USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:02

Ik probeer altijd de kalanders te vinden van plaatsen en countys die we bezoeken en dan lekker iets onbenulligs uitkiezen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:38

Haha, leuk is dat. :D

Acht jaar geleden heb ik 2,5 week doorgebracht bij familie van mij die op een half uur van LA woonden. Ik ben toen met Amerikaanse meiden van mijn leeftijd op stap geweest, het was ontzettend leuk. Ik kwam op plaatsen waar ik anders nooit geweest zou zijn. Ze vertelden honderduit over High School etc., en vroegen mij vanalles over Nederland. Ze waren er heilig van overtuigd dat ik op een boerderij woonde (I wish) en dat wij allemaal op klompen lopen. :+ Het was een fantastische tijd, ik vind het nog steeds jammer dat het mailcontact verwaterd is...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:33

Toen ik 17 was (oeps, dat is dus 28 jaar geleden!) was ik met mijn ouders bij een oude schoolvriend van pa in Californië. Echt, die oude vriendschap stamt nog van rond de oorlog.

Zijn dochter Trudie was toen 19 en zij sleepte mij een week lang overal mee heen. Tot op de dag van vandaag hebben we contact, mijn zoon heeft stage gelopen op het bedrijf van haar broers. Ook hij heeft weer contact met haar dochters, neefjes en nichtjes.

Wij zijn inmiddels zes keer bij hen geweest in de laatste 8 jaar ;-) Volgend jaar komen ze eindelijk weer eens naar Nederland. Via Facebook volgen we elkaars gezinnen bijna dagelijks.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:46

Wat geweldig leuk Monique, echt bijzonder zulke oude vriendschappen op zo'n afstand.
Ik zou eigenlijk eens moeten kijken of ik via Facebook mijn beste vriendinnetje van héél vroeger in Amerika kan vinden.
Zal eens vragen of mijn vader haar achternaam toevallig weet maar ik vrees het ergste.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:51

Leuk is dat Monique!
En altijd handig om zulke contacten te onderhouden, anders had jouw zoon misschien niet zo'n kans gekregen!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:57

Nadir schreef:
Mariet schreef:
Ik ben net terug van 3 maanden USA! Heb het er ontzettend naar m'n zin gehad en denk er eerlijk over na om te gaan emigreren!

Dat klinkt goed!
Hoe ga je dat aanpakken? Het is zo jammer dat het niet makkelijk is om daar te gaan wonen, anders had ik dat ook wel voor een paar jaar willen doen...

Ik geloof dat ik té weinig op bokt kom. Ik heb werkerlijk nog geen idee. Voorlopig maar flink sparen, zorgen dat ik een flinke som geld op m'n rekening heb staan en vanuit daar verder denken! Ik denk ook niet over binnen nu en 3 jaar, maar in de toekomst is het zeker een optie! Ik vind het gewoon een heerlijk land. Ik zat in Arizona, en gewoon de heerlijkheid dat je kan zien zover als dat je kijken kan, prachtig.
Maar ik ben nu nog jong, dus ik heb nog alle tijd om een capitaaltje op te bouwen, en er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren maar het is zeker iets waar ik over nadenk!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:09

Gewoon een Amerikaan trouwen, dat is de makelijkste manier om binnen te komen. :j :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:06

Monique, zo'n vriendschappen zijn altijd heel speciaal.

Wij woonden vroeger in St. Louis. Een paar jaren geleden zijn we onderweg ook een paar dagen daar gestopt, omdat m'n oom en zijn gezin daar nog woonden. Zijn ook terug gegaan naar ons huis en we wouden ook graag de buren eens terugzien, omdat we daar toch een redelijk sterke band mee hadden. Ik was toen nog heel jong (toen ik 3 was zijn we teruggekomen), maar ons buurmeisje was helemaal verslingerd aan me en was als een tweede moeder.
Helaas waren ze verhuisd, dus hebben we wat rondgevraagd in de buurt. Zo zijn we er achtergekomen dat die vrouw in Wallgreens werkte. Wij daarheen, maar ze had die dag vrij, dus hebben ze ons haar adres meegegeven. We zijn daar volledig onaangekondigd gaan aanbellen, maar onze ex-buurvrouw en haar man stonden letterlijk te gillen van blijdschap toen ze de deur opendeed. Even later kwam ook hun dochter (die intussen zelf 3 kinderen heeft) toevallig binnen, die wist van niks. En zij barstte meteen in tranen uit, kon niet geloven dat we in haar huis stonden. Ze vertelde dat ze de avond ervoor nog aan haar vriend had zitten vertellen over ons en dat ze hem nog foto's van mij had laten zien. Heel bijzonder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:16

Ohh dat is inderdaad zo bijzonder!

Wij hebben helemaal geen familie in Amerika, of vrienden, of wat dan ook. Wel zou ik er zelf graag naartoe willen, emigreren dan. Maarja, omdat het zo lastig is om er binnen te komen zal dat waarschijnlijk een droom blijven :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:19

Wat een mooi verhaal Yasmine. Ik ben met mijn ouders nog wel een paar keer terug gegaan naar het gebied waar we gewoond hebben en onze buren waren toen de vervanging van opa en oma en dat was heel bijzonder om die terug te zien.
Vorig jaar ben ik met mijn man op zoek gegaan naar het huis waar we gewoond hebben maar alles was helemaal veranderd en uiteindelijk konden we het niet vinden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:41

Wat een mooi verhaal Yasmine. Echt leuk dat die mensen zo blij waren om jullie weer te zien!

