USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:19

Liek_ schreef:
Als ik google naar dat restaurant vind ik dat het failliet is gegaan twee jaar terug.. Winkelen is mandatory haha ;)

Oh dat is nou jammer :P Las dat je er wel nog binnen kan kijken, is best leuk :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 09:42

Liek_ schreef:
Hebben jullie nog must do's voor New York? Het vrijheidsbeeld is gesloten als wij gaan, dus denk ik erover om zo'n cruise over die rivier te doen, die circle line, is dat iets?

Ik wil graag naar het museum of natural history. Verder 0 interesse in musea. Ook geen interesse in musicals oid ;) Ik zou graag de Concorde willen zien maar ben bang dat de rest van dat museum niks aan is. Iemand daar geweest toevallig? (ben even de naam kwijt van dat museum)

Ik wil naar Top of the Rocks en het Empire State Building.

Als het kan wil ik een bustochtje naar de foliage, als wij er zijn is de foliage op zijn hoogtepunt redelijk dichtbij NYC. Een dagje naar Washington lijkt me ook gaaf, is dat haalbaar? (zitten een praktisch volle week in NYC)

We hebben tickets aangevraagd voor ground zero. Dan kan je dat monument in wat deze maand opent.

Ik wil graag over de Brooklyn Bridge lopen. Welke tijd is mooier voor foto's, zonsopgang of ondergang?

Ik ben een fanatiek hardloopster en had eigenlijk in gedachte om een halve marathon te lopen door Central Park, nu twijfel ik daar nog wat over maar wil er zeker hardlopen. Is het ook de moeite om daar bootjes of fietsen te huren? Het klinkt super romantisch, maar is het dat ook?

Was er niet ook die Magnolia Bakery? Is dat de moeite waard om heen te gaan?

En als jullie superromantische tips hebben hoor ik die ook heel graag :D

Een cruise is dan misschien wel leuk, dan kom je wel langs alle highlights.

Bedoel je The Intrepid? Dat is een vliegdekschip. Ik vond er zelf niet zoveel aan maar mijn man is helemaal weg van dat soort dingen en die vond het geweldig.

Top of the Rock en Empire State Building moet je inderdaad allebei doen, vanaf beide gebouwen heb je een heel ander uitzicht.

Een dagje naar Washington is leuk maar denk ik niet haalbaar. Met de auto is het zo'n 4,5 uur rijden. Je zou evt. kunnen kijken naar een treinreis, ik weet niet hoe lang die is.

Wij hebben overdag over The Brooklyn Bridge gelopen dus ik weet niet wat mooier is...

Wij hebben fietsen gehuurd in Central Park en dat was echt heel leuk. Het park is zo onwijs groot, met de fiets is het ideaal te verkennen. Toen wij er waren was het erg warm, het park te voet verkennen vonden wij geen optie.

Vergeet niet om te shoppen op 5th Avenue ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:05

Boston is leuk hoor! Eten bij Cheers, een leuke tour door de stad maken (Duck Tours!), eventeel een haventour en de omgeving bekijken. Het is echt een heel mooi gebied met prachtige kleine universiteitssteden erom heen.

In Boston kan je de Freedom Trail lopen, erg gaaf!

Shyla25

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:09

Ik heb iets leuks gezien 5wits ofzo :j en je kan ook naar het aquarium.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:53

Ik kom weer even binnenvallen :)

Volgende week vertrek ik voor 4 maanden naar Amerika (Mississippi) om daar te gaan studeren. Nu ben ik op zoek gegaan naar verloopstekkers en die waren niet makkelijk te krijgen, maar uiteindelijk heb ik er nu 2 :P Mijn vraag alleen is: het zijn reisstekkers 'wereld' en zorgen ervoor dat mn laptop etc in hun stopcontact past. Nu zag ik alleen weer dat het géén omvormer is (230 -> 110V). Schakelen de apparaten automatisch terug of moet je echt een omvormer hebben?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:56

