Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:32

Volgens mij was het toen ik Havrix nam 15 jaar en werd dat later 25. Dat wordt steeds meer en het kan zelfs mogelijk gewoon levenslang worden is mij verteld.

Maar is Hep. B nodig voor Africa? Ik lees dat gele koorts ook niet hoeft, maar goed, misschien dan t.z.t. maar halen.

Ok, dus toch wel veel vogels, leuk. :D Moet ik toch echt zorgen dat ik die kant op kom, haha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 09:06

Zeker als je in onze winter gaat zitten er enorm veel vogels. Dan komen ze overwinteren.

Gele koorts heb je nodig voor enkele landen. Aangezien wij regelmatig naar Afrika gaan en het ook echt moesten hebben omdat we via Ethiopië vlogen, heb ik hem destijds laten zetten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:25

poes schreef:
Zeker als je in onze winter gaat zitten er enorm veel vogels. Dan komen ze overwinteren.

Gele koorts heb je nodig voor enkele landen. Aangezien wij regelmatig naar Afrika gaan en het ook echt moesten hebben omdat we via Ethiopië vlogen, heb ik hem destijds laten zetten.

Dat gaat niet lukken helaas, het wordt dan wel weer het voorjaar bij ons zeg maar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:57

poes schreef:
Namibië en Botswana kun je niet vergelijken qua reizen lielle. Zeker Namibië is gewoon super eenvoudig.

dat is mss wel wat me minder aanspreekt. Ik word juist van de uitdaging in Zimbabwe erg blij :-) Ons eigenlijke plan voor dit jaar was Tajikistan, pamir highway, dus met passen van 5000 meter rijden, zonder enige voorzieningen. Ik heb niet voor niets een garmin InReach zeg maar (GPS met noodvoorziening)

Maar daarnaast stond het me erg tegen dat ik in februari al veel te laat was voor Namibie en Botswana in september, omdat alles al vol zat, zelfs als je alleen maar kampeert en niets nodig hebt.
Te veel grote tourorganisaties die alles al geregeld hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 10:10

En bots is ook enorm populair bij de zuid Afrikanen. Die zitten er ook echt op te vissen.
Helaas wordt er enorm veel geboekt en niet geannuleerd omdat je toch geen refund krijgt. En afrikagewijs kun je die plaatsen dan ook niet meer op de dag zelf krijgen ook al zijn ze zeker weten vrij.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:28

Nou de Kalahari is niet super simpel hoor. Dat is wel een uitdaging.

Namibie is vooral prachtig vanwege de grote verschillen, woestijn, zee, ‘steden’ en Etosha. Ik vind dat land absoluut de moeite waard en staat bij mij nog steeds bovenaan in de lijsten. En dan ben ik wel wat ‘gekke’ landen gewend.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:35

Cry over de Kalahari is iig erg indrukwekkend.

Wat ik bedoel met simpel is mss meer het beperkt aanwezig zijn van toeristische infrastructuur. Zoals ik heb lopen puzzelen om Gonarezhou te snappen en plannen te maken daar, spreekt me uiteindelijk meer aan dan het online boeken van Kruger (hoewel dat ook erg lekker is als tegenwicht). Nog een beetje doen als of je ontdekkingsreiziger bent zeg maar ;-)
Maar het zover van tevoren allemaal moeten vastleggen houdt me het meeste tegen. Ik houd wel van 'we zien wel'

Voor volgend jaar zitten we te denken aan vliegen op Kigali (Rwanda) en dan met 4*4 ook Oeganda en Tanzania, vooral voor de suikerplantage waar ik als klein Li-elleke heb gewoond. Niet heel erg lang helaas omdat er oorlog uitbrak met Oeganda, maar toch heeft dat onuitwisbare indruk gemaakt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 11:13

Het zuiden van Oeganda is goed zelf te doen. Het noorden iets lastiger maar zoals ik jou hoor ga je dat ook nog wel simpel vinden :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:48

Ik weet niet of ik het altijd simpel vind, wel dat ik het leuk vind :-)

Niet gehinderd door enig uitzoekwerk, gewoon wat gepuzzeld in Google Maps, lijkt dit me wel aardig bv.
Kagera en Bukoba zouden dan nostalgie zijn :-)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:17

Jullie maken echt mijn droomreizen, Lielle. _O- Helaas reis ik altijd alleen, dus ik ben wel wat voorzichtiger, maar als ik een reisgenoot zou hebben die er hetzelfde in zou staan als ik: bring it on. 8-)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:45

Gaaf Lielle, zo'n Rwanda - Oeganda rondje heb ik ook altijd willen maken, misschien ooit nog wel :o

Ik vraag me af, welke bestemming is eigenlijk de beste (of tenminste de minst kansloze...) om een spontane reis te maken? Ik ben ook altijd van ergens naartoe gaan, 4x4 regelen en gaan met die banaan :j in Oostblok werkt het over het algemeen prima, omdat de reisgiganten daar nog niet zoveel aanwezig zijn. En ik reis sowieso altijd in laagseizoen om drukte te vermijden.

