Efteling liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:14

Ik zit eraan te denken om een premium Efteling abonnement te halen, zie dat er hele goede voordelen aan zitten ook voor andere parken :D

Meer mensen met een abonnement hier? Gaan jullie dan ook random als je zin hebt? Efteling is voor mij 45 min rijden dus niet super ver weg. Maar ik kom er nu echt heel weinig omdat ik de entree vrij prijzig vind..

Ik ga per jaar dus heel vaak naar pretparken (over heel de wereld), dus die korting of gratis toegang komt dan goed van pas. Zou dan alleen even moeten kijken hoe vaak je moet gaan om de prijs eruit te halen.

Foaly

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:25

Met Premium zou je denk ik 1x per maand moeten gaan, dan heb je hem er wel uit. Dat is even zonder de extra kortingen op andere parken enzo meegerekend.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:04

Ja dat maakt het lastig voor mij, want ik zal heel veel gebruik maken van die voordelen.

Ik weet alleen niet hoe vaak ik "random" naar de Efteling zal gaan :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:20

De kortingen op andere parken zijn toch ook bij de andere abonnementen. Hetzelfde?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:42

Premium is ongeveer 6 a 7 keer, dan heb je hem eruit.

Plus ongeveer 5 keer.

Heb ik uitgerekend een keer :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:53

theadora99 schreef:
De kortingen op andere parken zijn toch ook bij de andere abonnementen. Hetzelfde?

Ja klopt, maar als ik dan een abonnement neem dan wil ik graag zoveel mogelijk vrijheid in wanneer ik ga. Dus dan is premium beter.

xPabloBokt schreef:
Premium is ongeveer 6 a 7 keer, dan heb je hem eruit.

Plus ongeveer 5 keer.

Heb ik uitgerekend een keer :+

Hahaha top! Dan zou ik het met 4-5x Efteling + aantal andere parken er wel uithalen denk ik :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 11:30

Je moet kijken of je het verschil tussen plus naar premium het waard vind voor wat je er uit haalt aan de extra's die je bij het premium krijgt ten opzichte van het plus abonnement.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:12

Ghostattack schreef:
Ik zit eraan te denken om een premium Efteling abonnement te halen, zie dat er hele goede voordelen aan zitten ook voor andere parken :D

Meer mensen met een abonnement hier? Gaan jullie dan ook random als je zin hebt? Efteling is voor mij 45 min rijden dus niet super ver weg. Maar ik kom er nu echt heel weinig omdat ik de entree vrij prijzig vind..

Ik ga per jaar dus heel vaak naar pretparken (over heel de wereld), dus die korting of gratis toegang komt dan goed van pas. Zou dan alleen even moeten kijken hoe vaak je moet gaan om de prijs eruit te halen.

Ik zit ook 45 min(Rotterdam) bij de Efteling vandaan, maar ik
ga elke week.
Als je vaker gaat met een abbo kan je rustig aan doen. Alles hoeft niet 1 dag. Wij spreken vaak met vrienden af in de Efteling. Leren kennen daar.
Als je de plus neemt zijn aankomende maanden vaste blokdagen van bedrijven in het park.
En dan is het heel druk in park.

Met de premium heb je speciale avond. De andere 2 heb je dat niet.
Rond mei krijg een speciaal souvenir voor premiumhouders.

Maar voor het aankomende de jaar heb ik premium om uit te proberen. Ook mede voor de blokdagen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:37

De vraag is dan ook wil je werkelijk op die blokdagen in het park zitten. Wij niet namelijk.

Wij hebben dan ook het plus abonnement en wij wonen op 10 minuten lopen van de Efteling. Wij hoeven het souvenir niet (hoewel die behoorlijk goed verkoopt op marktplaats ).
Wij hoeven geen extra korting voor overnachting. En verschil tussen 5 en 10 % op eten/souvenirs maakt het voor ons ook niet interessant om voor premium abonnement te gaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:27

Wat voor souvenirs moet ik aan denken bij het premium abonnement?

Ik ga er nog even in duiken :D Prijs valt me heel erg mee allemaal en de voordelen zijn dan mooi meegenomen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:59

Dit jaar was het een stolp:
Afbeelding

Het verschil tussen plus en premium is 10 euro per maand. Is meer dagen mogen komen (die dan vaak erg druk zijn), een cadeautje en een evenement je dat waard.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:19

Het is iets unieks, dit jaar (dus die van vorig jaar eigenlijk) was een stolp met Joseph charlatan erin. Leuk ding. Staat nog in de doos hier :+ had m eigenlijk moeten verkopen, was m’n abbo terug betaald _O-

Ik doe het niet voor het souveniertje maar om te gaan een staan wanneer ik wil, en het extra event is ook leuk. Daarnaast gaan wij vaak pas laat op de middag en eten er dan wat. Dan is die 10% ook wel lekker en word het vanzelf rustiger _O-

Oh en de 4 vriendentickets. Die gaan er ook wel doorheen. Is toch fijn, dan ga je ineens wel een hele dag, maar voel je je niet opgejaagd omdat je alles wil doen en geniet ik meer van het wegzijn met vrienden. Het voelt voor mij ook gelijk als goede daad dat ik voor alle korting zorg op eten en drinken en entree voor de helft van het geld
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 27-09-25 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:21

Die stolp is wel serieus heel gaaf!

