij Arke en Sunweb. Je kunt ook nog bij D-reizen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:37

Ik regel het ook zelf via booking en Ryanair.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:27

Fitzroy schreef:
Lotus, het enige wat je kunt doen is extra contanten meenemen. Verder zou ik me geen zorgen maken.

Ik weet dat je gelijk hebt alleen worden mijn zorgen echt Door iedereen om me heen aangewakkerd, krijgt zelf Whatsappje dat ik er maar rekening mee moeten houden dat Griekenland failliet gaat -O- en nog veel meer wij zitten all in en ben benieuwd of dat uitmaakt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:28

Celine_Mirte schreef:
Ik wil dit jaar weer heel graag richting Griekenland, de tweede week van Juli. Meestal boeken wij last minute ergens iets, maar tot nu toe is het nog vrij prijzig.

Waar boeken julie de vakanties naar Griekenland? en waarom? :)

Vorig jaar hadden wij een hele goede aanbieding via Corendon, dit jaar echter niet en was juist die weer veel duurder. Wij hebben veel vergeleken en waren nu duidelijk het goedkoopst uit bij Sunweb

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:55

Er waren vluchtelingen en veel ook. Ze liepen van molivos naar mytilini dus dat is een dik uur met de bus kun je nagaan te voet en in de hitte en bergen. Ik zag ze alleen in de haven van molivos en soms op de weg. Niet bij restaurants ed. Ook de bootjes waren te zien aan een stuk kust.
Het is natuurlijk wel confronterend omdat ze minder bagage bij zich hebben en het hele leven achter zich hebben gelaten en de gemiddelde tourist voor een week meer meenam....
aan de andere kant hebben de Grieken het ook heel zwaar en minder toerisme gaat ze de kop kosten. Op lesbos zitten alleen kleine ondernemers en gelukken geen grote all-inclusief resorts maar de draagkracht is daarmee ook kleiner.
De vluchtelingen die ik zag hadden smartphones en konden eten en drinken zelf bekostigen.
De zee is ook heel rustig dus niets gehoord van over boord geslagen mensen of iets dergelijks.

Wij zaten in Petra en ik had de schoonste kamer die ik ooit in Griekenland had.

Al met al dus een prima vakantie. Wereldleed is er ook als je het niet ziet. Wij zagen er af en toe wel iets van en telden onze zegeningen.

Qua crisis vond ik dat de Grieken heel transparant waren in hoogte van salaris. Er wordt in het hoogseizoen zo'n 700 E verdient voor 7 dagen werken en dan een uur of elf per dag. Vertelden meerdere mij in loondienst.
prijzen in supermarkten zijn flink gestegen door de opgelegde btw verhoging, 1 van de maatregelen van de EU. Ze kunnen dus nergens goedkoper boodschappen doen en betalen hetzelfde als toeristen.
wat dat betreft maak ik me wel zorgen om ze....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:03

ik zit hier nu een paar dagen in Mytilini, de hoofdstad van Lesbos. Valt echt wel mee met de vluchtelingen, ze mogen de hotels niet in dus zitten met vele op een plek bij elkaar. Sommige lopen wel wat door de stad, dan zie je wel dat ze niet veel hebben..
Hier zitten veel banken en pinautomaten en overal komt er nog geld uit. De mensen zeggen dat het hier reuze meevalt en het erg wordt aangedikt op het nieuws.

De stad valt wel óntzettend tegen. ik zit hier 5 weken voor stage dus ben wel veel bezig maar had toch graag willen zwemmen in de zee. Deze zit (voor ons) op 45min lopen en dan heb je alleen een stukje stenen naast de weg. Ook is de stroming best sterk en ik ben niet zo'n goede zwemmer dus denk dat mn bikini veel in de kast blijft..
Het is hier echt niet toeristisch, er is niet te doen kwa activiteiten of bezienswaardigheden, wat wij wel heel erg jammer vinden omdat we er zo lang zijn..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:50

Petra en molivos zijn erg leuk dus misschien kun je daar heen. De Grieken raadden ons inderdaad mytilini af wegens te saai.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:26

Hoe is het nu, met onze vakantie gangers? In Nederland missen jullie weinig iets met regen. >;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:45

Nou,..het lijkt wel herfst.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:51

Het is hier nog steeds heerlijk. Dit is onze laatste volle dag op Syros. Morgen vertrekken wij naar Athene/Voula.Tot vrijdag.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:24

Hier nog steeds weinig tot geen zon {:} wij gaan over 2 weken *\%/*

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:09

Afbeelding
Hier onze laatste dag aan het strand op het mooie Samos...

Morgen om 11u vliegen we weer terug...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:13

Oooooh wat heerlijk!!!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:15

Ohhh wat ziet dat er goed uit!
Ik wil echt NU :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:05

Voor ieder die daar nu zit. Boek bij. Het is hier herfst. Je wil hier niet zijn.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:09

Volgende week wordt t hier ook weer 28 graden :') :D

Wij gaan helaas toch niet meer weg naar Griekenland. Gewoon even niet verstandig voor míjn financiële crisis :P wie weet later nog dit jaar..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 17:25

O wat heerlijk, ik ben ernstig jaloers op iedereen die er nu zit.
Geniet ervan, terwijl het hier pijpestelen regent.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:38

Hoi,
Ik doe mijn presentatie over Griekenland en de economische achteruitgang van het toerisme door de vluchtelingen. Zouden jullie misschien even tijd willen nemen om deze vragen te beantwoorden )
1. zou u door het vluchtelingen probleem minder snel een vakantie boeken naar griekenland?

2 heeft u veel last gehad van de vluchtelingen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:48

Lynn_FDA schreef:
Hoi,
Ik doe mijn presentatie over Griekenland en de economische achteruitgang van het toerisme door de vluchtelingen. Zouden jullie misschien even tijd willen nemen om deze vragen te beantwoorden )
1. zou u door het vluchtelingen probleem minder snel een vakantie boeken naar griekenland?

2 heeft u veel last gehad van de vluchtelingen?

ik zou je 2e vraag echt anders formuleren....ik heb op vakantie last van wespen....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:34

Ha ha ja ik dacht ook al.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:40

Naath86, ziet er heerlijk uit.. Jammer dat de vakantietijd altijd zo snel voorbij gaat :(

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:07

Lotus83 schreef:
Lynn_FDA schreef:
Hoi,

2 heeft u Negatieve ervaringen gehad vluchtelingen tijdens uw verblijf?

ik zou je 2e vraag echt anders formuleren....ik heb op vakantie last van wespen....

Zo beter? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:29

Jullie nog tips voor het huren van een auto? Volgens mij is de prijs omhoog gegaan. Is het een risico om daar een auto te regelen?