Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:25

Rachelll schreef:
Yvanka_ schreef:
Haha ik denk ook dat het de Rode Zee moet zijn. Vanuit Egypte kom je inderdaad moeilijk bij de Zwarte Zee :=

Rachell: Wat een dag zeg. Wij willen ook die dolfijnen safari gaan doen. Maar als je dit zo hoort ga je toch twijfelen :=

dan kan je net zo goed de snokeltrip gaan doen voor 25 euro en hopen dat je dolfijnen tegen komt of die naar het eiland. weet ff niet meer hoe het heet, maar daar schijnt het rif nog in prima staat te zijn.

ik had via OAD geboekt en als het goed is zouden ze er wel werk van maken. dus ik zou het vragen of alles nu opgelost is. En dan is het vast een aanrader...wij hadden gewoon erge pech..

En absoluut een aanrader is de Bedoeinen Experience via OAD. Kleine groep en goede gids :Y)

Wij willen zoiezo naar Giftun Island. Het schijnt dat je hier onwijs mooi kan snorkelen.

Rachelll

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:26

ja absoluut doen, ik hoorde daar positieve reacties over! Heb er spijt van dat ik die niet gedaan heb...volgende keer weer een kans ;)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:15

ga naar paradise island... heb ik daar bij de locals voor 30 euro geboekt...
mahmya, is hetzelfde eiland maar 30m verder, heb ik toendertijd bij jetair 60 euro voor betaald...

en ik heb ook dolfijntjes gezien :)

en wat hierboven beschreven staat van de excursie klinkt inderdaad een beetje als een rampscenario...

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:34

Ik kom even binnen vallen want ik ben opzoek naar Egypte-kenners en volgens mij zijn die hier wel te vinden.

Dinsdag ga ik voor het eerst op vakantie naar Egypte. Hotel Prima Life Makadi Resort.
Iemand ervaring met dit hotel?

Nu heb ik een paar algemene vraagjes.
Ik heb gezien dat de tempraturen overdag nog heerlijk zijn (yeah 8-)) maar hoe zit dat 's avonds?
Koelt het snel af, heb je warmere kleding nodig om bijvoorbeeld 's avonds lekker buiten te kunnen eten?

Kan je bij aankomst op het vliegveld je visum gewoon in Euro betalen?
En wat raden jullie aan, daar gewoon geld pinnen?
Of van te voren Euro's al omwisselen en meenemen naar Egypte?

Heb gelezen dat er in Makadi Bay helaas niet zoveel te doen is in de omgeving.
Is het de moeite waard om naar Hurghada te gaan om daar bijvoorbeeld te gaan winkelen?
Zijn 's avonds de winkels ook gewoon nog open? (ik ben Turkije gewend en daar is alles gewoon open tot laat in de avond.)

Bedankt :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:42

Hurghada is met winkels niet zo bijzonder, ga het centrum eigenlijk al helemaal niet meer. Ga nog wel eens naar downtown of naar een leuke bar maar echt winkelen in Hurghada doe ik niet ;). Ik pin altijd gewoon egyptische ponden bij de bank in ons hotel, maar geloof niet dat ieder hotel dat heeft... Je visum kan je gewoon in euro's betalen ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:43

_JL_ schreef:
mahmya, is hetzelfde eiland maar 30m verder, heb ik toendertijd bij jetair 60 euro voor betaald...

en wat hierboven beschreven staat van de excursie klinkt inderdaad een beetje als een rampscenario...

Het is nog leuker ;), Paradise island is de andere kant van het eiland :D. Wij zijn hem rond gelopen en we mochten naderhand niet meer verder omdat we dan op het mahmya stuk kwamen :=.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:56

wat leuk. ik ben net terug uit hurgada. wij hebben in de garden beach resort gezeten. was in 1 woord top. zijn allemaal niet ziek geworden van het eten. Ook de mensen waren erg lief en behulpzaam. Wij hebben ook een boottocht gemaakt en hebben veel dolfijnen gezien. OOk zijn we in de stad geweest, dit was zeker de moeite waard. Ook hebebn we paard gereden in de woestijn, was ook erg leuk.

