Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:26

:P savonds gaat de trein naar rotterdam op bepaalde tijden ook vanaf 18. En die naar DH natuurlijk ook. Dus ik loop daar altijd maar blind heen. Behalve 18:44 en 18:47. Dan spoor 8 :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:35

's avonds neem ik hem bijna nooit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:58

Haha ik wel :') vanuit werk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:39

Zo ik heb me lekker gesetteld in de Stiltecoupe. Ga vandaag van Den haag centraal naar Coevorden. Zit heerlijk in de koploper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:37

Heerlijk die stiltecoupe's als ze stil zijn!

Was gedonder bij Weesp vanmorgen.. daardoor heb ik er maar 3 kwartier over gedaan ipv een uur en een kwartier :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:34

Wanneer begint eigenlijk de vakantiedienstregeling? :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:37

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:38

Als je over student OV hebt, dan per 16 juli (tot 16 augustus) :) en als je over NS hebt, geen idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:38

NS zelf, ze rijden in de vakanties altijd met minder treinen.. student ben ik alweer een poosje niet meer :) ik reis altijd gratis met de NS :Y)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:58

Ah, 4 juli begint de vakantiedienstregeling.. dan moet ik een kwartier eerder de trein pakken omdat mijn trein geschrapt is :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:58

Dan moet je even op het plusje 'toon extra tekst' klikken.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:08

MoonChloe schreef:
Dan moet je even op het plusje 'toon extra tekst' klikken.

oh dankje :P haha :+

het lijkt erop dat bij mij niks geschrapt wordt :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:55

*breekt weer een keertje in*

Ik heb een vraagje voor de conducteurs/conductrices onder ons :)

Ik heb bij de Hema een dagkaart gekocht, geldig voor 1 volwassene en een kind... mag je die eigenlijk ook zonder kind gebruiken? :o :o?
Dat zou me nl. € 10,-- schelen op een retourtje Amsterdam voor zaterdag... :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:58

neem aan dat je ook gewoon met 1 volwassene mag gaan, 1 persoon minder op je kaartje vinden ze vást niet erg :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:59

ik hoop het... want mijn reisgenootje (die ook zo'n kaartje heeft en die in Zwolle pas bij mij in de trein komt) ziet er nu niet bepaald uit alsof ze 11 jaar of jonger is... :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:01

als jullie als 2 volwassene gewoon 2 kaartjes hebben, zonder de twee kinderen denk ik dat het gewoon kan? En anders zou ik het heel raar vinden :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:02

ik zou het ook vreemd/jammer vinden als het niet zou kunnen... maar met NS weet je het maar nooit... :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:50

Pinootje schreef:
Als je over student OV hebt, dan per 16 juli (tot 16 augustus) :) en als je over NS hebt, geen idee!

Gaat me ook 4 retourtjes kosten en een enkeltje. Heb gewoon les in juli en augustus. Reiskosten zijn dan zeker niet bij de DUO/IB te declareren? Gelukkig nu wel een kamer, maar zal in het weekend heen en weer moeten voor mijn werk.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:04

Horsefreak schreef:
Pinootje schreef:

Gaat me ook 4 retourtjes kosten en een enkeltje. Heb gewoon les in juli en augustus. Reiskosten zijn dan zeker niet bij de DUO/IB te declareren? Gelukkig nu wel een kamer, maar zal in het weekend heen en weer moeten voor mijn werk.

mij gaat het al 1 retourtje kosten (voor 1 dag dan want ik zit niet op kamers)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:19

Gister van Den-Haag naar Groningen, ik dacht: 'dat gaat allemaal zonder problemen lukken, ben woensdag ten slotte ook gewoon in 1 keer doorgereden ondanks het noodweer van die nacht ervoor.' Ik nam de trein van 16:08 want dan zou ik om 18:52 in Groningen zijn, dan kon ik nog langs de appie en daarna om kwart over 7 aan het werk bij de appie zelf. IK had de overstap op Amersfoort en we hadden vertraging en wat denk je: de aansluiting was gewoon weggereden! Wtf! Normaal wachten ze bijna altijd op elkaar. Nou kon ik met de stoptrein door naar zwolle dat een uur duurde. Om vervolgens als avondeten een broodje kaas en een eierkoek te hebben en net op tijd op me werk te zijn. *Zucht* Laat maar weer zien dat je de ns ook niet moet vertrouwen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:26

Als er meer dan 5 minuten vertraging is wachten ze niet.. Dat gooit de hele dienstregeling in de war.. Ik heb een hele poos naar apeldoorn gereisd incl die 2 min overstap in amersfoort. Ik denk dat ik vaker heb moeten wachten dan dat het soepel ging..

alleen de laatste trein is verplicht te wachten.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:00

Banjer schreef:
*breekt weer een keertje in*

Ik heb een vraagje voor de conducteurs/conductrices onder ons :)

Ik heb bij de Hema een dagkaart gekocht, geldig voor 1 volwassene en een kind... mag je die eigenlijk ook zonder kind gebruiken? :o :o?
Dat zou me nl. € 10,-- schelen op een retourtje Amsterdam voor zaterdag... :D

De dagkaarten van de hema zijn kaarten waarmee je 1 kind mee mag meenemen. Het hoeft dus niet :) .

Jans schreef:
Als er meer dan 5 minuten vertraging is wachten ze niet.. Dat gooit de hele dienstregeling in de war.. Ik heb een hele poos naar apeldoorn gereisd incl die 2 min overstap in amersfoort. Ik denk dat ik vaker heb moeten wachten dan dat het soepel ging..

Hier zijn hele lijsten voor, welke trein er hoe lang wacht op aansluiting. Dat kan variëren van 1 minuut, tot 4 minuten. Maar inderdaad, als de vertraging van een trein te groot word, doordat ze op een vertraagde aansluitende trein hebben gewacht, krijg je het effect dat er nog veel meer treinen met vertraging gaan rijden, en je uiteindelijk heel veel mensen dupeert ipv alleen de mensen uit de eerste vertraagde trein. Al kan ik me voorstellen dat het wel zuur is, als je je aansluiting net mist :(:) .
En ook de laatste trein kan niet onbeperkt blijven wachten :n . Maar dan word er wel voor vervangend vervoer gezorgd :j .

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:10

Jans schreef:

ja dat heb ik ook een keer geweten, dik 20 min staan wachten :P Vervolgens ging in rdam de laatste stoptrein naar rdam (wij waren de IC naar rotterdam) ook weer op ons wachten.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:51

Ik heb het regelmatig gehad met stoptreintje, die wacht geen minuut, die gaat gelijk door. Maar als ie op Schiphol wacht, en hij houdt vertraging, dan komt ie te laat op Leiden en missen mensen daar hun overstap weer. Maar is ook wel eens zo, als er 1 trein vertraging heeft om een drukke tijd dat de andere treinen daarna ook allemaal vertraging oplopen.

Vanavond weer proberen van utrecht naar nw-vennep te komen met trein en bus.