Wie gaat ermee! London Olympische Spelen 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:53

Cayenne schreef:
Nou weet ik nog steeds niet of het openbaar vervoer tijdens de wedstrijden gratis is :P
Zoiets ving ik op omdat ze zo weinig mogelijk auto's in Londen willen hebben.

Het is in ieder geval verplicht voor de organisatie om het openbaar vervoer gratis te maken voor iedereen met een olympisch ticket voor die dag.
Dus op de dagen dat je een entreekaartje hebt, kun je de hele dag gratis met ov.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:53

Aimee schreef:
Cayenne schreef:
Nou weet ik nog steeds niet of het openbaar vervoer tijdens de wedstrijden gratis is :P
Zoiets ving ik op omdat ze zo weinig mogelijk auto's in Londen willen hebben.

Het is in ieder geval verplicht voor de organisatie om het openbaar vervoer gratis te maken voor iedereen met een olympisch ticket voor die dag.
Dus op de dagen dat je een entreekaartje hebt, kun je de hele dag gratis met ov.

Gaat dit ook op voor mensen met een perspas? O:)
Alhoewel er ook een pers shuttle is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:54

heb je dan als pers niet per definitie twee weken vrij reizen?

Aimee

Re: Wie gaat ermee! London Olympische Spelen 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:56

Bij mijn weten functioneert een perspas net zoals een sportersaccreditatie: vrij gebruik van de Olympische vervoersmiddelen + specifieke shuttles/auto's.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:58

Lielle schreef:
heb je dan als pers niet per definitie twee weken vrij reizen?

via de media shuttles wel, maar ik ben natuurlijk wel Nederland en wil profiteren van alles dat sowieso gratisch is :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:59

Cayenne schreef:
via de media shuttles wel, maar ik ben natuurlijk wel Nederland en wil profiteren van alles dat sowieso gratisch is :D

Tip: sla een Olympische sporter aan de haak, bij voorkeur eentje die een medaille wint, maar da's niet noodzakelijk. Dan is alles gratisch :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:01

Woow, wat gaat het hier snel!

Wat betreft die 1500 voor drie weken... Kijk eens wat je op een 'normale' camping per nacht kwijt bent. Ik denk dat je daar niet veel minder kwijt bent. Onder voorbehoud van hetzelfde aantal personen als je bij de oranjecamping hebt gevonden. ;)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:02

Janine1990 schreef:
Wat betreft die 1500 voor drie weken... Kijk eens wat je op een 'normale' camping per nacht kwijt bent. Ik denk dat je daar niet veel minder kwijt bent. Onder voorbehoud van hetzelfde aantal personen als je bij de oranjecamping hebt gevonden. ;)

Dan heb jij vrij weinig, zeg maar geen, kampeerervaring :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:04

Aimee schreef:
Janine1990 schreef:

Dan heb jij vrij weinig, zeg maar geen, kampeerervaring :D

Ehm... heb negen jaar gekampeerd...

Edit: Weliswaar op de wat grotere gezinscampings... Had er eventjes eentje opgezocht waar ik dus zelf een paar jaar heb gestaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:08

janine, kijk eens op mijn link? ik ben gewend aan dertig euro per nacht per tent incl auto en 2 personen (italie hoogseizoen, grote camping), dat is nogal wat anders 40 pp voor een niet enorm grote plaats met 6e mensen en zonder parkeerplaats! En dan snap ik dat je in Londen nu meer betaalt maar die Oranjecamping is echt ongelooflijk.

Janine, is dat op basis van een zelf meegebrachte tent? Dat heb ik dus vergeleken, ik ben nu voor 6 nachten incl stroom en auto 204 pond kwijt, en op de oranjecamping 1635 pond voor een kleinere plaats, geen stroom en niet parkeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:10

aimee, waar staan jullie?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:13

De hostel waar ik zit rekent ook 30pp per nacht :j
Zit er eigenlijk ook gas bij op de Oranjecamping? Dat kon ik dan weer niet vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:13

Lielle schreef:
janine, kijk eens op mijn link? ik ben gewend aan dertig euro per nacht per tent incl auto en 2 personen (italie hoogseizoen, grote camping), dat is nogal wat anders 40 pp voor een niet enorm grote plaats met 6e mensen en zonder parkeerplaats! En dan snap ik dat je in Londen nu meer betaalt maar die Oranjecamping is echt ongelooflijk.

Janine, is dat op basis van een zelf meegebrachte tent? Dat heb ik dus vergeleken, ik ben nu voor 6 nachten incl stroom en auto 204 pond kwijt, en op de oranjecamping 1635 pond voor een kleinere plaats, geen stroom en niet parkeren.

