Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lara_ schreef:Dan zou ik die dag dat je naar Venice en Santa Monica wilt gaan Venice overslaan en dan Santa Monica en Malibu doen. Venice is niet heel bijzonder en de meeste mensen die hier in de buurt wonen vermijden het omdat het nogal "shady" is.
Yasmine schreef:Lara_ schreef:Dan zou ik die dag dat je naar Venice en Santa Monica wilt gaan Venice overslaan en dan Santa Monica en Malibu doen. Venice is niet heel bijzonder en de meeste mensen die hier in de buurt wonen vermijden het omdat het nogal "shady" is.Wat? Ik vind Venice de leukste buurt van LA. Heerlijke sfeer, net ideaal voor toeristen en jonge meiden zoals Nagini. Ik kan er uuuuren rondhangen, langs die markt lopen, mensen kijken, fiets huren, op een terrasje zitten, naar de straatartiesten kijken, langs het strand wandelen. Vind er helemaal niks shady aan. Net een ideale toeristenplaats voor overdag.
Douraque schreef:Standaardvragen zijn: waar ga je heen, wat ga je doen cq bezichtigen. Ik heb nog nooit een kruisverhoor gehad, niets over hoe ik het ga bekostigen of wanneer ik weer op mijn werk moet zijn of iets degelijks. Enkel maar leuke immigration, soms een wat chagrijnig maar nooit een kruisverhoor
Yasmine schreef:Lara_ schreef:Dan zou ik die dag dat je naar Venice en Santa Monica wilt gaan Venice overslaan en dan Santa Monica en Malibu doen. Venice is niet heel bijzonder en de meeste mensen die hier in de buurt wonen vermijden het omdat het nogal "shady" is.Wat? Ik vind Venice de leukste buurt van LA. Heerlijke sfeer, net ideaal voor toeristen en jonge meiden zoals Nagini. Ik kan er uuuuren rondhangen, langs die markt lopen, mensen kijken, fiets huren, op een terrasje zitten, naar de straatartiesten kijken, langs het strand wandelen. Vind er helemaal niks shady aan. Net een ideale toeristenplaats voor overdag.
_Lisanne schreef:Ik hoefde helemaal niets te vertellen toen ik afgelopen zomer aankwam voor 4 maanden. Ze vroegen wat ik kwam toen en heb aangegeven dat ik kwam om te studeren, toen kon ik gewoon doorlopen. Terwijl ik absoluut een vriendelijke man trof.
Ben benieuwd hoe het aankomende zomer gaat, maar het zal allemaal wel mee vallen. Ze kunnen hooguit vragen stellen waarom ik een visum heb dat nog tot 2018 geldig is
wendy_92 schreef:Ik kom ook even binnen gevallen![]()
Maar hoe zit dat met een tijdelijk werk visum? (Langer dan 3 maanden)
Is dat gemakkelijk te krijgen en wat kan je verwachten, wat voor vragen ze gaan stellen enzo?
Want ik zit er evt aan te denken om een tussenjaar te gaan doen, en zou dan heel graag naar amerika willen gaan. Maar wil voordat ik ga solliciteren etc wel even uitpluizen hoe het met visums geregeld is
Lara_ schreef:Een tijdelijk werk visum zal erg lastig worden. Je zult sowieso een sponsor moeten hebben die de visum papieren voor je regelt. Normaal gesproken is dat het bedrijf wat jou aanneemt. Je moet kunnen bewijzen dat je genoeg funding hebt om al die tijd in de VS te blijven. Ook worden er eisen gesteld aan je verzekering. Ze stellen een heleboel vragen, onder andere wat je komt doen, of je een crimineel verleden hebt, waar je in Nederland werkt of studeert etc etc. Eigenlijk gewoon alle standaard vragen. Een visum is niet goedkoop en er komen nog een hoop andere kosten bij kijken. Dit is overigens wel afhankelijk van wie het aanvraagt. Sommige bedrijven en universiteiten zullen alle kosten op zich nemen andere zullen je het meeste zelf laten betalen. Er gaat een hele hoop tijd inzitten dus je moet er op tijd mee beginnen.
wendy_92 schreef:Lara_ schreef:Een tijdelijk werk visum zal erg lastig worden. Je zult sowieso een sponsor moeten hebben die de visum papieren voor je regelt. Normaal gesproken is dat het bedrijf wat jou aanneemt. Je moet kunnen bewijzen dat je genoeg funding hebt om al die tijd in de VS te blijven. Ook worden er eisen gesteld aan je verzekering. Ze stellen een heleboel vragen, onder andere wat je komt doen, of je een crimineel verleden hebt, waar je in Nederland werkt of studeert etc etc. Eigenlijk gewoon alle standaard vragen. Een visum is niet goedkoop en er komen nog een hoop andere kosten bij kijken. Dit is overigens wel afhankelijk van wie het aanvraagt. Sommige bedrijven en universiteiten zullen alle kosten op zich nemen andere zullen je het meeste zelf laten betalen. Er gaat een hele hoop tijd inzitten dus je moet er op tijd mee beginnen.
Hoelang van te voren moet je dit dan aanvragen? En is het ook mogelijk om dan bij een paardenbedrijf te werken? Las op internet namelijk al dat je niet in elke sector aan de slag mag met een tijdelijk werkvisum.
Wat gaat een visum me dan ongeveer kosten? & Is een ander land eventueel makkelijk wat dit betreft? Want ik wil toch echt graag 6 tot 9 maanden weg
Lara_ schreef:Ik zou zeker een jaar van te voren beginnen. Er gaan altijd dingen mis en dat kost gewoon ongelofelijk veel tijd. Ik heb geen idee of het mogelijk is om bij een paardenbedrijf te werken. Maar ik denk dat dit heel erg lastig wordt. Een werkvisum wordt meestal aan iemand gegeven die een speciale skill heeft en waar ze dus geen Amerikaan voor aan kunnen nemen. Ik acht de kans dus zeer klein. Mogelijk zou je wel als stagiaire kunnen gaan. De kosten van een visum zijn heel erg afhankelijk van het soort visum. Om je een idee te geven wat het kan kosten, voor een J1 visum ben je dik $1000 euro kwijt als het niet vergoed wordt door de universiteit.
wendy_92 schreef:Lara_ schreef:Ik zou zeker een jaar van te voren beginnen. Er gaan altijd dingen mis en dat kost gewoon ongelofelijk veel tijd. Ik heb geen idee of het mogelijk is om bij een paardenbedrijf te werken. Maar ik denk dat dit heel erg lastig wordt. Een werkvisum wordt meestal aan iemand gegeven die een speciale skill heeft en waar ze dus geen Amerikaan voor aan kunnen nemen. Ik acht de kans dus zeer klein. Mogelijk zou je wel als stagiaire kunnen gaan. De kosten van een visum zijn heel erg afhankelijk van het soort visum. Om je een idee te geven wat het kan kosten, voor een J1 visum ben je dik $1000 euro kwijt als het niet vergoed wordt door de universiteit.
Wow dan ben ik nu dus al te laat, wilde in Oktober ongeveer gaan.. En ja ik kan wel als stagiaire gaan maar denk niet dat ze dat zullen geloven als ze mijn spullen evt gaan onderzoeken. Ik studeer nu namelijk Bedrijfseconomie/Accountancy. Weet verder ook niet hoe dat dan geregeld is? Met visa voor stagiaire?
Wow, dat het zo duur was had ik dus niet verwacht..