Schotland; places to be?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 09:13

Wij hebben inderdaad ook wel eens een kapotte airco gehad maar werden toen inderdaad overgezet naar een andere hut. Even gemeld bij de receptie. Ook 1 keer hele erge geluidsoverlast gehad en toen mochten we ook naar een andere hut :)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:35

Onze deed het niet op de terug weg.
Vond het zo wie zo erg warm/benauwd op de boot dus lang buiten gezeten in de Skybar.

Op de heenweg hadden we daar nog live muziek wat erg gezellig was.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 13:26

Hondenhutten zaten volgeboekt :)

Een minder jubelende ervaring mag ook gedeeld worden, toch? :D De vakantie was fantastisch en verder ook echt geen klagen over de overtocht of de boot of de maatschappij. Meer een feitelijke observatie / ervaring die geenszins bedoeld is om te klagen. Bij een overtocht horen goede en minder goede ervaringen, zo gaat dat.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:54

gaucho schreef:
Ik vind m de laatste jaren iig flink duurder geworden, en met storm ga je echt alle kanten op op deze boot. Vroeg boeken scheelt wel.

De prijs is inderdaad een pak omhoog gegaan! Newcastle-Ijmuiden was deze zomer rond the £1,100 (hondencabine) dan kan ik beter een all-in holiday ergens nemen... :D

Voor de overzet in November (en terug naar Newcastle in January) ben ik rond the £700 kwijt, als single enkel met de hond telt dat wel door, maar heb niet veel keuze :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:49

Wij moesten ook lekker in de buidel tasten voor de ferry.
Met 15% vroegboek korting zijn we nu 1500,- kwijt voor 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 hond (in de hut) en een camper. Inclusief ontbijt.
Diner (nog) niet geboekt, ik twijfel wat we doen.

Prijzig ja, maar wij zijn afhankelijk van schoolvakanties dus dan heb je al "pech".
En doordeweeks vertrekken was goedkoper geweest maar dan verliezen we dagen daar dus ook daar een keuze in gemaakt.

Vond afgelopen mei de hut ook vrij "benauwd" maar dat is al gauw als er geen raam open kan.
Mss neem ik deze keer wel een kleine ventilator of een elektrische koelmat oid voor de hond mee, voor de zekerheid.

Wij hebben een NL camper gehuurd. Heb ik daar eigenlijk nog iets van een wereldstekker ofzo voor nodig? :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:56

Oh dat is een goeie, dat weet ik zo niet. Ik zou voor de zekerheid wat meenemen

Ja hier was vliegen een paar 100 euro goedkoper dan boot. Aangezien ik doodziek wordt op zee toch maar voor optie vliegen gegaan

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 16:01

Ik heb dit hele topic doorgelezen en alles gemarkeerd wat mooi/leuk lijkt + ook leuke activiteiten voor de kids.
Ik hoopte dat er dan misschien een logische route in zou zitten.
Dat is een dikke nee :')
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:33

Karin_deB schreef:
Ik heb dit hele topic doorgelezen en alles gemarkeerd wat mooi/leuk lijkt + ook leuke activiteiten voor de kids.
Ik hoopte dat er dan misschien een logische route in zou zitten.
Dat is een dikke nee :')
[ Afbeelding ]

Je ging twee maanden toch...? :+

Ik schrik ook van de bootprijzen tegenwoordig. Als ik dat afzet tegen met auto en caravan naar Frankrijk oid, dan weet ik niet hoe vaak we nog in Schotland zullen komen %) We hebben gelukkig al veel mogen zien, maar af en toe nog eens terug zou zooo fijn zijn. Maar met zulke overtochtprijzen, en dat we in schoolvakanties moeten, ik weet het niet......

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 08:05

Ik kan gelukkig buiten de schoolvakanties om maar dit jaar was de overtocht alleen al duurder dan de 2 weken dat wij verbleven in een stacaravan op een holiday park.

