Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:09

Inktvissen zijn niet eng, murena's wel en die zijn dol op inktvis.

Ik zit vanaf vrijdag in Griekenland, het is erg warm :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:03

Als ik iets aan m'n benen voorbij voel zwemmen dan ben ik ook snel weg :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:04

Heerlijk, Electra, veel plezier alvast!

Ik ben ook fan van kiezelstranden. Met een bedje vind ik dat veel fijner dan zand. Dat gaat echt overal zitten.

Ik moet nog heeeeeel lang wachten, wij gaan pas in het najaar. Heb er ook al zin in ....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:10

Electra63 schreef:
Inktvissen zijn niet eng, murena's wel en die zijn dol op inktvis.

Ik zit vanaf vrijdag in Griekenland, het is erg warm :D

Inktvissen en murena's bah.. heb ze nog nooit gezien en dat wil ik graag zo houden. Desondanks kan ik niet wachten tot we er zijn.

Vliegen neem ik maar voor lief maar dat vind ik zo vreselijk eng -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:13

Ik ook en heb er net weer 4 vluchten opzitten naar Las Vegas -O-
Maar ja, als je niet meer vliegt kom je nergens.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:30

Nee dat probeer ik mezelf ook maar voor te houden.. dat ik er wat voor over moet hebben.

Even iets anders; ik lees net op rtlZ dat als er voor 1 juli geen akkoord komt met Griekenland daar per 1 juli de noodtoestand wordt uitgeroepen? Financieel gezien.
Wel of niet in de Euro zone

Wat voor gevolgen zou dat hebben voor de toeristen? En betrekking tot betalen met Euro?

Pakken met contant mee nemen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:41

Ik denk dat ze altijd wel in zullen zijn om Euro's te ontvangen.
Wij hebben nog oude Drachmes liggen, dan nemen we die weer mee :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:42

Fitzroy schreef:
Ik denk dat ze altijd wel in zullen zijn om Euro's te ontvangen.
Wij hebben nog oude Drachmes liggen, dan nemen we die weer mee :+

De meeste mensen hebben die niet liggen maar even serieus het klinkt allemaal onheilspellend wat er op het nieuws is

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:50

Wat verwacht je dan dat dat voor jou als gevolg zou hebben?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:32

Eulogy schreef:
Wat verwacht je dan dat dat voor jou als gevolg zou hebben?

:? Dat is eigenlijk best een hele goede vraag :)*

Pinautomaten die het niet meer doen, niet meer kunnen betalen met de euro. Ze praten over noodtoestand.. tja wat voor verdere gevolgen zou dat kunnen hebben?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:19

Nou dat vragen wij ons ook af. Als dat betekend dat wij daar geen geld meer kunnen opnemen dan wordt het wel lastig. Wij zitten niet in een hotel waar alles geregeld is.
Wij moeten daar iedere dag zelf boodschappen doen.

Aan de andere kant hebben ze het toerisme dan nog veel harder nodig.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:39

Wij moeten inderdaad ook zelf boodschappen doen. Ondanks dat ik denk dat er vast wel oplossingen komen, vind ik het toch wel een beetje spannend. Ik ga met een groep vrienden, dus ook geen ouders om op te kunnen 'leunen'. Gelukkig wel wat bekende op het eiland zelf.

Zo hebben we ook wel eens gehad dat de bus staakte, of de boten. Maar hopelijk blijft het dan wel een beetje rustig rond Athene/de haven. Op Aegina zelf zal het wel loslopen denk ik..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:43

Het zal wel loslopen allemaal.

Ben benieuwd hoe de Grieken dit zelf allemaal ervaren. Die zullen ook niet blij zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 22:48

Maar als het die kant op gaat, dan neem je toch gewoon Euro's mee? Ik zie het probleem niet zo.
Ze gaan echt geen Euro's weigeren, die munt is veel harder dan de drachme die geen drol waard zal zijn.
Ik denk dat ze blij zullen zijn met Euro's.
In minder ontwikkelde landen hebben ze ook veel liever $ dan hun eigen munt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:13

Tuurlijk nemen we Euro's mee maar niet voor 10 dagen aan contanten. Dat risico is me echt te groot.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:37

Lotus83 schreef:
Tuurlijk nemen we Euro's mee maar niet voor 10 dagen aan contanten. Dat risico is me echt te groot.

