Efteling liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:25

Foaly schreef:
https://www.looopings.nl/weblog/31369/U ... uwval.html

Denk je naar de Efteling te gaan 'want dat is vast heel mooi in de sneeuw' :+

Ik snap het heel goed hoor, ik zag gister al foto's van het kasteel van Doornroosje dat was afgezet. Je breekt je nek als je daar nu op dat pad loopt :=

Wij hebben nog een rondje gelopen - gegleden vanmiddag, toen was het bos weer open. ze doen zo hun best om alles weg te krijgen maar er is gewoon geen houden aan bijna -O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:59

xPabloBokt schreef:
MizzMontana schreef:
Ja er zijn er twee jarig

Die krijgen dan flink korting, mits ze zijn aangemeld voor de nieuwsbrief.

Dankjewel. Ik heb me aangemeld en de kinderen in mijn account gezet. Ik ben benieuwd :)

Mijn man is ook jarig dus hij mag ook een account aanmaken.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:22

Er ligt zoveel sneeuw in het park, onwijs mooi, maar ergens onbegrijpelijk dat er nog best wat mensen in de auto stappen om er te komen, want de wegen eromheen waren niet allemaal even goed.
Gisteren was het wel bizar rustig in het park :+.

Iedereen draagt zijn steentje bij om de paden vrij te maken, voor de attracties en horeca. Gelukkig is er ook nog wat ruimte voor het maken van sneeuwpoppen :D. Even wat "luchtigs" na de drukke kerstvakantie.

Douce

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 13:11

Best een beetje nieuwsgierig welke wegen jij bedoelt want ik kom vanaf de Midden Brabantweg en dat zijn nou geen "kleine" wegen waar je gezeur verwacht.

Wil misschien morgen nog heel even overdag gaan.. mits de weersvoorspelling niet klopt :') . S Avonds "moet" ik sowieso terug want dan hebben we sowieso een reservering bij Mystique met vrienden dus hoop dat dat normaal door kan gaan. We zullen zien.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 13:14

Zal inmiddels al wel beter zijn, was gisteravond al goed te doen. Maar afgelopen dagen was het wel wisselend. Van schone stukken (ook op n261), tot slippen op de afrit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 13:15

De Midden-Brabantweg was gisteren rond 11 uur ook echt niet te doen. De sneeuwschuivers en strooiers konden het niet meer aan.
We zaten toen in de auto. Doodeng om die te voelen slippen en glijden pffff.
Rond een uur of 15:00u werd het beter!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 13:34

Ik zat tussen 8.30 en 9 op de Midden- Brabantweg, toen was het nog wel te doen maar had het nog niet mega veel gesneeuwd.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 13:36

Wij zouden zondag gaan maar gezien de weersomstandigheden heb ik dat verzet, ik ga echt de weg niet op met voorspelde sneeuw en ijzel :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 14:08

De midden Brabantweg is afgelopen dagen meerdere keren volledig afgesloten geweest wegens de sneeuw en ongevallen, dus die zeker niet altijd goed te doen met dit weer.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 14:27

Ah ja hier was de straat niet zo maar de N wegen (of vergelijkbare wegen qua drukte) waren gisteren goed te doen. Dus ik kan me voorstellen dat mensen zich daar vergist in hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 14:53

_Marjon_ schreef:
Ik zat tussen 8.30 en 9 op de Midden- Brabantweg, toen was het nog wel te doen maar had het nog niet mega veel gesneeuwd.

Het begon rond 10:00u echt te sneeuwstormen, toen ging het heel snel!
We reden heel rustig en dan was het nog net te doen, maar er zijn ook mensen die denken dat je gewoon vol gas door moet rijden 8)7
De N65 was eigenlijk hetzelfde verhaal.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 20:34

Wij gaan morgen met de kinderen naar de Efteling en blij en in de Peter en de Draak suite slapen :D

Na jullie tips voor verjaardagskorting zagen we op de website dat dit hotel 25% korting had. De kinderen hebben studiedagen van school, dus dat wordt twee dagen door een rustig park met de kinderen *\o/*

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:19

Wat heerlijk! Zeker als je anders kaartjes tegen de volle mep hebt, is het hotel inderdaad relatief voordelig. Voor abonnees vind ik het niet zo bijster interessant haha. Ja voor de beleving, niet voor de prijs.

Veel plezier!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:39

Dankjewel Douce.
Dat prijsverschil tussen 2 dagen losse kaartjes of hotelovernachting inclusief 2 dagen entree was inderdaad niet meer zo groot.
Wij moeten uit Friesland komen en nu kunnen we mooi op ons gemak het park door struinen.

