Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
uxgranta schreef:Sterkte met de ziekenboeg (Yoda en Erwin). Franse landwespen zijn niet zo irritant als de limonade wespen, maar hun steken zijn net zo goed pijnlijk.
Tinka schreef:Hier zitten hele hordes van die wespen met hangende pootjes. Eergisteren ben ik door 1 in mijn oksel gestoken bij het vullen van de paarden drinkbak.
Tinka schreef:Die wespen drinken bij de waterbak, daarom zitten ze er, geen nest gelukkig.
Er zit wel een hardnekkig nest hommels in de roundpen, die is er met graven in zijn geheel terecht gekomen. Ze blijven daar rondvliegen en een gat maken.
SjonnieZ schreef:De wespen en andere stekende beestjes zijn talrijk dit jaar hier in Nederland. Is bij jullie wellicht niet anders.
Vorige week zijn hier tijdens de heuvelland 4-dagen nog 40 wandelaars beland en gestoken door hoornaars.
Beterschap voor Erwin die steken zijn nl o zo niet fijn. En voor yoda hoop ik dat de bromium doet wat ie moet doen.
Marilu schreef:Veel beterschap voor Erwin !
Moet pijnlijk zijn, zo'n 5 steken op een rij ! Gelukkig is hij niet allergisch. Nu is het vooral zielig, maar het had heel wat erger kunnen aflopen.
Hier veel vliegen, vind ik. Maar aan de andere kant valt het me ook op, dat de ezels minder last lijken te hebben van vliegenbeten. De meeste zomers worden hun beentjes kapot gebeten door de vliegen en tot op heden, nog geen probleem op dat vlak.
Dazen zijn er, maar niet overdreven veel. Wel grotere dan normaal.
En wespen ... tja, we hadden eerst de nest Aziatische hoornaars, die we laten verwijderen hebben. Nu zit er een nest Europese hoornaars. Ze zitten niet op een potentieel gevaarlijke locatie, dus ik laat ze maar zitten. Ze zoeken ook uit zichzelf geen 'ambras' (Vlaams voor ruzie) met mij of de paarden, dus ze mogen blijven![]()
Verder gelukkig niet opvallend meer wespen te bespeuren.
Goed dat jullie regen gekregen hebben, maar noodweer is ook niet direct waar je op zit te wachten ...
Hopelijk ben je er met de grote plas aan de voordeur van af gekomen !
balance schreef:Let it rain, let it rain, let it rain. Als het dan toch niet sneeuwt
Man, wat een opluchting moet dat zijn!
Tinka schreef:Hier geen regen jammer genoeg. Gaat allemaal bij ons voorbij.
Marilu schreef:Veel beterschap voor Erwin !
Moet pijnlijk zijn, zo'n 5 steken op een rij ! Gelukkig is hij niet allergisch. Nu is het vooral zielig, maar het had heel wat erger kunnen aflopen.
Hier veel vliegen, vind ik. Maar aan de andere kant valt het me ook op, dat de ezels minder last lijken te hebben van vliegenbeten. De meeste zomers worden hun beentjes kapot gebeten door de vliegen en tot op heden, nog geen probleem op dat vlak.
Dazen zijn er, maar niet overdreven veel. Wel grotere dan normaal.
En wespen ... tja, we hadden eerst de nest Aziatische hoornaars, die we laten verwijderen hebben. Nu zit er een nest Europese hoornaars. Ze zitten niet op een potentieel gevaarlijke locatie, dus ik laat ze maar zitten. Ze zoeken ook uit zichzelf geen 'ambras' (Vlaams voor ruzie) met mij of de paarden, dus ze mogen blijven![]()
Verder gelukkig niet opvallend meer wespen te bespeuren.
Goed dat jullie regen gekregen hebben, maar noodweer is ook niet direct waar je op zit te wachten ...
Hopelijk ben je er met de grote plas aan de voordeur van af gekomen !
SjonnieZ schreef:Fijn Monique dat jullie regen hebben gehad.. hopelijk dalen de temperaturen nu wat. Benieuwd naar wat de hondentrainer vindt.
En Marilu… het woord ambras kennen we ook in het Maastrichts. Wat unne ambras hoor je menig wat oudere Maastrichtenaar zeggen.
Sintara schreef:Fijn dat het toch weer wat beter gaat met Yoda. Een hond van ouders kreeg epilepsie toen hij oud werd en is er ook aan overleden. Hij kwam namelijk niet meer uit de laatste aanval, echt heel naar en uiteindelijk zijn we midden in de nacht naar Utrecht gereden om hem te laten gaan.
Ikzelf denk dat hij wel pijn had van de aanvallen, hij werd er erg zielig en rusteloos van om daarna in comaslaap te vallen. De andere hond was hem constant aan het troosten als Jarno een aanval had en er net uit kwamgelukkig had hij er maar een per twee a drie weken anders hadden we hem eerder ingeslapen
Tinka schreef:Binnen is het nu ook 27 graden. Heb vanmorgen wel van alles gedaan, ook gezwommen. Nu binnen tv kijken. Zou graag weer paardrijden.