Nou dat inderdaad. Ik ga niet met 500,- op zak rondlopen (bij wijze van).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 06:28

Tja, je moet kiezen of delen. Ik dateer uit een tijd waarin het heel gewoon was om zoveel contant bij je te hebben. Ik zie het probleem niet. Er ligt echt niet op iedere hoek van de straat een overvaller. :+
Natuurlijk is het fijner om te kunnen pinnen maar als de toestand in Griekenland dat niet toelaat zul je een alternatief moeten vinden en dat is er in de vorm van contanten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:56

Over het algemeen is het juist erg veilig in Griekenland.(heb wel eens een tasje met portemonnee ergens laten hangen en bij terugkomst hing die er nog steeds....in Athene)
Maar wij gaan langer dan 10 dagen....en dan voor 2 volwassenen en 2 kinderen vind ik het ook best veel geld. (waarmee we in een dingy naar het restaurant gaan :+ )

Wij maken vlak van te voren een plan en er zullen dan best adviezen zijn wat je het beste kunt doen.
Het zal best goed komen. Lig er niet van wakker. Maar het is wel spannend. Eerder maakte ik me er niet druk om. Sinds dat de crisis uitbrak was er vrijwel ieder jaar wel spanning op dit vlak. Maar nu lijkt het serieus. Al zal er ook veel bang makelij tussen zitten om de grieken te laten bewegen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:59

Oh ik las over iemand die Inktvissen eng vind. Die zijn niet eng. Die vinden jou eng en daar hebben ze alle rede toe :+

Afbeelding

Je ziet ze overigens niet snel om een tweede reden. Ze veranderen van kleur dus ze hebben de kleur van de bodem.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:10

Ik denk echt dat het zo'n vaart niet zal lopen en denk ook dat je de media (zowel de Nederlandse als de Griekse) met een korreltje zout moet nemen. Erger me sinds het begin al groen en geel aan de Nederlandse berichtgeving rond de Griekse crisis :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:20

Zowel in het RTL als in het NOS nieuws was er aandacht voor. Idd is extra pinnen van tevoren het advies. En risicoloos blijkt het toch ook niet: als bv. hotels sluiten omdat het het personeel niet kan betalen heb je dikke pech als toerist. Geen verzekering die dat dekt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:32

Fitzroy schreef:
Zowel in het RTL als in het NOS nieuws was er aandacht voor. Idd is extra pinnen van tevoren het advies. En risicoloos blijkt het toch ook niet: als bv. hotels sluiten omdat het het personeel niet kan betalen heb je dikke pech als toerist. Geen verzekering die dat dekt.

Kijk dat is een voordeel voor mij. Ik heb geen hotel.

Heb serieus medelijden metde Grieken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:38

Wij ook niet. Ik denk dat het ergste wat ons kan overkomen is, is dat er niet schoongemaakt wordt in de villa, maar zelfs dat geloof ik niet. Maar ook voor hotels geldt dat ze door touroperators gewoon betaald worden, dus ik denk dat dat ook nogal meevalt.
Er kunnen wel restaurants gesloten worden omdat ze geen geld voor inkoop of personeel hebben, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk in toeristenplaatsen. Toeristen blijven toch eten.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:02

Vorig jaar Zakynthos was er ook bijster weinig met pin te betalen. Zelfs het appartement (last minute via eigenaar geboekt met een - briljante - deal) en de autoverhuur moest handje contantje. Geld voor de boodschappen bij supermarktje op de hoek werd door de caissière zo in de broekzak gestopt. Wel de mogelijkheid gehad om geld op te nemen, maar ook dit niet altijd op elke hoek te vinden. Ik ga er niet vanuit dat dit dit jaar problemen gaat opleveren, niet op eilanden als Zakynthos in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:28

Goed om te weten, wij nemen ook extra cash mee.