Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:26

Die rozenkrans is dan gelukkig niet tijdens het verhuizen uit de kast gevallen en pas bij jou, misschien had het zo moeten zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 21:34

Ik denk het ook. Echt een mini klein etuitje van hooguit een paar cm groot in een soort camouflage kleur, klein en onopvallend. De lades leeggemaakt voor het eruit tillen en niet gezien, kast staat op zijn tijdelijke plekje ik draai me om en voor me op de schuurvloer ligt dat minitasje. Drie mensen hebben daar lopen rondstampen ook. :oo Ik wacht nog rustig een antwoord af op het mailtje van mijn papa. De fotos zijn op een albumpje na weer onderweg hierheen, mijn papa heeft de groteren gescand en het album gaat hij rustig doornemen en scannen wat hij wil hebben. De rest is achtergebleven. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 14:52

Ik had nu in Frankrijk gezeten anders -O-

Wil iemand mijn humeur hebben? Mag gratis opgehaald worden, ik ben bereid wat bij te betalen bij ophalen %) getverderrie ik heb een partij last van de ab en kaak en van het ongemak van alles . Ik wil normaal fatsoenlijk kunnen eten ipv kleine stukjes zacht eten wegduwen en slikken. Ik wil normaal fatsoenlijk kunnen liggen ipv half rechtop omdat het anders te zeer doet. Ik ben erg knorrig door _-:( -:(- @#%&* :').

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 23:23

Koel je je kaak wel? Dat werkte bij mij vaak beter als pijnstillers.

Sterkte gewenst, je krijgt het wel voor je kiezen (sorry :'))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 08:18

:j ik koel ook. Het is nu ook meer ongemak en druk in mijn kaakbot door de ontsteking die niet weg is. En druk op de wond en een kaak die niet echt meewerkt door stijfheid en zwelling. Last van de ab en frustratie van niet normaal kunnen eten of slapen. -O-

Maar wat vond ik in mijn mail vanmorgen *\o/* ik ben niet meer "ici" maar vlak voor het groene vinkje :):) met eventueel de mogelijkheid om een aangepaste lening aan te vragen voor de werken ook nog. Dat is niet nodig gelukkig maar die optie had ik ook nog kennelijk. :j nu afwachten tot het laatste accoord. Eindelijk is alles correct ingediend en bij de laatste beoordelaar

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 13:02

Warm warmer het warmst. Pff het is september mensen :+

Langzaam aan ben ik weer de camper aan het inpakken. Hij is weer bijna up to date, alle gaskeuringen zijn gedaan. Alleen wachten op een onderdeel voor een luik. Maar dat is geen drama als dat nog even zit, lang leve de duktape :+

Ik wil vandaag alle lange dingen inpakken. Even goed nadenken wat mee te nemen. Spullen die in frankrijk moeten achterblijven en spullen voor de vakantie. Er gaan hoe dan ook weer plantjes mee. Eetplanten en stekken van de hibiscus waar ik wat mee gaan doen om kleur te geven in de achtertuin. Gelukkig voorziet de tuin van gv hier ruim voldoende in.

Plan nu ik heb een kleine twee dagen daar de tijd. Kan meer maar ik wil in heel rustig tempo gaan reizen. Kaak is nog niet optimaal. Maar gaat vooruit al doet ie vandaag best zeer na gister een leuke dag met veel autorijden over kleine achteraf weggetjes.

Planten moeten de grond in, maaien ga ik vanuit :') noten rapen? Misschien alvast wat bollen in de grond ook. Geen idee hoe het met het fruit is nu.

Terug willen we een dag uittrekken om aanhangwagen vol te stampen met afval en wegbrengen zodat we een lege aanhangwagen mee kunnen nemen zodat hij hier volgemaakt kan worden met meubels.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:57

Apart he zo´n indian summer. Als het goed is is het vanavond afgelopen. Nu is het iig nog zeer warm hier.
Goede reis samen. Leuk dat jullie weer samen kunnen genieten van Frankrijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 13:10

Vannacht hier wel regen gehad en ietsje afgekoeld. Dit weekend wordt weer warm verwacht.

Ik kon vanmorgen alweer naar de tandarts -O- echt is die kies eruit dan is de sjit wel klaar, nope. Pijn nam toe zwelling ook. Vanmorgen grondig bekeken en fotos gemaakt. Alles netjes, alleen de oorzaak is nu zeker, de wortelpunt behandeling bij de kaakchirurg in combinatie met een beroerde wortelkwaliteit. De toen aangebrachte vulling was dus niet meer verbonden met de wortel kennelijk maar zat er los aan vast. Daardoor een open verbinding voor geen idee hoe lang. De desbetreppende punt vulling nu gespot op foto. Netjes ingebed in het kaakbot.

De hechtingen waren nog niet opgelost maar begonnen de boel eromheen te ontsteken. Die zijn er nu uit hopelijk nu dan echt klaar.

Vandaag nog een boel te doen. Takjes eten geven en 35 km naar hun oppasadres brengen. Dan door naar de dierenarts 50 km verderop weer voor een check up zodat ik in ieder geval weet dat ik met een gezonde hoogbejaarde fik op stap ga. Geen garantie uiteraard.