Voor mijn laptop en cameralader heb ik gewoon verloopstekkers en die werken daar altijd perfect :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:59

Oké, dan moet het eigenlijk wel goedkomen...
Maar omdat er op de stekker staat Amerika 10/16A en 250V vertrouw ik het op de één of andere manier niet :=
Staat er bij jou ook zoiets op of dat niet?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:10

Je moet vooral kijken op het apparaat dat je meeneemt. Zo staat er op de adapter van mijn laptop 100-240 Volt, daar heb je dus geen omvormer voor nodig.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:31

Aa zo! Ik snap hem :)
Laptop kan er in ieder geval op aangesloten worden, telefoonoplader etc zal ook wel lukken dan.
Thnx!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:03

Ik heb het hele topic meegelezen en wil me ook graag melden :) Ik ga met mijn vriend een rondreis van 2,5 week door zuidwest USA maken en aansluitend een week op een ranch met de cowboys mee 8-) Heb er echt enorm veel zin in, nog 2 weekjes en dan gaan we. We beginnen met Yellowstone en maken een lus langs een aantal National Parks, LA, Los Vegas, Grand Cayon naar Wichita. Vanaf daar gaan we naar de ranch. Hier gaan we mee om een kudde koeien van hun zomer- naar wintergebied te brengen en krijgen we ook lasso lessen en gaan we vrijdag naar de Peace Treaty. Ben echt super benieuwd, lijkt me zo gaaf!! Dit is de reis die we gaan maken:

• 30-08 Vlucht Amsterdam – Billings, huurauto ophalen
• 30-08 1 overnachting in Cody
• 31-08 1 overnachting in West Yellowstone MT
• 01-09 2 in Jackson Hole WY – Grand Teton
• 03-09 1 overnachting in Salt Lake City UT
• 04-09 1 overnachting in Bryce Canyon City UT
• 05-09 1 overnachting in Kanab UT – Zion NP
• 06-09 2 overnachtingen in Las Vegas NV
• 08-09 3 overnachtingen in Los Angeles CA
(halve dag naar Hollywood; 2 dagen voor Disneyworld, Universal Studios of Seaworld)
• 11-09 1 overnachting in Palm Springs
• 12-09 2 overnachtingen in Tusayan AZ – Grand Canyon
(1 dag raften + heli, 1 dag wandelen en naar Page/Lake Powell?)
• 14-09 1 overnachting in Tusayan AZ – Grand Canyon
• 15-09 1 overnachting in Cortez CO – Mesa Verde
• 16-09 1 overnachting in Pueblo CO
• 17-09 auto inleveren en naar ranch vanaf Wichita Airport
• 24-09 Vlucht Wichita – Amsterdam

Als jullie tips hebben hoor ik het graag! Zo twijfelen we bijvoorbeeld welke pretparken we willen bezoeken als we in LA zijn. We hebben er 3 overnachtingen en dus 2 hele dagen waarin we 2 verschillende parken willen bezoeken. We hebben keuze uit 3: Disney, Universal Studios en Seaworld (San Diego). Wat zouden jullie aanraden? Seaworld is wel verder rijden, maar lijkt me wel weer bijzonderder, omdat we hier ook Disney hebben en de Efteling, en niet iets dat lijkt op Universal Studios of Seaworld. Alle tips zijn welkom, ook voor de rest of de reis!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 17:10

Wow Simone, wat een ontzettend gaaf plan!! Heel erg leuk! *D

Voor wat betreft de pretparken, waar houden jullie van? Als jullie gek op achtbanen zijn zou ik naar Six Flags Magic Mountain gaan! Universal is ook erg leuk. Ik zou Seaworld dan laten zitten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:07

Kan je nog een gaatje extra maken voor Yellowstone? Daar is zoveel te zien!

Verder wel een super mooie route hoor.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:10

MoniqueT schreef:
Kan je nog een gaatje extra maken voor Yellowstone? Daar is zoveel te zien!

