Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 09:39

Gister een beetje rustig dagje gemaakt. Voor gras gemaaid en wat onkruid verwijderd een kast in elkaar gezet en huishoudelijke taken

En eea aan mail eruit gegooid. Stroommeneer en vloer meneer even reminder gestuurd. De vloer meneer zag ik toevallig s avonds aan de overkant staan, hem ook nog even gesproken. De offerte zou moeten volgen ook.

En heel toevallig met wegbrengen van de kastdoos waren ze daarnaast bij een huis (het mooiste huis en denk ik ook het duurste :P ) aan het scheppen met een kraan. Even aangesproken. Wat blijkt de bewoner heeft een grond verzet bedrijf een heel stuk verderop. Hij is vanmorgen geweest om de parkeerplaats te bespreken. Ik krijg twee offertes voor verschillende afwerkingen van de benodigde keerwand en een met een afgaand talud waar veel minder fundering voor nodig is maar meer plaats vergt. En de p plaats wordt halfverharding. Dat heeft hij ook en zie je meer hier wel.

Ik ben benieuwd, hij heeft ook vrij vlot tijd. Voor de p plaats zou ook de vloermeneer een offerte geven. Al gaat voor dit mijn voorkeur uit naar een bedrijf dat alleen maar dit aanlegd.

cissy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 11:29

Lekker productief bezig geweest dus!

Mijn neus is nog steeds een beetje gevoelig na de landing van dat kastje. Moest bril passen vd week en voelde nog wat blauw. Is gelukkig niet echt blauw geweest :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 13:39

Autch harder aangekomen dan hopelijk snel over.

Het voelde niet als productief maar toch best wat gedaan. Mails sturen is ook iets doen

Gisteravond was oude Dame wat loperig, ze kon haar rust niet vinden. Was wel sneu, maar op een gegeven moment is ze gelukkig lekker gaan slapen. Flink wat keren wezen wandelen daardoor. Niet aan lego bouwen toegekomen wel mooi zonsondergang gezien daardoor en vannacht hele mooie sterrenhemel. Toen sliep ze al, ik niet :+

Ik ben trouwens weer en route onverwacht. Toch planning verandering. Gv moet onverwacht een nacht eerder uit de kamer. De vlucht is niet gewijzigd maar de ophaaltijd wel naar 1 uur s nachts gezet. Zijn reisgenoot wordt dan opgepikt met de bus naar het vliegveld en moet de kamer leeg zijn. Ipv de eind ochtend op woensdag.

Dus ik ben onderweg nu, vanmorgen een kleine 100 km gehad helaas wel een beste omleiding ivm een opengebroken weg.

Nu pauze bij een abdij

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 17:52

Hier een dagje abdij vandaag, niet gepland maar het komt zo uit :D

Eerste stop relatief in de buurt van het vertrek. De abdij is niet echt meer, alleen nog een stukje kapel.de kruidentuin is wel goed op orde

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De lunchpauze

Al ietsje groter maar ook hermetisch afgesloten voor de buitenwereld lijkt het

Afbeelding

Afbeelding

En mijn slaapplek voor vannacht ietsje groter en aardig toegankelijk. Hier ben ik vaker ingeweest ook.mooi gebouw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En iemand nog aan het werk :D
Het blijft natuurlijk een paardenforum

Afbeelding

Onderweg aan beestjes gezien, veel verschillende soorten roofvogels, een vos die netjes de rechterbaan aanhield met lopen. Ik kon er alleen niet voorbij :')

Afbeelding
Zo keek die ik tegenkwam ook. Zelfde model kop ook. Ze komen daar ook voor :j

Een wilde kat :oo *\o/* ik ben een heel stuk volledig Remie door een natuurgebied gereden. Daar zat deze aan de kant van de weg en schrok zich rot. Ik ben op dat traject van 1,5 uur 3 autos en een motor tegengekomen. Verder niks, ook in de paar minidorpjes geen mens, wel veel verlaten gebouwen, een in de steek gelaten tankstation met prehistorische prijzen ook. :(:)

Maar weer bijna geen insecten, op zo n verlaten stuk krijg je apocalyptische visioenen van hoe het moet zijn na een ramp en je als enige met je hond overblijft :\

Luxe eten zo, aardappelen spinazie en een stukje zalm, :Y)

Alleen raar, vandaag rond de 180 km afgelegd, maar uiteindelijk maar 20 km dichterbij de bestemming gekomen. Terwijl ik veel zuidelijker en westelijker zit, nu recht naar beneden naar de eindbestemming, best raar. Wel een flinke omleiding gehad. Er lag een brug uit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:57

Met productief bedoel ik oa dat je de parkeerplaats nu zo goed als geregeld hebt. Dat scheelt alweer geregel.

