Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:01

Ik ben er ook nog :) Mijn leven hier in Vancouver is heeeeeeerlijk! Ben net terug van Capilano suspension bridge, was prachtig met die mooie herfstkleuren.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 04:18

Aaah ik ben jaloers! Ik wilde laatst nog iedereen op facebook gaan vragen of ze foto's hadden van de herfst daar.. :C

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 05:26

Als je op de link in mijn onderschrift klikt: ik heb net foto's van vandaag geupload :)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 03:28

Super! Studeer jij op de UBC?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 03:56

Ja, ik studeer hier en woon in Walter Gage :)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:23

Wat voor studie? Ken je Veerle toevallig?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:28

2 vakken Engels en 2 women studies vakken. Ik heb al een Veerle voorbij zien komen in de Facebookgroup van incoming exchange students, maar nog niet mee gesproken.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:20

Yasmine, ik ben zo jaloers op jou! Ik ben nu 4 maanden terug uit Vancouver, maar ik mis het nog steeds verschrikkelijk...
Gelukkig is het ijshockeyseizoen weer begonnen en kan ik alle wedstrijden downloaden. Heb dan tenminste nog een klein beetje het gevoel dat ik in Canada ben.
Alleen is in m'n eentje naar de tv schreeuwen minder leuk dan met m'n huisgenoten. -O-

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 01:27

Ik ben net een paar dagen terug en mis het ook. Zowel BC als Ontario, maar BC was qua omgeving mooier. Ben zeker van plan om terug te gaan, de vraag is alleen voor hoe lang.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 01:30

Yoshimi, 29 november ga ik naar een match van de Canucks :D Ben benieuwd, want ik heb al een paar matches gezien van de UBC Thunderbirds hier op de campus. Maar zo in de Rogers Arena is het wel helemaal anders dan in het stadium op de campus, want hier is nooit heel veel volk.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:03

@ Yasmine: Good for you! Het is echt fantastisch!
Zelf ben ik vorig jaar naar opening night geweest en in februari nog naar een wedstrijd tegen de Calgary (F)lames. De sfeer is er echt super! En het spel is zo veel leuker dan dat slome voetbal...
Anyways, veel plezier alvast!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:54

Heb een half jaar in Ottawa gewerkt en gewoont, wat was dat GAAF!
Mis het land en de mensen ontzettend. Hoop er volgend jaar mei weer voor 2 weken te zijn :j

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:13

Hoi!

Gisteren hadden we de eerste sneeuw al hier!! Gelukkig is het overdag nog ruim 10 graden met veel zon, dus er blijft nog niks van liggen.. maar winter is coming!!

In mijn profiel heb ik even een foto van ons huis, met de bijbehorende beren geplaatst! De beren heb ik de laatste weken niet meer gezien, denk dat ze hun bedje aan het opzoeken zijn!

Ik ben net terug van twee weken Rocky Mountains. Van Jasper via de Icefields Parkway naar Lake Louise gereden, vanaf daar naar Banff en Canmore en toen via Calgary weer terug naar huis. Echt heel gaaf!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:52

Beren in de tuin, wauw! Dat is spannend! Vooral een babybeertje. Dan kun je niet even naar buiten. Best eng.

Rockies zijn erg gaaf he! Jasper, Banff en Lake Louise zijn geweldig mooi!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:47

Het was ook steeds best eng, die beren, en vooral die kleintjes, ze zien er enorm schattig uit, maar van dichtbij was moederbeer toch wel angstaanjagend met haar grote klauwen. We hebben hier een wildlife officer, ik had ze gebeld omdat ze zo vaak in de tuin zaten, maar we hebben besloten ze gewoon te laten zitten, als het eten op is gaan ze vanzelf wel weer weg... maar ik moest dus behoorlijk uitkijken met rommelen in de tuin. Als ze de beren gaan vangen kan het zijn dat ze ze moeten afmaken en dat wilde ik niet.

In onze achtertuin hebben we een groot bos, best leuk! Alle bomen worden nu omgeknaagd door de bevers.. het hout wat voor ons overblijft stoken we op.

Rockies waren echt fantastisch!! Ik ga snel weer terug!

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:30

Ik ben aan het kijken voor een stage in Canada. Heb al een universiteit gevonden waar ik zou heen zou willen in vancouver :)
Yasmine; Jij zit daar ook voor je school toch? Hoe ben jij aan je kamer daar gekomen? Ging dat via de school waar je zit of heb je dit zelf gezocht?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:05

Wil je naar UBC komen? Ik zit in een residentie van UBC zelf, Walter Gage. Maar als je hier enkel stage loopt, kom je niet in aanmerking voor een kamer van de university residences. Je kan op de Craigslist van Vancouver wel eens kijken voor een kamertje downtown.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:13

anoukii schreef:
ik ben in de zomervakantie van 2005 naar Canada geweest, het was echt super! ik zat daar in de provincie Alberta, Banff, Jasper en British Colombia kan ik je echt aanraden :)

Hier zijn wij ook geweest + vancouver island.
We hebben een maand rondgetrokken met een camper. Het was echt supergaaf en een hoop wilde dieren gezien. Prachtig mooie vakantie was het.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:29

Ja ik had de UBC gezien! Jammer dat ik dan niet in aanmerking zou komen voor een kamer..Ik zag ook nog een andere universiteit..Washington state university, is dat ook een goeie universiteit of weet je dat niet?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:48

Ik wil in september 2012 of januari 2013 stage gaan lopen in Canada.
Een vriendin uit Canada heeft me Vancouver als tip gegeven ivm de natuur, maar ik ben op zoek naar meer ervaringen, en nog meer naar iemand met connecties.
Wie kan mij helpen aan (grote, wellicht zelfs internationale) bedrijven of connecties binnen branding/evenementenorganisatie/reclame/PR/communicatie/redactioneel ?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:01

Hmm... ik heb daar in elk geval helemaal geen kaas van gegeten Jiwa, ik kan je niet verder helpen maar misschien iemand anders wel in dit topic.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:55

Ik heb geen connecties, maar Vancouver is wel een prachtige stad. Alleen heel erg duur.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:03

@Jiwa: zit je al op linkedin? Daar kun je goed zoeken op die bedrijfstakken die je noemt. Maak een profiel in het Engels aan.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:14

Hallo, ik kom hier even binnenvallen.. Ik ben afgelopen jaar in Victoria (Vancouver Island) geweest en wil daar komend jaar na mijn afstuderen dolgraag nog een jaar (ofzo) naar terug om te gaan werken. Met een bedrijfskunde opleiding kan ik vrij breed aan het werk, maar ik vroeg me vooral af of hier mensen zitten die voor langere tijd (1 jaar of meer) naar Canada zijn vertrokken en die tips hebben? Ook reacties via PB zijn van harte welkom!! Bedankt!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:38

Ik ga me komende week inschrijven als kampleiding :D En daar maar hopen dat ik uitgekozen wordt! Heb wel goede referenties en ervaring met kinderen, dus daar zal het niet aan liggen. Ik hoop zo dat het lukt, dan kan ik twee maanden daar zitten en de maand ervoor een beetje rondreizen :j