Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:55

Jans, je vergeet Breda (jaaaa echt een wereldstad en mega praktische overstap plaats :+ )

Overigens weekend 1-2 december zijn er "werkzaamheden" waardoor de IC Brussel naar Breda rijdt en je vanaf daar met andere trein verder moet reizen. Fyra is door werkzaamheden meestal toeslagvrij. Ruikt beetje naar mensen lekker maken en dan week erop trein afschaffen met de melding: vorig weekend was best praktisch toch?

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:56

Je hebt straks twee trajecten Fyra, die naar Brussel stopt niet in Breda :+ Maar je hebt dus ook een Fyra tussen Breda en Amsterdam :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:07

Hanafubuki schreef:
Je hebt straks twee trajecten Fyra, die naar Brussel stopt niet in Breda :+ Maar je hebt dus ook een Fyra tussen Breda en Amsterdam :j

Het plan was om het zo uit te voeren zoals jij zegt Jans, maar ik geloof dat de minister nu eist dat Fyra ook in Breda stopt. Afwachten dus :D Erg jammer dat de Brusselaar is afgeschaft. Het was zo heerlijk om voor een paar euro een kaartje te kopen en spontaan een dagje Brussel te kunnen doen, of last-minute 'even' in Antwerpen te gaan eten :n
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fyra#Neder ... indiensten
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... -ook-breda

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:26

Wel zonde ja, ik heb er weinig in gezeten, vooral op het stuk Schiphol Amsterdam had ik hem. Ik heb hem vaak genoeg zien rijden vanaf Schiphol, in de spits zat dat ding altijd stamp en stampvol, was een mooie snelle verbinding van Amsterdam naar Den Haag HS en Rotterdam, scheelde toch weer aantal stations.
Al hoorde ik dat voor de Fyra tussen Amsterdam CS en Schiphol geen toeslag meer nodig is, dat is op zich wel fijn, tussen Hoofddorp en A'dam CS rijdt die trein gewoon op het normale spoor.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:46

De minister kan eisen wat hij wil, de fyra Amsterdam-Brussel in Breda laten stoppen is gewoon niet mogelijk. De fyra bestaat uit rijtuigen die worden getrokken door een speciale locomotief. Breda is voor de fyra geen doorgaand station. Als die trein dus in Breda zou moeten stoppen, zouden ze daar elke keer de loc af moeten koppelen, omrangeren, aankoppelen, remproef nemen en dan kan hii een kwartier later weer weg. Niet praktisch voor een snelle verbinding dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:58

Najah hoe die ook gaat rijden... ik weiger daar in te gaan zitten! Vooral de kaartjes op voorhand moeten kopen is echt geen doen. Weet ik veel op welk uur ik naar NL wil en terug naar hier op zondag. Doe altijd maar wat, soms spontaan dagje eerder of later. Internationale zit altijd goed vol, laatste tijd lijkt het zelfs drukker. Zit bijna altijd helemaal achteraan in zo'n tussenstuk of sta gezellig met nog veel meer mensen de hele rit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:15

Bedoeling is ook dat die echte Fyra's gaan rijden.

Maar op de site van de NS en van HiSpeed staan 2 Fyra Routes :j

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:55

Pff, was weer een fijn treindagje dit! De IC naar Den Helder wordt meestal afgekoppeld in Alkmaar maar het is nooit echt duidelijk wanneer dit gebeurt. Soms stap ik pas in Alkmaar in en maakt het dus niet uit, maar de laatste tijd stap ik al op Sloterdijk in. Soms staat er duidelijk op het achterste deel 'Alkmaar' maar ook heel vaak niet en dan ga ik lekker achterin zitten (want dat is het gunstigst voor het station hier) en moet ik alsnog helemaal naar voor lopen. Als ze 't nou eens duidelijk aan zouden geven := ..
Ook werd er in Alkmaar ineens heel erg gecontroleerd, zowel op het perron als in de overvolle trein, ook echt alsof ze iemand zochten ofzo, weet niet wat er was!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:00

Ik mag morgen weer een ritje Beilen - Rotterdam :D
Hopelijk rijden ze nu eens fatsoenlijk! :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:07

Ik mag morgen ook weer zo'n 7 uur... Retourtje Amsterdam :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:17

Ik ben lekker onderweg naar Almelo. Muziek op, lekker rustig in de stiltecoupe. :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:45

Ik mag vanmiddag weer een poging doen om de Schipholtunnel door te komen. Al heb ik gelukkig het alternatief van de bus, die van het weekend ook dienst moet doen als vervangend busvervoer, normaliter rijdt dat ding alleen geen 8x in het uur vanaf amsterdam.