Mooi die wilde kat!

Neus komt wel goed, gelukkig niet gebroken of scheef. Slechts wat gekneusd en gevoelig.

Is het kastje al gemaakt? Als in 'onderkant eronder uit gehaald'?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 20:04

De pootjes waren er bij uitladen al onderuit min 1. De andere twee vielen bij schuiven er ook al af. De laatste was even een klusje. :+

Ik wacht even de offertes af, ik heb geen idee wat het zou moeten kosten. Als het echt te duur is gaat het hem niet worden :n dan moet ik selluf een keer aan de gang meteen gehuurd iets en veel vooraf inlezen. -O- Maar ik hoop dat het meevalt. Dan kan ik en normaal parkeren, veilig in en uitstappen. Minder maaiwerk :+ en misschien plek voor een camperplaats voor twee of drie campers ooit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:05

Gaaf Karuna. Hoe vind je dat soort plekken?

Wij zijn nu bij Nancy, weekje een rondje rondom de Morvan, elke nacht ergens anders slapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 21:16

Ah ik zit nu in de morvan bij een abdij die erg de moeite waard is van een bezoekje :j :D

En je zit nu redelijk in de buurt van mijn stulpje, voor franse begrippen dan. Wil je nog wat mooie gebouwen zien en insider tips :+ :list:

Deels ken ik plekken omdat ik er vaker ben geweest(met of zonder camper, met mijn ouders(ik kom al in fr sinds mijn derde of zo), met ex, in mijn eentje en de laatste jaren met gv,

deels ik zie een bord met een verwijzing en rijd daar heen in de categorie neus achterna, deels opzoeken waar je kunt overnachten. Van deze abdij wist ik dat je er mocht staan :j en ben ik vaker ook in geweest.

Deze route heb ik met papieren kaart en kladblokje uitgepuzzeld en mijn papieren route zit in de autoradio geklemd :)) tomtom is puur back up, ik rijd vandaag en komende dagen op borden. Als je alleen blind je navigatie volgt mis je veel mooie plekken.

Vandaag ook door Monaco gereden :+ en de mooie plaatsnaam Avalon. Krijg daar altijd sf verhaal in mijn hoofd

Eten gaat weer redelijk normaal, alleen stokbroodkorst en genezende wond is au %)

En Vanavond ook al drie soorten uilen gehoord <3

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:08

Haha
We zitten in de buurt zijn iets boven Macon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 22:12

Jij zit zuid oost van waar ik nu zit :D 180 km ongeveer van mij af :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:37

Waar is die abdij? We gaan ook in de richting van Avalon. Dan linkerkant Morvan, onder, rechterkant, National Forest en dan laatste stop waarschijnlijk de Eifel.

Als je nog meer leuke tips hebt hoor ik ze graag :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 22:54

Forest national ben ik vandaag doorheen gekomen. En me Remie gevoeld en de wilde kat gezien.

Abdij de Fontenay, iets uit de buurt misschien maar Tonnerre <3 bizarre plaats met veel leegstand maar daardoor bizar en gaaf. En mooie bronnen, wel even lopen, stukje jacobs route vanaf de bronnen omhoog naar de prachtige kerk is zeer de moeite waard, van daaruit kun je via een ministeegje naar het oude centrum met veel gave oude panden met jarenlange leegstand <3 we hebben daar beiden met open mond rondgelopen de contradten zijn zo groot :oo

Vittel de bronnen, mooi park, mooie gebouwen, martigney les bains leeg brongebouw en zielig hotel, veel historie, daar kun je met een kleine omweg heen richting de morvan. Als je vanaf daar via val de meuse, langre (wegomleiding is een mooie route) dan kom je al snel in het nationale park uit. Heel veel abdijen op die route :j

