USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynniiie

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:18

Maar je krijgt op het vliegveld als je aankomt dus een heel kruisverhoor, wat je in amerika komt doen enz? Als je zegt dat je een rondreis gaat maken is toch voldoende dan toch? :p

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:30

Standaardvragen zijn: waar ga je heen, wat ga je doen cq bezichtigen. Ik heb nog nooit een kruisverhoor gehad, niets over hoe ik het ga bekostigen of wanneer ik weer op mijn werk moet zijn of iets degelijks. Enkel maar leuke immigration, soms een wat chagrijnig maar nooit een kruisverhoor

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:36

Zolang je niks illegaals gaat doen (stage of werken op een ESTA bijv) hoef je je echt geen zorgen te maken over immigrations :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:42

Yah hotel NY ook geboekt:D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:37

Ik ben ook altijd zenuwachtig bij die controles, ik laat me gewoon snel intimideren :Y) De laatste keer weer vergeten dat je alleen samen aan het loket mag staan als je getrouwd bent, dat zijn wij niet, dus werd het weer even duidelijk gezegd….
En mijn vingers zijn te droog voor goede vingerafdrukken, dat duurt elke keer lang. De laatste keer moest ik met mijn vingers over mijn hoofdhuid wrijven om ze zo vetter te maken. Lekker idee, al die vette vingers op hetzelfde plaatje }:0

En verder droom ik maar mee op andermans reizen hier, voor ons duurt het nog wel een tijdje voor we weer gaan -O- Eerst weer sparen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:41

Lara_ schreef:
Dan zou ik die dag dat je naar Venice en Santa Monica wilt gaan Venice overslaan en dan Santa Monica en Malibu doen. Venice is niet heel bijzonder en de meeste mensen die hier in de buurt wonen vermijden het omdat het nogal "shady" is.

:wow: Wat? Ik vind Venice de leukste buurt van LA. Heerlijke sfeer, net ideaal voor toeristen en jonge meiden zoals Nagini. Ik kan er uuuuren rondhangen, langs die markt lopen, mensen kijken, fiets huren, op een terrasje zitten, naar de straatartiesten kijken, langs het strand wandelen. Vind er helemaal niks shady aan. Net een ideale toeristenplaats voor overdag.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:50

Yasmine schreef:
Lara_ schreef:
Dan zou ik die dag dat je naar Venice en Santa Monica wilt gaan Venice overslaan en dan Santa Monica en Malibu doen. Venice is niet heel bijzonder en de meeste mensen die hier in de buurt wonen vermijden het omdat het nogal "shady" is.

:wow: Wat? Ik vind Venice de leukste buurt van LA. Heerlijke sfeer, net ideaal voor toeristen en jonge meiden zoals Nagini. Ik kan er uuuuren rondhangen, langs die markt lopen, mensen kijken, fiets huren, op een terrasje zitten, naar de straatartiesten kijken, langs het strand wandelen. Vind er helemaal niks shady aan. Net een ideale toeristenplaats voor overdag.

Grappig dat meningen zo verschillen. Ik loop/fiets liever langs het strand in Santa Monica of Malibu. Overdag valt Venice nog mee maar 's avonds blijf ik er zeker weg. Sinds de toename in weed shops vind ik Venice er niet echt op vooruit gegaan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:39

Douraque schreef:
Standaardvragen zijn: waar ga je heen, wat ga je doen cq bezichtigen. Ik heb nog nooit een kruisverhoor gehad, niets over hoe ik het ga bekostigen of wanneer ik weer op mijn werk moet zijn of iets degelijks. Enkel maar leuke immigration, soms een wat chagrijnig maar nooit een kruisverhoor

Ik heb dus wel de vragen gekregen vorige keer hoe ik dingen ging bekostigen, hoeveel geld ik bij me had en op welke manieren, waarom ik toen (ja) 3 maanden bleef en of ze me op me werk niet terugverwachtte in nederland, of ik iets van iemand mee had gekregen, ze moesten alles controleren en ik moest me in een speciaal hokje uitkleden in nederland. In Amerika hoefde ik alleen mee naar een beveiligde ruimte en gingen ze die vrouw waar ik heen ging bellen, toen mocht ik verder.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:40

Nadir schreef:
Zolang je niks illegaals gaat doen (stage of werken op een ESTA bijv) hoef je je echt geen zorgen te maken over immigrations :)

True, eigenlijk moet ik maar denken over de vorige keer: I survived haha :')

