[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:39

Ik werk het hele jaar buiten, zonder jas, dat het sneeuw of 40° is, geen probleem verder.
Maarja als ik binnen op de zetel zit ben ik het grootste watje der watjes :+ .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:06

:')
Een jas is nochtans goed tegen de kou :))

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:07

Ik trek gewoon extra warme kleding aan en kleed over me heen. Alleen mijn handen zijn steeds zou koud, maar om nou binnen met handschoenen aan te gaan zitten is ook zowat.
Het is nu trouwens weer lekker warm dankzij de petroleum kachel.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:26

Pandora2 schreef:
:')
Een jas is nochtans goed tegen de kou :))

Nei, een jas zit in de weg en is onhandig. Dikke trui is beter.

Buiten ben ik bezig dus houd ik me wel warm. Maar binnen, als ik stilzit ben ik van de wollen sokken/dekentjes/extra dikke truien en dan nog af en toe tegen de verwarming of kachel kleven.

Zelfde als Tinka ook, kan me best dik aankleden maar handen blijven koud en inderdaad handschoenen in huis is ook zowat. Dus als mijn handen het koud hebben, gaat de kachel aan, ook als het dus 'al' 18° in huis is.

Door de minder goede isolatie hier (wordt eind december verholpen) wordt het ook zo waterkoud. Dan kan de temperatuur wel redelijk zijn maar die koude kruipt overal door.

JudithO

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 20:37

Ik woon binnenshuis ook in een fleecevest, op sloffen en onder een fleecedeken :')

We hebben vandaag de wc in de aanbouw verwijderd, daar moesten we even moed voor verzamelen. Maar hij is eruit en het viel natuurlijk 100% mee :D
Komende week gaan we de deur naar de aanbouw tijdelijk dichtmaken. Het is een tochthok xxl en de deur komt uit op de keuken, waar het nu ook altijd koud is tenzij de zon schijnt. Dus even profisorisch dichtmaken en dan zal dat voorlopig weer flink verminderen.

Vanmiddag hadden we andere bezigheden dan thuisblijven:
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:29

Ik zit vanaf augustus ook onder een dekentje hoor, hoe warm of koud het ook is :P

En verder inderdaad sloffen en lekkere dikke trui bij de kachel, dan kom je een heel eind.

Leuke foto zo met je zeil en de zon :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:04

Supergave foto zo met de zon precies door je scherm!

En tot en met heden kunnen we buiten zonder jas. Maar binnen wil ik ook graag zonder jas! We hebben megaveel hout nog echt in ieder geval voor 10 seizoenen, dus de kachel vind ik ook gezellig om aan te hebben. Dat hoort zo bij dit seizoen. En ik wil in de winter ook in de oven van de kachel mijn brood bakken, dus straks gaat ie weer aan.

En juud, had je dan nog een wc dat je die ene hebt kunnen slopen? Wc eruit was bij ons hetgeen we op de tweede dag meteen al deden en hop gelijk die dag ook de nieuwe erin. Hij was zo vreselijk goor, daar kon niets meer tegenop.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:06

Da's een hele mooie foto ! De kleuren matchen perfect tegen die donkere bergwand <3

Tochthok xxl... }>
Ik had vorig jaar de kieren van de deur van de schuur (die grenst aan de keuken) met handdoeken dichtgestoken. Dat scheelt ook een hele hoop. Jammer dat ik daar geen 20 jaar eerder aan dacht :')

Ik heb altijd koude voeten eens het beneden 10 graden is buiten. Geen idee hoe dat komt. Ben er ondertussen al aan gewoon.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 11:44

Ja ik ben heel blij met die foto! Het was ook echt heel gaaf vliegen, met alle gele/oranje bomen nog in de herfstkleuren. Geweldig contrast.

Monique, we hadden in totaal 4 wc's in huis :')
1 in de aanbouw, die is er nu dus uit. En in huis hebben we er nog 3, waar we er uiteraard maar 1 van gebruiken. Uiteindelijk houden we er daar ook maar 1 over. Dus 1 huis en 1 in de aanbouw.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:03

Dat zijn dan meer dan genoeg wc's.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:02

Elk een privé wc en nog ééntje op reserve...da's zoals de rijke mensen 8-) :D

Ik heb ook 2 wc's. 1 boven en 1 beneden O:)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:05

In mijn beleving kan je niet teveel wc's hebben :+

hier 2 beneden, 1 boven en 1 straks weer in apart gebouw. Ideaal, maar komt ook omdat we hier véél mannelijk volk over de vloer hebben en die hebben, zoals vrouwen die hun cyclus afgestemd hebben op elkaar, een spijsvertering die gelijk loopt ofzo......

