Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:30

purny schreef:
Ik vlieg 28 oktober naar Berlijn. Kreeg het advies om 4 uur van te voren aanwezig te zijn. Volgens het reisbureau ligt het probleem bij de security

Ik vloog ook binnen Schengen, er stond toen dus serieus geen rij bij de security.

goldenarrow

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:16

Wij zijn van de week gevlogen vanaf Düsseldorf. Ik heb echt nergens hoeven wachten, alleen bij de gate zelf tot we mochten boarden :+ Het langste duurde het nog tot de bagage kwam op de luchthaven van bestemming, haha.

Het grootste nadeel van Düsseldorf vond ik dat ze daar nu met flinke werkzaamheden bezig zijn en dat het niet duidelijk was hoe we bij de gewenste parkeerplaats kwamen, dus we zijn uiteindelijk wat verder weg geparkeerd.

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:39

Onze check in balie opent nu zondagochtend toch een half uurtje eerder, om 4u.
Voorspelde wachttijd bij de security is 90+ minuten aldus de app.
Geeft me wel iets meer rust dat de balie toch wat eerder open gaat dan. :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:52

Rond 12 geland en bagage op gehaald.
Stond wel nog veel bagage zonder eigenaar maar onze reis is goed verlopen zowel via
Eindhoven als via Amsterdam.

Volgend jaar zien we wel weer

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:23

Stond vanochtend een dik uur in de rij bij security maar liep wel vrij veel door dus leek vrij vlot te gaan, mede omdat ik vorige week bij walibi langer in de rij stond te wachten in de hitte haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:10

Hey vraagje.
Zijn er mensen die geparkeerd hebben op P3 Schiphol?

Er gaat elke 10 minuten een busje maar kan je gelijk in het eerste busje of moet je daar ook wachten vanwege de drukte?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:34

Ik ben nu op Schiphol. Van aankomst met de trein tot in de lounge bij de gates duurde één uur. Dus nu heb ik nog drie uur over :')

Ik vlieg met Transavia (binnen Europa) en kon vier uur van tevoren, in tegenstelling tot wat de website zegt, wel al mijn bagage kwijt en inchecken.
De rij bij security (gates a,b,c,d) was ongeveer een half uur. Goed te doen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:22

daantjuhhh schreef:
Hey vraagje.

Er gaat elke 10 minuten een busje maar kan je gelijk in het eerste busje of moet je daar ook wachten vanwege de drukte?

Vriendin heeft laatst best lang moeten wachten, ze zat wel meteen in de bus, maar de chauffeur wachtte lang tot de bus vol zat. Ik zou er zeker een half uur extra voor uittrekken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:40

Relaxed schreef:
daantjuhhh schreef:
Hey vraagje.

Vriendin heeft laatst best lang moeten wachten, ze zat wel meteen in de bus, maar de chauffeur wachtte lang tot de bus vol zat. Ik zou er zeker een half uur extra voor uittrekken.

Oké. Thanks

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:38

Relaxed schreef:
daantjuhhh schreef:
Hey vraagje.

Pff.. dat is wel balen.. Hopelijk rijden ze 's nachts toch wat sneller ook al zit het nog niet vol. :o
Vriendlief wil de boel nogal strak plannen, maar heb gezegd dat de vorige keren zijn planningen ook niet zo soepel gingen en ik dit keer het tijd bepaal dat we thuis weg gaan en daar op tijd zijn. :o :D

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:22

1,5 uur rij vandaag in de middag bij security.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:03

Vanaf P3 in de periode van de ergste chaos, zo rond Hemelvaart konden wij direct in de bus stappen. Wacht inderdaad even tot die gevuld is. Maar hoefden niet in een rij te wachten, maar wij waren wel midden in de nacht daar vanwege vroege vlucht.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:07

Wij ook vanaf P3 in 2 minuten in een bus en daarna ging hij vrij snel rijden. De volgende bus stond al klaar toen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:48

Aah thanks.
We zijn sowieso op tijd. Dus moet vast goed komen.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:32

Net een uur gedaan over koffers afgeven, security en paspoort controle. Nu 3uur wachten tot we de lucht in gaan

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:45

goldenarrow schreef:
Wij zijn van de week gevlogen vanaf Düsseldorf. Ik heb echt nergens hoeven wachten, alleen bij de gate zelf tot we mochten boarden :+ Het langste duurde het nog tot de bagage kwam op de luchthaven van bestemming, haha.

Het grootste nadeel van Düsseldorf vond ik dat ze daar nu met flinke werkzaamheden bezig zijn en dat het niet duidelijk was hoe we bij de gewenste parkeerplaats kwamen, dus we zijn uiteindelijk wat verder weg geparkeerd.

Ah, waar hebben jullie geparkeerd? Want wij gaan over 1,5e week daarheen. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:34

Ze hebben mijn koffer in Amsterdam laten staan… heb formulier ingevuld maar zeiden dat het wel 3 weken kan duren voor ik hem heb!’
Iemand enig idee of ik hier compensatie voor kan vragen? Moet oa nieuwe borstel, wat sokken etc nu gaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:37

Ik weet niet hoe het voor jou werkt omdat je in nz woont, maar lijkt me dat je via de vervoerder zeker recht hebt op een vergoeding voor die gemaakte kosten.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 23:23

Primair is de reisorganisatie verantwoordelijk om je bagage weer bij jou te krijgen. Lukt dat niet dan moeten ze de gemaakte kosten voor vervanging van NOODZAKELIJKE goederen (kleding, tandenborstel etc) vergoeden. Bewaar de bonnetjes dus!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 23:30

Vanochtend gevlogen om 2u binnen 5 minuten overal doorheen. Wel had het vliegtuig vertraging omdat er niet genoeg mensen waren om het vliegtuig naar achteren te rijden. Uiteindelijk uur later vertrokken.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:05

Gister ochtend om 6.35 in het vliegtuig. We waren er om half 3 eigenlijk met een uur overal doorheen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:28

Hmmm zo lastig. Wij vliegen donderdagochtend 7 uur. Vind het vreselijk om daar 3 uur te zitten wachten als het wel soepel gaat allemaal. Hebben geen ruimbagage en gaan online inchecken. Maarja gok je het erop.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:31

Jildau schreef:
Hmmm zo lastig. Wij vliegen donderdagochtend 7 uur. Vind het vreselijk om daar 3 uur te zitten wachten als het wel soepel gaat allemaal. Hebben geen ruimbagage en gaan online inchecken. Maarja gok je het erop.. :D

Dan zou ik het er zeker op gokken en 3 uur aanhouden ipv 4 uur. Dan zit je imo nog ruim.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:45

Wij vliegen om 11:50, gingen rond 8:35 naar de bagagedropoff en tegen 9:30 klaar met alle controles. Binnen een uur dus overal doorheen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:50

Relaxed schreef:
Jildau schreef:

Dan zou ik het er zeker op gokken en 3 uur aanhouden ipv 4 uur. Dan zit je imo nog ruim.

En kijk ook wat de app van Schiphol aangeeft. Bij mij zei de app dat de wachttijd ongeveer 45 minuten was. Dan weet je nog niet alles, want die was 0-5 minuten, maar in ieder geval kan je dan wel de gok nemen dat het niet overcrowded is.