als hij valt kan hij alleen maar de goede kant op vallen. Je hebt ook nog kans dat hij gewoon weer uitloopt. Ik zou hem gewoon zo laten.
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-23 13:06
De boom is omgevallen. Gelukkig niets mee gesleept. De wortels zijn afgebroken, dus geen heel groot gat ontstaan. We hebben net de eigenaar van het land gesproken, hij gaat morgen proberen de wortels een beetje in te korten. Dan kunnen we morgen een berg stenen verzamelen en in dat gat gooien. Voor morgen zon voorspeld.
Ja ik lag er al wakker van, dacht straks neemt ie zo'n wortelstelsel mee van 2 meter doorsnede. Dat was bij die boom die op de elektra leiding was gevallen wel zo namelijk.
pmarena
Geplaatst: 15-03-23 14:54
Ja precies! Dat was mijn vrees ook. Maar blijkbaar was hij al ver genoeg heen om af te knappen....gelukkig
Ah jammer dat het niet van jullie is maar als het bruikbaar haardhout wordt is hij niet voor niks omgegaan.
Mungbean
Geplaatst: 15-03-23 17:12
Een boom gaat nooit voor „niets“ om. Dood hout is leven voor andere organismen. Hout dat niet voor kap bestemd was blijft juist heel vaak bewust niet weggeruimd.
Fijn dat de boom verder geen schade veroorzaakt heeft. Die ernaast ziet er ook niet meer zo stabiel uit trouwens. Had het die nacht bij jullie ook zo gestormt dat het de laatste klap was voor de boom?
Hij was eigenlijk al los, hing op een paar omliggende bomen, die zijn denk ik afgebroken door de storm. En door al de regen is de wortel ook losser komen te zitten denk ik. Er zijn hier in de omgeving heel veel bomen omgevallen in de bossen. Soms lijkt het net een mikado van omgevallen bomen.
Taucha
Geplaatst: 15-03-23 22:30
Oh waauw, dit was wel het meest ideale scenario! Da’s een mooie ‘meevaller’
Voor de buurman is het ook wel handig, hij heeft veel omgevallen bomen om haardhout van te zagen. Zonder dat ie bomen moet gaan omzagen.
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-23 18:15
Ik had foto's willen plaatsen met een update van de boom, maar het lukt niet om ze up te loaden, er staat steeds uploadform laad niet oid. In iedergeval was ze buurman flink aan de slag vandaag, boom in stukken gezaagd. Wij hebben daarna het gat dicht gegooid. En hij ging een stuk lager zo met zijn mini tractor achteruit de berg op. En trok met een ijzeren kabel die stukken boom naar beneden. Werkt goed, maar wel eng vond ik met die tractor zo steil.
Ja we hebben meteen de hele omheining daar beneden gerepareerd. 1 boomtje was omgevallen waar isolatoren aan vast zaten achteraan. En vlakbij die grote boom stond ern kleine boom die al half omlag, die wou Milko nog omzagen, maar dat had de buurman al voor ons gedaan. En ook al isolatoren ingedraaid in de boom erachter. Bij die grote boom hebben we ook 2 nieuwe palen gezet, is ook meteen een stuk veiliger allemaal.
Gelukkig hadden ze niet in de gaten dat de boer de weide niet dicht had gemaakt zeg. Hoewel ik denk dat het verlaten er van ook best wel eng is en ze misschien toch ondanks het open hek zouden blijven. Mooi gemaakt weer, alsof er niets aan de hand was.
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-23 15:46
We waren net bij de paarden, loopt Mercy zonder deken. Gelukkig zagen we de deken liggen bovenaan de onderste wei. Toch een hele klim naar boven. Het koord achter haar billen was afgebroken. De paarden moesten ook ingeënt, ze waren braaf ermee. De veulens moeten in mei weer. Wel zagen we dat Bentley kreupel loopt. Benen zijn nergens dik of wondjes. Wel viel het op dat de middelste straalgroeve erg diep is en ook pijnlijk, ook is LV een stuk straal weg. Denk door al de regen, hoeven zijn dan continu nat natuurlijk. Gelukkig nu even droog, maar vanavond en morgen weer regen. De rest van de wei is wel goed droog trouwens. Weer een hoop zorgen natuurlijk, denk ook niet dat ik er veel aan kan doen, moet weer aangroeien. Zal wel even kijken of ik nog iets heb om erin te spuiten.
Och zielige Bentley! Callas heeft ook in één hoef rs aan één kant van de straal. Maar ze loopt er gelukkig niet kreupel op. Ik droog en ontsmet het met azijn. Zo'n goedkope fles van onder de euro. Daarna doe ik er blauwspray in en soms teer, maar dat sluit af en is niet zo goed voor de bacteriën. Of eigenlijk wel en dat is dan weer fout.