Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:12

Tja...of niet......hahaha zoals je merkt ben ik echt in dubio :+
Maar ja inderdaad dat hij het nogsteeds vraagt is denk ik ook een goed teken......DILEMMA

Nadir

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:14

Nou ja, als je hier blijft dan kan hij natuurlijk vanalles zeggen....
Als je daar naar toe gaat zie je wel waar het op uit draait. Daarnaast kun je gelijk zien of jij hém nog wel de moeite waard vindt... Ook niet geheel onbelangrijk, haha. :D

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:16

Ja daar zit wel wat in. Woorden is makkelijk maar het gaat om de daden inderdaad...........En ja inderdaad haha misschien vindt ik hem wel niks ipv andersom....Pfff ben ook zoooo onzeker over mezelf :\
Ow wat fijn dat ik het hier ff kwijt kan :D .....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:33

Gewoon gaan hoor!
Vind sowieso dat je hem wel het vertrouwen moet geven dus niet meteen zeggen dat ze niet te vertrouwen zijn... Tuurlijk zitten er verkeerde tussen, heb er genoeg gezien helaas, maar er zitten ook echt wel jongens tussen met goede bedoelingen hoor! En als je hem het vertrouwen niet geeft, gaat het nooit werken.
Maarja aan de andere kant vind ik het getwijfel vaak wel genoeg zeggen eerlijk gezegd. :o Je gaat er helemaal voor of niet. Als het half-half is kun je jezelf beter de pijn besparen want een relatie op zo'n afstand is niet makkelijk. ;)

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:51

Klopt......je hebt gelijk in beide antwoorden...
Maar weet je hij is best een flirt met andere (laat ik het netjes houden ;) ) vrouwen....En hij zegt dat dat een spel is maar ik weet
dan eigenlijk wel genoeg toch??? Dan heb ik aan de andere kant weer zoiets van waarom wil hij mij dan weer zien? Van de winter is hij in Duitsland en dan wil hij mij ook zien en blablabla.....hahaha
Ik weet wel zeker dat we een leuke tijd zullen hebben maar ja hoe en wat daarna? Heb wel een voordeel dat een vriendin van mij volgende week zaterdag teruggaat naar haar vriend in Alanya dus zij is daar dan ook......

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:55

Als ik jou was zou ik gewoon diezelfde week als je vriendin gaan. Mocht het tegenvallen of anders lopen dan je denkt, kun je iig op haar terugvallen.
En ja een flirt op wat voor manier? Ik vind dat je toch vaak wel kunt zien hoe ver dat gaat. Nog nooit iets meegemaakt wat erop zou kunnen wijzen dat hij nog meer vriendinnetjes heeft? (smsje naar t verkeerde nr, andere meisjes toen je daar was of weet ik veel wat :D)
Dan zou ik hem gewoon het vertrouwen geven..
Toen ik mijn vriend leerde kennen had ik ook echt wel veel twijfels en heel veel mensen zeiden tegen me dat hij vast alweer 10 anderen gehad had na mij. Maar ik moest en zou terug en ik heb daar nooit over getwijfeld. Nouja en kijk, nu gaan we al richting de 5 jaar saampjes en verwachten we een kleintje. ;)
Maar je moet er wel voor open staan denk ik. En het ook echt willen. Ik heb heel vaak gedacht had ik maar gewoon een relatie met een nederlandse jongen, dan was alles zoveel makkelijker. :D Want het is echt niet makkelijk zon relatie op zo'n lange afstand... maar als je er voor wil gaan, moet je dat zeker doen!!!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:19

Thnx Nathalie!!!!
Ik denk er nog eens goed over na maar houd jullie uiteraard op de hoogte :D

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:58

Kijk maar uit, dalijk woon je net als ik ineens in Turkije ;)....... en kan je vertellen dat dat absoluut geen straf is :D. Succes met het maken van je keuze!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:04

Ik ben toen ook teruggegaan samen met een vriendin (zij naar haar vriend), was een hele fijne oplossing, ben blij dat ik het gedaan heb, maar ook blij dat ik er een punt achter heb gezet :D

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:55

Nou ik denk dat ik het antwoord al heb....Ik ga niet terug...
Gisteren was de sterfdag van mij pa, en ik heb niks gehoord van hem. Terwijl ik het van de week gezegd heb en het staat ook nog eens op facebook.....Oftewel zo leuk vindt hij mij dus ook niet, want als je daar wel aan gedacht!!!! Gisteren was een belangrijke en zwaar klote dag voor mij....dus dat maakt de beslissing een stuk makkelijker.....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 09:04

