USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:50

Hallo,

paar dagen terug las ik dat Amerika onder de 21 geen goed idee is, neem aan dat dat voor hotels geld en niet als je als 16 jarige bij je familie gaat zitten?

en even een rare vraag... mag je een mitella om in het vliegtuig? al vaker gevlogen, maar had toen nog een verbrijzeld borstbeen :')

Douraque

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:04

Onder de 21 jaar is enkel een probleem in geval van een auto huren (tot 25 jaar een toeslag) en uitgaan (ivm alcohol). In jouw geval geen probleem.

Natuurlijk mag je met een mitella in het vliegtuig

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:06

heb geen rijbewijs en heb de luxe om rondgereden te worden en al zou ik willen drinken, dat gaat niet met mijn medicatie!

oke, dat is fijn om te weten! iemand nog oefeningen voor in het vliegtuig? ben net geopereerd en heb geen zin om trombosespuiten te gaan gebruiken ( kan ze in nood wel zelf zetten )

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:07

Je zal wel extra controle krijgen bij security met een mitella maar dat stelt niet zoveel voor. Mijn broer had ook één keer in Amerika z'n arm in de gips en hij moest een extra swipe voor explosieven :+ Maar dat stelt niets voor.

Katja, supertof!!! :D 600 is echt een geweldige deal!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:34

Ik zou gewoon steeds rondjes lopen door het vliegtuig, niet teveel dingen eten waarvan je weet dat er zout in zit (proef je veelal niet in een vliegtuig doordat je smaak veranderd) en veel vocht drinken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:08

Wow, wat ontzettend gaaf, Katja. Ik zie de aanbieding ook nog, maar ik vind de reistijd toch echt te lang.
Gaan jullie via Minneapolis of Seattle?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:14

Heen via Seattle en terug via Minneapolis.
Het is wel een eind reizen maar ik heb ook geen moeite als ik twee dagen op pad ben naar bijvoorbeeld Buenos Aires en dan ben ik in die paar dagen ook 32 uur aan het reizen exclusief de reis naar Luxemburg.
Dus ik denk dat ik het wel goed kan handelen. Terug hoef je niet meer naar Antwerpen dus dat scheelt ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:32

Stephanie_M schreef:
Ik krijg elke dag meer zin om naar Amerika te gaan haha!

Probeer al jullie tips op te slaan, hebben jullie nog goede voor SF en San diego?

Wanneer ga je? Dan zijn jouw tips ook welkom bij mij.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:05

purny schreef:
Stephanie_M schreef:
Ik krijg elke dag meer zin om naar Amerika te gaan haha!

Probeer al jullie tips op te slaan, hebben jullie nog goede voor SF en San diego?

Wanneer ga je? Dan zijn jouw tips ook welkom bij mij.

20 juni vlieg ik heen en 11 juli vlieg ik terug :D Dus we kunnen al onze plannen delen haha!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:11

San Francisco: neem een warme trui / jas mee! Kan me herinneren dat ik een maand op vakantie aan de westkust was, en overal bloedje heet ... maar in San Francisco maar wat happy dat er toch ergens in de koffer een jasje was meegereisd!

Wat betreft sightseeing, ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van de Palace of Fine Arts en Japan center, maar is natuurlijk maar net waar je interesses naar uit gaan. Golden Gate, Coit Tower, de crooked street etc. mogen eigenlijk ook niet ontbreken, maar zijn wat meer standaard.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:26

@ Stephanie_M en Purny: Beetje afhankelijk van hoeveel tijd jullie hebben is Sausalito ook leuk om te bezoeken. Dat ligt aan de andere kant van de Golden Gate Bridge. Er zijn een aantal leuke hikes die je kan doen waar je een prachtig uitzicht hebt over zowel de stad als de brug. Je hebt totaal niet het gevoel dat je nog in de stad bent. Als de Giants spelen zou je daar naar toe kunnen gaan. De sfeer is geweldig en er zit altijd wel iemand om je heen die het spel wil uitleggen of wat over de spelers wil vertellen etc. Vanaf China beach is de zonsondergang prachtig. Tegenover de Ferry Plaza Farmers Market zit het Hyatt Regency hotel. Vroeger kon je daar naar boven gaan en had je een heel mooi uitzicht over de stad, ik weet alleen niet of ze dat nog steeds toelaten. Dan is er ook nog Telegraph hill. Je kan helemaal beneden beginnen en naar boven klimmen (het zijn wel aardig wat traptreden) of gewoon met de taxi gaan. Voor de kunstliefhebbers is er het MOMA. Afhankelijk van de tijd van het jaar kan je ook nog gaan Whale Watchen. Conclusion, genoeg te doen :) En idd wat Dallista al zei, neem een jas mee. Het kan in de zomer koud en mistig zijn. Oh en in de buurt van de pier heb je een zwerver die zich verstopt achter een aantal takken. Hij laat toeristen schrikken :P Ik weet al jaren dat hij er zit en toch elke keer weer schrik ik mij helemaal kapot :+ Er wordt binnenkort ook een Cat Cafe geopend in SF dus als je dat leuk vindt, is het handig om dat in de gate te houden.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:58