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:29

Yasmine schreef:
Lara_ schreef:

Ik heb exact hetzelfde, overdag is het echt leuk. Idd die straatartiesten, de winkeltjes en lekker lunchen aan de boarswalk. Santa Monica daarentegen vond ik wat minder qua sfeer.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:43

Die immigratie in Amerika maakt zich eigenlijk alleen maar druk over of je niet stiekem daar komt om illegaal te immigreren en te blijven werken. Als je dus 3 maanden blijft en je hebt vrij weinig geld om jezelf te bekostigen is er direct een vermoeden dat je van plan bent om bij te beunen. Als je heel kort blijft is het vermoeden dat je drugs smokkelt :D

Edit: Blijkt dus ook terecht als ik je berichten nalees en je inderdaad 3 maanden in Florida gewerkt hebt op een ESTA. Dat mag dus eigenlijk gewoon niet en kun je dus inderdaad een hoop gelazer mee krijgen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:25

Ik hoefde helemaal niets te vertellen toen ik afgelopen zomer aankwam voor 4 maanden. Ze vroegen wat ik kwam toen en heb aangegeven dat ik kwam om te studeren, toen kon ik gewoon doorlopen. Terwijl ik absoluut een vriendelijke man trof.

Ben benieuwd hoe het aankomende zomer gaat, maar het zal allemaal wel mee vallen. Ze kunnen hooguit vragen stellen waarom ik een visum heb dat nog tot 2018 geldig is :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:56

Ik heb vage herinneringen aan 1 keer echt fiks ondervraagd, niet leuk meer, maar dat is heel wat jaren geleden. Ook een keer een lolbroek die vroeg of ik handgranaten in mijn koffer had (het waren ingepakte pakjes stroopwafels). ;-)

En standaard willen ze eigenlijk altijd wel weten hoe ik al die vriendinnen ken in de VS, want mijn reisschema is altijd heel anders dan de gemiddelde toerist (voorbeelden, waarom eerst een paar dagen naar middle of nowhere in zuidelijk Virginia of Alabama, om vervolgens naar de westkust te vliegen?).

Eind jaren negentig / begin 2000s vonden ze dat heel raar, het fenomeen internet vrienden bezoeken, tegenwoordig heb ik het gevoel dat ze dat toch wel wat makkelijker accepteren als antwoord!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:10

_Lisanne schreef:
Ik hoefde helemaal niets te vertellen toen ik afgelopen zomer aankwam voor 4 maanden. Ze vroegen wat ik kwam toen en heb aangegeven dat ik kwam om te studeren, toen kon ik gewoon doorlopen. Terwijl ik absoluut een vriendelijke man trof.

Ben benieuwd hoe het aankomende zomer gaat, maar het zal allemaal wel mee vallen. Ze kunnen hooguit vragen stellen waarom ik een visum heb dat nog tot 2018 geldig is :')

Als je een visum hebt zijn ze sowieso niet zo streng meer. Logisch ook, want al het graaf- en onderzoekwerk is al gebeurd en je bent positief bevonden en daarom krijg je een visum. Iemand die voor 4 maanden met een student of work visa Amerika binnengaat is natuurlijk veel minder verdacht, want ze gaan ervan uit dat jij al volledig uitgelicht bent. Iemand die daarentegen 3 volledige maanden gaat "reizen" met alleen een ESTA is veel verdachter.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:31

Ik kom ook even binnen gevallen :P
Maar hoe zit dat met een tijdelijk werk visum? (Langer dan 3 maanden)
Is dat gemakkelijk te krijgen en wat kan je verwachten, wat voor vragen ze gaan stellen enzo?
Want ik zit er evt aan te denken om een tussenjaar te gaan doen, en zou dan heel graag naar amerika willen gaan. Maar wil voordat ik ga solliciteren etc wel even uitpluizen hoe het met visums geregeld is :)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:20

wendy_92 schreef:
Ik kom ook even binnen gevallen :P
Maar hoe zit dat met een tijdelijk werk visum? (Langer dan 3 maanden)
Is dat gemakkelijk te krijgen en wat kan je verwachten, wat voor vragen ze gaan stellen enzo?
Want ik zit er evt aan te denken om een tussenjaar te gaan doen, en zou dan heel graag naar amerika willen gaan. Maar wil voordat ik ga solliciteren etc wel even uitpluizen hoe het met visums geregeld is :)