Voor mij zou het inderdaad ook gaan om de vrijheid en dan ook nog lekker korting :)) Gaat het abonnement per kalenderjaar of gaat het jaar in vanaf het moment dat je hem afsluit?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:23

Ghostattack schreef:
Die stolp is wel serieus heel gaaf!

Voor mij zou het inderdaad ook gaan om de vrijheid en dan ook nog lekker korting :)) Gaat het abonnement per kalenderjaar of gaat het jaar in vanaf het moment dat je hem afsluit?

Hij loopt of per jaar betaling. Dan na 365 dagen betaal je weer. Of hij loopt eerst minimaal 12 maanden en is dan maandelijks opzegbaar

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:14

Billy, met een plus abonnement heb je 5% korting. Verschil tussen plus en premium is daardoor maar 5% op eten en drinken, niet de gehele 10%.

Snel gerekend. Als je de abonnementen per jaar betaald, betaal je 115 euro meer voor het premium abonnement. Als je dat terug wilt verdienen door de 5% meer korting op eten/souvenirs, moet je 2300 euro per jaar daaraan uitgeven.

Bij plus abonnement krijg je ook 2 vriendentickets, dus maar 2 minder dan bij premium.

Wij hebben 5 abonnementen, dus 10 vriendentickets per jaar, die komen meestal niet op.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:13

Ghostattack, mijn ouders en mijn zoontje hebben een abonnement en gaan al jaren iedere naar de Efteling op hun vaste oppasdag. Sinds kort heb ik ook een abonnement aangeschaft en ik ben binnen een maand al vijf keer naar de Efteling gegaan en heb de kosten er binnenkort wel uit. Ik woon 35-40 minuten bij de Efteling vandaan.

Billy, je kunt inderdaad gewoon bij Brasserie 7 eten zonder dat je overnacht in het hotel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:14

cobiie schreef:
De vraag is dan ook wil je werkelijk op die blokdagen in het park zitten. Wij niet namelijk.

Wij hebben dan ook het plus abonnement en wij wonen op 10 minuten lopen van de Efteling. Wij hoeven het souvenir niet (hoewel die behoorlijk goed verkoopt op marktplaats ).
Wij hoeven geen extra korting voor overnachting. En verschil tussen 5 en 10 % op eten/souvenirs maakt het voor ons ook niet interessant om voor premium abonnement te gaan.

Dit jaar was het wel zo als je premium had gehad en verkocht op MP had je je abbo er gewoon mee terug verdiend... Dat vind ik wel een bizarre gedachte. IK heb zelf plus en had misschien ook wel voor classic kunnen gaan maar toch hiervoor gekozen en ben er blij mee. 10 december is de laatste dag en dan is het afgelopen voor mij. Mijn dochter word 4 dus dan zal ik een heel stuk minder gaan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:19

Dat je met verkoop van die stolp meer dan 200 euro kon/kan verdienen is inderdaad van de zotte.

Idem met de verkoop door Efteling personeel van spullen die zij krijgen (als geschenken) vanuit de Efteling.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:21

Adamootje schreef:
Ghostattack, mijn ouders en mijn zoontje hebben een abonnement en gaan al jaren iedere naar de Efteling op hun vaste oppasdag. Sinds kort heb ik ook een abonnement aangeschaft en ik ben binnen een maand al vijf keer naar de Efteling gegaan en heb de kosten er binnenkort wel uit. Ik woon 35-40 minuten bij de Efteling vandaan.

Billy, je kunt inderdaad gewoon bij Brasserie 7 eten zonder dat je overnacht in het hotel.

Lekker! Ben je dan gewoon zelf gegaan of met je zoontje?

