USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:44

Wat een leukerd CL!!

Nagini, ga je nu van Yosemite met de auto naar LA en dan met het vliegtuig naar Las Vegas? Of begrijp ik het verkeerd...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:51

Ja, klopt. We rijden een rondje.

Ik wil niet door Death Valley rijden midden in augustus en het terugbrengen van de auto in dezelfde stad scheelt aanzienlijk in huurkosten i.p.v. in een andere stad :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:55

Nagini schreef:
Losse opzet voor onze planning West Coast. We gaan met de auto, 3 meiden.. er kunnen nog tot 6 dagen o.i.d. toegevoegd worden als ik me niet vergis. Zo ongeveer.
We gaan bijna de hele maand augustus. We zijn niet echt 'national' park mensen. Ja we houden van natuur, maar hoeven niet elk park af te struinen.

1. Leave for Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Travel to LA?
5. Meet up with Mandy – sightsee LA - Hollywood
6. Rent car – drive to Venice Beach/Santa Monica– Jetlag day Mandy
7. Six Flags Magic Mountain -> Drive to Santa Barbara over PCH.
8. Sightsee Santa Barbara/Beach/Rattlesnake Canyon Park?
9. PCH drive to Santa Maria (hour and a half) beach-stops along the way continue driving to Morro bay.
10. Morro Bay - Monterey national geographic sightseeing route
11. Sightsee Monterey – Drive to San Fran (2hours)– stop by Santa Cruz
12. San Fran
13. San Fran
14. San Fran
15. Drive from SF to Yosemite Park (3 h)
16. Yosemite
17. Yosemite back to LA (6 hour drive HWY 395 (thru mountains pretty!) Fly to Vegas?
18. Check in suite Vegas + Day @ Grand Canyon
19. Hoover Dam + Vegas
20. Vegas
21. Vegas (?)

Neem aan dat je het vliegtuig pakt van Seattle naar LA, want da's anders geen lolletje!

Heb net als Nadir wat vraagtekens bij dag 17. Lijkt me niet te doen, zeker niet als je de volgende dag naar de Grand Canyon wil. Daar kan wel minstens een dag bij. :D
edit: Ah, nu snap ik 'em, je brengt dan je huurauto waarschijnlijk terug naar LAX, en dan is het plan om 's avonds meteen naar Vegas te vliegen? Dat zou nog wel kunnen, in theorie. *g*
Laatst bijgewerkt door Dallista op 15-04-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:56

Uiteraard vliegen naar LA vanaf Seattle.

Wat is het probleem met een 6 uur drive en 's avonds naar Vegas vliegen? :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:59

Ah, vandaar! :) Als jullie omstebeurt een stuk rijden is het best te doen denk ik. Leuke plannen hebben jullie verder. Vind alleen een dag Grand Canyon heen en weer wel wat vluchtig, maar dat zal te maken hebben met dat jullie in Las Vegas willen verblijven?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:59

Nagini schreef:
Uiteraard vliegen naar LA vanaf Seattle.

Wat is het probleem met een 6 uur drive en 's avonds naar Vegas vliegen? :')

Heh, onze berichten gingen net langs elkaar heen. :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:04

Ja we zijn met z'n 3en, dus dat zal allemaal wel meevallen. Bovendien een 6 uur durende rit valt wel mee. :)

Ach een dag Canyon is genoeg. We gaan voor het uitzicht, niet zozeer om te wandelen o.i.d.
Daarna gaat er inderdaad flink gepartyed worden. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 17:09

Maar vergis je niet, de rit van Las Vegas naar Grand Canyon is ruim 6 uur. Als je op 1 dag heen en terug wil is dat dus 12 uur in de auto zitten... Ik zou er echt even een hotel boeken ;)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:12

Nagini schreef:
Losse opzet voor onze planning West Coast. We gaan met de auto, 3 meiden.. er kunnen nog tot 6 dagen o.i.d. toegevoegd worden als ik me niet vergis. Zo ongeveer.
We gaan bijna de hele maand augustus. We zijn niet echt 'national' park mensen. Ja we houden van natuur, maar hoeven niet elk park af te struinen.

1. Leave for Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Travel to LA?
5. Meet up with Mandy – sightsee LA - Hollywood
6. Rent car – drive to Venice Beach/Santa Monica– Jetlag day Mandy
7. Six Flags Magic Mountain -> Drive to Santa Barbara over PCH.
8. Sightsee Santa Barbara/Beach/Rattlesnake Canyon Park?
9. PCH drive to Santa Maria (hour and a half) beach-stops along the way continue driving to Morro bay.
10. Morro Bay - Monterey national geographic sightseeing route
11. Sightsee Monterey – Drive to San Fran (2hours)– stop by Santa Cruz
12. San Fran
13. San Fran
14. San Fran
15. Drive from SF to Yosemite Park (3 h)
16. Yosemite
17. Yosemite back to LA (6 hour drive HWY 395 (thru mountains pretty!) Fly to Vegas?
18. Check in suite Vegas + Day @ Grand Canyon
19. Hoover Dam + Vegas
20. Vegas
21. Vegas (?)

