Bedoelde eigenlijk meer dat ik de nacht daar over zou slaan. Valt goed te combineren met st lucia. Daar nacht minder kan natuurlijk ook. Je kunt heel makkelijk de ene kant t park in en andere kant er weer uit rijden.
manzano
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-16 10:00
Ja wij zijn het park ook doorgestoken een dag lang.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal er morgen wat uitgebreider naar kijken en ook even de reis er weer bij pakken + Google. We zouden er evt. twee of drie dagen achteraan kunnen plakken en dan het tweede deel van de reis wat rustiger aan doen.
Ik ga deze zomer hopelijk naar zuid Afrika of Zimbabwe! Om vrijwilligerswerk te doen op een game reserve Ben nu met een aantal projecten aan het mailen, eentje waar je observeert en onderzoek doet bij leeuwen, een waar je veterinair werk doet bij vee en wildlife en met eentje waar dieren opgevangen worden. Over het laatste twijfel ik, omdat het een beetje tegen mijn prinicpes in gaat om welpen de fles te geven maar toch trekt dit project mij heel erg.. :
Heel lang getwijfeld tussen een rondreis en vrijwilligerswerk.. Omdat ik graag meer wil zien dan de 10km rondom je verblijfplaats, uiteindelijk maar besloten om na mijn studie een lange rondreis te doen door Afrika en nu lekker met de dieren te werken.
Welke projecten zijn dat dan casperzazoe? Zo'n welpjes-farm zou ik nooit doen. Ben er wel naar toegeweest als toerist, maar ik baal enorm dat mensen me van te voren niet hebben gewaarschuwd (die wel wisten dat ik dat ging doen en er later over begonnen) wat voor industrie er achter zit.
Je zou ook nog contact op kunnen nemen met Whoopy van bokt. Zij zit in Zambia en werkt daar voor GRI (Game Rangers International). Zij hebben ook een project waar je kan komen werken als vrijwilliger. http://www.wildzambia.org/
ik heb mail contact gehad met kilroy over deze 2 projecten. Bij het pre vet project ga je echt mee met een dierenarts. Voor wildlife maar ook bij boeren en lokale dierenartsenpraktijken. Bij het wildlife conservation ben je echt een 'Ranger' en doe je alles was daar bij hoort. Observeren maar ook wat veterinair werk.
Bij Moholoholo ben ik meerdere keren geweest en op zich was mijn indruk daar niet heel verkeerd. Ja, tuurlijk, ze horen er niet, zeker de wild dogs niet. Maar ze vangen bijvoorbeeld ook heel veel vergiftigde vogels op (gebeurt helaas heel erg vaak). Gemengde gevoelens, maar zéker geen knuffelfarm.
Ik zie dat de site van Moholoholo inmiddels ook veranderd is. Eerst (1 / 2 jaar terug) stonden er veel foto's bij van touristen met dieren. Kan natuurlijk altijd zijn dat ik me in de naam vergis, maar is deze aparte naam me ook wel bij gebleven. Maar via internet kan iets altijd anders over komen. Fijn om te horen dat het in iedergeval geen illegale knuffelfarm is!
Iriscope
Geplaatst: 06-04-16 19:31
Meestal geef ik hier advies, maar wil toch even wat tips vragen nu!
Ik ga in januari met een mede bokker gezellig naar het Kruger. Lekker heet, maar januari is nu eenmaal de beste optie voor haar, dus dat moet maar even zo. We gaan lekker zelf rijden, wellicht met een vriend van me uit Johannesburg, of we huren van uit daar een auto.
Nu ben ik zelf al een paar keer in het Kruger geweest, maar heb er nog nooit overnacht, meestal sliep ik er net buiten. Omdat we allebei ook veel fotografie doen willen we wel graag een week. ik zoek tips voor;
- jan - 7 dagen Kruger - Basis overnachtingen, tenten is prima voor ons - Welke kampen zijn leuk - Welke plaatsen/streken in t Kruger zouden jullie echt niet overslaan (ik heb een groot deel wel gezien, maar wil niet altijd hetzelfde rondje doen, Hazyview, Crocodile River, Olifants das ongeveer waar ik kort gezegd geweest ben) - Goede ervaringen met bedrijven die safari's organiseren, we gaan dus zelf rijden maar een keer met rangers mee gaan of 's nachts is wel leuk natuurlijk!
Alle tips welkom, we moeten vroeg boeken! Ik ben me er bewust van dat we aan de Malaria pillen moeten als we in het park overnachten.
MarijeR
Geplaatst: 06-04-16 20:05
Wat wil je zien in Kruger? Meeste grote katachtigen zitten in het zuiden, vandaar dat het daar vaak ook drukker is met mensen en trucks van lodges buiten Kruger. Lower Sabie, Skukuza bv en zelf heb ik hele goede ervaringen met Satara (in het midden) en daar probeer ik ook altijd een paar nachten te overnachten. Pretoriuskop weg H1-1 is voor ons bijna altijd raak voor wilde honden. Voor vogels, absoluut Skukuza en dan naar Lake Panic. Verder ga ik ook graag wat noordelijker voor vogels. Olifants, Letaba en zelf ga ik komende trip ook naar Bateleur en Shimuwini. De echt grote olifanten lopen meer richting het noorden, Mopani en Shingwedzi bv. Heb daar een echte tusker gezien een paar jaar terug. Olifants museum in Letaba is ook een aanrader om te bezoeken. Berg en dal is echt rhino gebied.
Maar goed, veel is afhankelijk van de hoeveelheid regen in die periode.
