Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:53

*Komt binnenvallen*

:wave:
Ik heb ik een vraagje..
Woensdag ga ik met de trein van Leiden naar Tilburg, met de trein zelf is nog geen ramp, alleen het overstappen. :')
Is het handiger om bij Den Haag HS over te stappen of op Dordrecht. Ik ken het station Dordrecht niet, laat staan de weg daar.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:54

Heb je al gewoon de NS reisplanner bekeken? Reisplanner van NS zegt namelijk Den Haag HS :) Heel makkelijk trouwens, overstappen is geloof ik aan de overkant van het spoor.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:13

Charles schreef:
Heb je al gewoon de NS reisplanner bekeken? Reisplanner van NS zegt namelijk Den Haag HS :) Heel makkelijk trouwens, overstappen is geloof ik aan de overkant van het spoor.

Ik had het ook via 9292ov.nl bekeken en volgens mij werd daar ook aangegeven dat ik voor Dordrecht kon. Maar HS lijkt mij een stuk makkelijker, aangezien ik het daar ook ken.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:45

Ik had vanmiddag nog een oudere meneer in de trein, even een kort gesprekje mee gehad, en hij wenste me verder een fijne dag, en morgen bent u lekker vrij :D . Ik zeg tegen de beste man dat ik morgen gewoon moet werken, en hij reageert met een geschokt:"moet u zondag werken :wow: :oo :oo :oo :oo ". Tsja meneer, op zondag rijden er ook treinen :Y) . De arme man was helemaal geschokt :(:) .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 01:52

Gisteren op Amsterdam CS komt er een mevrouw naar me toe. Het preciese gesprek weet ik niet meer, maar het ging ongeveer zo:
V-Kan ik u wat vragen?
I-Nou, hangt er vanaf, ik ben wat laat voor mijn trein.
V-Ik hoef alleen maar te weten waar spoor 2 is.
I-Daar staat u op
V-Ja maar ik moet naar spoor 2
I-Daar bent u al
V-Maar waar kan ik spoor 2 vinden dan?
I-Hier, u bent er al.
V-Ja maar u kunt mij toch wel zeggen waar spoor 2 is?
I-U BENT ER AL
V-Ik zoek spoor 2!
I-Stop met zoeken >;) . Maar daar staan een paar collega's, ik zou het als ik u was aan hun vragen. Hopelijk kunnen hun u vertellen waar spoor 2 is :x :roll: }:0 _O- _O- _O- .

En vandaag, ik loop door de tunnel in Roosendaal. Op de liftdeuren van de lift naar spoor 3-4 is er een papier aangeplakt met de tekst:"let op, lift op spoor 1 is kapot". Tot mijn verbazing zie ik 1 persoon met de lift naar boven gaan, en de andere staan te wachten. Die dachten dat er maar 1 persoon tegelijk met de lift mocht _O- _O- _O-

MarrieLeen

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:18

Haha geweldig weer Ino! :))

Ik zit nu in een fijn koplopertje op weg naar huis vanuit Almelo. :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:28

*valt binnen*
ik had even een vraagje.... Ik wou graag de tienertoer gaan halen maar nu vroeg ik mij af als ik 3 van die codes heb kan ik zeker niet 1 code weggeven aan een vriendin, omdat er staat dat de kaartjes op naam zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:30

Ik zit in de OBB trein. Wat een drama :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:39

Ben ik even blij dat je met mij eens bent :P Waarom een drama? Airco stuk? Zitten de stoelen niet lekker? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:21

er is 1 saunarijtuig. De trein is retedruk. Ruzie met de conductrice. :+

ik ga een 30 kg koffer niet in een rek hijsen waar ik zelf niet eens bij kan :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:14

Ik snap nog steeds de ballen niet van treinreizen en de ovchipkaart. _O-

Ik ben momenteel geen student, heb geen studentov meer en moet dus gaan reizen op saldo denk ik?

