Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:08

EquiPhoto schreef:
Toestand weer vanmorgen. Alle treinen richting Nijmegen vertraging. Mijn trein had "pas" 5 minuten vertraging, stonden we daarna nog dik een kwartier stil op het station omdat we geen machinist hadden :+

Ja ik had ook de trein naar nijmegen (vanaf utrecht) :')
Zat in de trein van 8:53, om 8:59 was ie nogsteeds niet vertrokken, en toen na 10 minuten riepen ze eindelijk om dat ze niet konden vertrekken ivm seinstoring xD Dat er geen treinen naar Arnhem reden. Dus ik snel naar de hal, waar later werd omgeroepen dat er een trein op een ander spoor gereed stond om te vertrekken naar Arnhem.
Dat was wel super. Al weet ik niet hoe ze dat hadden kunnen doen terwijl er 5 minuten ervoor nog een seinstoring was :=

Het is rechts staan, links gaan.

Charles

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:00

Ja klopt het is andersom ;-) Links lopen rechts staan. Is ook logisch want je haalt normaliter ook links in :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:36

*meld zich*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:38

Dat rechts staan, links gaan snappen ze hier nog niet zo goed geloof ik :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:38

Josien_ schreef:
Dat rechts staan, links gaan snappen ze hier nog niet zo goed geloof ik :+

Waar wel :') Amersfoort is ook altijd een ramp wat dat betreft

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:42

Ik had ook weer vertraging _O- vanaf oss naar nijmegen..
Op naar morgen! Dan kom ik vast ook weer te laat :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:50

Vandaag was ik erg blij met vertraging, zou eigenlijk de trein op 5 min. gemist hebben maar hij had 10 minuten vertraging :D .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:50

Is bijna nergens.. in ieder geval niet in de spits. :') Edit: Dat ze het principe snappen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:52

En dat terwijl het zelfs met tekeningetjes uitgebeeld is op de roltrap zelf, soms zelfs op de traptreden xD

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:55

xConnie schreef:
Dit topic heb ik nog nooit gezien :P
Mag ik hier even mijn frustratie uiten. Niet over de trein, maar de roltrappen op stations! En dan niet de roltrappen, maar de mensen erop :')
Ik vind het zo irritant als je op het punt staat van de roltrap af te komen, en de persoon voor je loopt niet door, waardoor jij bijna valt omdat je er wel af MOET maar niet KUNT.

Oh herkenbaar! Ik had dat laats ook, die mevrouw ging even op een bord kijken en toen viel ik gewoon echt bijna :+

Vandaag van Hoogeveen naar Diemen gereisd met de trein, ging prima.. Wel altijd jammer dat ik tot Zwolle altijd mag staan.. Waarom zetten ze geen langere treinen in dan denk ik -O-

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:48

Pff ik word hier in Raalte altijd zo knettergek, dan moet je de trein uit maar je krijgt nog geen kans om beetje fatsoenlijk de trein uit te komen of je word er alweer haast ingeduwd door de horde die koste wat kost zo snel mogelijk de trein in moet. Terwijl de trein echt lang genoeg wacht en alles.. slaat echt nergens op. Elke dag weer het zelfde liedje, je moet echt zorgen dat je als 1 van de eerste dan de trein uitstapt want jongens het is echt zo moeilijk om even te wachten tot iedereen is uitgestapt. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:12

Ik blijf dan in midden van de deur staan en gooi er een opmerking uit dat als mensen eerst kunnen uitstappen er plek is in de trein. Of gewoon: gaat niet hè instappen als ik hier sta? En roltrappen wat een ramp! Schiphol had ik altijd een minuut om van ene perron naar ander te rennen om over te stappen. Echt mega druk, overal koffers. En dan gewoon links staan inderdaad. Logisch nadenken is moeilijk. Propte ons er gewoon langs, beetje duwen om die linkerkant in beweging te krijgen en gewoon sorry roepen telkens :')

Collega had altijd de grootste lol, die kwam van andere kant en stond al weleens bovenaan de roltrap te kijken. Maar eind stage ging overstappen veel vlotter qua hindernissen op de roltrap als in het begin. En het is echt typisch Hollands dat mensen links staan. London, Rome gaat alles perfect (althans dat is mijn ervaring). In Antwerpen als de trein aankomt is het altijd megadruk (lange propvolle trein versus 1 roltrap :P). En zelfs dan lukt het vaak aardig om links te lopen.

