Maar is Hep. B nodig voor Africa? Ik lees dat gele koorts ook niet hoeft, maar goed, misschien dan t.z.t. maar halen.
Ok, dus toch wel veel vogels, leuk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Zeker als je in onze winter gaat zitten er enorm veel vogels. Dan komen ze overwinteren.
Gele koorts heb je nodig voor enkele landen. Aangezien wij regelmatig naar Afrika gaan en het ook echt moesten hebben omdat we via Ethiopië vlogen, heb ik hem destijds laten zetten.
poes schreef:Namibië en Botswana kun je niet vergelijken qua reizen lielle. Zeker Namibië is gewoon super eenvoudig.
Fly_high schreef:Gaaf Lielle, zo'n Rwanda - Oeganda rondje heb ik ook altijd willen maken, misschien ooit nog wel
Ik vraag me af, welke bestemming is eigenlijk de beste (of tenminste de minst kansloze...) om een spontane reis te maken? Ik ben ook altijd van ergens naartoe gaan, 4x4 regelen en gaan met die banaani
poes schreef:Namibië was eerst niet populair en wil nu een beetje botswana volgen qua politiek denk ik: liever 1 goed betalende klant dan 100 goedkoop. Maar das mijn indruk e.
Oeganda: heel handig zijn met je 4x4 want het is enkel dirt roads en wij hadden extreem zware regen buiten het regenseizoen. Onze chauffeurs raakten overal doorheen maar dat was met veel kunde en goede auto’s. En ook veel aanpassen van de route op basis van lokale contacten.
Citaat:Exclusive camping in Gonarezhou
Directors’ campsite is one of the exclusive sites on the southern bank of the Runde to the west of Chilojo Cliffs. With the beginning curve of the cliffs visible from the site and the wondering river in the forefront. The camp is classified as a wilderness site, unfenced, and consisting simply of an open camping area under the riverine trees, a bush loo (long drop), a firepit area and only the wide-open wilderness of Gonarezhou as your backdrop. Directors is a wild favourite of many!