USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:57

Leuk hoor Sancha! *D

Wat tof dat jij een dubbele nationaliteit hebt Yasmine. Dat is echt ideaal als je plannen hebt om die kant op te gaan. Zou je daar ooit nog willen gaan wonen?

Die loterij is inderdaad stom, het duurt onwijs lang voordat je daar een keer doorheen komt, als het je al lukt. Kost inderdaad ook een hoop geld. Erg jammer, ik zou er graag voor een paar jaar willen wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:59

Ik had het er met een vriendin over, wij willen het allebei wel O:) Lijkt me heel gaaf om met een vriendin naar Amerika te gaan voor onbepaalde tijd. Maar dan wel inderdaad emigreren, dus een greencard aanvragen. Als het zo veel kost zal dat even slikken worden, maar als het echt de moeite waard is... :) Ik zou dat in ieder geval wel vinden :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:57

Ik ga sowieso nog daar wonen, al weet ik niet of het voor een maand of 10 jaar is :+ Ik moet nog 1,5 jaar voor mijn bachelor, waarna ik een master in cultuur ga doen en daarvoor moet je ook op stage. Heb al een hele gave stage op het oog bij een muziektijdschrift in Ohio. Op zich heb ik veel ervaring in de muziekjournalistiek, maar of ik ook daadwerkelijk daar binnen raak is een andere zaak :P Ik ga sowieso over een paar weken de procedure starten om 2011-2012 in het buitenland te gaan studeren, maar omdat Amerika praktisch onbetaalbaar is (lees: je moet àlles zelf betalen, dus je verblijf, vlucht, boeken etc.), ga ik Canada (Vancouver) proberen.

Ik zou heel graag in Amerika willen wonen, maar de grote vraag is of ik dat wel trek zo ver van alle familie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:23

Met dat soort dingen ben ik heel makkelijk... Ik zou mijn familie missen, maar daar stopt het :+ Zo lang ik altijd terug kan, geen probleem.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:26

Denk dat ik daar ook niet zoveel moeite mee zou hebben, kzie ze nu ook amper (en das dan nog om dat zij vinden dat ze me al een tijd niet hebben gezien).
Ach ja die dagen heb ik achter me :+

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:27

Ja natuurlijk zou je je familie missen, maar tegenwoordig stap je op een vliegtuig en zit je er zo! Plus dat je met internet zoveel mogelijkheden hebt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:30

Dat klinkt heel erg gaaf Yasmine!
Het zou leuk zijn als het je allemaal gaat lukken! :j

Inderdaad, familie missen is denk ik het enige waar ik last van zou hebben. Maar je weet dan dat het tijdelijk is. Tegenwoordig heb je Skype, dat lost ook al heel veel op. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:34

Mariet schreef:
Ja natuurlijk zou je je familie missen, maar tegenwoordig stap je op een vliegtuig en zit je er zo! Plus dat je met internet zoveel mogelijkheden hebt.

Ja, maar je moet wel iedere keer zoveel honderden dollars neertellen... Zeker als je nog jong bent en je werkt net is dat een grote drempel om "even" te doen.

Maar ach, ik heb nog tijd. Eerst een semester of een jaar in het buitenland studeren en dan kijk ik wel hoe het bevalt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:43

Ik ga vanaaf naar North Carolina tot zondag! :j Een of ander park en nog wat dingen met zoon en zijn vrouw en 2 jongere kids :j Lijkt me wel gezellig :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:43

Veel plezier!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:58

Leuk Melanie, volgens mij heb je het wel naar je zin daar! ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:53

Yasmine schreef:
Ik ga sowieso nog daar wonen, al weet ik niet of het voor een maand of 10 jaar is :+ Ik moet nog 1,5 jaar voor mijn bachelor, waarna ik een master in cultuur ga doen en daarvoor moet je ook op stage. Heb al een hele gave stage op het oog bij een muziektijdschrift in Ohio. Op zich heb ik veel ervaring in de muziekjournalistiek, maar of ik ook daadwerkelijk daar binnen raak is een andere zaak :P Ik ga sowieso over een paar weken de procedure starten om 2011-2012 in het buitenland te gaan studeren, maar omdat Amerika praktisch onbetaalbaar is (lees: je moet àlles zelf betalen, dus je verblijf, vlucht, boeken etc.), ga ik Canada (Vancouver) proberen.

Ik zou heel graag in Amerika willen wonen, maar de grote vraag is of ik dat wel trek zo ver van alle familie...

