USA - Kansas, 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: USA - Kansas, 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 23:15

Ik heb wel cowboy foot's maar geen zin in bewerken :') maak vanavond wel wat als ik wat zie :P Ik ga de "toerist" uithangen/ Zie ik een hete cowboy vraag ik of ik er mee op de foto mag :))

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:22

Durf je dat!!?? *\o/*

Vraag dan ook gelijk FB enzo. Kunnen wij ze ook toevoegen :P Wel de leukste voor jezelf houden natuurlijk, dat gun ik je dan wel weer :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 23:24

Hahahaha ik ga kijken of ik het durf :)) Vast wel :') maar het is moeilijker om even mijn 2 kilo wegende camera in iemands handen te duwen en zeggen "maak eens een foto van ons"" en dat ze dan niet te dichtbij staan :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 00:11

Bummer :') Ik mezelf helemaal opgemaakt (dat is zeldzaam hoor :') ) en kijg ik net te horen dat het volgende week is, terwijl er op een website staat dat het deze week is :+

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:24

Nooooooo -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 00:26

Jaaaa.....

Maarjah
Ik ben aan het twijfelen over California, niet dat ik het niet wil, maar als ik die reis ga maken ben ik zo'n beetje echt blut als ik weer in NL kom en dat is natuurlijk niet handig :+

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:37

You only live once? *D Die reis onthoudt je je hele leven, het feit dat je een paar maandjes wat minder geld hebt gehad ben je over twee jaar alweer vergeten :D Wanneer krijg je nou weer zo'n kans? *\o/*

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:42

Killyenn schreef:
You only live once? *D Die reis onthoudt je je hele leven, het feit dat je een paar maandjes wat minder geld hebt gehad ben je over twee jaar alweer vergeten :D Wanneer krijg je nou weer zo'n kans? *\o/*

Precies mijn gedachte! Je bent nu toch in the usa! Als je het toch nog een x zou willen zien moet je vanuit Nederland. Haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 00:46

Probleem is dat ik helemaal géén baan heb en dat ook wel even kan duren voor ik die heb en ik wel mijn rijbewijs wil hebben :') Heb daar al een hoop geld aan uitgegegevn, voor 30 uur lessen en al betaald voor een examen. Moet het alleen nog halen... en anders extra lessen bij kopen.

Probleem is ook dat ik maar anderhalve week max naar California kan en dat vind ik eigenlijk te kort... zeker voor het geld dat ik voor de vlucht moet betalen (670 dollar).
Er moeten hier namelijk nog een hoop dingen gedaan worden waar ik wel bij moet helpen. De vrouw is enkele maanden geleden haar man verloren en heeft sindsdien al een hoop paarden verkocht, maar er zijn nog steeds een hoop paarden en straks moet ze er helemaal alleen voor zorgen... Dus als ik weg ben moet alles dus zo goed mogelijk op orde zijn zodat ze het zelf aan kan

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:49

Hoi Renée!

Hoe gaat t daar in THE USA??

Mooie foto's heb ik al gezien op FB en in t topic.

Hoe lang mag je nog?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 05:43

Als je in California naast de paarden ook veel op pad gaat (naar toeristische dingen zoals LA, SF, etc.) is het echt een geweldige kans, maar als je voornamelijk paarden dingen gaat doen dan is het wel een smak geld. Natuurlijk is het heel anders dan in Kansas, maar een barn is een barn he ... dan zou ik er zelf eerder voor kiezen om later een keer terug te komen.

Maar jij moet de keuze maken; zou zeggen doe gewoon waar je het minst spijt van gaat hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 06:40

Nou het is een fotografe en barrelracer. Dus we gaan ook een gigantische rodeo in Salina bezoeken als ik er dan ben. Verder zou ik met haar meegaan naar fotoshoots die zij heeft ingepland (betaalde opdrachten) en zou ze me het 1 en ander laten zien. en SF was zeker een optie geweest, is een uurtje rijden van waar zij woont :j Maar aan de andere kant, in zo weinig dagen kan je nooit genoeg zien... Ik denk dat als ik de volgende keer weer kom ik fifty fifty wil doen ongeveer. Dus 2 maanden Alaska en 1 maand California bijvoorbeeld. Ik ben ook de volgende keer bij haar welkom, dus het is niet dat haar aanbod alleen voor nu geld :P En dan zal ik ook mijn rijbewijs hebben, dat zal ook veel schelen, dan kan ik dingen ook alleen bezoeken en dan kan ik gewoon een auto lenen/huren :P