Een tijdelijk werk visum zal erg lastig worden. Je zult sowieso een sponsor moeten hebben die de visum papieren voor je regelt. Normaal gesproken is dat het bedrijf wat jou aanneemt. Je moet kunnen bewijzen dat je genoeg funding hebt om al die tijd in de VS te blijven. Ook worden er eisen gesteld aan je verzekering. Ze stellen een heleboel vragen, onder andere wat je komt doen, of je een crimineel verleden hebt, waar je in Nederland werkt of studeert etc etc. Eigenlijk gewoon alle standaard vragen. Je moet ook kunnen bewijzen dat je een goede reden hebt om terug te keren naar Nederland als je visum verlopen is. Een aantal redenen kunnen zijn dat je school af moet maken, of terug moet zijn voor je werk, dat je hele sterk familie banden hebt etc. Een visum is niet goedkoop en er komen nog een hoop andere kosten bij kijken. Dit is overigens wel afhankelijk van wie het aanvraagt. Sommige bedrijven en universiteiten zullen alle kosten op zich nemen andere zullen je het meeste zelf laten betalen. Er gaat een hele hoop tijd inzitten dus je moet er op tijd mee beginnen.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:24

Lara_ schreef:
Een tijdelijk werk visum zal erg lastig worden. Je zult sowieso een sponsor moeten hebben die de visum papieren voor je regelt. Normaal gesproken is dat het bedrijf wat jou aanneemt. Je moet kunnen bewijzen dat je genoeg funding hebt om al die tijd in de VS te blijven. Ook worden er eisen gesteld aan je verzekering. Ze stellen een heleboel vragen, onder andere wat je komt doen, of je een crimineel verleden hebt, waar je in Nederland werkt of studeert etc etc. Eigenlijk gewoon alle standaard vragen. Een visum is niet goedkoop en er komen nog een hoop andere kosten bij kijken. Dit is overigens wel afhankelijk van wie het aanvraagt. Sommige bedrijven en universiteiten zullen alle kosten op zich nemen andere zullen je het meeste zelf laten betalen. Er gaat een hele hoop tijd inzitten dus je moet er op tijd mee beginnen.

Hoelang van te voren moet je dit dan aanvragen? En is het ook mogelijk om dan bij een paardenbedrijf te werken? Las op internet namelijk al dat je niet in elke sector aan de slag mag met een tijdelijk werkvisum.
Wat gaat een visum me dan ongeveer kosten? & Is een ander land eventueel makkelijk wat dit betreft? Want ik wil toch echt graag 6 tot 9 maanden weg :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:25

Misschien een leuke tip: Vanavond op TLC komt het programma 90 days to wed.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:36

wendy_92 schreef:
Lara_ schreef:
Een tijdelijk werk visum zal erg lastig worden. Je zult sowieso een sponsor moeten hebben die de visum papieren voor je regelt. Normaal gesproken is dat het bedrijf wat jou aanneemt. Je moet kunnen bewijzen dat je genoeg funding hebt om al die tijd in de VS te blijven. Ook worden er eisen gesteld aan je verzekering. Ze stellen een heleboel vragen, onder andere wat je komt doen, of je een crimineel verleden hebt, waar je in Nederland werkt of studeert etc etc. Eigenlijk gewoon alle standaard vragen. Een visum is niet goedkoop en er komen nog een hoop andere kosten bij kijken. Dit is overigens wel afhankelijk van wie het aanvraagt. Sommige bedrijven en universiteiten zullen alle kosten op zich nemen andere zullen je het meeste zelf laten betalen. Er gaat een hele hoop tijd inzitten dus je moet er op tijd mee beginnen.

Hoelang van te voren moet je dit dan aanvragen? En is het ook mogelijk om dan bij een paardenbedrijf te werken? Las op internet namelijk al dat je niet in elke sector aan de slag mag met een tijdelijk werkvisum.
Wat gaat een visum me dan ongeveer kosten? & Is een ander land eventueel makkelijk wat dit betreft? Want ik wil toch echt graag 6 tot 9 maanden weg :)

