Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:22

Dat geeft goede hoop, dank!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:14

Mijn vlucht was gisteren vanuit vertrekhal 3 en ik heb het werkelijk nog nooit zo rustig gehad als gisteren. Helemaal geen rij bij bagage drop off, helemaal geen rij bij security en een rij van 5 a 10 minuten voor paspoortcontrole :')
Helaas was mijn vlucht flink vertraagd (3,5 uur vertraging) en heb ik me dus zo’n 7 uur mogen vermaken op het vliegveld :7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:22

Vreselijk Eileen_!
Loopt het zo lekker door en dan krijg je dat -O-

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:04

En als dat nou het enige was, dan was het nog oké _O- door de vertraging de aansluitende vlucht gemist, waardoor ik nu verder reis na 2 a 3 uur slaap te hebben gehad (het is hier nu 5.00u, dus 3.00u moest ik op), na 24 uur wakker te zijn geweest. Ook nog een overstap van maar een uur, ipv rechtstreekse vlucht _O- uiteindelijk kom ik vast op m’n eindbestemming haha.
En we moesten na het landen ook nog eens 45 min wachten voordat we uit het vliegtuig konden, want er was geen gate. Alsof je niet gaat genoeg bent na 7 uur wachten en dan een vlucht van 8 uur.
Het kan altijd erger. Maargoed dit is natuurlijk wat off-topic :D

geerte

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:43

Hier in Eindhoven is totaal geen rij.

Afbeelding

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:06

Ik ben benieuwd allemaal zondag. Dan vlieg ik samen met mijn vriend om 6.35 naar rhodos. Ben benieuwd hoe druk het is. Zijn er trouwens tips om te weten waar je naar toe moet? Ik ben vroeger wel eens via weezen airport gevlogen, maar daar weet ik niks meer van. Vind het meest spannende dat ik eigenlijk de weg niet weet.. wij hebben handbagage en ruimbagage.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:49

Ik heb even heel nieuwsgierig op Schiphol je vlucht opgezocht...

Hier staan voor Schiphol de plattegronden.
https://www.schiphol.nl/nl/plattegronden

Als dit je vlucht is: https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/vluc ... 828HV5079/
Volg je deze route:
Je komt aan op niveau 0 en dan volg je de grote gele borden zoals je die hierboven ook ziet naar "Vertekhal 1"
Dat betekent dat je rechts aanhoudt, richting de Hema en La Place en daar ga je dan met de roltrap naar boven. Als je boven komt, links aanhouden en dat is vertrekhal 1!

De check in balie opent om 3.35 dus ik zou er rond 3 uur zijn zodat je een van de eersten in de rij voor de incheckbalie bent. Daarna is er maar 1 weg die je kan volgen, door de douane en daarna richting je gate :-)!
Alvast een hele fijne vakantie

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:56

Momo94 schreef:
Ik ben benieuwd allemaal zondag. Dan vlieg ik samen met mijn vriend om 6.35 naar rhodos. Ben benieuwd hoe druk het is. Zijn er trouwens tips om te weten waar je naar toe moet? Ik ben vroeger wel eens via weezen airport gevlogen, maar daar weet ik niks meer van. Vind het meest spannende dat ik eigenlijk de weg niet weet.. wij hebben handbagage en ruimbagage.

Het wijst echt voor zich! Je kunt ook de Schiphol app downloaden zodat je updates krijgt over je vlucht. Gewoon de bordjes naar je gate volgen, de gate vind je in de app of op de website een paar dagen van tevoren. Je kunt daar ook ziek hoeveel drukte de verwachten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:59

Ik vind het idd altijd wel heel duidelijk op Schiphol waar je heen moet. Dus blijf rustig, bereid je idd desnoods voor door de plattegrond te bekijken, maar neem je tijd en blijf om je heen kijken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:17

Personeel weet het meestal ook goed die kun je ook nog vragen. Maar idd de Schiphol app is heel handig daarin staat welke vertrekhal je moet hebben en welke gate en incheckbalie, en ook verschillende plattegronden.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:22

Dank jullie wel voor alle tips! Ik ben er nu in ieder geval geruster op! :D
Ga ook gelijk de app downloaden.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:22

Hier op schiphol ook binnen 10 minuten door de security. Dit was om 13.00 in vertrekhal 1. Nu wachten totdat we gaan :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:26

Wel fijn die positieve berichten, hopelijk 6 september ook zo snel erdoor te gaan!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:28

Mijn recente ervaring was dat ik langer stond te wachten in de rij bij de Starbucks dan bij paspoort en security. :D

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:37

Ik vlieg maandag 11:50 vanaf Schiphol.. in mei heb ik ook gevlogen vanaf Schiphol en dat ging toen best wel soepel. Toch vind ik het nu wel weer spannend haha..