Dat is wel balen Ju, wat voor werk doet hij?
Ik ga niet meer naar Turkije dit jaar, hotel waar ik heen wou werd ineens nog 100 euro duurder en de plannen voor New York (2010) en Londen (oktober) werden nu ineens duiderlijker dus dit jaar geen zonvakantie meer.. misschien volgend jaar weer ;)

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:35

Das aardig wat 100 euro meer....MAar NY klinkt wel goed :D
Hij heeft zijn eigen shop daar, met sigaretten etc verkoop...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:33

Jammer Ju dat het zo moet lopen :(:) ! Mocht je van gedachten veranderen ik ga in de herfstvakantie ook weer. Het is en blijft een lastige keuze. Want inderdaad je moet er wel veel voor over hebben om hem even weer te zien! En als je er niet zeker van bent, erg lastig allemaal. Hoevaak heb je contact met hem?

Samcha ik ben benieuwd naar jouw verhaal! Waar woon je?

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:34

Zijn hier nog meer mensen die naar het miracle resort in Antalya zijn geweest of daar nog heen gaan?

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:23

Ik ben er nog nooit geweest maar ik heb alleen maar goede verhalen over Miracle resort gehoord!
Ook op zoover.nl kan je de beoordelingen van andere mensen lezen en die zijn volgens mij ook alleen maar positief.

Nog twee weken en dan zit ik in Baia Lara te Antalya :D Heerlijk heb er zo zin in. Heb vandaag de vliegtickets ontvangen en we hebben wel lekkere tijden!
Hopelijk is het weer dan wel lekker want de afgelopen dagen/weken was het niet best in Turkije :oo Zelfs niet aan de kust. :n Heel veel regen en wateroverlast.. Hopelijk is dat nu dus voorbij.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:43

ikkuh15 schreef:
Jammer Ju dat het zo moet lopen :(:) ! Mocht je van gedachten veranderen ik ga in de herfstvakantie ook weer. Het is en blijft een lastige keuze. Want inderdaad je moet er wel veel voor over hebben om hem even weer te zien! En als je er niet zeker van bent, erg lastig allemaal. Hoevaak heb je contact met hem?

Samcha ik ben benieuwd naar jouw verhaal! Waar woon je?

Wel bijna elke dag........Maar wat hij gisteren gewoon gedaan heeft, beter gezegd niet gedaan heeft, is voor mij toch aardig de druppel. En vandaag op de chat zegt hij dat het niet wist en sorry etc....Ja daar koop ik niks meer voor.....

@New-Forest: Dat zal toch wel??? Beetje regen maar als jij gaat dan is de zon er weer :D

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:45

İk woon in de regio Zonguldak, dus niet in het zuiden, maar tussen Ankara en İstanbul in.

Heb mijn man 7 jaar geleden leren kennen en nadat wij onze studies hadden afgerond, hij zijn dienstplicht had gedaan en een goede baan had gevonden ben ik naar Turkije gekomen. Woon hier nu alweer zo'n anderhalf jaar en bevalt me goed :).

Uit je verhaal neem ik aan dat jij ook een vriend in Turkije hebt? Waa woont/werkt hij?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:43

Knap hoor Samcha. :j
Woon je in een grote(re) stad? Ik was altijd blij om weer terug in Marmaris te zijn na familiebezoekjes die kant in. :=
Wat doe jij daar? Werk je ook?
Ik hoop dat het je blijft bevallen! ;) Ik was uiteindelijk blij toen we saampjes naar Nederland konden. :o

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:08

İk woon in een redelijke stad, zo'n 100.000 inwoners en modern. Zit dus absoluut niet in een klein dorpje :). Heb mijn taalcursus afgerond (Tömer) en daarna zijn we getrouwd. Nu is alles weer een beetje rustig en ga ik rustig op zoek naar een baan. Helaas door de crisis zal dit niet makkelijk worden.

İk denk dat als wij samen naar Nederland komen het voor mij nog moeilijker zou worden. Heb hier een goed leven, mijn man heeft een goede baan dus in Nederland zal het er voor ons niet beter op worden. Hij werkt ook niet in het toerisme, dus gewoon het hele jaar door werk. Ook ik zou in pricipe hier een goede baan moeten kunnen vinden.

Als ik dan weer in Nederland ben voel ik me zo rijk in Turkije, en dan niet perse in de zin van geld, maar in de zin van wat ik daar allemaal wel niet kan doen. Bijna ieder weekend gaan we er wel op uit om naar een andere stad te gaan of we gaan naar ons zomerhuis. Dit zou ik in Nederland nooit kunnen doen. Als ik dan weer in de auto zit en om me heen kijk voel ik me echt gelukkig!