De PCH vanaf Six Flags is niet heel logisch. Je kan beter gewoon de I5 nemen en dan de 101. Als je de PCH wilt nemen moet je eerst helemaal terug naar LA rijden om daar vervolgens de PCH op te gaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:17

Joh, je bent jong, dan kan dat prima. Wij zijn toen we 21 waren op één dag van Santa Fe naar Texas gereden, was 11u rijden en alleen ik en een ander meisje konden rijden. Was prima te doen hoor, echt niet alles moet zo berekend zijn. 7u rijden en dan een vlucht is toch eitje? Zelfs als je maar met 2 bestuurders bent is dat ieder maar 3,5u rijden en een vlucht nemen stelt toch niet veel voor?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:20

Ja het is wat om, maar we willen Malibu mee pakken. :)

M.b.t. de GA. We willen een georganiseerde dagtocht doen, feitelijk. Dus we moeten het nog even uitzoeken.
Er kan altijd nog een dag bijkomen. :)

@Yasmine, ja precies. Zo denken wij er ook over. Zeker aangezien de vlucht net één uurtje is. :')
Heb wel eens gevlogen onder beroerdere omstandigheden _O-

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:54

Nagini schreef:
Ja het is wat om, maar we willen Malibu mee pakken. :)

M.b.t. de GA. We willen een georganiseerde dagtocht doen, feitelijk. Dus we moeten het nog even uitzoeken.
Er kan altijd nog een dag bijkomen. :)

@Yasmine, ja precies. Zo denken wij er ook over. Zeker aangezien de vlucht net één uurtje is. :')
Heb wel eens gevlogen onder beroerdere omstandigheden _O-

Dan zou ik die dag dat je naar Venice en Santa Monica wilt gaan Venice overslaan en dan Santa Monica en Malibu doen. Venice is niet heel bijzonder en de meeste mensen die hier in de buurt wonen vermijden het omdat het nogal "shady" is. Op zich van Six Flags naar de PCH is niet heel lang, het nadeel alleen is dat er bijna altijd file staat. En dan doe je er erg lang over.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:48

Hoiii,,

Ik wil graag met jullie meelezen en reageren :D
Ik ga in september 3 weken naar Amerika met mijn vriend en zijn gezin.

We gaan naar de westkust en nemen de camper.
Onze reis gaat zo;
1. San Fransisco
2. Yosemite
3. Mammoth Lakes
4. Las Vegas
5. Zion
6. Bryce Canyon
7. Page
8. Monumant Valley
9. Grand Canyon
10. Lake Havasu
11. Los Angeles
12. Santa Barbare
13. Carmel/Montery
14. San Fransisco

We verblijven 1 of 2 dagen op dezelfde plek.

Met een rechtstreekse vlucht van plusminus 14 uur :')
Toch wel grappig met dat tijdverschil daar..

We vliegen om kwart voor 10 s ochtends en landen om kwart voor 12 (zogenaamd 2 uur later) heen en om
2 uur s middags vliegen we terug om de volgende dag om kwart over 9 s ochtends te landen :+

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:56

@Nancy: Wij doen ongeveer hetzelfde rondje :) alleen wij doen het rondje dan andersom.

Wij hebben nog geen auto of camper. Twijfelen nog erg, omdat het allebei voor en nadelen heeft.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:00

_Nancy schreef:
Hoiii,,

Ik wil graag met jullie meelezen en reageren :D
Ik ga in september 3 weken naar Amerika met mijn vriend en zijn gezin.

We gaan naar de westkust en nemen de camper.
Onze reis gaat zo;
1. San Fransisco
2. Yosemite
3. Mammoth Lakes
4. Las Vegas
5. Zion
6. Bryce Canyon
7. Page
8. Monumant Valley
9. Grand Canyon
10. Lake Havasu
11. Los Angeles
12. Santa Barbare
13. Carmel/Montery
14. San Fransisco

We verblijven 1 of 2 dagen op dezelfde plek.

Wat komen er toch prachtige reizen voorbij hier! Brengt mij ook al helemaal in de stemming voor mijn trip. :-)

Van alles NPs die ik bezocht heb, staat Bryce toch nog steeds bovenaan. En Monument Valley is zo betoverend mooi!

