Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:44

Vlakbij Swaziland, Piet Retrief. Kan nu even niet op de naam van verblijf komen maar erg leuke mensen en geweldig huis. Als je wilt weten kan ik wel voor je zoeken.

posje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:09

Dank voor jullie tips, ga even zoeken.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:00

Heeft iemand wellicht een goede tip om in Stellenbosch (of omgeving) te blijven slapen? We willen graag op een wijnboerderij overnachten, we zitten zelf te denken aan Lovane of Knorhoek.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:20

Ik weet er zo even geen met accommodatie erbij maar ik wil je wel aanraden om naar fairview te gaan :)
Dit is de website. Vrij bekende, grote farm met veel verschillende dingen om te proeven;
http://www.fairview.co.za

Ga zelf toevallig zo die kant op dus zal nog wel even rondvragen wat mooie farms met accommodatie zijn!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:28

Bedankt! fairview ga ik onthouden :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:08

Wanneer ga je? Kennissen van mij met paarden die op een winefarm wonen hebben een guesthouse gemaakt. Over twee weken ga ik daar naartoe om het uit te proberen, daarna is het te huur. Prachtige plek en ontzettend leuke mensen, nederlands gezin.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:15

horseyfries schreef:
Wanneer ga je? Kennissen van mij met paarden die op een winefarm wonen hebben een guesthouse gemaakt. Over twee weken ga ik daar naartoe om het uit te proberen, daarna is het te huur. Prachtige plek en ontzettend leuke mensen, nederlands gezin.

In de omgeving Stellenbosch? Klinkt tof! Hebben ze een website?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:29

Ja dat is in Stellenbosch, ik geloof niet dat ze al een site hebben, het is allemaal net in de opstartfase.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:30

horseyfries schreef:

Klinkt erg fijn! Wij zijn rond 28 oktober in Stellenbosch.

Op dit moment zijn we deze optie in de groep aan het bespreken http://www.fijndraai.com/#!cottage-rates/c1uhz

Ook met paarden voor de deur :D

Overigens tips over het maken van een mooie buitenrit omgeving Stellenbosch zijn ook welkom!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:31

horseyfries schreef:
Ja dat is in Stellenbosch, ik geloof niet dat ze al een site hebben, het is allemaal net in de opstartfase.

Ik houd het in mijn achterhoofd voor onze Decembervakantie :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:33

Ok als ik meer info heb zet ik het hier wel neer.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:16

Ik schop dit topic even omhoog. Iemand al weer plannen om maar Afrika te gaan? :D Ik ben nog steeds aan het afkicken :+

Ik wil voor een Kerstbrunch wat Afrikaanse hapjes maken. Zelf dacht ik aan Koeksisters of Sweet bread, maar van de tweede zijn weinig goede recepten te vinden. Iemand nog leuke ideeën? Het liefst had ik potjie gemaakt maar ik heb geen goeie pot. :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:21

Mijn buren zijn Zuid Afrikaans en zij maakt heel veel van dat soort dingen. Krijgen regelmatig wat toegestopt. Zo ook Koeksisters.... (laatst nog iets, maar weet niet hoe het heet haha). Kan haar het recept wel vragen als je dat graag wil?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:23

Wat lief! Koeksisters heb ik het recept al van gevonden, alleen het sweet bread niet. En dan bedoel ik niet het orgaanvlees maar het brood. Als ze dat recept hebben, heel graag! Of als ze andere leuke kleine ideeën hebben?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:24

Zal het haar vragen.... ken Sweet Bread zelf niet, maar zij vast wel :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:14

Ik ben nog aan het nagenieten van onze geweldige reis, als ik wat meer tijd heb plaats ik wel wat foto's. Mede dankzij jullie tips is het werkelijk een onvergetelijke reis geworden, alleen maar genoten en geweldige dingen gezien!)