Dat is wel jammer Katja, dat jullie het huis niet gevonden hebben. Ik herken het wel, in je herinnering is alles dan nog anders en dan kun je dat moeilijk plaatsen... Waar hebben jullie precies gewoond? En hoe lang is dat geleden?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:45

Jammer dat je je huis niet kon terugvinden, Katja. Waar ergens was dat?

Ons huis op zich is niet veranderd, maar de omgeving wel. Vroeger hadden we een heel grote tuin die uitliep op een baan met in iedere richting 1 rijvak. Aan de overkant van die baan was (en is nog altijd) een MacDo en Wal-Mart. Alleen is die kleine Wal-Mart een Wal-Mart Megacenter geworden en is die weg uitgebreid naar 4 rijvakken in iedere richting. Dus uit de tuin is een hele hap en 't is nu nog maar een klein dingetje. Grappig is wel dat de omheining die mijn vader daar rondom de tuin heeft gezet (om te voorkomen dat mijn broer altijd naar de buren liep, maar een uur nadat het hek er stond was hij er alweer overgeklommen :') ) er nog altijd staat :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:50

Wat grappig dat er zoveel veranderd was Yasmine. Wel zonde van de tuin, haha.

Je broer is echter niets veranderd, die wist nog steeds hoe hij het snelst bij de buren kon komen. ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:04

Wij hebben in Rye NY gewoond.
Ze hadden een aantal nieuwe straten gemaakt en de nummering was echt niet te volgen. Uiteindelijk lijkt het erop (nadat we een postbode gesproken hebben) dat de nummering van het huis veranderd is wat het onmogelijk maakte om de boel nog te vinden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:17

Aha, dan is het niet zo gek dat je het niet meer kunt vinden. ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:21

Nadir schreef:
Gewoon een Amerikaan trouwen, dat is de makelijkste manier om binnen te komen. :j :D

Klopt! Wij zitten nu midden in de procedure.
Toeval dat hij uit Amerika komt, maar twee jaar geleden zou ik gezegd hebben dat ik hier nooit had willen wonen!
Een greencard aanvragen is wel omslachtig en duur, maar ik zou er zeker voor gaan!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:05

Green cards zijn inderdaad heel duur en dan heb je nog die stomme loterij... Maar het is het wel waard. De broer van mijn vader en zijn hele gezin hebben het jaren geleden gedaan, de zus van mijn moeder en gezin ook. Die laatste wonen intussen weer in Duitsland (ivm mijn oom die voor GM werkte en noodgedwongen is gestopt), maar ze gaan wel 1x per jaar weer daarheen om hun GC te kunnen houden. Dan blijven ze nog altijd de optie behouden om weer naar daar te verhuizen.

Ik ben alleszins heel blij dat ik dubbele nationaliteit heb, ik kan zo weer daar gaan wonen als ik wil.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:07

Ja maar met de loterij zijn er ook nog aardig wat bijkomende kosten geloof ik.

Ik geloof dat wij straks een 2000 dollar kwijt zijn, als je een immigratie advocaat in de armen neemt ben je een boel zorgen kwijt maar die moet je ook nog eens hetzelfde bedrag betalen.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:08

Nadir schreef:

Ik heb er een ontmoet! En die komt me over 4 weken precies opzoeken in Nederland! :o

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:10

Mariet schreef:
Nadir schreef:

Ik heb er een ontmoet! En die komt me over 4 weken precies opzoeken in Nederland! :o

Geweldig!!! Ik hoop voor je dat het een toffie vakantie word samen!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:11

Sancha schreef:
Geweldig!!! Ik hoop voor je dat het een toffie vakantie word samen!

Dankjewel! Ik heb al een nachtje Marseille geboekt, een nachtje Keulen, en verder natuurlijk een boel in Nederland laten zien :D Tijd geleden dat ik ergens zo naar heb uitgekeken! ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:16

Kreeg van de week bericht van mn vriendin in USA, dat zij en dr Italiaanse man nu eindelijk een greencard hebben, geloof dat ze al 10 jaar bezig zijn. Nu kan hij eindelijk werken.
Wij zijn toen met hun naar een country dance, (Grap your partner, swing to the right, swing to the left 8-) ) gegaan, we hebben ons werkelijk rot gelachen. Hubbie kan uberhaupt niet dansen en beide niet echt onze stijl maar het was zo grappig. Alleen na de pauze durften we niet meer en hebben alles vanaf het balkon bekeken.
Verder zijn we toen naar Nascar geweest. Als ik geweten had dat het vooraf zo'n happening was dan hadden we veeel eerder naar het terrein gegaan. Nu kwamen we tegen het begin van de wedstrijd (die 6 uur duurden :Z )en was het gebeuren daarvoor eigenlijk leuker :+
Dus daarom gaan we graag ook nog naar iets wedstrrijdachtigs.

Leuk dat jullie oude buren zo enthousiast waren!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:17

10 jaar is écht een lange tijd. Het moet het je maar waard zijn om zo lang te wachten op iets! Vind het wel onzin dat zoiets zo verschrikkelijk veel moeite moet kosten..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:24

Ja en ondertussen konden ze amper het land in en uit, snapte verder niet helemaal hoe of wat maar gelukkig is het nu rond.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:29

Jammer dat het dan op zo'n manier moet, zo'n lange weg! Zal best een heel moeilijke tijd voor ze zijn geweest. Heel prettig dat het nu gelukt is, dat verdien je wel na 10 jaar wachten!