Ik moet saldo op mijn kaart zetten en dan alleen maar in en uitchecken? Meer niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:36

Ik zou voor de zekerheid, gezien alle problemen met de studentenkaart, lekker een anonieme kaart aanschaffen bij de NS om mee op saldo te reizen Sjaan :j vriendin van mij reist dus nog steeds gratis met haar studentenOV, terwijl ze hem via IBgroep stop heeft gezet, product heeft verwijderd, en meerdere brieven heeft gestuurd. := Die heeft daarom ook een anonieme aangeschaft.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:52

Ik zie via mijn ovchipgedoe niks meer staan over producten.
dat heb ik allemaal gefixet.

wat moet ik met de ovchip doen die hier nu nog ligt dan? Kan ik die vernietigen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:54

Dat ziet zij ook niet staan inderdaad, maar ze kan er dus nog mee reizen.. ik gebruik de mijne ook al niet meer, die ligt ergens te verstoffen. :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:57

Ben je neit strafbaar ofzo als je er nog mee reist?

Ik moet volgende week naar DH, maar dat scheelt dan ff 50,-. _O-

Zo'n anonieme is toch 7,- dacht ik?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:57

Ik ga morgen met de trein naar Zuerich!!!! 10:30 uur reizen in totaal. Heb een overstap in Utrecht en Frankfurt. Ik weet alleen niet bij welke sporen :+ Heb dat nog niet kunnen vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:09

Ze reist er ook niet meer mee, juist omdat ze geen zin heeft in de boete. Vandaar dat ze een anonieme heeft aangeschaft. Anonieme is inderdaad om en rond de 7. :)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:40

*Valt binnen

Maandag zat ik echt met zo'n creep in de trein, jakkiebah :r .

Overigens zit ik wekelijks op vrijdag in de trein Rhenen - Driebergen-Zeist en Driebergen-Zeist - Amsterdam Zuid (richting Schiphol).

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:58

lifaya schreef:
Ik ga morgen met de trein naar Zuerich!!!! 10:30 uur reizen in totaal. Heb een overstap in Utrecht en Frankfurt. Ik weet alleen niet bij welke sporen :+ Heb dat nog niet kunnen vinden :')

Op Utrecht gok ik iets van spoor 14/15 daar vertrekken meestal de treinen naar zuiden en deels ook oosten van het land.
En veel plezier in Zuerich.

Is het vakantie, koop ik netjes kaartjes, worden ze niet eens gecontroleerd, dat vind ik wel beetje jammer. Nou ja, zondagavond weer een poging wagen. En heb ergens reclame ding liggen overgangs 2-1e klas voor augustus volgens mij moet ie zondag geldig zijn, dus ff stempelen en dan lekker 1e klas zitten :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:14

Goedemorgen vanuit een heel erg lege tienwagons VIRM! :)

Hij is helaas niet roze ;(
Het is echt mijn levensdoel om een keer in die roze trein te zitten, ik vind 'm zó leuk!

*ligt dubbel om post van Inoterry* _O- Sommige mensen... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:17

Ik heb die roze al best vaak van binnen bekeken :') al zit ik tegenwoordig weer een stuk minder op een virmtraject :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:21

Ik ga vanmiddag naar Utrecht vanuit Groningen.. Hoop dat ik de gereviseerde koploper krijg :D
Misschien morgen even snel naar Amsterdam en dan weer terug naar Groningen :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:03

Ik heb uiteindelijk creatief teruggereisd naar huis.
Sprinter van Alexander naar CS was 5 minuten te laat, dus ik miste mijn IC naar huis (die maar eens per uur komt) op de minuut. :(
Ben toen maar zomaar in een koploper die toevallig net binnen reed gestapt en de volgende IC tegemoet gereisd.
Op Den Haag HS uit de koploper gestapt en een paar minuutjes later zat ik in mijn IC. Lang leve de dagkaarten :')

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:56

Iemand vandaag de rechtstreekse IC van Den Haag naar Hengelo? :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:30

ik ben ook weer op een voor mij nieuw station geweest, zwolle :P Dan amersfoort over gestapt naar rotterdam alexander. Toch wel handig dat ie altijd 10 min blijft staan in Utrecht want dan kon ik net ff iets te eten halen :P