Ik heb nog nooit een abonnement gehad op een park, dus ik heb geen idee hoe vaak ik zou gaan. Nu ga ik dus vrijwel nooit omdat de drempel er is van entree ticket en duur parkeren. Op zo'n dag prop ik ook alles in die ene dag, neem ook nooit de tijd om rustig wat te eten. Lijkt me een heerlijk idee om gewoon eens een middagje te gaan omdat het kan en dan op je dooie gemakje te genieten van het park. Ik ben maar alleen en ken verder vrijwel niemand met een abonnement, maar ik ga wel vaker alleen naar pretparken.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:41

ik ga zelden alleen. Ben erachter gekomen dat ik dat niet zo leuk vind. Maar ik ga wel heel vaak met mijn dochter, soms met vrienden of mijn man. En idd het genieten is zoveel meer omdat je rust hebt. Het hoeft niet meer allemaal in 1 dag. Ik heb straks 2 jaar een abbo gehad (met 6 maanden ertussen) en ga het zeker missen. Kan het echt iedereen die de tijd heeft om te gaan, aanbevelen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:46

Ik zou erg graag een abbo willen, maar iets met tijd helaas.
Bij de dierentuin maak ik er echt goed gebruik van, maar daar kan t hondje mee.
Efteling niet.. dus dat is dan toch lastiger..

Maar ik ga meestal 2a3 keer per jaar, met de ah tickets.
Maandag mag ik weer :) en dan in november nog.
Dan weer uitzingen tot de volgende ah actie hahaha.
Ik ga ook rustig alleen, heerlijk juist. Beetje rond kijken, eerder aanspraak ook dan. Gewoon echt doen wat jij wilt, heerlijk. En de rust. Ik ervaar dan ook echt lekker rust, ondanks pretpark.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 21:58

Met AH tickets ? Kun je daarvoor punten sparen ? Ik heb trouwens veel punten bij jumbo zag ik laatst maar die heeft dat denk ik niet?

Is er net voor Halloween iets speciaals bij de Efteling ? We waren vorig jaar bij Toverland rond die tijd en was mooi aangekleed enzo. Echt wel hallloween sfeer. Heeft de Efteling ook zoiets?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 22:41

Nee, Efteling heeft geen speciale evenementen rondom Halloween

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 22:44

cobiie schreef:
Billy, met een plus abonnement heb je 5% korting. Verschil tussen plus en premium is daardoor maar 5% op eten en drinken, niet de gehele 10%.

Snel gerekend. Als je de abonnementen per jaar betaald, betaal je 115 euro meer voor het premium abonnement. Als je dat terug wilt verdienen door de 5% meer korting op eten/souvenirs, moet je 2300 euro per jaar daaraan uitgeven.

Bij plus abonnement krijg je ook 2 vriendentickets, dus maar 2 minder dan bij premium.

Wij hebben 5 abonnementen, dus 10 vriendentickets per jaar, die komen meestal niet op.

Ik hoef mijn kosten er ook niet uit te halen met de 10%, maar het gevoel, als ik met een vriendin ben dat ik voor haar de dag een stukje minder duur kan maken geeft mij een goed gevoel.
Het abo heb ik met mijn broer, maar die houd zijn vriendentickets in zijn eigen kring, net zoals ik dat doe, en de 4 gaan echt wel op.

Ik ben groot voorstander van de diverse vormen, voor ieder iets wat bij zijn of haar levensstijl past

Sassy4barrel schreef:
Met AH tickets ? Kun je daarvoor punten sparen ? Ik heb trouwens veel punten bij jumbo zag ik laatst maar die heeft dat denk ik niet?

Is er net voor Halloween iets speciaals bij de Efteling ? We waren vorig jaar bij Toverland rond die tijd en was mooi aangekleed enzo. Echt wel hallloween sfeer. Heeft de Efteling ook zoiets?

Vorig jaar heeft er iets van een uitleg op looopings gestaan waarom ze dat niet doen, dus nee geen Halloween aankleding

cobiie schreef:
Dat je met verkoop van die stolp meer dan 200 euro kon/kan verdienen is inderdaad van de zotte.

Idem met de verkoop door Efteling personeel van spullen die zij krijgen (als geschenken) vanuit de Efteling.

Ja dat was echt belachelijk! Ik kon het ook niet over m’n hart verkrijgen om het gewoon te koop aan te bieden. Hij staat mooi. In doos. In de kast

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 01:58

Ghostattack schreef:
Lekker! Ben je dan gewoon zelf gegaan of met je zoontje?

Ik heb nog nooit een abonnement gehad op een park, dus ik heb geen idee hoe vaak ik zou gaan. Nu ga ik dus vrijwel nooit omdat de drempel er is van entree ticket en duur parkeren. Op zo'n dag prop ik ook alles in die ene dag, neem ook nooit de tijd om rustig wat te eten. Lijkt me een heerlijk idee om gewoon eens een middagje te gaan omdat het kan en dan op je dooie gemakje te genieten van het park. Ik ben maar alleen en ken verder vrijwel niemand met een abonnement, maar ik ga wel vaker alleen naar pretparken.

Ik zou het doen :D . Ik ga ook vaker alleen, vooral in de zomer. Zelf zou ik voor plus gaan, maar dat komt omdat ik die blok dagen het toch veel te druk vind.