Wij gaan zeker nog een keer terug!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:28

evdpanne schreef:
_JL_ schreef:

Het is nog leuker ;), Paradise island is de andere kant van het eiland :D. Wij zijn hem rond gelopen en we mochten naderhand niet meer verder omdat we dan op het mahmya stuk kwamen :=.

dat bedoel ik met 30m verder, op hetzelfde eiland ;)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:28

de wisselkoers is op de luchthaven trouwens ook best oké, was in juni beter dan in ons hotel...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:49

Nou dames ik ga ook weer op zoek naar een hotel in Hurghada :D. We willen na 5x Arabella toch wel weer eens wat anders proberen... Dus ik ga op zoek naar een hotel tussen Sekkalla en down town in (of in Down Town). Als jullie nog tips hebben ;). De village road is weer zo ver weg bij die vriend van me vandaan en Sekkalla zelf vind ik te druk :P. Hij woont in Down Town dus een hotel daar zou ideaal zijn :D.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:56

Nou ik zou gewoon weer arabella doen ;) is bella vista dan niks. Zit echt middenin het centrum :)

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:56

ik ben naar een hotel in hurghada geweest dit was dan wel niet het hotel wat we hadden geboekt maar Veeel beter
maar jaa dat was achteraf wel een ontzettend duur hotel! die kamer daar
was groter dan onze woonkamer en dan hadden we nog een gigantische badkamer en slaap kamer
met uitzicht over de zee ! en wij wonen echt niet klein ! :)
dat was hotel grand resort als ik me niet vergis ! :)

wij zijn toen ook een dag naar cairo gegaan dit was toch wel zo onwijs mooi ! echt een ervaring !
en quad gereden door de woestijn daar blijven avond eten en van de zonsondergang genoten!
en toen in de avond/nacht weer terug gegaan met de quad dit was echt ontzettend gaaf om te doen ! verder hebben we ook nog een rondvaart gedaan met een boot waar we op drie punten stopten ! eerst een onwijs leuk dorpje later midden op zee waar je gigantisch mooi kon duiken en snorkelen en daarna een onwijs mooi wit strand ! ook een aanrader dus ! :)
en naja we hebben van de zon genote uiteraard! en verder ben ik het allemaal beetje kwijt iig is egytpe echt een aanrader echt heeel mooi daar!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:00

nou evandepanne...lijkt de keuze al gemaakt vor grand resort! mijn god klinkt echt geweldig! Die woestijnexcursie hebben wij ook gedaan! Was echt geweldig! Die bootexcursie die jullie gedaan hebben klinkt wel heel gaaf! :)

ow wil weer terug! haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:03

Ik heb gezocht en gevonden, Bel Air Azur (naast Arabella :=). Moet eerst nog even vakantie aanvragen maar het ziet er naar uit dat ik daar naar toe ga 12 april :D. Is eigenlijk ongeveer het zelfde als Arabella, maar ja is ook van het zelfde keten... Mijn moeder wilde weer eens wat anders :+.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:05

ik vertrek morgenochtend om half 7 naar hurgada! Voor de gene die ook gaan veel plezier

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 00:20

Rachelll schreef:
nou evandepanne...lijkt de keuze al gemaakt vor grand resort! mijn god klinkt echt geweldig! Die woestijnexcursie hebben wij ook gedaan! Was echt geweldig! Die bootexcursie die jullie gedaan hebben klinkt wel heel gaaf! :)

ow wil weer terug! haha!

grand resort ligt aan de village road, wat ze niét wil :+

ik ben al 2 keer in grand resort geweest en i love it, andere keer in makadi palace...
toen ik dit jaar in juni in grand resort was, waren er personeelsleden die mij herkenden, van 4 jaar voordien :))

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:55

Ik ben van de week terug gekomen uit Egypte. Man, wat is het geweldig daar! Ze hadden daar liever gehad dat ik bleef om te werken. :Y)
Wij zaten in Jasmine hotel. Echt práchtig en super netjes allemaal!
Tis al zeker dat we snel weer terug gaan.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:39

Als ik dit topic zo een beetje doorlees lijken de meeste mensen hier naar Egypte te gaan voor een strandvakantie plus wat cultuur snuiven, klopt dat?