Mijn geliefde broer ging nooit langer dan 2 weken op vakantie, want anders kreeg ie heimwee. Één keer vier maanden in het buitenland gestudeerd en sindsdien nooit meer een jaar aaneengesloten hier geweest - inmiddels alweer een paar jaar definitief op een ander continent gevestigd...

Ik ben dus ietsje sceptischer geworden over het argument "zolang van familie weg, dat kan ik niet" - soms verras je jezelf nog ;)

Veel plezier Melanie!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:02

kan ik helemaal beamen. Natuurlijk mis je je familie, maar via skype ed gaat het toch allemaal een stuk makkelijker.
Ik heb er nog geen seconde spijt van in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:20

HCRanch, hoe ben jij geëmigreerd? Was het makkelijk?
Ik ben nu misschien nog jong, maar ik wil echt heel graag emigreren naar Amerika :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:21

Hé Kokopelli, waar is je naam heen? :D

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:29

hihi nieuw leven nieuwe naam :-)
Is ook een stukje "loslaat proces"

Kokopelli heeft enorm veel voor me betekend maar ik moet er nu echt mee ophouden (ze was mijn eerste paard)
heb haar zoon meegenomen :-)

Emigreren naar USA is vreselijk moeilijk. De makkelijkste manier is een vent aan de haak slaan en daar trouwen, OF hier (in USA dus) een kind krijgen. OF aan de lottery meedoen dat doen wij ook sowieso elk jaar. Er worden dan greencards verloot om het zo maar te zeggen. Wel heel goed opletten want er wordt enorm veel gefraudeerd met die lottery. Het is ten alle tijde gratis om mee te doen. Zorg dat als je het via internet doet het via de officiele site doen die eindigd op .gov ipv .com of wat dan ook.

Wij zijn op een inversteerders visum gegaan (E2)en hebben nu een visum voor 5 jaar, blijft dus spannend......

Ben wel heel happy hier en druk met de Curly's bezig (zie mijn topic [EA-CO] Unieke American Bashkir Curly horses te koop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:31

Aha :)
En een immigratie advocaat in de arm nemen?

Ik blijf het apart vinden, met het verloten van greencards := Alsof het een spelletje is zeg maar..

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:41

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:43

Ik wist niet dat een kind in de USA ter wereld brengen voor de ouders ook een voordeel geeft. Had er eigenlijk nooit bij nagedacht, maar is ergens misschien nog logisch.

Ik vind het alleen zo vreemd dat Amerika, het land bij uitstek dat zo selectief is met wie de nationaliteit krijgt, één van de enige landen ter wereld is waar je automatisch de nationaliteit krijgt als je er bent geboren.

Maar goed, mij hoor je niet klagen :D

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:54

nou mijn oom is in Australie geboren en zijn kinderen mijn neefjes dus gewoon hier in Amsterdam. ( mijn oom woont ook al 50 jaar weer in NL)
Nu krijgen zij ook een australisch paspoort, weet niet of dat in USA ook zo gaat eigenlijk...volgens mij moet je daar echt geboren worden.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:11

Die loterij, kan iedereen daar gewoon aan meedoen? En hoe gaat dat in zijn werk, geven ze nog voorkeur aan bepaalde mensen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:15

Voor heel veel informatie over emigreren naar de USA en deelname aan de DV-lottery moet je eens kijken op het forum van www.allesamerika.com.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:21

Voor de mensen die al eens in NY zijn geweest:
Welk hotel kunnen jullie aanbevelen en welk hotel zou je afraden?

Ik ben al bezig met de planning van de reis van volgend jaar en kom hier niet helemaal uit. Er is zoveel aanbod. %)

Het hoeft geen heel luxe hotel te zijn, maar ook geen oud krot. Ik vind de locatie wel belangrijk, niet ergens in een buitenwijk of ongure buurt. Als het mogelijk is op loopafstand van bijv. Times Square.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:24

Wij zaten in het Waldorf Astoria. Alles op loopafstand (behalve Ground Zero etc. maar als je daar in de buurt een hotel wilt zit je ver van alles af), dus dat was heeeel fijn. Hotelkamer was supergroot, ontbijt was heel uitgebreid, maar daar betaal je ook flink voor :j Als je nu boekt voor volgend jaar zal het wel meevallen qua prijs maar als je lastminute boekt daar is het echt veel te duur.

Hotel zelf zit op Park Avenue, ter hoogte van Times Square. Dus je steekt een paar avenue's (5 of 6 uit mijn hoofd) door over dezelfde straat en dan sta je midden op Times Square :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:34