Saulieu is een mooie plaats <3 , cascade de saut de gouloux en aan de andere kant veel bronnen, rocher de la buffenie. Zoveel moois om te zien, nog veel meer :j

En mijn maison natuurlijk :)) :P

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:35

Wat een mooie routes neem je en zo heerlijk vaak! Ik vraag me eigenlijk stiekum af of je wel een huis nodig hebt... Onderweg zijn is ook een boeiend leven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 20:31

Als ik geen huis had kunnen vinden was dat mijn laatste optie geweest met mijn spullen in een opslag. Maar ik merk dat ik wel behoefte heb aan een eigen vaste stek met mijn spullen om me heen,souvenirs, boeken, mijn lego en andere knutselspullen. Dat past heel beperkt in een camper.

Maar zo kan ik ook rond hobbelen

Dat gezegd hebbende ik heb mijn dag niet vandaag :n ben na een kleine uur de snelweg maar op gegaan. Wel om en meer kilometers maar mijn knie was niet zo blij met het gekoppel. Wel mooi door de Morvan gereden maar daar bekroop me ook het gevoel zoveel moois zien en het met niemand kunnen delen. En weer bijna niemand tegen komen-O-

De snelweg was even wel een verademing met verkeer om me heen. Voor even :+

Slaapplek voor vannacht was zo gevonden. Ik was het zat, eerste afrit met meer plaatsen erop eraf gegaan. De meeste plaatsen gingen naar rechts, ok hee ik zie daar een oude mooie toren. Daar ga ik wel even opinternet zoeken waar er een slaapplek is.

Ik sla af, zie meteen een bordje met een camper. Een heel smalle niet zo besteweg heuvel op. Mmmm -O- dat voorspeld niet veelgoeds leek. Maar bordjes waren weg, een parkeerplaats ook voor carpoolen links.daar maar neergezet. Op een heuvel vol in de wind die best rondwappert. Net de camper maar een kwart slag gedraaid. Dan schud het minder.

Iksta aan de rand van een mini plaatsje (wel weer Remie :+ ) met meerdere oude torens bronnen wasplaatsen en meer. Maar helaas ik kan er niet morgenvroeg gaan kijken, oude dame redt dat niet met deze temperatuur. Ikmoet haar echt kalm houden, vandaag gemeen warm. Wel walnoten geplukt en hazelnoten. Hetstaat er hier vol van.

Hopelijk voel ik me morgen iets fijner.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:36

Mooie plek.
Vind jij het niet eng om zo alleen ergens te staan?
( of ben ik zo'n bangerd?)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 08:44

Dat hangt van de plek af. Hier zitten de huizen dichtbij en voelt ook veilig. Voor ik naar de abdij ging stond ik eerst op een officiële plek een paar dorpen verderop. Daar ben ik weggegaan omdat ik me niet op mijn gemak voelde en kwetsbaar. Toen bedacht ik me de abdij toen ik zag dat ik daar in de buurt was en ben een stukje terug gereden toen.

Ook met zijn tweeën ben ik kritisch over de slaapplaats. Het moet ok voelen anders rijden we liever een stukje door.

Stevig noodweer gehad vannacht. Ik ben benieuwd hoe mijn knie zich vandaag gedraagd met koppelen.

Er schuift hier nu buiten een flinke maaltijd rond :Y) <3 ze zijn mooi de fotos zijn helaas niet zo scherp maar het is herkenbaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:54

Wij hadden net noodweer tussen lyon en valence,niet normaal!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 13:01

Als je in de buurt van Avallon bent, dan is de abdij van Vezelay ook nog een aanrader!

En ook de verschillende stuwmeren in de Morvan zijn de moeite waard.

