leuk hoor Sharani hier is het nu storm jammer genoeg zonder regen!
Sharani
Geplaatst: 10-08-18 12:59
Welke regio zit jij?
Zag op YR dat het bij Stavanger en in iets mindere mate Bergen juist enorm veel regende 36 mm per dag of zo... . Daarom heb ik niet teveel gepland zodat we een beetje het betere weer kunnen opzoeken.
Afgelopen woensdagnacht thuis gekomen na 12 dagen Zweden. 1972,3km gereden, 7 stops en zo ontzettend genoten van het land, de natuur, uitzicht, de mensen, mijn gezelschap natuurlijk. Was de eerste keer Zweden, maar ga zeker nog eens terug!!!
Wij zitten nu in Finland en hebben nu ongeveer 5000 km op de teller. Finland is echt prachtig. Vanmorgen 10 km gewandeld en enorm genoten. Nu vanavond uitzoeken waar we morgen naar toe gaan. Dacht eerst Rovaniemi maar daar is voor ons niet veel te halen met een hond erbij. We zitten nu in een plaatsje ongeveer 150 km daarboven (gokje) waar de E4 en de E5 elkaar kruisen. Vandaag heel mooi weer gehad, helaas nu weer regen.
Supervixen
Geplaatst: 10-08-18 20:34
Rovaniemi vond ik wel leuk.
Ik kreeg een overzichtje van de autoverhuur en we hebben 3733 km gereden in onze vakantie van 16 dagen (eigenlijk dus 14 dagen, want 2 vliegdagen). Best veel. En alle rekeningen van de creditcard kwamen binnen . Alsof je een emmer leeggiet.
KarmaChansy
Geplaatst: 10-08-18 22:43
Sharani schreef:
Welke regio zit jij?
Zag op YR dat het bij Stavanger en in iets mindere mate Bergen juist enorm veel regende 36 mm per dag of zo... . Daarom heb ik niet teveel gepland zodat we een beetje het betere weer kunnen opzoeken.
Ik zit in Västra Götland
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 10-08-18 23:01
Hier ook storm, windkracht 9/10. Overigens geen druppel regen, maar vanochtend vroeg (rond 5 uur) wel flink onweer gehad.
En vanavond geluk gehad.
Boom door de wind omgewaaid, tussen de auto en trailer door.
Anoniem
Geplaatst: 11-08-18 00:31
Een uurtje van Rovaniemi heb je de Auttiköngäs, met wandelroute van 3km die ook op de nodige plekken is aangepast voor honden.
In de buurt van de kruising van die wegen had je ook iets maar weet niet meer vanbuiten wat.
Aan het Lapland hotel in Rovaniemi heb je skipistes waar je nu frisbeegolf kan doen en ook wandelroutes. Wil je een aardig stuk rijden kan je naar Kilpisjärvi. Hele mooie wandelroutes van verschillende afstanden en het drielandenpunt.
Dat was mazzel Quir Hier ook storm maar wel met regen, helaas zitten we nu al sinds gistermiddag zonder stroom door de storm Nu weer strakblauwe lucht trouwens, al geven ze wel regen op voor later deze dag
Zijn nu in Rovaniemi maar helaas heel slecht weer. We rijden dus maar door. Wel nog even de kerstman bezocht met de hond. Leuke foto's ook daarvan maar belachelijk duur. 40 euro voor 6 foto's en een filmpje. Losse foto kopen ging niet. Ja, op groot formaat voor 30 euro. Jammer, was wel leuk geweest in het foto-album. Nu rijden we door naar Aavasaksa.
Anoniem
Geplaatst: 11-08-18 15:54
Je kon ze toch ook kopen waarbij je een link krijgt die een fikse tijd geldig blijft? Kan je ze downloaden en goeie kwaliteit (laten) afdrukken. Geen brieven laten versturen van de kerstman?
Sharani
Geplaatst: 11-08-18 16:16
Jeetje Quir, dat is zeker geluk hebben : .
Wat een km maakt iedereen, zal voor ons wel anders zijn omdat we afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.
Ja, dat kopen voor te downloaden kost dus 40 euro.
Inmiddels zitten wij in Aavasaksa. Net nog even in Zweden boodschappen gedaan. Andere kant van de rivier is Zweden. Is hier ook wel mooi, 1 van de oudste toeristische plaatsen.
Na 644km gereden te hebben zijn wij gestopt voor Hagafoss op een camping. Worden eigenlijk ergens zelf neerzetten maa konden niets vinden en het werd donker. Tot nu toe al super mooi! Onze tent:
Onderweg:
MarliesV
Geplaatst: 12-08-18 17:04
Sill mooie foto's al van onderweg. Goede reis!
Quir wat een geluk met die boom. Verder alles heel gebleven?
Wij zijn 2 nachten in Malmo geweest, daarna een week in Loftahammar en nu een week (tot vrijdag) op Öland in Morbylanga.
Hebben de eerste 10 dagen super weer gehad. Gezwommen, gefietst, wezen kajakken op zee en veel gewoon lekker niets gedaan haha.
Nu veel wind en 20 graden. Morgen wordt er regen verwacht. Vandaag op eland safari geweest. In een elandpark op een uurtje rijden van hier. Indrukwekkend!
Foto's houden jullie tegoed. Doe staan op de camera en kan ik niet rechtstreeks hier dus posten. En ben te lui om de laptop aan te doen, haha.
Fijn dat het bij iedereen goed gaat! Gisteren helaas weinig slaap gehad door kou. Wel mooie fotos van de watervallen. Daarna via Vossegangen omhoog naar flåm gegaan. Vamdaag richting huis. Ben self niet helemaal fit, jets even griepje en ging juist net goede kant op met gezondheid. We gaan zowiezo weer terug voor langer en ik zal morgen wat foto's posten.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 10:26
Was het zo koud s'nachts ? In een tent/ camper of huisje ? Bah niet fijn dat je je niet lekker voelt, wel goed dan misschien om op de terugreis te zijn.