Bij ieder hoofdkamp kan je diverse tochten boeken. Vaak is een dag van te voren boeken al prima. Vroege ochtenrit (3.45 uur verzamelen) is erg leuk omdat je nog een deel nachtdieren ziet en de zonsopkomst. Sunset drive probeer ik ook altijd wel een keer te doen, eind van de middag en je rijdt dan ook een deel in het donker en met een beetje mazzel heb je een plek waar je zelf de spotlights kan bedienen. Sommige mensen zeggen dat die ritten niets zijn maar ik heb vaak toch wel mazzel gehad. Laatste keer o.a. de big 5 in 1 tocht en een cheetah kill. Ook vaak mazzel gehad met een heel klein groepje of met z'n tweeën en hele enthousiaste rangers waar je echt veel van leert.
Vroeg boeken is zeker aan te raden. Wij hadden niet eens meer alle voorkeur plekken toen we in januari boekten voor okt/nov en dat is het rustige seizoen.
Sokje_6
Geplaatst: 06-04-16 20:09
Als ik leeuwen zag, was dat 9/10 keer 's avonds inderdaad, met de spotlight. Overdag is het leuk om ze te zien maar is er eigenlijk weinig aan Heel stom, maar dan zie je ze languit liggen gewoon een paar uur. We hebben een keer gewacht tot het donker werd, maar na 2 uur kijken sliepen ze nog en was het inmiddels goed donker, dus toen hebben we dat maar laten gaan.
De meeste bijzondere sightings zijn trouwens in het schemer/donker geweest in mijn geval.
MarijeR
Geplaatst: 06-04-16 20:21
Leeuwen zijn idd best saai overdag Staat er een rij auto's voor slapende leeuwen op 50m afstand achter struiken... Dan rijden wij al om de rij heen zeg maar Maar goed, zelf ben ik meer van de vogels en wat we ook vaak doen is een tijd bij een grote dam de auto neerzetten en wachten wat er langs komt. Vooral badderende olifanten is een heerlijk gezicht.
Wij rijden ook altijd met openingstijd van het kamp al weg, 4.30 in de zomermaanden. Dan heb je de grootste kans op actieve roofdieren. En soms met een kill vlakbij de weg. Wilde honden zijn vroeg in de ochtend vaak ook nog actief. Later op de dag liggen ze alleen in de schaduw. Midden op de dag wel meerdere keren jagende luipaarden gezien.
Sokje_6
Geplaatst: 06-04-16 20:35
Ik had een waterhole in m'n tuin, dus ik had badderende olifanten genoeg Inderdaad heerlijk om te zien! Hyena's zijn daar ook leuk in, steken steeds hun hele kop onder water.
Wilde honden helaas nooit mogen zien. Wel tot mijn zéér grote vreugde een pangolin En twee black rhino's samen.
MarijeR
Geplaatst: 06-04-16 20:44
Black rhino's heb ik in kruger nog nooit gezien. Wel in andere parken. Hoop komende trip de roan en eland te zien in het noorden. Die heb ik in kruger ook nog nooit gezien. Wel de sable, in de omgeving van Berg en Dal.
Thanks voor de tips Vroeg op pad doen ik inderdaad ook altijd, bij het hek zodra het open gaat om zoveel mogelijk van de katachtigen te zien. Ik heb zelf al wel wilde honden gezien, 2x zelfs en het luipaard zie ik eigelijk altijd wel als ik ga. Cheetah staat nog wel hoog op mn lijstje, dus misschien dat een nacht/vroege ochtend safari daar mee zal helpen!
We gaan boeken zodra we zekerheid hebben, maar als het kort van te voren wordt kunnen we altijd nog in bijvoorbeeld Hazyview overnachten, daar boek ik vaak tot een week van te voren nog als ik spontaan een rondje ga doen.
Mijn reis naar Afrika staat bijna vast, 3 weken helpen bij een Research en Conservation project met de Big 5! Nu zou ik graag van te voren (voor 30 Juli) een aantal dagen een groepsreis willen doen, zodat ik meer kan zien van het land dan alleen t Kruger park. Zou heel graag naar Drakensbergen willen en walvissen spotten. Nu heb ik een tijdje zitten rond zoeken op internet en vind ik alleen maar reizen / excursies voor minimaal 10 dagen (terwijl ik een dag of 3 /4 zoek) of alleen op het krugerpark of dat je alleen met vlucht kan boeken (dus ook betalen voor de terugvlucht die ik niet maak)
Graag vertrekken vanaf Johannesburg als het nog even kan, omdat ik niet graag in m'n het halve land door reis. Is er iemand die een site weet die mij zou kunnen helpen?
Waarom neem je niet gewoon de Bazbus vanuit Johannesburg naar de Drakensberg? Is een backpackers busje, dat stopt bij veel backpackers en je ontmoet altijd wel mensen tijdens de reis en in de backpackers om mee verder te reizen.
Weet niet hoeveel tijd je hebt om te reizen? Voor walvissen denk ik gelijk aan Hermanus, maar daar doe je met de bus wel even over... Check anders de website even; www.bazbus.com
Vanuit Johannesburg heb ik helemaal niets kunnen vinden, daarom heb ik nu het vage idee om in Kaapstad te landen en hier in de buurt walvissen te spotten en shark cage diving te doen. Eventueel nog touristische route langs Kaap de goede hoop etc. Kan nu alleen, alweer, niets vinden. Ik wil niet alleen, omdat ik voor het eerst alleen weg ben en ik dan niet alles vertrouw. Bazbus of Kilroy kunnen me niet helpen