Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:06

Fitzroy schreef:
Er kunnen wel restaurants gesloten worden omdat ze geen geld voor inkoop of personeel hebben, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk in toeristenplaatsen. Toeristen blijven toch eten.

Zijn ook vaak familiebedrijven.

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 22:52

Ook dat. En vaak hebben ze ook produkten uit eigen groentetuin.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:01

Ligt er ook beetje aan waar je zit.
Wij zaten x in appartement dat dreigde afgesloten te worden van elektra. Ook geen fijn idee.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:18

Nu ik erover nadenk. Wij hebben vorig jaar nergens met pin betaald.. alleen een aantal keren geld uit de automaat gehaald... en ik hoop dat dat gewoon kan. We zitten all in dus dat scheelt wel en nemen heus wel wat contant mee, maar altijd fijn om extra te pinnen.

Oh en van die inktvis. Dat was ik :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:50

Fitzroy schreef:
Ook dat. En vaak hebben ze ook produkten uit eigen groentetuin.

En anders wordt het: when in Greece do as de Greek...

Gaan we vissen :D :D :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 01:32

Wij hebben vandaag nog gewoon gepind in winkels en geld uit de muur gehaald. Hier op Syros is niet veel te merken van de crisis

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:40

Nee dat valt me ieder jaar op dat je op de eilanden niets merkt van de crisis.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:26

Wij zitten nu op Samos en ook hier niks te merken. Contant betalen doen we eigenlijk toch altijd en we hebben altijd wel veel contant geld mee vanuit NL, zwart geld potje..

Ze maken zich hier niet echt zorgen en ook onze reisleidster van Arke zei dat het echt allemaal nog wel mee valt hier en dat het vanuit NL heel erg wordt aan gedikt. Net als de vluchtelingen op de andere eilanden.

Verder is het hier echt geweldig! Gisteren aangekomen en vandaag een relax dagje aan het strand, vanaf morgen hebben we een auto en gaan we het eiland rond! Afgelopen twee dagen rond de 35 graden geweest, veel warmer schijnt dan het hier normaal is in juni! En ons hotel is ook echt geweldig, schijnt het beste hotel van Samos te zijn, nou het is ook echt super!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:36

Wat goed om te horen! Veel plezier nog!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:44

Dat zijn de goede berichten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:25

Heerlijk de enthousiaste vakantie verhalen!

Over de deadline voor Griekenland hoorde ik vandaag op de radio dat als het misgaat ' we' dit na 1 juli gaan merken als Griekenland uit de eurozone valt.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:58

Wow wow wow. Iemand ooit geweest op Santorini? Nog nooit van gehoord, maar wow! Ik wil hier heen _O_ een vulkaan eiland waarvan de helft van t eiland in de zee is gezakt toen de vulkaan was uitgebarsten (heeel lang geleden) en nu is er een maanvormig eiland over. Met rode stranden en kliffen..vet! Iemand ervaring? :P er is bij sunweb nu een hele mooie aanbieding.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:59

Is een van de bekendste eilanden ;) Ben er nooit geweest, wil er ooit wel eens heen, maar is volgens mij wel behoorlijk toeristisch.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:01

Ik heb er echt nog nooit van gehoord _O-
Ja lees idd wel dat t toeristisch is geworden maar dat er nog wel genoeg 'echte' dorpjes over zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:01

laughterline schreef:
Wow wow wow. Iemand ooit geweest op Santorini? Nog nooit van gehoord, maar wow! Ik wil hier heen _O_ een vulkaan eiland waarvan de helft van t eiland in de zee is gezakt toen de vulkaan was uitgebarsten (heeel lang geleden) en nu is er een maanvormig eiland over. Met rode stranden en kliffen..vet! Iemand ervaring? :P er is bij sunweb nu een hele mooie aanbieding.

Ja ik ben vorig jaar geweest. 1 dagje.