Gaan jullie de 17 (?)-mile-drive bij Carmel doen? En er zit daar ook een heel mooi State park(je) in de buurt, kan ik ook aanraden. Ach, de hele kuststrook is een plaatje!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:05

17 Mile drive is bij Monterey en is een absolute aanrader. Prachtige natuur. Wij waren er in 2005 toen er selecties werden gereden voor de olympische spelen. Heel toevallig was dat

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:10

Douraque schreef:
17 Mile drive is bij Monterey en is een absolute aanrader. Prachtige natuur. Wij waren er in 2005 toen er selecties werden gereden voor de olympische spelen. Heel toevallig was dat

<3 en dat park wat ik bedoelde is Point Lobos state natural reserve.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:11

Lynnie, wat gaaf! :D Ik denk wel dat een camper praktischer is.. Je kunt er in slapen en de campingplaatsen zijn niet heel duur.. Ik weet niet hoe dat met auto en hotel ofzo zit? :)

Dalista, ik hoorde dat de Bryce nog mooier is dan de grand, vindt jij dat ook?
Ik weet niet of we daar heen gaan eerlijk gezegd, maar aanraders mogen altijd, dus kom maar op *D
Kan het altijd in de groep gooien dat het zo geweldig schijnt te zijn en wie weet..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:14

Het is zo leuk ook om te zien hoe smaken verschillen. Ik vond de kustweg helemaal niet bijzonder, sterker nog het viel ons zwaar tegen.
Wij zijn meer van de NP's en rode rotsen.

Lynnie, het heeft idd zijn voor- en nadelen. Wat mij betreft wegen de nadelen van het altijd je camper bij je hebben niet op tegen de voordelen. Wij gaan juist in de VS graag uit eten en dan moet je iedere keer dat ding weer meenemen terwijl je je net geïnstalleerd hebt. Ik denk dat als je zelf graag kookt het wel fijn is. Inslaan bij de Walmart en gaan ....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:15

Bryce Canyon is idd erg mooi. Of het mooier is dan Grand Canyon is voor iedereen persoonlijk, ik vind zelf van niet. Het is zeker wel de moeite waard om naar toe te gaan!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:15

@Nancy: wij vonden idd Bryce mooier dan de GC, maar ook dat blijft persoonlijk.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:17

Dallista schreef:

wooowie Daar gaan we zeker een kijkje nemen, heb het op mijn lijstje gezet van dingen die we MOETEN zien ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:20

_Nancy schreef:
Dalista, ik hoorde dat de Bryce nog mooier is dan de grand, vindt jij dat ook?
Ik weet niet of we daar heen gaan eerlijk gezegd, maar aanraders mogen altijd, dus kom maar op *D
Kan het altijd in de groep gooien dat het zo geweldig schijnt te zijn en wie weet..

Tja... weet je, het is eigenlijk gewoon niet te vergelijken (dat geldt trouwens voor de meeste NPs). Ze zijn zo compleet anders. De Grand Canyon vond ik overweldigend vanwege de omvang, het doet zijn naam echt eer aan. Maar Bryce is zo'n onbeschrijfelijk merkwaardig landschap, dat heeft nog net iets meer een wow factor voor mij, maar dat is vast heel persoonlijk voor iedereen.

De eerste keer vond ik de Grand Canyon veel indrukwekkender, maar toen was ik een stuk jonger, en was het vooral de grootte die het hem deed (en Bryce was veel te warm om goed van te kunnen genieten in hoog zomer!). Maar toen ik een keer de kans had om in het voorjaar echt te gaan hiken in Bryce... respect voor de natuur, dat zoiets bestaat! _/-\o_

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:22

Lynniiie schreef:
Dallista schreef:

wooowie Daar gaan we zeker een kijkje nemen, heb het op mijn lijstje gezet van dingen die we MOETEN zien ;)

Ik heb een geheugen als een zeef, maar volgens mij kan je het bijna niet missen, want ligt op je route. En het kost geen uren, het is klein.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:45

Ik denk dat jullie gelijk hebben, ik kom daar puur om mijn vrienden op te zoeken haha. Vorige keer ben ik er duidelijk gewoon van geschrokken en maakte het indruk op me.
Ik denk dat als ik geen reismaatje vind, ik dan maar gewoon een ticket voor mezelf ga boeken. :j
In de states zelf vond ik het ook niet zo moeilijk, was ook vrij gemakkelijk en vriendelijk gelopen:
"Oke dus je gaat niet werken?"
- "Nee ik kom daar puur voor mijn ontspanning en om mijn vriendin op te zoeken".
"Oke dus je gaat ook niet oppassen op kinderen ofzo?"
- "Nee, ik haat kinderen!" (nee is niet zo, maar was zo gemakkelijk)
"Oh.. *begon hij keihard te lachen* heb je een telefoonnummer zodat ik haar kan bereiken?"
- "Ja.. *zoekt en geeft nummer*
"*hij belt en verhaal kwam overeen, hangt op*: Goede reis en welkom in Amerika *big smile*"

:D