Voor de kinderen is de Joris en de Draak suite wel echt een en beleving denk ik!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 06:16

Wij hebben afgelopen weekend in het Grand Hotel geslapen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 06:47

Wat leuk Liek, in het nieuwe hotel! Daar was helaas voor ons nog geen korting ;)

Bij ons hebben de kinderen nog geen idee dat we gaan.
Dus we rijden straks bij huis weg, de school voorbij, en dan ben ik benieuwd wie er als eerste begint te roepen dat we verkeerd rijden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:44

Leuk! Dan is de verrassing net zo leuk voor jullie als voor de kids! Veel plezier

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:57

MizzMontana schreef:
Wat leuk Liek, in het nieuwe hotel! Daar was helaas voor ons nog geen korting ;)

Bij ons hebben de kinderen nog geen idee dat we gaan.
Dus we rijden straks bij huis weg, de school voorbij, en dan ben ik benieuwd wie er als eerste begint te roepen dat we verkeerd rijden.

Veel plezier alvast!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 10:38

Superleuk, veel plezier!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:36

Oh super leuk!!! Geniet ervan!

Ik twijfel of ik weer twee abbo's aan ga schaffen, voor mij en mijn oudste dochter.
Maar we kunnen nu niet zo vaak meer ivm school, dat houdt me een beetje tegen :o

Maar ik mis het wel, en de dames vragen er ook regelmatig om, wanneer gaan we nu weer? haha

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 12:42

toch weer even reageren hier.

@Saul:
Die snap ik heel goed, daar denk ik dus ook aan. Ik ben gisteren ook geweest met mijn dochter en heb werkelijk een fantastische dag gehad. Ze had haar roze princessenjurk aan en alle personeel was zo lief voor haar. Ze werd steeds princes genoemd, ze genoot!

Kon nu nog, maar vanaf donderdag gaat ze naar school en is ze niet meer gratis. Weet dus niet hoe het zal lopen, maar ze vraagt er regelmatig naar en ik zou zo vaker willen. Is wel dat enkele rit 2,5 rijden is (zonder vertraging). Maar ik ben met de Efteling opgegroeid en mooi om nu met haar samen te doen. En straks als haar zusje geboren is, tsja, die neem ik natuurlijk ook mee;-)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:53

Ik merk nu behoorlijke verschillen bij kind 1 en 2, ze schelen 8 jaar. Bij de eerste ging ik bijna wekelijks, maar die vraagt er bijna nooit om om te gaan. Teveel gezien denk ik :+.
Mijn 2e vindt de Efteling helemaal bijzonder, want ze gaat bijna nooit. Dat is ook wel weer leuk.
Maar doordat de ene naar school gaat en de andere nog niet, maar nog wel slaapt 's middags, is het bijna de moeite niet om te gaan. Zeker als het park pas om 11 open gaat.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 21:45

Wij hebben het onwijs leuk gehad met de kinderen.
Wat een waanzinnig mooi park is het toch. Echt alles is afgewerkt, aan alles is gedacht, al het personeel is vriendelijk. Ook in de attracties is geen plafond onbeschilderd en geen hoekje kaal gelaten. Helemaal geweldig.

De kinderen waren blij verrast en hebben genoten. Onze dochter gaat helemaal op in de shows die worden gegeven en de acteurs die er rondlopen. Het park was rustig, vandaag nog rustiger dan gisteren, wel wat miezerig vanaf halverwege de middag.

Baron heb ik voor het eerst in gezeten, leuke achtbaan hoor! Fijn ook als je een half uur eerder het park in mag dan ben je voor 11 uur al drie keer geweest :D Onze oudste was helemaal blij dat hij nu in alle achtbanen past en ook alleen er in mag.

Ik moet wel zeggen dat ik danse macabre niet zo heel erg bijzonder vond :o
De wachtrij met acteurs en de spanning vooraf dragen nog het meest bij aan de beleving.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 00:18

Wat fijn dat het zo geslaagd was! <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 00:36

MizzMontana schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik danse macabre niet zo heel erg bijzonder vond :o
De wachtrij met acteurs en de spanning vooraf dragen nog het meest bij aan de beleving.
Niet?!? Misschien waren jouw verwachtingen te hoog? Ik vind het echt een prachtige attractie: de muziek, de techniek en alles wat er in die kamer gebeurt en te zien is <3