Voor degenen die nog willen gaan en de verhalen kennen van Anthony Lawrence (The Elephant whisperer), ik ben naar Thula Thula geweest en het was zo enorm bijzonder daar, ik heb nog nooit zo'n sfeer gevoeld op een game reserve als daar. Als je eerst het boek leest en daar dan komt, dan is het des te onvergetelijker!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 15:15

horseyfries schreef:
manzano schreef:
In Plettenberg (eigenlijk Keurboomstrand) is dit echt een aanrader: http://www.archrock.co.za/plett_seafron ... _house.php

Wij hadden deze Seafront-guesthouse-kamers.... die zijn 2 persoons. Ze hebben 4 kamers, indien het lukt zou ik de 2 bovenste proberen te krijgen. Echt fantastisch uitzicht (incl. dolfijnen/walvissen).

Bedankt voor de tip! Ik ga in oktober met twee dames weer op rondreis en het plan is eerst Kruger, dan Port Elizabeth, en dan met de auto de Garden Route naar Kaapstad. Dit lijkt een prachtige tussenstop!

Ben heel benieuwd of je hier nog geweest bent..... en of je het ook zo mooi vond als wij ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:31

Ja, één nacht geweest en dat mochten er wel meer zijn geweest! Hebben jullie ook bij de Italiaan ernaast gegeten? Wat een prachtige plek, bedankt voor de tip!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:58

horseyfries schreef:
Ja, één nacht geweest en dat mochten er wel meer zijn geweest! Hebben jullie ook bij de Italiaan ernaast gegeten? Wat een prachtige plek, bedankt voor de tip!

Geweldig hè?!
Ja daar hebben we ook gegeten. Goddelijke pizza <3
Fijn dat het jullie ook zo goed bevallen is!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:21

Ik mag me weer melden hier! 11 maart vlieg ik EINDELIJK weer naar Kaapstad (kom er 12 maart aan). Ga vliegen met Qatar Airways, ben heel benieuwd. Emirates was vorige keer top, maar een stuk duurder.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:19

Hoi Allemaal! Wellicht kunnen jullie me helpen. 27 mei ga ik trouwen en ben dus op zoek naar een leuke huwelijksreis. ZA staat al lange tijd op mijn verlanglijstje maar nu zit het zo dat ons personeel 17 juni al trouwt en op huwelijksreis gaat. We moeten dus al 14 juni ongeveer terug zijn. Is dit te kort? Zelf ben ik bang van wel, maar wellicht weet iemand een leuke georganiseerde reis die rond 28 mei vertrekt en weer voor die tijd terug is? Eventueel andere tips zijn ook welkom! Bedankt in ieder geval!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:01

Gabyfedde dat is al snel!

Charissiej, misschien zelf een camper huren? Dan kan je het inplannen zoals je wilt.

Ik heb in okt/nov een geweldige tijd in Kruger NP gehad en vanmorgen hebben we weer de vluchten geboekt. Weer in okt/nov en als echte Kruger addicts 17 dagen Kruger :D
Welke kampen is nog even afwachten. Dat boekt familie die in SA woont, zij zijn dan ook (een deel van) de tijd in Kruger dus dat wordt weer gezellig :)
Sowieso 2x Skukuza ivm aankomst en vertrek via Skukuza airport en verder voorkeur voor Satara, Letaba, Shingwedzi en Orpen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:04

MarijeR schreef:
Gabyfedde dat is al snel!

Charissiej, misschien zelf een camper huren? Dan kan je het inplannen zoals je wilt.

Ik heb in okt/nov een geweldige tijd in Kruger NP gehad en vanmorgen hebben we weer de vluchten geboekt. Weer in okt/nov en als echte Kruger addicts 17 dagen Kruger :D
Welke kampen is nog even afwachten. Dat boekt familie die in SA woont, zij zijn dan ook (een deel van) de tijd in Kruger dus dat wordt weer gezellig :)
Sowieso 2x Skukuza ivm aankomst en vertrek via Skukuza airport en verder voorkeur voor Satara, Letaba, Shingwedzi en Orpen.

Kan niet wachten!!

Wat een gaaf vooruitzicht heb jij! Kruger staat hoog op mijn wensenlijst, maar daarvoor moet eerst heel hard gespaard worden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 16:07

Heerlijke vooruitzichten!!! <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:44

Charis, ook in ruim 2 weken kun je heel veel moois zien! Wij zijn incl reiswagen 2,5 week weg geweest afgelopen zomer. Hebben en camper gehuurd en rondreis gemaakt. Maar met auto en lodges is ook prima natuurlijk!