Het is heel erg mooi. Maar voor een dag of 2 a 3.

Het is gigantisch toeristisch erg druk en duur.

Ik zou eerder naar een van de omliggende eilanden gaan en dan met de ferry een dag of 2 naar Santorini gaan.

En,...er zijn echt mooiere Griekse eilanden.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:02

NatasjavE schreef:
laughterline schreef:

Ja ik ben vorig jaar geweest. 1 dagje.

Het is heel erg mooi. Maar voor een dag of 2 a 3.

Het is gigantisch toeristisch erg druk en duur.

Ik zou eerder naar een van de omliggende eilanden gaan en dan met de ferry een dag of 2 naar Santorini gaan.

Hmmm dat erg druk bevalt ons niet :+
Goed om ervaringen te horen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:04

Oh ik vind het een absolute Must see hoor. Het uitzicht over de caldera is fenomenaal.
Maar niet te lang.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:08

Lijkt me ook geweldig..en wij zijn beide fotografie gekken dus denk dat we daar veel rolletjes vol schieten :P

Maar is t echt zo druk, overal? -O-
Edit: we zouden dan over twee weken gaan, eerste week van juli een weekje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 12:34

Het is echt erg toeristisch. Ook omdat veel grote cruiseschepen daar aanleggen voor een dagtrip.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:39

Hmm. Even over nadenken dus :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:17

Net terug van 11 dagen Lesbos. Mooi en relaxed eiland. Niet superdruk. Geen getrek aan je om een restaurant binnen te gaan. Rustig winkels bekijken.
Erg genoten. Maar 1x vind ik wel genoeg. Dat vind ik van alle eilanden trouwens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:00

laughterline schreef:
Lijkt me ook geweldig..en wij zijn beide fotografie gekken dus denk dat we daar veel rolletjes vol schieten :P

Maar is t echt zo druk, overal? -O-
Edit: we zouden dan over twee weken gaan, eerste week van juli een weekje.

Je zou naar Naxos of Paros kunnen gaan of 1 van de andere Cycladen eilanden. En van daaruit met de ferry voor 2 dagen (1 nacht) naar Santorini. Familie van mij heeft daar een juwelierszaak.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:28

Hier is het aftellen ook serieus begonnen *\o/*

nog 1 week werken, dan een week thuis en dan naar Zakynthos...

het enige wat ik jammer vind is dat iedereen die hoort dat ik naar Griekenland ga begint te miepen over alles wat er op het nieuws is...

ja dat nieuws volg ik ook, kan er weinig aan veranderen..

voor de mensen die daar nu op vakantie zijn/wonen, hoe is het daar nu?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:50

Ik ben er nu een week. Vandaag gewoon gepind (wel extra) uit de muur. Ik hoor wel dat de middenstand het erg zwaar heeft. De terrassen zitten wel vol, maar er wordt niet heel veel gebruikt.
Nu is Syros niet erg toeristisch, maar ik heb nog nooit zoveel Nederlanders hier gezien. Deels kwam dit Door een huwelijk tussen een Nederlander en een Griekse, dus veel familie en vrienden over. Maar ook mensen gesproken die aan het Islandhoppen waren en bv. Mykonos te duur vinden om lang te blijven.
Ik zit niet op Nederlandse toeristen te wachten, maar voor de Grieken is het fijn.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:42

Lotus zie mijn post hierboven ook.

Santorini werd ons voor een week afgeraden door het reisbureau. Zou te weinig te beleven zijn voor een week. Maar van een Griekse collega(ik werk bij een int. bedrijf) hoorde ik wel dat Santorini heel erg mooi zou zijn. Ook raadde hij Naxos aan! Toch leuk om te horen van een echte Griek!

Vandaag hier op Samos wat regen gehad en erg bewolkt, maar prima weer om naar de watervallen te gaan en we hebben de tempel van Hera bezocht, dat was iets minder ons ding!!