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:20

3 lijkt mij wel handig hoor, die aanbouw willen jullie toch een gite van maken? Dan heb je zelf nog 2 wc's, handig als je tegelijkertijd moet of als je visite hebt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 14:32

Zo groot is het huis niet hoor! Alles is gelijkvloers, en de 3 wc's zitten oprecht binnen 10 m. Dus tussen nr 1 en 3 zit een meter of 10, misschien 12 maar dan heb je het wel gehad.
Echt zoiets:
Afbeelding

Anyhow, ik heb weer een nieuw updatefilmpje klaar:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:20

Het is nog pittig steil naast je oprit naar beneden toe := Ik zou een hekje toch fijn vinden als ik daar zou wonen :')

En wat goor, zoveel vliegen. Zal wel iets dood gegaan zijn daar denk ik?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 15:45

Dat zouden dan alle muizen moeten zijn, maar die zijn inmiddels allemaal al opgeruimd. Het is ook alleen in de aanbouw zoveel. De enige plek waar nog iets doods kan liggen is tussen de dakplaten en de betimmering, maar dat kunnen we nog niet openmaken.

Het is daar inderdaad steil, daar is een deel van het ponyweiland. Er komt nog wel een soort van hek omdat een deel van dat weiland nu ons erf is, waar we dan oa fruitbomen willen plaatsen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:21

Hey leuk weer een updatefilmpje.
Hahaha. LOL die kaars! Dat heb je ook als je je aanhanger te dicht bij een buitenfik zet, dan zijn je achterlichten een soort gesmolten kunst zoals van Dalí ;-)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:11

Volgens mij zitten jullie met een lijk tussen de planché of de muren }> :=
Flies, everywhere flies :')

Rustgevend zijn die foto's van het paragliden. Echt heel mooi.

Die vent van de gemeente had best wel van die hippe stokken rood-wit of geel-zwart mogen planten :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 20:51

Neeeeee hippe stokken zijn alleen voor langs de doorgaande weg! :')
Daar staan inderdaad netjes de rood-witte.
En ach, ik ben al lang blij dat er iemand komt vegen, ook al is het na 3 dagen na de sneeuwval ;)

Monique, hahah! Dat gaat hier ook nog wel eens mis denk ik. We hebben in NL eens bijna ons 1000L vat gesmolten, we bedachten net op tijd dat het niet goed ging... Oh en we hadden een compostbak in de fik gestoken, die kwam ook iets te dichtbij :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:55

JudithO schreef:
Neeeeee hippe stokken zijn alleen voor langs de doorgaande weg! :')
Daar staan inderdaad netjes de rood-witte.
En ach, ik ben al lang blij dat er iemand komt vegen, ook al is het na 3 dagen na de sneeuwval ;)

Monique, hahah! Dat gaat hier ook nog wel eens mis denk ik. We hebben in NL eens bijna ons 1000L vat gesmolten, we bedachten net op tijd dat het niet goed ging... Oh en we hadden een compostbak in de fik gestoken, die kwam ook iets te dichtbij :D

LOL, Erwin heeft ooit een plastic bloempot op die manier laten smelten! OP het apparaat.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 22:39

En toen kwamen ze vandaag een waterleiding leggen, en zijn alle zorgvuldig geplaatste sneeuwstokken er weer uit getrokken :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:01

Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor hippe stokken :):) :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:28

JudithO schreef:
En toen kwamen ze vandaag een waterleiding leggen, en zijn alle zorgvuldig geplaatste sneeuwstokken er weer uit getrokken :')

Hahahahaha, humor!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:30

o ps jullie drinken dan nu water uit je put/bron? Heb je dat al eens laten testen? En gaan jullie nu stadswater gebruiken of blijf je op de bron. Wij vinden het vastrecht en alle taxen die erop zitten erg duur, maar die blijf je sowieso betalen ook al heb je water uit je eigen bron. Ze brengen ook zeg maar je vuilverwerking in rekening.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:13

Ik dacht altijd dat leidingwater in Frankrijk goedkoop was.
Een collega van mij woonde jaren aan de franse kant van de belgische grens ( :+ ) en betaalde 60 euro per jaar. Gezin van 4.
Maar dat is al heel wat jaren geleden ondertussen.