Vriendinnetje kan niet eerder dan 23 juni, en ik moet uiterlijk 1 juli terug zijn. :(
Lijkt erop dat ik dus de reis naar Florida opnieuw alleen moet afleggen (met mogelijke kans dat ik weer volledig binnenstebuiten gekeerd word) of er moet iemand zijn die gezellig mee wilt???? Wie oh wie?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:03

Ik denk dat je je niet zo druk moet maken.
Hoe zenuwachtiger jij je gedraagt hoe sneller ze je eruit pikken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:06

Inderdaad. Ze gaan je echt niet verdachter vinden omdat je alleen reist. Ik heb de meest relaxte customs agenten gehad toen ik alleen was ("oh, you're going to party in New Orleans yeah? Have fun <<) "), en de meest strikte toen ik met mijn familie reisde. Ik zou persoonlijk een mooie reis niet laten afhangen van het feit dat je bang bent om door customs te moeten gaan.

En dan nog, wat als ze je fouilleren voor drugs? Zolang je er geen hebt kunnen ze je niks maken :) Gewoon eerlijk zeggen hoe het is: je hebt tijdens je vorige reis vrienden leren kennen en wil die nu terug bezoeken. Daar is niks vreemds aan.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:16

Toen ik met mijn broertje naar de VS was, werd hij ook onderworpen aan een strenge controle (strenger dan de mijne: handen werden geswabbed, extra vingerafdrukken laten scannen...).

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:16

Yasmine schreef:
Inderdaad. Ze gaan je echt niet verdachter vinden omdat je alleen reist. Ik heb de meest relaxte customs agenten gehad toen ik alleen was ("oh, you're going to party in New Orleans yeah? Have fun <<) "), en de meest strikte toen ik met mijn familie reisde. Ik zou persoonlijk een mooie reis niet laten afhangen van het feit dat je bang bent om door customs te moeten gaan.

En dan nog, wat als ze je fouilleren voor drugs? Zolang je er geen hebt kunnen ze je niks maken :) Gewoon eerlijk zeggen hoe het is: je hebt tijdens je vorige reis vrienden leren kennen en wil die nu terug bezoeken. Daar is niks vreemds aan.

Klopt is ook zo, maar ik ben bang dat ik niet weet hoe ik het moet verwoorden en dan sta ik daar, haha! In Amerika vragen ze wel altijd een telefoonnummer, zo is he probleem ook snel opgelost maar toch. In NL vind ik het wel vervelender omdat ze daar nog veel lastiger doen dan in Amerika (naja in mijn ervaring dan)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:18

Ja, ik ben in Australië ook een paar keer in de random selection bij security uit de rij gehaald voor een grondige check van mijn handbagage, incl. swipes voor explosieven. Natuurlijk is het een gedoe als iemand je hele handbagage doorzoekt, maar die mensen doen het de hele dag lang en doen het ook alleen maar om de veiligheid te verzekeren. En met de mensen die me 2 of 3 keer randomly gechecked hebben, heb ik wel de gezelligste gesprekken gehad op het vliegveld :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:20

In NL doen ze vervelend?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat je het allemaal een beetje opblaast. Een nare ervaring houdt niet in dat het altijd zo gaat.
Ik heb nu al tig keer in Amerika gevlogen. En ja, sometimes heb je er eikels tussen zitten en andere keren maken ze grapjes met je. Ligt er net aan wie je te spreken krijgt.

Als jij niets geks doet kunnen ze je niet weigeren of verder lastig vallen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:41

Je gaat toch gewoon op vakantie? Dan zou ik me al niet druk maken hoor.. je hebt toch niets te verbergen?