Ik vind verkassen altijd zo vervelend, zeker als je zoveel bagage hebt :')

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:17

anderhalve week californië vind ik ook te weinig. Wij zijn 2keer 3 weken geweest en nog moesten wij keuzes maken in wat ze wilden doen en zien. En nog heb ik niet alles van californië gezien. Ik zou voor die prijs van de ticket het niet doen, arke heeft dezelfde prijs voor een vlucht vanuit nederland. Ik zou een andere keer naar californië gaan en rustig de tijd nemen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:51

daar denk ik idd over... Dan kan ik als ik weer in NL ben rustig sparen voor mijn volgende reis :j En dan heb ik hopelijk ook mijn rijbewijs dus dat scheelt dan. Ik ben dan 23 dus dan kan ik ook gewoon een auto huren (kan als buitenlander toch pas vanaf 21 jaar?)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:56

lifaya schreef:
daar denk ik idd over... Dan kan ik als ik weer in NL ben rustig sparen voor mijn volgende reis :j En dan heb ik hopelijk ook mijn rijbewijs dus dat scheelt dan. Ik ben dan 23 dus dan kan ik ook gewoon een auto huren (kan als buitenlander toch pas vanaf 21 jaar?)

Ik zou ook nog een keer terug gaan. Californië is echt te groot voor zo'n korte tijd en daarbij nog wel echt een stuk vliegen. Gewoon over een aantal jaar terug gaan :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 17:14

Wat dacht je van volgend jaar :)) Hangt natuurlijk van mijn situatie af, maar ik wil toch graag volgend jaar weer terugkomen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:16

Voor dat geld kan je puk jr mee naar nederland nemen :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:22

Je mag inderdaad vanaf je 21ste rijden, maar hou er rekening mee dat je tot je 25ste extra moet betalen voor een auto. Omdat het risico groot is onder jongeren

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:04

Ja, als je dan je rijbewijs hebt kan je veel meer zien. Ben je van plan om dan weer deels bij mensen te blijven? Anders is twee maanden Alaska volgens mij echt ontzettend duur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 19:14

In Alaska heb ik een adres, namelijk degene die nu in Colorado Springs wonen, gaan naar Alaska verhuizen :D Dus dat scheeld heel erg in de kosten :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 05:30

lifaya schreef:

Klopt dat je pas vanaf 21 een auto kan huren, maar onder de 25 betaal je een beetje asociaal hoge toeslag :\ Snap de logica nog steeds niet, in Amerika mag je vanaf je 16e rijden maar als je onder de 25 een auto wilt huren betaal je de hoofdprijs.
Vaak gaan de prijzen per dag, weet ze niet uit mijn hoofd maar bij ons scheelde het ongeveer 400-450 dollar voor 4 weken als ik ook wilde rijden -O-
Maar beter iets dan niets en als je hem gewoon mag lenen van mensen van de ranch ofzo is dat natuurlijk wat makkelijker :D
Gaaf dat je wss volgende keer naar Alaska en Californië gaat!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:52

Ik ga met Douraque mee: lekker blijven waar je nu bent en Californië bewaren voor een volgende reis.
En dan Pukje meenemen voor een vriendin in Nederland, Jolien of zo, en dan blijkt na twee weken dat hij/zij daar wegkwijnt omdat ie jou zo mist. Tja, en wat doe je dan ...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:38

renee. voor ander halve week is het echt te kort hoor, zou kijken als je weer wat gespaard heb dat je dat dan kan doen voor wat langer. het is wel een hele gave ervaring ik heb die rodeo toen niet kunnen zien omdat we elders heen zouden gaan :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 23:40

Zo vandaag naar een stal gegaan waar ze een geweldige palomino hengst hadden <3 heb er wat kiekjes van gemaakt, hij wou écht niet stilstaan :') daarbij stond de zon op zijn hoogste punt dus was ook niet echt handig :P

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:42

Foto's foto's foto's! :))