Ik zou zeker een jaar van te voren beginnen. Er gaan altijd dingen mis en dat kost gewoon ongelofelijk veel tijd. Ik heb geen idee of het mogelijk is om bij een paardenbedrijf te werken. Maar ik denk dat dit heel erg lastig wordt. Een werkvisum wordt meestal aan iemand gegeven die een speciale skill heeft en waar ze dus geen Amerikaan voor aan kunnen nemen. Ik acht de kans dus zeer klein. Mogelijk zou je wel als stagiaire kunnen gaan. De kosten van een visum zijn heel erg afhankelijk van het soort visum. Om je een idee te geven wat het kan kosten, voor een J1 visum ben je dik $1000 kwijt als het niet vergoed wordt door de universiteit.
Laatst bijgewerkt door Lara_ op 18-04-14 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:38

Whoehoehoehoehoe! Mams wil mee naar Amerika! *\%/*

Dus. Nou gaan we plannen :Y) Reistijd is eind september, begin oktober en maximaal drie weken. *knakt vingers en opent internet*

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:41

Lara_ schreef:
Ik zou zeker een jaar van te voren beginnen. Er gaan altijd dingen mis en dat kost gewoon ongelofelijk veel tijd. Ik heb geen idee of het mogelijk is om bij een paardenbedrijf te werken. Maar ik denk dat dit heel erg lastig wordt. Een werkvisum wordt meestal aan iemand gegeven die een speciale skill heeft en waar ze dus geen Amerikaan voor aan kunnen nemen. Ik acht de kans dus zeer klein. Mogelijk zou je wel als stagiaire kunnen gaan. De kosten van een visum zijn heel erg afhankelijk van het soort visum. Om je een idee te geven wat het kan kosten, voor een J1 visum ben je dik $1000 euro kwijt als het niet vergoed wordt door de universiteit.

Wow dan ben ik nu dus al te laat, wilde in Oktober ongeveer gaan.. En ja ik kan wel als stagiaire gaan maar denk niet dat ze dat zullen geloven als ze mijn spullen evt gaan onderzoeken. Ik studeer nu namelijk Bedrijfseconomie/Accountancy. Weet verder ook niet hoe dat dan geregeld is? Met visa voor stagiaire?
Wow, dat het zo duur was had ik dus niet verwacht..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 19:47

Leuk dat je moeder mee gaat Berdien! :):)
Weten jullie al of jullie met een georganiseerde reis mee gaan of toch zelf gaan rijden?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:49

Zelf rijden :j Georganiseerd hebben we voornamelijk uit gemak gedaan, maar als ik iets kan vinden waarbij de route al vast staat (zoals die reis van Jan D.... nogwattes) zodat ik zelf geen hotels etc hoef te regelen dan rijden we wel zelf :j

Heb er al machtig veel zin in, en alles moet nog geregeld worden :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:51

wendy_92 schreef:
Lara_ schreef:
Ik zou zeker een jaar van te voren beginnen. Er gaan altijd dingen mis en dat kost gewoon ongelofelijk veel tijd. Ik heb geen idee of het mogelijk is om bij een paardenbedrijf te werken. Maar ik denk dat dit heel erg lastig wordt. Een werkvisum wordt meestal aan iemand gegeven die een speciale skill heeft en waar ze dus geen Amerikaan voor aan kunnen nemen. Ik acht de kans dus zeer klein. Mogelijk zou je wel als stagiaire kunnen gaan. De kosten van een visum zijn heel erg afhankelijk van het soort visum. Om je een idee te geven wat het kan kosten, voor een J1 visum ben je dik $1000 euro kwijt als het niet vergoed wordt door de universiteit.

Wow dan ben ik nu dus al te laat, wilde in Oktober ongeveer gaan.. En ja ik kan wel als stagiaire gaan maar denk niet dat ze dat zullen geloven als ze mijn spullen evt gaan onderzoeken. Ik studeer nu namelijk Bedrijfseconomie/Accountancy. Weet verder ook niet hoe dat dan geregeld is? Met visa voor stagiaire?
Wow, dat het zo duur was had ik dus niet verwacht..

Het moet kunnen, maar dan moet je er wel een beetje vaart achter gaan zetten. Ik ben vorig jaar in maart begonnen en had pas een week voordat ik weg ging mn visum (eind augustus)
Kosten voor mijn visum waren 995 euro voor t visum zelf, en dan nog een keer 130+15 bij de ambassade en nog ergens een fee maar ik weet niet meer hoeveel dat was.. volgensmij ook iets van 125..
En ik ging maar voor 6 maanden weg, als je langer gaat kost het nog meer dacht ik.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:57

Ga anders naar Australie. En ik geloof dat Canada ook zoiets heeft al kan ik dat zo snel even niet vinden.