Tinka schreef:Kalium bromide is de werkzame stof als het goed is.
Je hebt ook nog levetiracetam is ook nog een optie, was een humaan middel, dacht dat het er tegenwoordig ook voor honden is.
Dat had je idd ook genoemd een tijd geleden in dit topic en dat heb ik haar ook gevraagd, het bestaat ook voor dieren idd, nu eerst op de bromium-toer.
balance schreef:Kalium is toch ook nodig voor je hart, dacht ik?
ChatGPT zei:
Kalium (potassium) is een belangrijk mineraal en elektrolyt dat in je lichaam heel wat taken heeft. Het is vooral goed voor:
Regulatie van vochtbalans – samen met natrium helpt kalium om de hoeveelheid vocht in en buiten je cellen in evenwicht te houden.
Gezonde bloeddruk – voldoende kalium kan helpen een te hoge bloeddruk te verlagen, omdat het de negatieve effecten van te veel natrium tegengaat.
Spierfunctie – je spieren, inclusief je hartspier, hebben kalium nodig om goed samen te trekken en te ontspannen.
Zenuwfunctie – kalium is nodig voor het doorgeven van elektrische signalen in zenuwen en spieren.
Zuur-base evenwicht – het helpt je lichaam de juiste pH-waarde te behouden.
Een tekort aan kalium kan leiden tot klachten zoals spierkrampen, vermoeidheid, hartritmestoornissen en in ernstige gevallen zelfs verlamming.
Prairy schreef:Vervelend allemaal zeg.
Zijn er geen honden luiers te krijgen in Frankrijk? Dat scheelt misschien iets in frustratie?
Ik heb kinderluiers voor haar, daar knip ik een gat in voor haar staart. Toevallig heb ik dat een uurtje geleden weer omgedaan, maar ze is eigenlijk alweer erg opgeknapt.
Echt luiers waar een flinke plas in kan zoals een hele koffiemug of zo, dat heb ik niet voor honden kunnen vinden. Wel voor zowel reuen als teven tegen incontinentie als druppelen. Maar dat is te weinig voor haar. Ik heb ze gekocht toen ze bij ons kwam omdat ze toen niet snel zindelijk te krijgen was.