İk weet dat er veel meiden het een stuk slechter hebben dan ik, want het leven in Turkije kan ook heel hard zijn. Met weinig salaris is het moeilijk om rond te komen, want de prijzen voor levensmiddelen, witgoed enz rijzen de pan uit. Het draait in Turkije echt om geld. Heb je een goed salaris kan je goed leven, maar heb je een laag salaris is het leven hier heel hard.

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Jullie hebben er lang op moeten wachten, dus hoop dat alles voorspoedig verloopt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:23

Klopt helemaal wat je zegt. Als je goed geld hebt elke maand kun je een geweldig leven hebben in Turkije. Daarom wil ik ook absoluut terug als we ouder zijn (zeg maar gepensioeneerd ;) )
Voor ons werkte het niet, wij hadden helaas niet het 'geluk' van een goede vaste baan. En ik wilde niet naar het binnenland verhuizen.
Vind het ook erg knap dat je het zo goed volhoud in een niet-toeristische stad hoor. :j Wonen daar meer buitenlandse mensen of niet?

Bedankt trouwens. :)

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:44

Ehhh ze wonen er vast wel, maar ik heb ze nog niet gezien (op een Japanse in de supermarkt na hihih). Een vriendin van me (we hebben samen op cursus gezeten) woont een uurtje hier vandaan en dus voor Turkse begrippen heel dichtbij :). Met haar spreek ik wel eens af.

İk moet eerlijk zeggen dat ik niet echt sta te springen om in een toeristische stad te gaan wonen. İk ben hier nu gewent om gewoon rustig over straat te kunnen en in toeristische steden trekken ze gelijk aan je omdat je buitenlands bent. Ben vorig jaar even in Kemer geweest, maar ben ook snel weer weggegaan. Werd gek!!

Zonder vaste baan is het echt moeilijk leven hier en begrijp ook wel dat je daarom nier kon aarden. Als jullie met pensioen gaan gewoon een lekker zomerhuisje kopen en genieten van de rust :).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:55

Ik heb dat dus andersom haha! :D In Marmaris werd ik met rust gelaten, waren we op bezoek bij familie dan werd ik van alle kanten aangestaard, kinderen kwamen me zowat 'aanvallen' om eindelijk eens engels te kunnen praten :+ etc! Ik was dan altijd blij als we weer terug gingen naar huis.... :D
Als je een tijdje in een toeristische plaats woont dan kennen de mensen je wel. Daarbij zie je redelijk snel of iemand er woont of toerist is. :j En het leukste vond ik toch wel dat er meer Nederlanders woonde en dat er echt veel te doen was, al merk je daar natuurlijk niets meer van als je werkt.

Toen ik naar Turkije verhuisde hebben we de eerste periode bij mijn schoonfamilie gewoont en ik kon daar echt niet wennen. Nu was dat wel wat kleiner als waar jij woont, maar op een gegeven moment werd ik gek van verveling. :o Maar ik woonde er toen natuurlijk net en kende geen Turks, ging dus ook niet alleen de straat op.. Dat was na een tijdje in Marmaris natuurlijk ook weer anders. :j

Maargoed toch vind ik het knap in een niet-toeristische stad te wonen. Maar het zal wel zijn wat je gewend bent denk ik. ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:55

We hebben overigens ons huisje nog in Marmaris en al zal dat wel flink oud geworden zijn tegen die tijd dat we oud zijn, haha, we hebben iig iets waar we heen kunnen. ;)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:52

Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Adana maar woont en werkt in Alanya in het tourisme. Eind oktober stopt hij zijn baan waar hij nu werkt en gaat hij beslissen wat hij in de toekomst wilt. Het liefste wil hij een eigen bedrijfje opzetten maar daar is geld voor nodig. Hoeveel tijd is er over gegaan tot jij naar Turkije verhuisde? En is je man wel ooit in Nederland op bezoek geweest?

Nathalie: Al wat minder misselijk?

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:42

Vrij lange tijd, omdat toen ik hem net ontmoette was ik net begonnen met mijn HBO studie. Het heeft in totaal iets van 5 en een half jaar geduurd voordat ik naar Turkije ben verhuisd. Hij had toen een vaste baan (is echt heel belangrijk) en had zijn dienstplicht afgerond.

Voordat ik er trouwens heen ben verhuisd ben ik er een aantal weken achter elkaar geweest, zodat ik kon zien hoe het gewone leven was. Dit is echt heel belangrijk, omdat dit echt heel anders is dan vakantie.

Hij is een aantal keer in Nederland geweest. Ook voordat hij mij ontmoette, omdat er familie woont. Hij vind het leuk voor vakantie, maar dat is het dan ook :+ .

Wat ben jij van plan voor de toekomst?