USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:07

Ik wilde eigenlijk nog een keer naar Discovery Cove maar dat kwam niet handig uit met de dagen dat ze open zijn en dat wij er zijn omdat we niet met Thanksgiving in Orlando willen zitten.
Ik vind Universal en Disney verder erg prijzig als je er maar voor één dag heen wilt en Seaworld heb ik afgelopen jaar gedaan en Bush Gardens volgens mij twee jaar geleden. Dus dit is een mooi alternatief.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 15:17

Ja dan is dat wel een keer leuk om te doen idd!
Het is daar nu ook een prima temperatuur, kun je mooi die herfst hier even ontvluchten ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:16

Lijkt me heeeeerlijk om weg te zijn van dit weer. Maar we vliegen pas de laatste week van november dus met een beetje pech is het dan al winterweer.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:44

Jaloers op iedereen die een mooi reisje in het vooruitzicht heeft :D
Ik wil ook graag weer op pad, maar er zal eerst weer gespaard moeten worden. Hopelijk in 2015 weer :z En dan begint de voorpret alweer in 2014, dus dat is eigenlijk al bijna 8-)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:48

Ik ben zo jaloers op een lesklant, die zit nu samen met haar vriend 3 weken in zuidwest amerika. Ze zijn gestart in san fransicso, richting LA en dan zo de binnenlanden in naar Vegas, Grand Canyon enz, en dan weer terug naar SF. Ze zouden eerst vanaf SF de binnenlanden in gaan, maar door de shutdown andersom gestart, wat tot nu toe erg goed bij ze uitpakt. Ze hebben geen campings gereserveerd, dus dat kwam allemaal goed uit.

En als ik alles zo lees, ik zou zo weer boeken en gaan, maar helaas..

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:57

Hebben jullie trouwens nog tips voor bepaalde vliegtuigmaatschappijen? Ik lees over een aantal maatschappijn dat zij met echt hele verouderde toestellen vliegen. Ik begrijp dat je niet voor de laagste prijs de nieuwste toestellen krijgt, maar ik wil wel graag enige vorm van entertainment en geen afgeleefd toestel....

Ik vlieg redelijk vaak, maar eigenlijk altijd binnen Europa (op 1 keer Mexico na toen ik 12 was), maar het is nog steeds niet mijn favoriete bezigheid.

Turbulentie vind ik niet alleen onprettig, maar ik word er ook vaak behoorlijk misselijk van. En daar komt dan meteen mijn angst naar boven dat ik moet overgeven en mensen dat zien (hele akelige gedachte en word ik ook niet bepaald rustiger van :') ). Dus al met al sta ik niet te springen voor zo'n lange vlucht zeg maar :+
Hebben jullie ervaringen met goede reistabletten/middelen tegen misselijkheid e.d.? En hoe zit het qua turbulentie met vluchten als deze? Dank jullie :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:58

Ik heb ooit een keer Delta gevlogen en zat serieus 8 uur zonder schermpje. Nu vlieg ik eigenlijk alleen maar KLM omdat ik Frequent Flyer ben.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:06

Wij hebben tot nu toe gevlogen met KLM, United Airlines en British Airways.
Allemaal goed bevallen, de laatste keren ook altijd een eigen scherm per stoel en daar kun je kiezen uit tig films, series, muziek, docu's enz.

We hebben bij elke vlucht meestal wel lichte turbulentie gehad, maar ik heb dat verder nooit beangstigend gevonden.
Ik heb geen tips tegen misselijkheid, deze zijn vast wel te vinden. Ik denk dat de angst voor het overgeven ook al een grote factor is die tegen je werkt. Dus misschien kun je kijken of er iets is waar je minder stress door ervaart.

Je kunt meestal vooraf al je stoelen vastleggen, er is een site waarop je kunt zien welke plaatsen meer of minder gunstig zijn (http://www.seatguru.com).

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:18

Dankjulliewel! Ik ga je link meteen even opslaan Grit, thanks :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:22

Ik heb zowel met United als Delta meerdere malen gevlogen en altijd perfect geweest. Ik heb ook altijd een schermpje in mijn stoel gehad, nog nooit een gemeenschappelijk scherm. Dit keer vliegen we met KLM, heen wordt dat uitgevoerd door Delta en terug wel met een KLM vliegtuig.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:23

Die tip heeft een ander een keer gegeven in dit topic, ik weet niet meer wie, maar ik maak er sindsdien ook gebruik van. Heel gemakkelijk om het toestel waarmee je vliegt te kunnen bekijken.

Op onze terugweg dit jaar zat er een raar smal wc blokje aan de zijkant. De mensen die daar ter hoogte van zaten , waren het haasje. Continue het felle licht als de deur open ging (was een nachtvlucht), de geluiden en de achterste van de mensen in je gezicht die zich in het hokje wilde wurmen. Daar wil ik dus nooit zitten!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:58

Ik heb goede ervaringen met United, Northwest, American Airlines, KLM en Delta. Qua entertainment aan boord nooit zonder scherm gezeten. Maar meestal kijk ik er niet eens naar, ik lees meestal een boek.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:03

US Airways heeft geen eigen entertainment aan boord. Alleen in de gangpaden schermen.
Wij hadden een ipad mee omdat we het van te voren wisten. Vliegtuigen zelf waren prima in orde!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:05

Ik vind United fijn vliegen :j

Ik ben net terug van een tripje naar Chicago :) Mooie stad en we hadden gelukkig lekker weer.
Wat ik zo apart vond was dat het zo 'rustig' leek. In een stad van 9 miljoen mensen had ik echter echt niet het idee dat het zo'n gigantische stad was.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:20

Nagini schreef:
Ik ben net terug van een tripje naar Chicago :) Mooie stad en we hadden gelukkig lekker weer.
Wat ik zo apart vond was dat het zo 'rustig' leek. In een stad van 9 miljoen mensen had ik echter echt niet het idee dat het zo'n gigantische stad was.