Tent + caravan. Ik kwam op ongeveer 1000 euro, als ik het douchen en wassen ook meereken.

Wat ik ook meedenk in de prijs is het feit dat de oranjecamping niet een camping is die er jaren blijft staan, maar slechts vier weken. En dat het wel een heel duur grapje is om voor vier weken een camping op te zetten in het buitenland. Zeker als ik op het filmpje zie het er uit moet gaan zien...

Kan je link zo niet meer vinden in de berichten hier onder... :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:14

Cayenne schreef:
De hostel waar ik zit rekent ook 30pp per nacht :j
Zit er eigenlijk ook gas bij op de Oranjecamping? Dat kon ik dan weer niet vinden.

Bij ons niet :D Wij zitten dan ook in een heel klein tentje. Die drie/vier dagen kijken we wel wat we eten :P

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:15

Lielle schreef:
aimee, waar staan jullie?

Sewartstone Lee Valley Park ofzo.

Grote gezinscampings zijn in mijn ogen sowieso plaatsen om te mijden, dus daar weet ik de prijzen niet van :+

Maar in Athene heb ik 20 euro per nacht per tent met twee personen betaald. Wel zonder auto.
Dat halen we helaas nu niet meer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:15

Er is wel een gezamelijke keuken die compleet is (koelkast, magnetron etc en misschien ook een koelkast op je kamer) dus dat is dan wel weer handig.
De vlucht moet hier trouwens nog steeds geboekt worden geloof ik := en ook het internet is nog niet geregeld.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:16

Overigens kan ik me prima voorstellen dat je de Olympics experience volledig wil meemaken en daarom voor de oranjecamping kiest, maar de prijzen zijn echt behoorlijk.

Gas, cay? Ik hoop eigenlijk van niet, lijkt me knap gevaarlijk. Stroom kon ik ook niets over vinden.

Janine, http://camping2012games.co.uk/ Ik heb het idee dat het ook een tijdelijke camping is trouwens.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:18

Aimee, daar heb ik idd ook nog naar gekeken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:19

Volgens mij heeft de "Olympic experience" vrij weinig met de oranjecamping te maken. Dit is de eerste keer dat de oranjecamping naar een Olympiade gaat :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:20

Lielle schreef:
Overigens kan ik me prima voorstellen dat je de Olympics experience volledig wil meemaken en daarom voor de oranjecamping kiest, maar de prijzen zijn echt behoorlijk.

Gas, cay? Ik hoop eigenlijk van niet, lijkt me knap gevaarlijk. Stroom kon ik ook niets over vinden.

Janine, http://camping2012games.co.uk/ Ik heb het idee dat het ook een tijdelijke camping is trouwens.

Ik bedoelde gasflessen :P Of hoe heten die dingen?
Stroom was inclusief geloof ik. Sanitaire voorzieningen ook, maar hebben ze daar dan ook een douche? :=
Ik ben eigenlijk gewoon een verwend nest geloof ik :') Lijkt me best gezellig op zo'n camping, maar voor dat geld zou ik liever ergens anders gaan staan.
Prive hostels vragen trouwens ook absurde prijzen. Ik heb bedragen van 90 euro per nacht voorbij zien komen.
Ik heb een lijstje met dure hotels trouwens :oo Je schrikt je kapot.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:23

Lielle schreef:
Aimee, daar heb ik idd ook nog naar gekeken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze keer de organisatie uit handen heb gegeven.
Dus ik weet/wist niet wat de alternatieven waren. Heb gewoon ja geknikt toen vriendlief met een plan kwam :o

Dat was vier jaar geleden wel anders. Sander kwam er niet uit in het chinees en gaf toen gefrustreerd op :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:23

Volgens mijn lijst is het Grange Holborn Hotel de duurste. Die rekent 278 pond per nacht tijdens de OS.
Er zit geen shuttle bus in de buurt en je krijgt er ook geen parkeerplaats bij. Voor internet mag je 12 pond per dag afrekenen :=
Maar dan heb je wel een viersterrenhotel :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:25

Valt wel mee hoor. Ik heb in Beijing prijzen van omgerekend 1500 euro per nacht gehoord.
Alleen die kamers kregen ze niet vol, waardoor ze halverwege de spelen voor 15 euro per nacht werden aangeboden :')

Janine1990

Lielle schreef:

Er zijn een aantal campings in Londen, dus ik heb geen idee. Maar ik kan me voorstellen dat het eenvoudiger is voor een inlandse organisatie om zo'n camping voor elkaar te krijgen, dan voor een buitenlandse zoals Oranjecamping.

Cayenne

Als je voor die 15 euro ook nog dezelfde faciliteiten krijgt als voor die 1500 euro zeg ik doen :=