USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:31

Bij mij staat er dat de laptop wel apart mee mag. Maar er staat niks over een fototas. Ik denk dat die bij mijn vliegmaatschappij dus niet apart mee mag.
Nu heb ik een foto-rugzak. Daar kunnen nog wel wat spullen bij maar dan ben ik bang dat het wel over de 6 kilo heen gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:34

mag schreef:
lifaya schreef:
Die ESTA moet je schijnbaar betalen met Creditcard, ik heb er nu nog geen, maakt het uit dat mijn cader het dan betaald met zijn creditcard? of moet ik et echt doen?

Ik heb t ook net aangevraagd. Volgens mij staat er op een gegeven moment dat de credtcard dezelfde moet zijn als die je meeneemt naar daar.

Heb ook nighttour geboekt voor Alcatraz, nu aan t kijken voor helicoptervlucht over de Grand canyon (als er nog iemand tips heeft......) Nog een maand en we vertrekken *\o/*

dan heb ik een probleem want ik had toen mijn creditcard nog niet, ze kunnen toch niet van elk persoon verwachten dat ze een eigen creditcard hadden? :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:25

Hmm... ik had ook net besloten om geen creditcard te gaan nemen. En dan zou ik speciaal voor de esta er een aan moeten schaffen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:31

Scum schreef:
Hmm... ik had ook net besloten om geen creditcard te gaan nemen. En dan zou ik speciaal voor de esta er een aan moeten schaffen?

Lijkt me niet :') De ESTA moet alleen wel betaald worden met een creditcard, ik heb mijn vader het laten doen, die heeft dezelfde naam als ik (R. Zandbergen) dus het valt niet op ofzo, alleen een ander creditcard nummer :')

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:54

Het hoeft niet perse je eigen creditcard te zijn hoor. Ik heb in december mijn ESTA aangevraagd met de creditcard van mijn moeder, zij heet van Otterloo en ik heet Bant en we hebben er geen enkel probleem mee gehad. Ik denk dat het sowieso goed gaat zolang de eigenaar van de creditcard geen aangifte van fraude o.i.d. doet. En het lijkt me in deze gevallen stug dat dat gebeurt ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:11

Ok. Mijn vriend heeft wel een creditcard en die kan het gewoon betalen dan.
Ik heb met Rabo gebeld en ze willen niet de kaart voor een kwartaal geven. Ook mocht je niet na een jaar opzeggen. Als je dat wel deed en je wilde bijv. een paar jaar later opnieuw een kaart aanvragen dan zou de ze geweigerd worden. Ze willen dus perse dat je hem meerdere jaren aanhoudt.
Dan maar geen kaart. Ik gebruik zo'n kaart in Nederland nooit en dan vind ik het zonde om daar elk jaar voor te moeten betalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:13

Ik heb even gebeld met united en ik mag dus wel ingepakte kaas meenemen, voor zover ik het kon verstaan :') man ze hebben alleen maar receptionistes die van niet-nederlandse afkomst zijn :') ik versta nederlands al ruk aan de telefoon maar dit was een hele opgave :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:18

Ik ben aan het zoeken naar een geschikte harde schijf om mee te nemen. Ik heb zelf een WesternDigital 1TB, maar vind deze echt te zwaar om mee te nemen en deze is ook bijna vol :') dus jah. Ik zoek dus een echt goede lichte harde schijf die tegen een schokje kan... deze heb ik op het oog:
WESTERN DIGITAL Elements SE Portable 1TB
Samsung S2 Portable 1TB

Maar die Samsung is bijna overal uitverkocht := en die hefet wel mijn voorkeur

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:27

In de VS zijn die dingen vaak goedkoper :)
(al heb ik daar gewoon simpelweg een nieuwe geheugenkaart gekocht :=)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:29

Ja, maar wat nou als ik er niet aan toekom 1 te kopen, dan zit ik in 3 weken al vol (in Tunesie had ik niet genoeg aan mijn laptop en kaartjes en geheugensticks :') en dat was 3 weken)

Ik wil dus echt 1 TB :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:43

Scum schreef:
Ok. Mijn vriend heeft wel een creditcard en die kan het gewoon betalen dan.
Ik heb met Rabo gebeld en ze willen niet de kaart voor een kwartaal geven. Ook mocht je niet na een jaar opzeggen. Als je dat wel deed en je wilde bijv. een paar jaar later opnieuw een kaart aanvragen dan zou de ze geweigerd worden. Ze willen dus perse dat je hem meerdere jaren aanhoudt.
Dan maar geen kaart. Ik gebruik zo'n kaart in Nederland nooit en dan vind ik het zonde om daar elk jaar voor te moeten betalen.