Water zit al in de camper en die is al bijna volledig ingepakt. De plantjes staan al klaar ook :j alleen de nieuw gekochte weckpotten in doos zijn spoorloos. Die heb ik wel nodig daar -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:44

Oplosbare hechtingen, praat me er niet van. Verschrikkelijk spul. Ik sloopte ze er na een week of 2 zelf uit, niks opgelost, alleen rotzooi ervan.

Hopelijk gaat het nu snel beter! Was bij mij wel altijd het geval. Moet je niet spoelen met iets?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:52

Nou hopelijk was dit het dan! Pffft ik had na bevalling ook wat inwendige hechtingen die zelf op zouden moeten lossen, nou minstens een half jaar later voelden ze nog steeds erg oncomfortabel aan....

Maar 2 dagen in Frankrijk...? Dat is ook niet echt lekker relaxed....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 14:27

Ik spoel nog steeds braaf met vieze blauwe vloeistof brrrr. Goddank dat die draadjes eruit zijn. Wel extra pijnlijk nu even

Pmarena ik heb idd twee dagen om uit te pakken en te planten en dan door richting iets noordelijk van Barcelona. Daar kan ik dan drie dagen over doen als ik wil voor 900 km. Elke dag die ik langer blijf heb ik minder tijd om door te rijden. Ik moet uiterlijk dinsdag avond in Spanje aankomen. Dan kan ik gv woensdag ochtend oppikken. :j

Dan in twee weken kalm aan weer terug rijden via de kustlijn, camarque, provence en zo via mijn huis naar nederland waar we dan ook nog een dag of drie over kunnen doen. :j

En een goede reden om mijn duo lingo spaans eens te gaan uittesten. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:23

Oh je gaat door naar Spanje! Die had ik even niet meegekregen :=

Klinkt wel als een potentieel fijne roadtrip zeg maar? :)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:07

Wie weet komen we elkaar wel tegen wij vertrekken zaterdag richting provence of misschien Spanje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 20:14

Ah dat zou grappig zijn :D

Inmiddels weer terug. Takjes zijn veilig aangekomen op hun vakantie verblijf. Oude dame heeft haar checkup weer gehad. Helaas dit keer geen 10 gekregen maar haar eerste ouderdoms mankement is daar. -O- Niet helemaal een verrassing, ik had er al een vermoeden van een tijdje maar helaas is dat bevestigd. ;( Niet dat er iets verandert voor haar maar inmiddels heeft ze een hartruisje. En spieratrofie achter, maar dat wisten we al jaren.

Hoewel de hartruis niet minimaal is is het ook geen doodsvonnis. Gewoon doordoen met hoe ik al deed. Uitkijken met de warmte, haar beschermen tegen teveel inspanning en beweging doseren. Ze mag mee maar ja het is en blijft een hondje van de dag. Wat gezien haar leeftijd al logisch was. Het is wel een beetje spannend, nu verder dan een dag van nederland maar in het ergste geval overlijdt ze tijdens een voor haar fijne bezigheid namelijk rindtrekken met de camper. En hoe ik dat dan moet gaan oplossen zie ik dan wel. Waar ik ben, zijn er dierenartsen of crematoria in de buurt of niet.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:46

Ah gaaf! Jullie gaan een roodtrip maken! Wat een leuk vooruitzicht *\%/*
Geniet ervan! Ik ben benieuwd naar wat je onderweg allemaal meemaakt ;)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:36

karuna schreef:
Ah dat zou grappig zijn :D

Inmiddels weer terug. Takjes zijn veilig aangekomen op hun vakantie verblijf. Oude dame heeft haar checkup weer gehad. Helaas dit keer geen 10 gekregen maar haar eerste ouderdoms mankement is daar. -O- Niet helemaal een verrassing, ik had er al een vermoeden van een tijdje maar helaas is dat bevestigd. ;( Niet dat er iets verandert voor haar maar inmiddels heeft ze een hartruisje. En spieratrofie achter, maar dat wisten we al jaren.

Hoewel de hartruis niet minimaal is is het ook geen doodsvonnis. Gewoon doordoen met hoe ik al deed. Uitkijken met de warmte, haar beschermen tegen teveel inspanning en beweging doseren. Ze mag mee maar ja het is en blijft een hondje van de dag. Wat gezien haar leeftijd al logisch was. Het is wel een beetje spannend, nu verder dan een dag van nederland maar in het ergste geval overlijdt ze tijdens een voor haar fijne bezigheid namelijk rindtrekken met de camper. En hoe ik dat dan moet gaan oplossen zie ik dan wel. Waar ik ben, zijn er dierenartsen of crematoria in de buurt of niet.

Wij hebben voor onze ouwe jack een fietskar die ook dient als buggy ideaal als ze moe is kan ze er lekker in slapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 15:31

Al een stukje onderweg. Even pauze.

Ik heb mijn rolstoel ook bij me, daar zit ze heel best op als ze wil. Scheelt ik ben ook niet de verste loopster. Tot nu toe kan ze verder dan ik. :P gewoon kalm aan doen zoals altijd.