In december ga ik een Nijlreis doen. Ben er alleen nog niet over uit welke. Caïro en dan zuidwaarts of helemaal bij Luxor beginnen en dan zuidelijker afzakken. Iemand ervaringen hiermee? De Lonely Planet is in ieder geval onderweg, kan ik me vast gaan inlezen :D

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:47

Ik zou beginne in Cairo en dan naar het zuiden. Dat hebben wij ook gedaan, en dat is me goed bevallen!
Vond Luxor vele malen mooier dan Cairo, en als je dan in Cairo loopt weet je dat het alleen nog maar mooier wordt :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:49

Ik wil ook nog wel is een keer een nijlcruise doen :). Een weekje varen en dan nog een weekje bijkomen in een resort dat lijkt me echt ideaal.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:37

Uums schreef:
Als ik dit topic zo een beetje doorlees lijken de meeste mensen hier naar Egypte te gaan voor een strandvakantie plus wat cultuur snuiven, klopt dat?

In december ga ik een Nijlreis doen. Ben er alleen nog niet over uit welke. Caïro en dan zuidwaarts of helemaal bij Luxor beginnen en dan zuidelijker afzakken. Iemand ervaringen hiermee? De Lonely Planet is in ieder geval onderweg, kan ik me vast gaan inlezen :D

Aangezien ik met mn mama was, en we maar één weekje gingen, hebben we er idd een strandvakantie gehouden. We wilden wel heel graag naar Luxor maar als je maar één weekje gaat vonden wij dat een beetje te veel van het goede. Bedoeling is wel om aankomend jaar terug te gaan om Luxor en Cairo te bezoeken, want naar Egypte zonder daarheen te gaan is wel heel vreemd. :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:22

Ik ben wel al een keer in Luxor geweest, maar nog niet in Cairo. Maar ach zo vreemd is dat niet hoor. Een vriend van mij (egyptenaar) heeft in Cairo gewerkt en nog nooit van zijn leven de piramides daar bekeken :=. Is denk net zoiets als dat ik praktisch naast de keukenhof woon en er ook nog nooit geweest ben terwijl mensen over de hele wereld er heen gaan :D.

En tja Alleen genieten van de zon is ook al errug lekker in Egypte! Moest toch van de week zo lachen om een recentie op zoover.com! Commentaar van de mensen die gingen voor het eerst naar Egypte met een hele tas vol met Dettol producten vanwege alle verhalen van bekende en op internet. Nou ze zijn ook weer met die hele tas Dettol thuisgekomen want het was brandschoon daar :=. Tja buiten het resort is het niet altijd even schoon inderdaad, maar de hotels zijn altijd brandschoon van binnen!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:24

gelukkig maar :D

en tja, ik woon op 4 km van het atomium, zie hem bij mooi weer vanop een straatje verder zelfs staan,
en was er tot een half jaartje geleden ook nog nooit in geweest... :+

maar de piramides horen toch echt wel bij de cultuur van Egypte vind ik... al vond ik Luxor ook wel mooier...

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:43

Zucht... Ik ben helaas weer terug in het koude kikkerlandje....

Wat een heerlijke vakantie heb ik gehad zegt.. Veel gedaan en ook lekker van het weer genoten...

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:46

evdpanne schreef:
Ik ben wel al een keer in Luxor geweest, maar nog niet in Cairo. Maar ach zo vreemd is dat niet hoor. Een vriend van mij (egyptenaar) heeft in Cairo gewerkt en nog nooit van zijn leven de piramides daar bekeken :=. Is denk net zoiets als dat ik praktisch naast de keukenhof woon en er ook nog nooit geweest ben terwijl mensen over de hele wereld er heen gaan :D.

En tja Alleen genieten van de zon is ook al errug lekker in Egypte! Moest toch van de week zo lachen om een recentie op zoover.com! Commentaar van de mensen die gingen voor het eerst naar Egypte met een hele tas vol met Dettol producten vanwege alle verhalen van bekende en op internet. Nou ze zijn ook weer met die hele tas Dettol thuisgekomen want het was brandschoon daar :=. Tja buiten het resort is het niet altijd even schoon inderdaad, maar de hotels zijn altijd brandschoon van binnen!

Mhaa, dat wil ik nou ook weer niet zeggen hoor, heb genoeg mensen gehoord afgelopen week die niet tevreden waren ;). En dat waren van verschillende hotels.
Het is gewoon, wij nederlanders zijn zóveel luxe gewend, daar in Egypte gaan ze er heel anders mee om. Ik moet zeggen toen ik net onze kamer binnen kwam vond ik het echt smerig! Maar als je daar dan een dag of 2 bent weet je niet meer beter, omdat het vergeleken met de rest heel schoon is. Maar ik was dolblij dat ik weer in mijn eigen bed lag en onder schoon water kon douchen :D