Hallo!
Ik kom dit topic even binnenvallen, maar volgens mij kan ik mijn vraag hier wel stellen.
Ik heb de eerste pagina's doorgelezen van dit topic, maar zag dat het toch veel over de kant van Kaapstad ging. Wij willen in oktober / november naar Zuid Afrika en dan de oostkant.
Het idee was om met de auto te gaan, maar een paar pagina's terug lees ik dat een camper ook een prima optie is? Want dan lijkt me dat leuker, ook omdat je dan niet vast zit aan de planning. Kun je in okt / nov goed op de bonnefooi rondreizen in ZA?
Dit is ons idee:
http://www.nbbs.nl/reisaanbod/bush-discovery-2/?cat=72Dus
Dag 1: Vlucht naar Johannesburg met overnachting in hotel
Dag 2: Johannesburg - Magoebaskloof
Dag 3-4: Magoebaskloof - Phalaborwa
Dag 5: Phalaborwa
Dag 6: Phalaborwa - Hayzview
Dag 7: Hayzview
Dag 7: Hayzview - Kruger NP
Dag 8: Kruger NP - Swaziland
Dag 9-10: Swaziland - St. Lucia
Dag 11: St. Lucia - Dundee
Dag 12-13: Dundee - Drakensberg
Dag 14-15: Drakensberg - Johannesburg - Vlucht Amsterdam
In 2015 zijn we naar West-Amerika geweest en ook voor die reis had ik op Bokt om tips gevraagd. Echter was de reis al geboekt, dus qua planning konden we niets met veel tips. De bokkers hadden destijds wel heel erg gelijk, we hebben vrijwel alleen maar in de auto gezeten. Dat wil ik bij deze reis voorkomen en daarom wil ik graag weten of dit een leuke haalbare reis is en of we niet ergens langer moeten blijven, dat sommige plekken misschien beter zijn om over te slaan of dat we juist beter een andere route kunnen rijden omdat we anders mooie plekjes missen.
Kaapstad is echter geen optie, omdat mijn vriend geen binnenlandse vlucht wil doen.. Hij wil ook maar twee weekjes, evt. met een paar dagen verlenging, dus vandaar dat ons dit ook qua tijd een mooie planning leek.
Graag hoor ik jullie reacties.