Olympische spelen 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:50

lexa schreef:
Kan je ook gewoon een ov kaartje kopen op station?

Ja zeker! Alle automaten zijn gewoon actief. En bij de meeste stations die wij aangedaan hebben was dat niet eens met een lange rij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 23:06

shirleyp schreef:
Ik heb nog een organisatorisch vraagje voor de ervaringsdeskundigen :D Ik begreep hier dat er pendelbussen naar de venue gaan. Waar kan ik vinden hoe laat en vanaf waar die vertrekken? Mijn hotel zit vlakbij Versailles Chantiers metro- en busstation, hoop dat ik daar kan worden opgepikt.

In de public transport app zie ik alleen de standaard busroutes toch? Heb wel mijn Navigo-pas binnen, dus kan sowieso met het ov reizen. Hoop dat iemand mij van wat info kan voorzien O:)

De shuttlebus vertrekt iig van chateau rive gauche & chateau rive droite, en ik denk ook vanaf Versailles chantiers. Er wordt helemaal niet gekeken naar ov kaartjes, tickets oid bij de bus, dus als je naar het station loopt kun je gewoon aansluiten in de rij :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 23:09

Nickeltje schreef:
lexa schreef:
Kan je ook gewoon een ov kaartje kopen op station?

Ja zeker! Alle automaten zijn gewoon actief. En bij de meeste stations die wij aangedaan hebben was dat niet eens met een lange rij.

En werden zelfs heel vriendelijk geholpen door een goed Engels sprekende francaise

shirleyp

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:25

Bedankt voor het delen van je ervaringen, fijn!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:49

ja klopt pendelbussen zijn super geregeld en staan er heel veel klaar. Wij zijn vanaf Chantiers gekomen.

We gaan zo weer richting parijs, voor deel 2 haha :)
heb wel een poncho mee voor t springen morgen maar denk met 30 graden dar een bui regen wel lekker is :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:58

Fitzroy schreef:
Sorry, geen ervaring. Ik ben op de fiets geweest en dat doen we komend weekend weer.
Ik zag wel dat het terug goed geregeld leek, met verschillende paden voor de diverse stations.

Wij nemen ook fietsen mee. Kan je vanaf de voorkant van het kasteel fietsen door de tuinen, of ga je dan om via de weg langs de zuidkant?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:32

Ik blijf het toch frappant vinden dat nu ook weer de tribus toch best leeg zijn.
Als je kaarten hebt wil je toch alles zien en niet maar een deel

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:36

Je moet een stuk door/langs de noordkant fietsen, daar zijn fiets parkeerplaatsen. Is top geregeld, maar wel ff stukkie doortrappen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:37

Het is vooral jammer voor de mensen die net een minuutje te laat op de trap waren en daardoor Lottie hebben gemist. Maar verder mag iedereen toch zelf weten wanneer ze op hun stoeltje gaan zitten?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:43

Veronica2 schreef:
Het is vooral jammer voor de mensen die net een minuutje te laat op de trap waren en daardoor Lottie hebben gemist. Maar verder mag iedereen toch zelf weten wanneer ze op hun stoeltje gaan zitten?

Ja dat is inderdaad op elke evenement dat je bij dressuur niet tijdens de proef mag lopen.

Tuurlijk mag iedereen het zelf weten, maar ik mag het toch ook raar vinden?
Bij de eventing viel het mij ook op dat er nogal wat plekken leeg waren terwijl er al heel lang geen kaarten meer te koop waren.
Ik vind dat vooral erg jammer voor de gene die moet rijden en voor de mensen die nog graag zouden willen gaan maar geen kaarten konden krijgen meer

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:52

gister zat het sochtends bomvol en smiddags niet meer, denk dat dat vooral door de hitte was dat mensen schaduw op zijn gaan zoeken bij minder bekende ruiters

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:10

Wij zijn ook beide dagen van de GP en hebben gisteren tijdens de wat ‘mindere’ ruiters de schaduw opgezocht. Ik vond het echt geen doen om de gehele groep in de zon te zitten.
Shuttles rijden gewoon af en aan, zijn volgens mij niet echt tijden aangebonden. Althans niet naar Versailles Chantiers, waar wij heen moesten.
Waterpunten en wc’s werkten gisteren aan de kant waar wij zaten prima, wel mega druk. Hadden ze er van mij nog wel iets meer van mogen neerzetten..