We vliegen met TUI en kunnen 24 uur van te voren inchecken. Nu zie ik op de Schiphol app staan dat we incheckbalies 22-23 moeten hebben.
En vervolgens staat er:
Bagage drop-off bij balie 23

Als het lukt om online in te checken(want dat is in mei niet gelukt), dan kunnen we dus aansluiten bij balie 23 om de bagage af te geven?

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:12

Pieneappel schreef:
Ik vlieg maandag 11:50 vanaf Schiphol.. in mei heb ik ook gevlogen vanaf Schiphol en dat ging toen best wel soepel. Toch vind ik het nu wel weer spannend haha..

We vliegen met TUI en kunnen 24 uur van te voren inchecken. Nu zie ik op de Schiphol app staan dat we incheckbalies 22-23 moeten hebben.
En vervolgens staat er:

Als het lukt om online in te checken(want dat is in mei niet gelukt), dan kunnen we dus aansluiten bij balie 23 om de bagage af te geven?

Ik heb zelf niet met tui gereisd maar ik meen dat mensen konden inchecken bij zuilen op Schiphol

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:35

Eileen_ schreef:
En als dat nou het enige was, dan was het nog oké _O- door de vertraging de aansluitende vlucht gemist, waardoor ik nu verder reis na 2 a 3 uur slaap te hebben gehad (het is hier nu 5.00u, dus 3.00u moest ik op), na 24 uur wakker te zijn geweest. Ook nog een overstap van maar een uur, ipv rechtstreekse vlucht _O- uiteindelijk kom ik vast op m’n eindbestemming haha.
En we moesten na het landen ook nog eens 45 min wachten voordat we uit het vliegtuig konden, want er was geen gate. Alsof je niet gaat genoeg bent na 7 uur wachten en dan een vlucht van 8 uur.
Het kan altijd erger. Maargoed dit is natuurlijk wat off-topic :D

Pfoeh dit lijkt me wel een ding.
En als je je vlucht mist, wie regelt dan een vervangende vlucht?

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:50

Vandaag was het ook niet druk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 03:38

Zaventem : we stonden vrij vooraan bij de bagage, 20 minuten. Security was nog niet open daarna, totale doorloop 30 minuten (waren ook een van de eersten)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:48

Pieneappel schreef:

En vervolgens staat er:

In mei kon je bij de meeste ook nog niet online inchecken door dat leuke virus.
Het is nog niet zo gek lang dat je (bijna) overal weer online kunt inchecken.
Hoewel het weinig verschil maakt als je toch je bagage af moet geven maar dat terzijde :)

Als het lukt om online in te checken kun je naar balie 23 ja, maar ook als het niet lukt om online in te checken kan dat gewoon :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:36

Wij vliegen 16 september naar Londen, ben benieuwd hoe het dan is met de drukte. :+
Hebben geen ruimbagage mee, dus dat scheelt volgens mij al wel qua tijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:19

Ik vlieg 28 oktober naar Berlijn. Kreeg het advies om 4 uur van te voren aanwezig te zijn. Volgens het reisbureau ligt het probleem bij de security

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:06

purny schreef:
Ik vlieg 28 oktober naar Berlijn. Kreeg het advies om 4 uur van te voren aanwezig te zijn. Volgens het reisbureau ligt het probleem bij de security

Qua tijd kan je beter met de trein gaan naar Berlijn. Weet niet of je al geboekt hebt maar dat zou ik serieus overwegen.

Vriendin vliegt komende maandag naar Turkije. Hopelijk gooit de trein staking geen roet in het eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:07

MarliesV schreef:
purny schreef:

Qua tijd kan je beter met de trein gaan naar Berlijn. Weet niet of je al geboekt hebt maar dat zou ik serieus overwegen.

Vriendin vliegt komende maandag naar Turkije. Hopelijk gooit de trein staking geen roet in het eten.

Al geboekt. Ik moet namelijk dit jaar nog met klm vliegen wil ik mijn miles niet kwijt raken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:15

purny schreef:
MarliesV schreef:

Al geboekt. Ik moet namelijk dit jaar nog met klm vliegen wil ik mijn miles niet kwijt raken

Compleet off-topic maar een AMEX flying blue kaart lost dat probleem op, en als je elk jaar even belt om te piepen dat 'ie te duur is krijg je 50% korting :Y)