Ik hoop dit keer leuke dingen en geen niet geplande poep zeg maar

Maar heerlijk even alleen onderweg. Niks hoeven zeggen :D muziekje aan, soms vals mee bleren :))

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:15

karuna schreef:
Al een stukje onderweg. Even pauze.

Ik heb mijn rolstoel ook bij me, daar zit ze heel best op als ze wil. Scheelt ik ben ook niet de verste loopster. Tot nu toe kan ze verder dan ik. :P gewoon kalm aan doen zoals altijd.

Ik hoop dit keer leuke dingen en geen niet geplande poep zeg maar

Maar heerlijk even alleen onderweg. Niks hoeven zeggen :D muziekje aan, soms vals mee bleren :))

Stoer hoor ik zou er niet aan moeten denken alleen op weg met de camper.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 20:44

Mij maakt het weinig uit. Ik rijd toch meestal al ook als we met zijn tweeen zijn :j ik ga alleen in mijn eentje niet verlaten staan maar blijf meer soort van bewoond en op officiele plaatsen, met zijn tweeen willen we nog wel eens de stilte opzoeken. Daar houdt ik wel rekening mee.

Wel even lekker gewoon niks en niemand om me heen. Ik zit niet voor niets deels alleen in frankrijk. Ik was er ook heel erg aan toe ook. :+

Ik heb vandaag pauze gehouden in

Afbeelding
:D

En verder onderweg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een nieuwe route dit keer, vanaf stvith doorsteken door luxemburg, dat bevalt me uitstekend en is nog korter ook :))
Het eerste stuk vanaf st Vith vergt wel wat eh stuurkunst. Links rechts links haarspeld rechts regelmatig in zijn 2. Je mag er 90 maar ik geloof dat krap 60 de maximale snelheid was. Bochtna bocht na bocht op een niet al te brede weg dwars door het duitstalige deel van Belgie. Heel mooie route wel.

Ik had in een keer kunnen doorrijden maar ik vond het rond 1900 wel best. Morgen nog een kleine 200 km. Waarvan 170 km snelweg. Eerst langs een sleutelmaker in de grote plaats en daarna laatste stukje binnendoor kronkelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:47

Klinkt goed +:)+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:35

Dat is wel een groot voordeel van een camper denk ik zo, ben je het zat, parkeren en klaar (of zo goed als), of zie ik dat verkeerd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 22:48

Zo iets ja. Alleen dan eerst hond uitlaten, haar wat lekkers geven en laten drinken en dan een en ander verplaatsen zodat ik kan pitten. De camper ligt nogal vol nu, normale bed bedekt met oa een kast, staande lamp, ventilator en meer :') ik snurk vannacht op de bank/tafel. Ook een bedmaat maar ietsje harder.

Mijn bus is er ook geschikt voor zolang het niet onder 0 gaat. Daar toilet aan boord, bank tafel en kookspullen en een opklapbedje. Alleen voor fikje minder fijn met reizen. In de camper ligt ze in haar mandje voor de passagiersstoel, in mijn bus moet ze in de gordel naast me en kan ze minder fijn liggen.voorheen met mijn herder erbij lagen ze in de laadruimte met open verbinding naar voren (schot moet er uit bij rolstoelbus) maar in haar eentje vindt ze het vreselijk met rijden achterin.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 16:32

Ik ben al een paar uur ter plaatse :P het is hier droger dan droog geweest lijkt het. Nog geen 5 cm aanvul in de regentonnen. Het gras in de continue zon is zelfs opgekruld door de droogte. En een keiharde betongrond. Dat wat in de schaduw is is best stevig gegroeid.

Geen idee hoe ik mijn planten in de grond moet krijgen. Het zou regen geven maar wanneer?

Een aantal planten die verloren leken zijn weer aan het bijtrekken, ik zie hier en daar blaadjes.

Ik heb alweer een stukje gemaaid. Even pauze zodat oude dame rust kan pakken, ze liep weer trouw achter me aan <3

Er piepte een rookmelder, kennelijk hing er nog een van de vorige eigenaar. Wel een vreemd stroom? Aparaten?afstandsbedieningsprobleem. Een insteker deed het beneden niet, die van boven wel, haal ik die naar beneden doet hij het ook niet maar andere dingen op dat stopcontact wel. :? En mijn plafondventilator gaat niet aan. Dat kan batterij zijn (rare afwijkende maat nodig die ik niet heb) of het stroompunt werkt niet. Dat heb ik nog niet kunnen uitvissen.

Voor is het onkruid weer over het grind gegroeit. Daar kan ik me op storten weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 19:24

3 accus leeggemaaid oude dame heeft goed meegeholpen. Van achter buurman begreep ik 5 mm regen in de afgelopen weken. Bizar gewoon het natste stuk van het departement zou het zijn

. Inmiddels hangen we er zo bij

Afbeelding
Eerst nog wakker

Nu in diepe slaap

Afbeelding
Afbeelding

Zitzak voor neergelegd. Ik heb wel eens comfortabeler gezeten maar het is te doen en wel gezellig

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:46

Zij ligt comfortabeler dan jij :))