:j vond ik ook.. Vanuit NYC naar Chicago en de rust viel op, vond het een hele fijne grote stad!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:25

Ja al heb ik dan meer met New York. Ik houd van drukte ;)

Ik weet niet, op een of andere manier vond ik Chicago wel heel mooi, maar voor mij ''miste'' het iets. Charme misschien ik weet het niet. :P

Als ik bijvoorbeeld naar DC kijk, kleiner maar drukker vind ik dat een gezelligere stad.

*edit: Leuk detail: Ik ben al couchsurfend met 2 meiden in Chicago verbleven. Vind het zeker een tip :D

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:23

Aangezien hier de amerika experts zitten heb ik een vraagje aan jullie.
Ik ga begin 2014 naar Florida om een Amerikaanse vriendin van mij om haar te helpen bij een aantal wedstrijden.
Valt dit onder werk?
Ik krijg er niet voor betaald. Maar krijg wel een vergoeding (als in een betaalde vlucht en zij betaalt mijn verblijf. ) Ik was van plan om gebruik te maken van de 90 dagen regeling. Zodat ik ook nog wat tijd heb om rond te reizen.
maar nu nodigt ze mij uit om in november te komen voor de release van deel 2 van de Film The Hunger games. Zij en haar paarden hebben meegewerkt aan deze film (deel 1 trouwens ook)
Als ik dus nu naar Amerika ga mag ik dan in 2014 nog wel 90 dagen blijven?
Als ik in nederland ben gaat mijn 90 dagen regeling weer terug naar 0?

Ik vind het nogal ingewikkeld om hier achter te komen.
Moet je ook van te voren aangeven dat je 90 dagen wilt blijven of moet je er gewoon zelf voor zorgen dat je binnen 90 dagen weer het land uit bent?

ben benieuwd wat jullie er van denken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:34

Technisch gezien valt het onder werken zelfs als je niet betaald krijgt omdat een Amerikaan dat werk ook zou kunnen doen dus jij zijn werk afpakt.
Maar in de praktijk zal het niet zo'n probleem zijn als je zegt dat je op visite komt en je vriendin dat ook zegt.

Maar....
Ook al mag je die 90 dagen blijven (je november reis heeft daar geen invloed op) zal zo'n lange reis soms wel vraagtekens geven bij immigration. Zorg dat je kunt aantonen dat je sterke banden hebt met Nederland (huis, baan, studie) en neem dit mee net als bewijs dat je genoeg geld hebt om je reis te betalen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 09:41

Andewi, leuk dat je naar je vriendin in Florida gaat!
Een paar dagen helpen op wedstrijd zou ik gewoon lekker mn mond over houden en gewoon zeggen dat je gaat rondreizen. Dan kun je idd gebruik maken van een ESTA, die kun je online aanvragen.

Een ESTA is 2 jaar geldig. Als je in november naar de VS gaat hoef je dus niet opnieuw een ESTA aan te vragen voor je volgende tripje. De teller gaat echter wel weer naar 0 als je het land verlaat, dus als je dan maar een week gaat mag je volgende keer niet 90 dagen + het overgebleven van de vorige reis oid. Je hoeft niet van te voren ergens te melden dat je 90 dagen blijft, je moet zelf zorgen dat je dan het land verlaten hebt. Doe je dit niet dan kun je de volgende keer wel tegen problemen aanlopen.

Ik weet niet hoe lang je van plan bent om in november te gaan, maar het is wel aan te raden om dan niet ook 90 dagen te gaan. Je hebt kans dat ze dan volgende keer vragen gaan stellen, hoe kom je aan het geld, heb je geen baan, etc. (En dan moet je dus gaan liegen over je verblijf e.d.) Als ze ook maar enigsinds het vermoeden hebben dat jij geen reden hebt om terug te gaan en illegaal in de VS zal verblijven dan zit je op de eerste vlucht weer naar huis.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:46

Ik kan je niet helpen aan antwoorden, maar ze klinken wel als heel erg leuke reisjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:51

Britt90, ik vind KLM nog altijd het fijnste.

Condor vind ik verschrikkelijk, 2 keer mee gevlogen, 2 keer 10 uur zonder schermpje. Tv scherm in het gangpad speelde een oude zwart/wit film. Drinken werd 2, 3 keer geschonken en daarna moest je zelf opstaan om een blikje drinken te pakken. 8)7

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:59

Oke.
dus november is geen probleem is ook echt vakantie zou om 2/3 weken gaan.
Mijn enige probleem is eigenlijk dat ik per 1 decemeber geen baan meer heb en dat dit dus ook de reden is dat ik 2014 tijd heb om 90 naar Amerika te gaan.
maar hoe toon ik aan dat ik ook echt weer van plan terug te gaan.
heb geen baan meer, heb geen huis en volg geen studie (klinkt wel een beetje zielig :D )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:18

Dat is dan wel een risico.
Belangrijk om te weten is dat als je het land niet in mag je nooit meer zonder visum naar Amerika mag reizen.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:56

Dank voor al jullie reacties! Allemaal snel en behulpzaam jullie! Thanks :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:55

Mocht je nou geen batterijen in je ruimbagage stoppen of in je handbagage?