Binnenkort maar eens een planning gaan maken of we naar Schotland gaan of weer naar een ander deel in de UK.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:55

Rije schreef:
Ik schrik ook van de bootprijzen tegenwoordig. Als ik dat afzet tegen met auto en caravan naar Frankrijk oid, dan weet ik niet hoe vaak we nog in Schotland zullen komen %) We hebben gelukkig al veel mogen zien, maar af en toe nog eens terug zou zooo fijn zijn. Maar met zulke overtochtprijzen, en dat we in schoolvakanties moeten, ik weet het niet......

Ach, het is nooit spotgoedkoop geweest maar om nu te zeggen dat de prijzen sky-high zijn, nou nee. Niet anders dan vroeger.

Waar je wel scherp op kunt zijn is dat met name Stena en DFDS de moeite waard zijn om aanbiedingen en combi's uit te pluizen. Daar zit best wat leuks tussen.

Zo heeft mijn werkgever een deal met zo'n webshop waar je vanalles kunt vinden (de moderne versie van de personeelswinkel) en daar zit ook 20% bij DFDS tussen. Dat maakt DFDS ongeveer even duur als P&O. Nou, dan is de keuze niet zo moeilijk.....

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:22

Wij zijn in November 750 euro kwijt met 3 personen, auto en 2x ontbijt, 1x diner. Vliegen konden we niet in die periode voor deze prijs en dan kwam de auto huur er nog bij. Dus vind het opzich wel meevallen.
Afgelopen september waren wij voor 5 personen, 2 auto's en 2 honden 1400 euro kwijt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 13:16

_xManadisx_ schreef:
Wij zijn in November 750 euro kwijt met 3 personen, auto en 2x ontbijt, 1x diner. Vliegen konden we niet in die periode voor deze prijs en dan kwam de auto huur er nog bij. Dus vind het opzich wel meevallen.
Afgelopen september waren wij voor 5 personen, 2 auto's en 2 honden 1400 euro kwijt.

Dat moet goedkoper kunnen maar dan moet je wel flexibel kunnen zijn met je reisdagen. Dat kan zomaar 300 - 400 euro schelen op een retour!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 20:59

Heb je het dan over november of oktober. Vind in november 250 euro pp inclusief 2x ontbijt en 1 keer diner best meevallen eigenlijk.
September ook wel, vorig jaar waren we in juni meer kwijt.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 08:24

Met de tip van hier gaan we van woensdag tot woensdag naar Schotland, dat was de goedkoopste tot nu toe als optie met de boot. Voor het eerst zelf rijden daar en hebben goed besproken wat we fijn vinden en niet. Zo gaan we op de reisdag Max 2 a 2,5 uur rijden en blijven we daar in de omgeving van Edinburgh. Vinden wij beide prima. Ook even opgezocht wat er daar allemaal te doen is wat we nog niet gedaan hebben. Ben benieuwd of het ons gaat bevallen zoals we het in onze hoofd hebben. We willen vooral meer rust in plannen en zelf beslissen hoe lang we ergens blijven. Dat is met georganiseerde reizen toch moeilijker.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 08:50

_xManadisx_ schreef:
Heb je het dan over november of oktober. Vind in november 250 euro pp inclusief 2x ontbijt en 1 keer diner best meevallen eigenlijk.
September ook wel, vorig jaar waren we in juni meer kwijt.

Nee, de dag in de week maakt uit:

xSagan schreef:
Met de tip van hier gaan we van woensdag tot woensdag naar Schotland, dat was de goedkoopste tot nu toe als optie met de boot. Voor het eerst zelf rijden daar en hebben goed besproken wat we fijn vinden en niet. Zo gaan we op de reisdag Max 2 a 2,5 uur rijden en blijven we daar in de omgeving van Edinburgh. Vinden wij beide prima. Ook even opgezocht wat er daar allemaal te doen is wat we nog niet gedaan hebben. Ben benieuwd of het ons gaat bevallen zoals we het in onze hoofd hebben. We willen vooral meer rust in plannen en zelf beslissen hoe lang we ergens blijven. Dat is met georganiseerde reizen toch moeilijker.

Dat is ook onze ervaring.
Soms ook donderdag maar dat is geen garantie.