(Mijn ouders wonen 16 km van Avallon af :) )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 13:11

Ik zag jullie bui hangen in de verte

Vezelay ken ik. Inderdaad erg de moeite waard. Leuke vakantie stek voor je dan :D

Ik heb inmiddels een stukje gedaan mooie snelweg op hoogte 1100 m/900 m en heel mooie vergeten. Nog 100 km tot de Millau brug, ik ga mezelf overwinnen hihi

Vandaar de snelweg weer af op naar ee overnachtingsplek

Nog een idioot bij wegwerkzaamheden die me van de weg wilde drukken om nog over de ribbels op de baan die er niet meer was te scheuren. Eenmaal voor me, ik heb maar geremd ging hij achterste voren vinger op steken en een lange neus maken steeds terwijl zijn maat hem op zijn schouder beukte in een stoer gedaan gebaar. Hij is zeker drie keer nog achterste voren geweest om dat gebaar te maken. Hij voelde zich kennelijk een hele stoere haan :') daarbij reed hij twee keer bijna tegen de muur links aan. De kneus

Nu een mooie pauze plek met fijne wandel mogelijkheid heuveltje op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 21:54

Morgen volgt een langere update. Lange vermoeiende dagen gehad met veel kronkelen en draaien en schakelen. Maar alles soort van heel afgeleverd op de eindbestemming. We hadden geluk en het allerlaatste plekje op de camping voor 2 nachten. Even bijkomen, mijn lijf maar vooral knie zijn een beetje stuk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 21:08

Mijn afgelopen dagen veel gezien, veel gereden, bezoekje gebracht aan een bokker, makkelijke wegen, pittige wegen mooi uitzicht en geen uitzicht. Maar ik was gister toen ik hier aankwam echt helemaal afgedraaid fysiek met een flink protesterend lijf :(:) . Vanmorgen eerst heel erg lang zinloos in het zwembad gelegen, het waaide helaas iets te hard voor de zee veilig vond ik zelf.

Vanmiddag de toerist uitgehangen :D heerlijke pizza op maat weggeknaagd met zijn drieen en een ritje met een "treintje" gemaakt helemaal naar boven met machtig mooi uitzicht. En een paar practische heel betaalbare foute souveniertjes gekocht die ik toch al nodig had en misgreep. Twee pannenonderzetters, 6 onderzetters voor glazen een paar sokken een t shirt en een warme trui met capuchon.

Helaas was mijn rolstoel ietwat stuk (de fixeerstang was losgeraakt omdat de veel te gammele schroefjes waren afgebroken) , stom ding valt onder mijn vingers uit elkaar, belabberde kwaliteit, gelukkig had de fietsenmaker vanavond tijd hem te repareren op een degelijke manier. En kon ik hem met veel rust als rollator gebruiken nog. Oude dame vond het heel fijn dat ik niet kon zitten. Zij heeft heerlijk gezeten de meeste stukken, scheelde haar weer lopen. Op een gegeven moment ben ik gaan zitten en viel ze in slaap op mijn benen <3

Fotobom sorry :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjammie pizza op maat
Afbeelding
Mijn zeehond imitatie
Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:50

Het was gezellig dat je langs kwam. Lekker hoor zo'n zwembad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:47

Die hond in die rolstoel, die zit er charmant bij :)) Gaat er wel oud uitzien inderdaad....

Ik moest wel grijnzen om die pizza, gezien je zoveel dingen niet mag eten, en dan ligt er een berg ui op :D Dat je daar dan geen last van krijgt joh.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 07:58

Ui goddank geen last van, ik ben er gek op. Deze was tomatensaus met basilicum ui champignon en oregano erg lekker

Oude dame kan helaas niet echt anders zitten dan zo al sinds haar eerste baas haar verkreukt heeft. Om echt normaal te zitten moet haar kontje op een verhoging ietsje. Doordat ze tussen de deur is gezet toen heeft ze bekken en heup schade opgelopen wat eigenlijk alleen bij zitten en poepen hinder geeft. Poepen heeft ze een ietwat typische loopmanier voor gevonden in de loop van haar jaren. Zitten ziet er met kontje laag gewoon maf uit. Ze zit dan meer op haar onderrug dan op haar billen. Ik zie het zelf voor haar als normaal omdat ze dit eigenlijk altijd wel gedaan heeft. Ze is wel stijver aan het worden met rug bekken atrose. Maar goh ze is 17 dan mag het ook wel. Rolstoel zo vind ze ook best. Veel oh en ah gister. Erg hondvriendelijk hier. Ze mogen ook op het strand mits aangelijnd en poep ruimen

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:59

Wat zie jij een hoop moois zo op deze manier te leven, heerlijk!