Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:42

Ik heb in twee hotels in Egypte gezeten en die waren allebei brandschoon! Werden elke dag helemaal schoon gemaakt, en ook buiten werd alles geveegd en gedweilt waar het kon.... We durfde zelfs geen troep te maken in de badkamer, elke dag stond alles gesorteerd op kleur en grote :P.

Ik merk wel vaak dat mensen drie sterren vergelijken met drie sterren in Nederland. Maar dat moet je natuurlijk niet doen ;). Zelfs in europese landen als Italie moet je dat niet doen heb ik ontdekt toen ik op het reisbureau werkte :P. Wij gaan niet voor minder dan vier sterren :). Het liefst zelfs 5 sterren!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:43

Wij zaten volgens mij in een 3 sterren. Nou ik heb t nog nooit zo schoon meegemaakt. Het was daar 10x schoner dan mijn slaapkamer. :P
En idd, elke dag werd op de badkamer alles gesorteerd. _O-

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:47

Bij ons hadden ze koperen lampen en die werden elke week grondig opgepoetst door de schoonmakers :P. En als het gewaait had werden alle gangen geveegd en gedweilt. En dan hebben ze zelfs nog tijd over om mooie creaties op je bed te maken :D.

Ik kon echt van de grond eten in de kamer.... En zelfs als je je vinger langs schilderijen haalde was het schoon (ja ik moest hem even uittesten). Ook onder het bed enz was het helemaal schoon! Als ik ooit een schoonmaker kan betalen wil ik er zo eentje!

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:05

Hoi Allemaal,
Ik meld me hier even.
Ik heb een beetje wat pagina's gelezen maar niet alles.

Misschien dat jullie me kunnen helpen :)
Om de kerst dit jaar te ontlopen ben ik opzoek naar een weekje zon.
Ik had al gehoord dat Egypte het meest zonzeker en dichtbij is. (Ivm Jetlags).

Omdat ik nog nooit in Egypte ben geweest, graag de vraag aan jullie of jullie leuke hotels weten.
Heb wel wat eisen ;) haha...

- Ik lig liever aan het strand dan aan het zwembad, dus graag mooi strand dichtbij :)
- Zou het leuk vinden als er een soort boulevard is, waar ik s'avonds nog even kan hangen, en wat drinken..
- Evt wat leuke winkeltjes waar ik wat rond kan kijken.
- Bij All inclusive, goed eten in het hotel, ik had gehoord dat er voornamelijk hotels/resorts zijn die all inclusive aanbieden.
Normaal ben ik hier niet zo van, heb in spanje nare ervaringen hiermee opgedaan. Maar ik weet dus niet hoe het zit met "buiten de deur eten" in Egypte.
- Schoon, leuk hotel
- Graag betaalbaar :), heb niet zo heeeel veel te besteden, deze arme student ;)

Dus leuke hotels zijn welkom! Je mag me PB'en :)

Ben benieuwd!

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:00

Ik ga 11-11 t/m 18/11 naar Utopia Beach Club in Marsa Alam Zijn hier mensen bekend met dit hotel??
Het is betaalbaar en een groot strand erbij met een prachtig huisrif :-D

waarmee kan je daar het beste betalen Euro's of egyptische ponden??
We gaan waarschijnlijk niet winkelen daar maar willen wel een paar excursies doen.

En hoe is de temp er overdag en savonds? ivm kleding meenemen :-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:10

Vooral als je niet gaat winkelen kun je het prima met euro's af :). Accepteren ze daar overal en met excursies heb je niet veel gedoe met omrekenen enz.

In November is de temperatuur erg lekker! Ik had 's avonds wel af en toe een vestje nodig. Het kan namelijk nog wel eens gaan waaien en dan wordt het wat frisser.