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:30

Ashleytjuhh schreef:
Ik blijf het toch frappant vinden dat nu ook weer de tribus toch best leeg zijn.

Ja maar je wilt ook niet levend verbranden geloof ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:31

Hmm jammer van Westerbring... Dat gaat hem niet worden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:41

veerledec schreef:
Fitzroy schreef:
Sorry, geen ervaring. Ik ben op de fiets geweest en dat doen we komend weekend weer.
Ik zag wel dat het terug goed geregeld leek, met verschillende paden voor de diverse stations.

Wij nemen ook fietsen mee. Kan je vanaf de voorkant van het kasteel fietsen door de tuinen, of ga je dan om via de weg langs de zuidkant?

Nee, je moet via de buitenkant

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:57

Lielle schreef:
veerledec schreef:

Nee, je moet via de buitenkant

Die bovenste lichtblauwe lijn zou je dan moeten kunnen gebruiken toch?
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:08

Denk het wel maar ik ben niet aan die kant geweest

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:33

Ja wijst zichzelf. Er staan bordjes.

Als je “Boulevard de la Reine” aanhoudt, rijd je zo het park in. Dat is de lichtblauwe lijn. Gordon Ramsay au Trianon zit precies bij de ingang :D

Maar vanaf daar is het denk ik nog wel een stukkie fietsen

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:41

nevica schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Ja maar je wilt ook niet levend verbranden geloof ik.

Dat klopt maar toen ik het vanmorgen.

Hier ligt de factor 70 al klaar in iedergeval want ik verbrand snel

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:35

Je zou maar een kaartje hebben voor het dameshockey vandaag. Wordt het park ontruimd vanwege een onweesrsbui die heel ver weg is. Krijgen ze nu hun geld terug? Zo goedkoop waren die kaarten niet.

Nu ik het zo op tv volg ben ik achteraf blij dat ik nergens kaarten voor heb gekocht. Ik vond de meeste goedkoopste kaarten al erg duur en als ik nu zie waar je dan in werkelijkheid zit, begrijp ik de prijs al helemaal niet. Tja,Olympische speken he, dan mag alles flink over de kop.

Welk sporten worden er nu nog door Bokkers bezocht de komende dagen?

Ik las trouwens dat meerdere hotels de kamers nogmaals hebben verlaagd, blijkbaar nog lang niet vol.

Veel plezier nog aan allen die nog ergens heen gaan!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 21:40

Op zich in vergelijking met andere sporten waren de tickets relatief goedkoop, maar dan nog geld is geld en je moet er ook naartoe gaan enzovoorts. Ik zou echt balen vooral nu er nog geen spatje is gevallen.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:23

@fohadie Wij gaan morgen naar het springen en zondag de kur!

ja ik zou ook echt balen als ik weggestuurd zou zijj bij hockey. Wel netjes dat ze het zekere voor het onzekere nemen, maar alsnog wel zuur

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:25

Ben benieuwd of je je geld van een kaart op zijn minst terug krijgt?
Of de kans om een volgende wedstrijd te kijken misschien?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:27

Morgen komt Kim in actie voor het springen in de landenwedstrijd ipv Willem Greeve. Staat op FB van Team NL.paardensport.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:29

Olympia schreef:
Morgen komt Kim in actie voor het springen in de landenwedstrijd ipv Willem Greeve. Staat op FB van Team NL.paardensport.

ja ik zag het ook net, ben benieuwd waarom. Wel super gaaf voor Kim