Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:40

En wij zijn weer terug in Nederland na 3 weken Zuid Afrika. Het was fantastisch.
Mocht iemand een plek zoeken in het Mabalingwe park, dan weet ik een fantastisch privéhuis

Sokje_6

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:23

Pfoe, ik ben na 5,5 maanden ook weer in Nederland. Moeilijk! We beginnen de dag goed met onweer. :P

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:09

manzano schreef:
Ik heb ik Kruger helemaal geen uitleg gehad.....

En dat van die prive parken is onzin. Geldt lang niet voor alle priveparken. Velen staan bijv in open verbinding met kruger maar zijn wel prive.

Dat wilde ik net zeggen... lang niet alle private game reserves zijn zo. Ik heb er in genoeg gezeten die niet aan diverse rare praktijken doen en zoals Manzano zegt de meesten hebben een open verbinding met Kruger dus de dieren kunnen gaan en staan waar ze maar willen.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:11

Nog maar 2 nachtjes voor vertrek!

Zou eigenlijk wel graag willen paardrijden. Mensen tips rond zuid kruger?
Zitten in marloth park. 14km van crocodile bridge gate.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:16

Oh hier ook nog 2 nachtjes!! Maar wij gaan vanaf Düsseldorf dus kom je vast niet tegen haha.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:19

Veel plezier jullie allemaal! Geniet ervan!!!

Ik ben vandaag bij de ambassade van Zuid-Afrika geweest. Ik wil graag 180 dagen blijven, en had op internet gelezen dat je hier in Nederland dat al aan kon vragen. Dat is dus helaas niet zo. Ik heb wel al een vliegticket geboekt om na 180 dagen terug te reizen. Nu zal ik dus in Zuid Afrika zelf het verlengde visum aan moeten vragen. Als mijn aanvraag daar wordt afgekeurd zal ik dus na 90 dagen op en neer moeten vliegen naar Nederland -O- .... Lekker kak weer dit..

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:27

Klopt inderdaad, zo hebben vrienden van mij dat ook gedaan.

Ga je zo lang op vakantie? :D Tof! Let er wel op dat je voor stages en vrijwilligerswerk een ander visum nodig hebt, anders is het illegaal. Mocht je een stagevisum nodig hebben, dan heb ik wel een berg aan tips voor je, zodat je niet 4x terug moet voor één visum zoals ik :D.

Het verlengen is overigens niet al te lastig. Je moet onder andere aantonen dat je voldoende geld hebt, zeggen waarom je wil verlengen en je vliegtickets tonen. Uitgebreide beschrijving staat op internet.

Toen ik mijn visum aan moest vragen, moest ik voor dat bewijs van voldoende financiën bankafschriften meenemen van de laatste maanden; de laatste 3 volledig met een handtekening/stempel van m'n bank, en de datum maximaal 2 dagen afwijkend van aanvraagdatum van m'n visum. Dan mogen ze 'm afwijzen. Hebben ze bij mij ook gedaan, was niet tof!
Maar als jij hem daar wil verlengen zal dat wel niet zo lastig zijn, gewoon exact doen wat ze aangeven dat je moet doen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:13

Marije112 schreef:
Veel plezier jullie allemaal! Geniet ervan!!!

Ik ben vandaag bij de ambassade van Zuid-Afrika geweest. Ik wil graag 180 dagen blijven, en had op internet gelezen dat je hier in Nederland dat al aan kon vragen. Dat is dus helaas niet zo. Ik heb wel al een vliegticket geboekt om na 180 dagen terug te reizen. Nu zal ik dus in Zuid Afrika zelf het verlengde visum aan moeten vragen. Als mijn aanvraag daar wordt afgekeurd zal ik dus na 90 dagen op en neer moeten vliegen naar Nederland -O- .... Lekker kak weer dit..

Gelijk zodra je aan komt naar het bureau gaan waar je met je vriend toen ook bent geweest.
6 maanden geleden liepen ze zo achter dat een aanvraag amper te doen was, de aanvraag duurde meer dan 3 maanden en binnen 3 maanden na aankomst heb je je verlenging nodig.

Maar als je nu aankomt en gelijk erheen gaat, je kan zelfs online al je aanvraag indienen en dan de afspraak plannen, dan zou je op tijd moeten zijn!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:16

Iriscope schreef:
Gelijk zodra je aan komt naar het bureau gaan waar je met je vriend toen ook bent geweest.
6 maanden geleden liepen ze zo achter dat een aanvraag amper te doen was, de aanvraag duurde meer dan 3 maanden en binnen 3 maanden na aankomst heb je je verlenging nodig.

Maar als je nu aankomt en gelijk erheen gaat, je kan zelfs online al je aanvraag indienen en dan de afspraak plannen, dan zou je op tijd moeten zijn!