Ben ik met je eens. En zo'n "cashpaspoort"? Ik weet niet meer wie de link hier plaatste, maar daar kan je gewoon vanaf je lopende rekening geld op zetten. Misschien is dat handig?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:59

Die link heb ik gisterenavond ook bekeken. Maar zaten ook veel nadelen aan. Erg hoog tarief als je per ongeluk in de min staat. En als je hem langer dan bepaalde tijd niet gebruikt schrijven ze gewoon maandelijks een bedrag van je rekening af.
Nee, ik denk dat ik lekker zonder ga. En daar met pin proberen te betalen en wat perse met credit moet dat doet mijn vriend dan maar.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:05

Gisteren heb ik twee keer bij een winkel gewoon kunnen pinnen, alleen bij de Macys lukte het niet. Ach, daar hebben ze het achter gehouden.

Alleen met het huren en boeken van internet is het wel lastig. Wij waren allebei onze cc vergeten en we wilden fietsen huren. Kon alleen met een cash deposit van 500 dollar.... Gelukkig wel een pinpas mee met voldoende tegoed, maar ik ga nooit meer weg zonder cc.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:59

Ik heb de kaart hier gekocht: http://g.moneybookers.com/mastercard/nl ... DgodSVD-ZQ
De kaart kost 10 euro per jaar, en wat ik handig vind is dat je via ideal er direkt geld op kunt zetten. Ik ben er al 2 maanden geld op aan het zetten zodat als ik dadelijk ga ik een flink bedrag erop heb staan. Ik vind het ideaal!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 02:16

Nog 1 week en dan ben ik in Kentucky voor de Rolex Three Day Event (SGW)! *\o/* Op de terugweg gaan we nog bij het Kentucky Derby Museum langs. Leuk hoor!

Scum schreef:
Bij mij staat er dat de laptop wel apart mee mag. Maar er staat niks over een fototas. Ik denk dat die bij mijn vliegmaatschappij dus niet apart mee mag.
Nu heb ik een foto-rugzak. Daar kunnen nog wel wat spullen bij maar dan ben ik bang dat het wel over de 6 kilo heen gaat.

Ik stop meestal mijn laptop in mijn gewone rugzak en mijn camera + 2 lenzen + filters + oplader en batterijen en mijn foto-rugzak. Vlieg best veel en met verschillende maatschappijen, maar er heeft nog nooit iemand iets van gezegd. Mijn ene tas is iets te zwaar, maar verder mag het geloof ik wel want je hebt dan 1 carry-on + een personal item.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:27

lifaya schreef:
Ik heb even gebeld met united en ik mag dus wel ingepakte kaas meenemen, voor zover ik het kon verstaan :') man ze hebben alleen maar receptionistes die van niet-nederlandse afkomst zijn :') ik versta nederlands al ruk aan de telefoon maar dit was een hele opgave :')

Ik heb vorig jaar ook kaas meegenomen naar de VS. Kaas moet gevacumeerd meegenomen worden. :) Anders mag het niet mee. Op de website van de Amerikaanse ambassade in Den Haag staat dit:
Citaat:
Cheese (only vacuum packed and pasteurized, no cheeses made of raw milk). Most Dutch cheeses like Gouda, Edam and Leerdam are allowed

Ik weet niet of je deze informatie nog nodig had maar ik denk, ik deel het even :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:34

dit kan ik dus bij wijze van spreken meenemen?
Afbeelding

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:39

Ja dat mag!

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:59

Gisteren terug gekomen vnauit New York!

Wat was het gaaf! Ik zal proberen nog fotoos te plaatsen!

IKWILTERUGGGG!!!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:58

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:38

Dat hebben wij er ook voor betaald :+ Is ter plekke niet duurder...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:44

Volgens mij is ter plaatse wel duurder dan $16 p.p. Toen wij er waren in ieder geval wel.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:27

Weet iemand hoe het op het moment zit met de benzineprijzen?? 3 jaar geleden betaalden we voor een volle tank (40 liter) 20 dollar, dus zeg maar 2 dollar per gallon. Ik vraag me af wat het nu kost?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:36

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:44

Cool, handig!
Goh, dus ongeveer het dubbele nu!