Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jojoleinee

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 08:34

Georgië lijkt mij ook prachtig! Roemenië en Polen zijn echt goede tips. Door beide landen een roadtrip gemaakt en het is ons erg goed bevallen. Voor specifieke vragen mag je me best een pb sturen.

Onze zomer is ook al geboekt, volgens mij zijn we nog nooit zo vroeg geweest :+. Het stond nu ook nog niet helemaal in de planning omdat we een kleintje verwachten en we wilden eerst afwachten hoe hij en het leven met hem zouden zijn, maar er kwam zo'n goede deal voorbij met links een meer op 2 min lopen en rechts een bos op 2 min lopen, goede prijs en tot een dag voor vertrek annuleren. We hebben dus maar geboekt :o. Wij gaan naar Zweden! We rijden in 2-3 dagen heen, week daar en dan 2-3 dagen terug.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:50

Zweden is ook heerlijk, ben ik 2 jaar geleden in de zomer geweest.

Ik heb een week voor oktober geboekt nog bij Oberstdorf, was een hele mooie vroegboekkorting voor een apartment met sauna en gebruik van alle kabelbanen rondom Oberstdorf en in het Kleinwalsertal inbegrepen.

Dan zijn de vakanties zo wel genoeg, ik ga begin februari naar Finland, in mei de Malerweg wandelen in de Sachsische Schweiz, juli 3,5 week Noorwegen en dan ik oktober nog :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:05

Lekker gaucho! Gewoon doen als het kan.

Hier ook 4 x weg volgend jaar. Eerst dus een paar dagen naar de Algarve, dan 2 weken cruisen door de Caribbean, in juni naar Lefkas en in september naar Samos.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:18

Oh heerlijk vooruitzicht een cruise! Dat wil ik over een paar jaar ook weer eens gaan doen. We hebben nu nog een vliegreis gepland naar Aruba, dan is onze baby 4 maanden. Maar de periode erna wil ik eerst even afwachten en past een autovakantie of vakantie dichterbij wellicht wat beter. Hij is nu super makkelijk, maar ik ben benieuwd hoe het is als hij begint te kruipen/lopen.

Wanneer hij een paar jaar is, dan willen we wel weer verre reizen gaan maken. Roadtrips door de VS en ook cruisen :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 14:59

Ik kom hier even binnen vallen.

Is er iemand wel eens naar Gambia geweest?

Wij willen begin maart even naar de zon.
Ik zat aan canarische eilanden te denken maar daar is het denk ik nog net te kil.

Toen kwam Kaapverdrie voorbij maar ook Gambia.

Iemand ervaring hiermee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:39

Mando schreef:

Ik zat aan canarische eilanden te denken maar daar is het denk ik nog net te kil.

Iemand ervaring hiermee.

Ja, maar dat is al 15 jaar geleden ofzo.
Wij zijn toen in de schoolvakantie in februari geweest en hadden prachtig weer, 30 graden ofzo.
De zee was wel vaak ruw.
Wij hadden toen een heel fijn resort en een leuke vakantie gehad met wat excursies gedaan, zoals de krokodillenpool bezocht en een slangenopvang en een kleine dierentuin en met een fluisterboot het moeras is 's morgens heel vroeg.

Wat ik wel daar miste, is 's avonds lekker wandelen in een leuk stadje en een terrasje pakken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:41

Mando schreef:

Iemand ervaring hiermee.

Wij zijn begin november geweest. Bijzonder land wel. Hele mooie stukken natuur, maar als toerist ben je wel echt een wandelende portemonnee. Mensen zijn over het algemeen wel heel vriendelijk. Weer in november was iig meer dan prima (30+ met zon) om te zwemmen etc. Mocht je uitstapjes willen doen kan ik je onze lokale tourguide aanbevelen, stuk goedkoper dan via Tui/Corendon etc. Sla dan zeker Kunta Kinteh niet over. Mocht je verder nog iets willen weten vraag maar raak!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:58

Hier wel al weer plannen om volgend jaar terug te gaan naar Vegas en dan de andere parken te bezoeken met een dagtocht. Dus Zion en Bryce Canyon.
Ik heb nu over de 40.000 miles dus is het een stuk voordeliger om die kant op te gaan, ongeveer 400 euro voor een retourtje :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:05

Fitzroy schreef:
Lekker gaucho! Gewoon doen als het kan.

Hier ook 4 x weg volgend jaar. Eerst dus een paar dagen naar de Algarve, dan 2 weken cruisen door de Caribbean, in juni naar Lefkas en in september naar Samos.

Welke eilanden in de Carribean doe je aan?

Wij gaan weer met de camper weg, die hadden we in augustus al vastgelegd, nog voor we dit jaar onze zomer camper vakantie hadden. :)) Bestemming onbekend. In april een weekje naar een Landal park, die moeten we nog boeken. Meeste kans in Drenthe.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:11

Oh Landal! Zoiets wil ik begin volgend jaar ook doen <3

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 19:17

Neonlight schreef:
Welke eilanden in de Carribean doe je aan?

.

Martinique, Guadeloupe, Barbados, St Vincent, Grenada, St Lucia, St Maarten, Tortola en St Kitts & Nevis.

Camperen lijkt me nog steeds super leuk maar niet in mijn eentje.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 20:02

jojoleinee schreef:
Georgië lijkt mij ook prachtig! Roemenië en Polen zijn echt goede tips. Door beide landen een roadtrip gemaakt en het is ons erg goed bevallen. Voor specifieke vragen mag je me best een pb sturen.

Onze zomer is ook al geboekt, volgens mij zijn we nog nooit zo vroeg geweest :+. Het stond nu ook nog niet helemaal in de planning omdat we een kleintje verwachten en we wilden eerst afwachten hoe hij en het leven met hem zouden zijn, maar er kwam zo'n goede deal voorbij met links een meer op 2 min lopen en rechts een bos op 2 min lopen, goede prijs en tot een dag voor vertrek annuleren. We hebben dus maar geboekt :o. Wij gaan naar Zweden! We rijden in 2-3 dagen heen, week daar en dan 2-3 dagen terug.

Thanks voor het aanbod! Ik zal hier eens overleggen en als Polen of Roemenië een optie zijn, stuur ik een pb :D .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 20:09

Wow Fitzroy, ik ben jaloers!
Ik ben zelf aan het eilandhoppen geweest op Barbados, St. Lucia en Grenada. Met name die laatste 2 zijn prachtig van natuur. <3

Edit: Pearls Harbor op Grenada is een out of the box aanrader, verlaten vliegveld waar nog wat vliegtuigen zijn achtergelaten, die compleet overgroeid zijn.
En op St.Lucia hebben we een oude (overgroeide) plantage bezocht, was in het zuiden. Ook prachtig van natuur. Dat waren echt onze hoogtepunten. Was wel in januari 2015 dus geen idee hoe het nu is.