VFS Global bedoel je?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:17

Yes, zij zijn degene die nu voor Department of Home Affairs de visum aanvragen verwerken en behandelen.

Deze pagina moet jij als het goed is hebben;
http://www.vfsglobal.com/dha/southafric ... _Visa.html
Ik zie er zo snel even niks staan over het verlengen, maar zou ze gelijk even een mailtje sturen zodat ze je advies kunnen geven.

Het was lange tijd een bende maar ik geloof dat ze het nu wel weer aardig bijgewerkt hebben :j

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:55

Iriscope schreef:
Yes, zij zijn degene die nu voor Department of Home Affairs de visum aanvragen verwerken en behandelen.

Deze pagina moet jij als het goed is hebben;
http://www.vfsglobal.com/dha/southafric ... _Visa.html
Ik zie er zo snel even niks staan over het verlengen, maar zou ze gelijk even een mailtje sturen zodat ze je advies kunnen geven.

Het was lange tijd een bende maar ik geloof dat ze het nu wel weer aardig bijgewerkt hebben :j

Ik heb ze zo net gemaild!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:47

Wij zijn weer terug na 2,5 week, we hebben het echt prachtig gehad. Wat een mooi land!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:54

Welke route had je ook alweer gedaan?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:02

Ik was afgelopen week een paar dagen in Knysna en Wilderness <3
Heb het heerlijk naar mn zin gehad, gevaren op de lagoon, gewandeld in Tsitsikamma en in Wilderness naar de Kaaimans Grotto geweest.
Foto's heb ik veel gemaakt, maar nog niet bewerkt, zal wat plaatsen als ik de kans krijg ze te bewerken!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:06

Iriscope schreef:
Ik was afgelopen week een paar dagen in Knysna en Wilderness <3
Heb het heerlijk naar mn zin gehad, gevaren op de lagoon, gewandeld in Tsitsikamma en in Wilderness naar de Kaaimans Grotto geweest.
Foto's heb ik veel gemaakt, maar nog niet bewerkt, zal wat plaatsen als ik de kans krijg ze te bewerken!

Oeh klinkt tof Iris! Ben benieuwd naar je foto's!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:18

Johannesburg - Royal Natal NP - Drakensbergen - Balito - Isimangaliso - Hluhluwe - Mlilwane, Swaziland - Kruger - Blyde River Canyon - Johannesburg.

Kan zo wel even wat foto's plaatsen, of misschien maak ik wel een foto topic!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:33

miccamaaike schreef:
Johannesburg - Royal Natal NP - Drakensbergen - Balito - Isimangaliso - Hluhluwe - Mlilwane, Swaziland - Kruger - Blyde River Canyon - Johannesburg.

Kan zo wel even wat foto's plaatsen, of misschien maak ik wel een foto topic!

Klinkt goed! Ik ben voor een fototopic!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:14

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:22

Hier helaas ook alweer 6 dagen thuis.. Uiteindelijk alle dagen in Kruger geweest. Wild Cards gekocht en gaan! 9 dagen safari, verveeld nooit......

Daarnaast zebra, kudu, wildebeest, impala, giraffe, warthogs in onze achtertuin! Zebra en kudu aten uit onze hand.. _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand nog een top locatie zoekt nabij Kruger? :wave:

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:05

Prachtige foto's!
noukie175, ben je in Marloth Park geweest? Mijn oom en tante hebben daar een huis.

Nu wil ik ook! Nog 8 weken aftellen...
Wij gaan 12 dagen naar de wildtuin, verschillende rest camps.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:16

MarijeR schreef:
Prachtige foto's!
noukie175, ben je in Marloth Park geweest? Mijn oom en tante hebben daar een huis.

Nu wil ik ook! Nog 8 weken aftellen...
Wij gaan 12 dagen naar de wildtuin, verschillende rest camps.

Marloth park idd! Toch niet toevallig bij jou oom en tante?? Sadabu heet het huis.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:52

Nee dat is niet bij mijn oom en tante. Maar de nieuwsgierige zebra's zijn wel bekend :D

posje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:41

Voor ons gaat het opschieten, over 4 weken zitten we er al! Ik moet nog een paar overnachtingen regelen. Hoor het graag als jullie nog een leuke overnachtingstip voor voor St. Lucia of Swaziland hebben. Tevens nog op zoek naar een hotel in Durban met luchthavenshuttle.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:20

St Lucia, hostel Avalone. Was echt top, vooral het ontbijt was ongekend, mooie kamers, prachtige tuin, aardige gastvrouw en vlakbij het centrum

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:32

In Swaziland naar Mlilwane wildlife sanctuary gaan en daar in t rest camp overnachten. Ik vond het daar echt heerlijk! Mooi park en je kunt er ook heerlijk zelf een wandeling maken. Echt genieten!