Als je later ging zou ik wel met je mee willen maar ik zit helaas nog op school als jij gaat haha.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:15

Och, ik heb ook wel eens een slechtgezinde agent gehad toen ik in Canada woonde en voor een dagje naar Amerika ging. Die beweerde dat we naar huis moesten vliegen (in Europa dus) voor we Amerika weer binnen mochten. :+ Maar was uiteindelijk natuurlijk allemaal niks van aan. Meneer was gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt, heeft ons voor "ondervraging" naar binnen gestuurd en na een minuut mochten we weer weg omdat hij het natuurlijk helemaal fout had.

Met rustig blijven, veel geduld en eerlijk zijn kom je het verste.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:19

Ik kom ook weer even binnengevallen :P

Zit nu alweer in maand hier en heb het nog steeds goed naar mn zin :D

Ik wil jullie even voorstellen aan onze nieuwste telg in het gezin:

Afbeelding

Paspoortje:

Raisin / Lab mix (vermoedelijk) / Geb dat: 20-01-2014 / zwart/bruin met wit / +/- 6,5kg / sweet!

Afbeelding

De andere hond is:

Chaea (spreek je uit als: Sjaja) / Eng. Cocker Spaniël / Geb dat: 19-05-2002 / blond/ 16kg / uber sweet :P

Dus heb niet echt tijd om me nu te vervelen, Raisin hebben we afgelopen zaterdag meegenomen van de Petsmart. Dit is een hele grote dierenwinkel waar de spca of upstate NY elke zaterdag komt (van 9.00 am tot 5.00pm) met pups en volwassen honden die ze gered hebben van veelal kill farms. Raisin komt uit Tennessee en heeft voordat ze deze kant op werd gebracht samen met haar zusje en nog een andere pup bij een pleeggezin gezeten. Ze is soms nog wat schrikkerig (vooral de wind vind ze erg eng) maar verder is het een heerlijke speelse pup die al best goed luistert. Zaterdag rond 12.15 zijn we met haar thuisgekomen en sinds gisteren liggen de dames als het maar even kan er zo bij:

Afbeelding

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:22

Schattig! :D

Ik ga vanavond een potje maken, wat het spaarpotje moet voor gaan stellen voor onze (nog te plannen)) USA reis haha. :+ Ik wil hier samen met mijn vriend iedere maand een vast bedrag indoen en tussendoor al het kleingeld. Eens kijken hoever we dan zijn aan het einde van het jaar. :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:27

Too cute!!

Vond de immigratie in de VS eigenlijk allemaal wel mee vallen. Moet je voor de grap eens naar Israel gaan :D

Ik reis ook alleen, meneer vroeg of ik vaker in de VS was geweest (ja), hoe vaak en wanneer en eigenlijk moest ik daar heel goed over nadenken. Daarna wat ik kwam doen (holiday) en of ik vrienden had (ja) en hoe ik die kende (internet). Hij leek het allemaal niet echt superboeiend te vinden.

Niet te druk over maken, gewoon netjes meewerken... Die mensen doen het uiteindelijk voor jouw veiligheid en als je 10 uur in het vliegtuig heb gezeten maakt dat half uurtje ook niet meer uit.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:29

Is in de VS een stuk sneller dan Dubai, man wat heb ik daar laaaaang in de rij gestaan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:41

Losse opzet voor onze planning West Coast. We gaan met de auto, 3 meiden.. er kunnen nog tot 6 dagen o.i.d. toegevoegd worden als ik me niet vergis. Zo ongeveer.
We gaan bijna de hele maand augustus. We zijn niet echt 'national' park mensen. Ja we houden van natuur, maar hoeven niet elk park af te struinen.

1. Leave for Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Travel to LA?
5. Meet up with Mandy – sightsee LA - Hollywood
6. Rent car – drive to Venice Beach/Santa Monica– Jetlag day Mandy
7. Six Flags Magic Mountain -> Drive to Santa Barbara over PCH.
8. Sightsee Santa Barbara/Beach/Rattlesnake Canyon Park?
9. PCH drive to Santa Maria (hour and a half) beach-stops along the way continue driving to Morro bay.
10. Morro Bay - Monterey national geographic sightseeing route
11. Sightsee Monterey – Drive to San Fran (2hours)– stop by Santa Cruz
12. San Fran
13. San Fran
14. San Fran
15. Drive from SF to Yosemite Park (3 h)
16. Yosemite
17. Yosemite back to LA (6 hour drive HWY 395 (thru mountains pretty!) Fly to Vegas?
18. Check in suite Vegas + Day @ Grand Canyon
19. Hoover Dam + Vegas
20. Vegas
21. Vegas (?)