Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisyJarig

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 13:33

Hier ook weer op zoek naar iets leuks voor in april, dag of 6 :D
Met mijn bestie, dus we gaan zeesterren: all inclusie zo min mogelijk bewegen en zo veel mogelijk bruinen :')

Leuke ideetjes zijn altijd welkom :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 14:11

Travel_me schreef:
Dorine92 schreef:
Goh ik wist helemaal niet van het bestaan van dit topic. Een topic naar mijn hart.
Afgelopen jaar weer veel gereisd. Warschau, Dubai, de Malediven, Malaga, Albanië 2x, de Algarve, de Azoren, Barcelona, Nairobi, Madagaskar, Parijs, Letland en Litouwen.
Voor komend jaar is het plan om het wat rustiger aan te doen. Voor nu staan "alleen nog maar" Albanië 2x, Krakau en Estland vast.
Ik had eerst het idee om sowieso naar Angola, Senegal en Suriname/Frans Guyana te gaan. Inmiddels heb ik dat ook losgelaten. Het lijkt erop dat februari de beste tijd is om Suriname te pakken, en komende februari is te snel, heb dan nog niet genoeg geld. Dus dat wordt februari 2027.
Voor dit jaar is dan voor nu het plan om bij een leuke aanbieding spontaan weg te kunnen. En mij kennende ga ik sowieso alsnog alle kanten op.
Ben alleen nu al heel enthousiast over Suriname en Frans Guyana. De mensen die daar zijn geweest.. hebben jullie een auto gehuurd en zelf alles bezocht, of hebben jullie tours geboekt, of een georganiseerde rondreis gemaakt, of een combi van dat alles?
Wat ik echt heel graag wil is sowieso naar de Kaieteur watervallen, en verder in Suriname van die stammen bezoeken in de amazone. Echt een beetje de moeilijkere maar authentieke te plekken opzoeken. Als het er te dik bovenop ligt qua toerisme vind ik het niet leuk. Iemand tips? Of een goede gids waar je nog een telefoonnummer van hebt?

Geen ervaring met Suriname, maar lijkt mij wel een vette bestemming. Had er voor dit jaar naar gekeken, maar de periode waarin ik wou was mega duur qua tickets. Misschien 2027. Zelf had ik gekeken naar SU4you. Zij bieden veel (standaard) trips aan, maar misschien kennen ze ook wel mensen die je mee zouden kunnen nemen de amazone in?

Ja ik begin gewoon op tijd met informeren. Soms is het ook handig om gewoon accommodaties te berichten en dan te horen wat er vanuit daar allemaal kan. Niet alles staat op internet. Zeker niet in zulke landen. Tegen de tijd dat ik ga, heb ik vast een geweldig programma uitgedokterd. Ga denk ook in Guyana en Frans Guyana kijken om de jungle in te gaan. En wellicht ga ik ook paardrijden

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 14:32

cocktailtime schreef:
Ik ga voor t werk in maart naar lapland
In mei 1 weekje gran canaria geboekt
En in juni gaan we met het werk nog 4 dagen ergens heen in europa (maar dat weten we nog niet)

Voor eind september zoek ik nog een bestemming.
Heb heel zuid en midden amerika gedaan maar zou graag nog eens terug willen. Of misschien toch thailand of bali icm lombok en de komodo eilanden.
Ik reis altijd in mijn eentje dus heb nu een beetje en luxe probleem omdat ik al veel gezien heb

Ik kan de combi Bali, Lombok en Komodo echt aanraden. Komodo is voor ons nog steeds het allermooiste waar we zijn geweest. Lombok heeft echt prachtige stranden en Bali de prachtige natuur. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:58

Wat een gave bestemmingen komen er voorbij!
Genoeg inspiratie voor de komende jaren. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:46

Ik twijfel tussen Dubai en Las Vegas.
Dubai omdat dat echt heerlijk is qua warmte.
En Vegas vanwege de andere dingen die ik graag wil zien

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 21:45

Komodo idd supergaaf

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 21:51

purny schreef:
Ik twijfel tussen Dubai en Las Vegas.
Dubai omdat dat echt heerlijk is qua warmte.
En Vegas vanwege de andere dingen die ik graag wil zien

Ik vond Vegas echt enorm overgewaardeerd. Ik hoef er zelf ook niet meer heen. In dit geval zou ik zeker voor Dubai gaan :D

Hier de eerste tripjes alweer geboekt van het jaar, de ‘gewone’ vakanties naar Spanje 2x en Zwitserland. Vermoedelijk wil ik eind van het jaar nog naar Italië, een tripje aan het einde van her jaar in de donkere maanden is me heel goed bevallen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:08

Ik verkies Las Vegas en omgeving boven Dubai, maar met een kleine nu wil ik nog wel naar Atlantis the Palm in Dubai. Dat is meer ingericht op kinderen dan Vegas en minder ver vliegen. Als ons zoontje 4 is willen we waarschijnlijk wel ons 5 jarig huwelijksjubileum in Vegas vieren, maar dan beginnen we met een roadtrip vanuit Denver.

Voor nu hebben we in potlood Aruba op de planning in het voorjaar en willen we of van de zomer met de auto op vakantie of eind dit jaar naar Atlantis in Dubai, maar dat ligt eraan hoe makkelijk ons zoontje dan nog mee te nemen is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:33

X2305 schreef:
Ik vond Vegas echt enorm overgewaardeerd. Ik hoef er zelf ook niet meer heen. In dit geval zou ik zeker voor Dubai gaan :D

Ik ben niet alleen in Vegas gebleven. En dat zal bij de volgende trip ook niet zo zijn. Ik heb de Grand Canyon, Lower Antilope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell en de Hoover Dam bezocht.