Kan Namibie op zo'n manier of is het gedoemd tot falen als je overnachtingen end. niet ruim van tevoren boekt? Het is namelijk een land dat behoorlijk hoog op mijn lijstje staat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:57

Wij hebben ooit 2,5 week van te voren spontaan een weekje Zuid Afrika geboekt. Dat kan prima. Accommodaties tegen Kruger op verschillende locaties zodat je eigenlijk nog steeds hele dagen daar kon rondrijden. Met andere landen heb ik geen ervaring.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:02

Fly_high schreef:
Gaaf Lielle, zo'n Rwanda - Oeganda rondje heb ik ook altijd willen maken, misschien ooit nog wel :o

Ik vraag me af, welke bestemming is eigenlijk de beste (of tenminste de minst kansloze...) om een spontane reis te maken? Ik ben ook altijd van ergens naartoe gaan, 4x4 regelen en gaan met die banaan :j i

Kyrgyzstan! Geen Afrika, wel heel gaaf:
https://kyrgyzstan2019.reislogger.nl/ky ... -2019/home

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:11

Dat valt onder Oostblok he ;) die hoek van die wereld durf ik zeker heel spontaan aan te pakken :D

Ik was benieuwd naar bestemmingen in Afrika :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:34

duh, lekker blonT van me :-) Maar desalniettemin, aanrader!

Afrika, in het verleden Ghana, ben er nu al te lang niet meer geweest om het echt te kunnen inschatten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 19:50

Let op met op de bots naar Namibië gaan. Het aanbod accomodaties (of gebouwen of mensen algemeen) is beperkt en het razend populair momenteel.
Dat wil soms letterlijk zeggen: als deze lodge geen plek heeft, is de volgende plek 2u rijden. Namibië is super makkelijk, maar ik zou accomodaties wel echt even aanschrijven hoe ver op voorhand ze meestal volgeboekt zijn en eventueel wat opties pakken.

Mooi rondje in Oeganda lielle. Het noorden vond ik zelf wel het mooist, ook het primitiefst. Maar dan moest je echt goed kunnen rijden en zelfredzaam zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:21

Wat versta jij onder goed rijden en zelfredzaam zijn? Dan kan ik me alvast een beeld gaan vormen

En Namibië, het verbaast me enorm dat dat dus ook geldt als je met een compleet zelfstandige combi (auto + daktent) gaat

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 20:34

Namibië was eerst niet populair en wil nu een beetje botswana volgen qua politiek denk ik: liever 1 goed betalende klant dan 100 goedkoop. Maar das mijn indruk e.

Oeganda: heel handig zijn met je 4x4 want het is enkel dirt roads en wij hadden extreem zware regen buiten het regenseizoen. Onze chauffeurs raakten overal doorheen maar dat was met veel kunde en goede auto’s. En ook veel aanpassen van de route op basis van lokale contacten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:17

Het helpt natuurlijk ook niet dat Hamilton hier was en Namibie keihard aan het promoten is :+
Nee top natuurlijk, we kunnen alle toeristen gebruiken hoor, zoveel bedrijven hebben het zwaar gehad tijdens Covid. Je moet wel een beetje plannen, helaas maar dat zie ik liever dan het hele land zo leeg!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:05

Namibie moet heeeeel gaaf zijn ook. En heeft prachtige grotten om in te duiken, maar er in komen is nog wel lastig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:45

poes schreef:
Namibië was eerst niet populair en wil nu een beetje botswana volgen qua politiek denk ik: liever 1 goed betalende klant dan 100 goedkoop. Maar das mijn indruk e.

Oeganda: heel handig zijn met je 4x4 want het is enkel dirt roads en wij hadden extreem zware regen buiten het regenseizoen. Onze chauffeurs raakten overal doorheen maar dat was met veel kunde en goede auto’s. En ook veel aanpassen van de route op basis van lokale contacten.

dat klinkt serieus pittig idd! Ik ben comfortabel met moeilijk reizen, maar niet een extreem ervaren 4*4 chauffeur. Maar goed, kan natuurlijk altijd beginnen met hier wat cursussen te doen.

Iriscope, dat snap ik vanuit jouw perspectief volkomen. Ik word er minder blij van.

Kwam gisteren dit berichtje op de officiele Gonarezhou FB pagina.

Citaat:
Exclusive camping in Gonarezhou
Directors’ campsite is one of the exclusive sites on the southern bank of the Runde to the west of Chilojo Cliffs. With the beginning curve of the cliffs visible from the site and the wondering river in the forefront. The camp is classified as a wilderness site, unfenced, and consisting simply of an open camping area under the riverine trees, a bush loo (long drop), a firepit area and only the wide-open wilderness of Gonarezhou as your backdrop. Directors is a wild favourite of many!

En daar staan we idd over een paar weken :-)
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 11:30

Prachtig!

Als je mij je 06 pb’t heb ik wel nog een filmpje van de wegen in Uganda normaal!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:10

Ik val even binnen en heb niet alles gelezen maar ik ben een aantal jaar geleden in Namibie geweest met een vriendin en dat is zeer goed bevallen.
Nu wil ik eind van het jaar een verre bijzondere reis maken en ga graag weer terug naar Afrika om weer de natuur en de beesten te bezoeken, daarna willen we graag nog een dag of 5 relaxen aan het strand.
Raden jullie Tanzania en Zanzibar aan? of heeft iemand andere tips?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 10:23

Ik vind zuid Afrika heel tof: makkelijk en prachtig. Wel heel westers. Maar denk dat Tanzania en Zanzibar ook perfect is voor wat jij zoekt!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:44

Dankje Poes, ik wil mijn reisgezelschap een andere wereld tonen dus dan sluit Zuid-Afrika misschien niet helemaal aan.
Hebben jullie ervaringen met pakketreizen?