Nog 2 weken en dan gaat de Fyra rijden. Dat mens zei "hoe vroeger je boekt hoe goedkoper". Maar er is absoluut nog niks bekend over hoe duur etc. Echt van de zotte! Enige optie om in de kerstvakantie dagje Antwerpen te doen geeft die nu aan dat je kaartje Thalys kunt kopen of met de stoptrein moet. Dat is toch vreemd?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:34

De stoptrein vanaf Groningen is altijd drama in de ochtend.. Een groot veevervoer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:40

Vanavond naar Antwerpen vanaf Utrecht :j

Je kan naar antwerpen het voordeligst de intercity naar vlissingen pakken, en dan op Roosendaal overstappen. Daar heb je met 4 minuten een belgische intercity als ik het goed begrijp. Belgie is die nieuw gaan inzetten.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:44

trein vanaf venlo naar eindhoven reed maar tot helmond,
een meneer vond het een idee om zo vroeg mogelijk voor de trein te springen.

Vriend van me moest die trein hebben, die van mij had gelukkig maar 5 vertraging :)
maar vaak problemen, meestal 5 min vertraging maar ook al gehad: 20/25 min

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:08

Ik denk niet dat die meneer daar zo over nagedacht heeft. ;)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:26

Vind dat je er in mijn ogen respectloos overdoet Deviltjh... Misschien even wat verder kijken dan de neus lang is.. Het zijn niet alleen maar mensendieck beslissen er voor te springen.. Zo had ik afgelopen zaterdag een gesprek met een conducteur en die vertelde mij dat een collega van haar had meegemaakt dat er een meisje van drie met de driewieler de bomen onder door was gegaan nadat ze uit se tuin van haar ouders was weg sneakt.. Dus denk na voor dat je zoiets zegt..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:46

ik bedoel het niet verkeerd, anders had ik wel geschreven dat meneer het een leuk idee vond,
vind het ook niet fijn voor de nabestaanden, maar het is gewoon niet leuk als zoiets gebeurd,
hele groep passagiers overstuur, drama dat mensen het niet redden op tijd te zijn, mensen in rouw enz.
zeer zonde dat zoiets gebeurd, en nee het was niet bedoeld om gevoelloos over te komen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:56

Lekker drama rondom Amersfoort vanochtend weer. Moest zo lachen, bij mijn trein was er een defect aan de deuren roept die conducteur om 'De deuren zijn gevonden, we gaan nu een service monteur bellen' ... Huh? :+ Waren ze weg dan? uiteindelijk maar de bus gepakt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:34

Pieeeep ns.. Sta hier weer op Amstel en natuurlijk 10-15 min vertraging ..

Vanmorgen ook al tien minuten en treinen voor en na de mijne hebben ook vertragin g

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:10

Dat drama in Amersfoort zorgde voor chaos in de rest van de randstad haha, ik had er ook last van tussen Gouda en Den Haag. Wat een drama. Ik had gelukkig maar 5 minuten vertraging maar als ik op het bord keek had ik geluk.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:18

Ik had er gelukkig geen last van, zag dat er ook weer een aanrijding met een voertuig was geweest tussen Apeldoorn-Amersfoort, gaat lekker. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:30

Groetjes vanuit de Internationale trein richting Den haag, het is echt lang geleden dat ik weer een getreind heb!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:39

Mijn trein van 17:22 reed ook weer niet vanmiddag ;(

de sprinter die ik moet hebben vanaf amstel.. Blegh, vanmorgen geen machinist, vanmiddag geen trein..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:45

Ik heb eigenlijk nooit zoveel spannende probleempjes met de trein :)
Klopt af... :Y)

Regelmatig 5 minuutjes vertraging maar ik hoef niet over te stappen dus daar heb ik dan niet zoveel last van :) .