Oh hemeltje lief jullie hebben nog heel erg veel te doen....
petraaken
Geplaatst: 07-03-21 10:53
Het lijkt wel een levenswerk te worden. Heb zo de indruk dat de zweden vroeger ook van die rare op ruim methoden hadden net zoals ze hier in België conservendozen en kapot vaatwerk en zo in de grond staken.
Anoniem
Geplaatst: 07-03-21 12:54
Volgens mij was dat overal de boeren opruim tactiek.. gat graven, oude schuur erin bulldozeren, gat dicht, nieuwe schuur bouwen
Ik geloof dat vorige bewoners een hele serre in de grond hebben ingegraven (uit het zicht is weg-stijl) Had ergens een losse wortel van een boom uitgetrokken en eens beginnen graven of er niet nog meer inzat. De hoeveelheid glas die ik uit dat kleine stukje heb gehaald...ongelooflijk Vroegah moet het echt moeilijk geweest zijn om dat soort troep gewoon netjes af te voeren blijkbaar. Wij kunnen nu opruimen als we iets willen veranderen
Ongelooflijk dat mensen zo denken he. Als het maar uit het zicht is... Wij hebben het gehad met weghalen van de oude garage. Stond gewoon een oude wasmachine in Veel succes met opruimen, kan alleen maar mooier/beter worden
Ooo maar dat wordt in Nederland ook gedaan... Hier lag in de kruipruimte een grote hoeveelheid glas.. En in de tuin vonden we al Asbest, grote betonnen palen en nog meer troep. Ons tuin moet nog verder over de kop ben benieuwd wat we allemaal nog vinden(huis gekocht van woningstichting)
Oh ja hoor, onze achtertuin kromp je ook niet zomaar een scherp in de grond. Wat vonden we vd herfst. Oh ja, 2 grote betonnen blokken als contragewicht voor zijn wasmolen. Gewoon 15cm onder het maaiveld.
Is de kettingzaag niet volgelopen en is de veiligheid er uit geslagen ?? Die van ons schijnt erg gevoelig voor zaagsel en dan moet het ene afdekplaatje er even af en de boel schoon geborsteld worden, na afkoelen doet ie het dan meestal weer.
Even terzijde: Tot in de 60-70er jaren bestond er vaak geen gemeentelijke ophaaldienst voor afval op het platteland. Destijds was er in een gemiddeld gezin veel minder afval en werd er op een andere manier mee omgegaan. Er was veel minder verpakkingsmateriaal, en zeker geen plastic; groenafval ging naar de dieren of op de mesthoop; materialen werden veelal hergebruikt of verkocht en de echte rommel werd verbrand of inderdaad begraven in de askuil. De hoeveelheid afval die de huidige samenleving produceert is vele malen groter. Daarvan wordt maar een klein deel werkelijk gerecycled. Het is niet weg, maar wel buiten ons zicht.
Ligt nu ook een halve vinger van mij onder de schuur. Nee, het valt wel mee Maar was ff pijnlijk, vinger tussen 2 stenen die op elkaar klapten. Mooi bloedbadje.