Klinkt misschien raar maar ik vondt het erg tegen vallen, vooral omdat er zo ontzettend veel verwoest is door brand.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:40

Ik was net het ESTA document online aan 't invullen maar hij aanvaardt m'n paspoortnummer niet :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:59

Heb je een 0 ipv O?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:06

Ben er net achtergekomen dat ik nog een reispaspoort (en dat nummer dus moet ingeven) moet aanvragen. Haha, stom natuurlijk

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:24

In Kanab moet je naar Denny's wigwam, zo'n leuke shop! Ben er al 2 keer geweest :D Universal studio's zijn wij ook geweest, erg leuk. Wat wil je in Page gaan doen?

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:58

Hoorde van een vriend dat hij een internationaal rijbewijs had gehaald voor zn trip naar de VS. Nou zeggen allleeeee anderen bekenden dat dat niet nodig is om daar te mogen rijden e.d.

Jullie weten daar vast meer over.

_simone: Wat een gave route zeg!! Heb er geen ervaring mee, dus zou het niet weten. Seaworld lijkt mij ook mega gaaf!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:02

Ik ben zelf niet zo heel gek op achtbanen. Een paar achtbanen vind ik leuk, maar niet alleen maar, vind het juist leuk als er verschillende soorten attracties zijn. Heb wel op de site gekeken van Six Flags Magic Mountain, maar het lijkt me Six Flags hier maar dan in het groot, dus dat trekt me wat minder dan een van de andere drie. Maar wel bedankt voor de tip want ik wist niet dat dit ook nog in LA zat.

Nog een gaatje voor Yellowstone gaat helaas niet lukken want dan komen we in de knel met de verdere route want na die 2,5 week moeten we echt op het ophaalpunt zijn voor de ranch. Ben er wel heel benieuwd naar, maar we doen dus al een overnachting aan de oostingang en aan de westingang en dan gaan we van het westen weer door yellowstone en via de zuidingang eruit. Dus we hebben er ruim 1,5 dag. Is inderdaad niet veel maar we hebben keuzes moeten maken omdat we zoveel willen zien.

Denny's wigwam schrijf ik erbij in ons routeplan, leuk, dankjewel! We overwegen naar Page te gaan voor Lake Powell, maar ik weet nog niet zo goed hoe ver dat is vanaf de Grand Canyon en of het echt de moeite waard is. Is iemand hier wel eens geweest en is het de uitstap waard?

Karlijn: volgens onze reisbescheiden is een internationaal rijbewijs inderdaad niet nodig, een Europees rijbewijs wordt gewoon geaccepteerd als het goed is. Dankjewel, heb er enorm veel zin in :D

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:07

Karlijn, dit staat in onze huurvoorwaarden van Alamo: Elke bestuurder moet minimaal een jaar in het bezit zijn van een geldig Nederlands rijbewijs. Een internationaal rijbewijs is niet verplicht, maar wordt aangeraden. U kunt een dergelijk rijbewijs verkrijgen bij de ANWB. Het internationale rijbewijs is een extra bewijs en geen vervanging van uw Nederlandse rijbewijs. U dient derhalve altijd uw Nederlandse rijbewijs mee te nemen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:08

Ik zou een internationaal rijbewijs meenemen. In veel gevallen word het nederlandse rijbewijs niet geaccepteerd. Voor een kleine 16 pleurie wil je geen risico nemen denk ik toch.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:16

Huh. Daar heb ik nog nooit van gehoord zo'n rijbewijs

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:18

Ik ga volgende week ook m'n internationaal rijbewijs halen.
Ik heb gelezen dat 't niet altijd nodig is, maar dat je het wel beter bij hebt. Vooral sommige autoverhuurfirma's vragen ernaar

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:38

Volgens mij is het toch echt niet nodig, op de website van Alamo staat: De bestuurder dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs, een internationaal rijbewijs is in de USA niet noodzakelijk (met uitzondering van de staat Massachusetts).

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:43

Het is aan te bevelen. Het is niet strict noodzakelijk maar kan een boel gezeik schelen.