Voor de volgende trip zou dan Bryce Canyon, Zion en paardrijden op het programma staan.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:36

Oh als het niet alleen Vegas is dan zou ik zeker wegen voor die trip gaan (en dan zelf niet te lang in Vegas blijven. Haha) ik vind Zion en Bryce Canyon echt prachtig. Dan zou ik wel weer voor dat tripje gaan.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:23

Dan zou ik ook voor Vegas en omgeving gaan, maar ben bevooroordeeld, want vindt Dubai niks haha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 17:10

Travel_me schreef:
Dan zou ik ook voor Vegas en omgeving gaan, maar ben bevooroordeeld, want vindt Dubai niks haha

Ik vind beide niks dus ik zou sowieso iets anders aanraden _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:16

Het ligt er ook nogal aan wat je verstaat onder Dubai. Ik had een auto en heb ook de andere Emiraten bezocht, en ben de woestijn in gegaan met een kameel via de plaatselijke (kamelen-)rijvereniging. Ik vond het echt wel heel leuk. Het eten is er ook overal erg lekker

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:26

Gezien de huidige situatie in Amerika wordt het Dubai. En ik kijk ook gewoon uit naar 35 graden en een zonnetje :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:59

Dorine92 schreef:
Het ligt er ook nogal aan wat je verstaat onder Dubai. Ik had een auto en heb ook de andere Emiraten bezocht, en ben de woestijn in gegaan met een kameel via de plaatselijke (kamelen-)rijvereniging. Ik vond het echt wel heel leuk. Het eten is er ook overal erg lekker

Via welke site heb je dit geboekt?
Ook wil ik een dagtocht naar Abu Dhabi doen

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:35

De emiraten zijn inderdaad leuk. Als je een rijbewijs hebt zou ik je willen aanraden om op pad te gaan. Ik heb toen een roadtrip gedaan waarbij we ook naar el ain zijn gegaan. Camel market was heel interessant. Abu Dhabi ook leuk, de moskee is prachtig, maar ‘s avonds wandelen langs de corniche is ook leuk. Heb je geen rijbewijs of wil je niet rijden, ik slaag altijd wel via getyourguide of withlocals voor dagtripjes.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:55

purny schreef:
Dorine92 schreef:

Via welke site heb je dit geboekt?
Ook wil ik een dagtocht naar Abu Dhabi doen

Ik heb alles zelf geregeld. Ik doe in principe niet aan boeken bij reisorganisaties. Veel te duur en ik kan het zelf vele malen beter
Kamelen was bij ADCRC (Abu Dhabi Camel Riding Club). Auto heb ik gewoon gehuurd via carjet. En dan gewoon via booking een hostel geregeld. Kostte echt geen drol allemaal. Paar honderd euro voor de hele week inclusief vliegtickets

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:47

Amerika nu en Dubai trekt mij ook echt niet.

We willen in oktober naar Peru, zijn er mensen die nog tips hebben?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 21:25

Geen tips maar ik ben wel benieuwd. Wij willen ook wel die kant op, denk ik in 27 of 28. Maar goed, we hebben nog wel meer op het lijstje staan :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:33

Fokfanaat, gaaf! Geen ervaring, maar wel jaloers!

Bij mij staat IJsland op de planning voor in februari. Iemand die ervaring heeft daar met een goede auto verhuurder, met allrisc? Of juist tips welke we niet moeten hebben.
Vaak boek ik via Sunnycars, maar daar is de goedkoopste 4weel aandrijving nu boven de 1000 euro voor 11 dagen -O- .

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:34

Ik zit nu te denken om misschien in april/mei een half rondje Caribisch gebied te doen met een zeilboot. Beetje een spontaan idee maar wel leuk. Van Trinidad naar Sint Maarten

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:23

fokfanaat schreef:
Amerika nu en Dubai trekt mij ook echt niet.

We willen in oktober naar Peru, zijn er mensen die nog tips hebben?

Peru is geweldig! Specifieke dingen die je wilt weten? Ik zou als je van natuur houdt het gebied van Huaraz niet overslaan :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:51

dit is de planning voor nu:

2 dagen Lima
2 dagen Huacachina
3 dagen Paracas
3 dagen Cabanaconde/Lliahuar
1 dag Chivay
3 dagen Cusco
3 dagen Inka trail
1 dag Cusco
1 dag Lima

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:53

Dan slaan we Huaraz dus wel over, het is nu al best veel reizen (1 nacht in de bus voor 12 uur, interne vlucht terug van Cusco) Wou daarom eigenlijk niet ook nog noorderlijker trekken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:34

Ik zou zelf het deel Huacachina en Paracas overslaan. Huacachina is een neppe toeristische plek ( mijn mening) en Paracas heb je op veel plekken vergelijkbaar, maar mooier.

Zelf zou ik wel Huaraz doen, maar dat vond ik ook echt het mooiste deel van Peru en dat hoor ik vaker (indrukwekkender nog dan Machu Picchu en dat is al mega indrukwekkend). En zelf vond ik Arequipa een erg leuke stad. Vanaf daar kun je naar de Colca Canyon en die is ook prachtig.

Tip is vooral nachtbussen nemen. Scheelt je veel reistijd en dagen :)