Vroeg ik van de week op Utrecht CS aan een medewerker wat het reisadvies is voor schiphol - Utrecht dit weekend (over leiden of met de bus naar Bijlmer), wist hij niet eens dat er werkzaamheden waren.. Vanmiddag nog maar een poging doen, kijken of er nu iemand is die het wel weet, aangezien ze de vertraging opgeven van 15 tot 60 minuten.
En las net op de site van connexxion dat ze meer bussen inzetten dan gewoonlijk en dat je niet hoeft in te checken tussen schiphol en Amsterdam (voor de rest wel) Maar ja, wat is dan handig, inchecken bij ns, uitchecken op schiphol en dan op Bijlmer weer inchecken of inchecken en dan ingecheckd blijven. Ik moet nog even kijken waar ik op stap, Nieuw-Vennep, Hoofddorp of Schiphol.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:15

Ik ben ook benieuwd, vanavond Utrecht - Zwolle (en dan naar Emmeloord) en morgenochtend (Emmeloord) Kampen - Breukelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:08

Blij dat ik m'n zinnen niet had gezet op de internationale van 3 uur... want die rijdt vandaag niet. Die van 4 uur hopelijk wel...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:15

Brrr, waarom is het toch altijd zo ontiegelijk koud in de trein? :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:17

Bij mij ook al! Zat wel in een tussenstuk ... trein was propvol, gangpaden, tussenstuk, eerste klas allemaal vol. Er stonden mensen op het perron die niet meer meekonden. Hopelijk hadden ze niet al daar gestaan voor de vorige trein. Want die hadden ze er tussenuit gegooid. Goed geregeld weer de internationale trein :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:23

Internationale trein op NOS journaal ... oh ik zou die zelfvoldane grijns wel van dat mens haar gezicht willen slaan! Stomme directeur van NS hispeed. Wie het eerst komt heeft de beste prijzen ... zum kotsen!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:29

Haha ja ik zag het ook net, wat een stom mens!

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:52

Ik vind het Fyra verhaal ook maar vaag. Ik snap er niks van. Hoe ga je een toeslag kopen als je vanaf Antwerpen reist?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:12

Nou het is me gisteren gelukt, heb er een klein uurtje over gedaan van Schiphol naar Utrecht, best fijn die bussen en de extra intercity's die op bijlmer stopte. De eerste bus maar weg laten rijden, die zat mij te vol. En bij de volgende bus was ik de enige die instapte, pas in Amstelveen kreeg ik gezelschap. En de trein was ook heerlijk rustig, had de hele stilte coupe voor mezelf.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:41

Gister retourtje Amsterdam gedaan vanaf hier (noord Groningen) en geen vertraging... :D

Wat ik overigens wel een bijzonder kwalijke zaak vind, is dat ik slechts 1x controle heb gehad onderweg... en dat was in de boemel naar huis, de Arriva trein 's avonds... geen conducteur of ander informatiepersoneel van NS (en Arriva) gezien tijdens de hele reis, terwijl ik toch een vraag had op de terugweg... app op iPhone gaf werkzaamheden aan tussen Amersfoort en Groningen, ik tik daarop en toen was het Groningen - Leer... geen treinen op Europapark... en daar moet de intercity wel langs om op het grote station te komen... maar de app gaf ook niet aan dat de treinen niet zouden rijden, dus ik was een beetje in de war, of ik nu gewoon met de trein naar Groningen kon of dat er bussen ingezet zouden worden (en waardoor ik dus NIET thuisgekomen zou zijn, ivm wagenziek)... gelukkig reed de intercity gewoon helemaal door naar Groningen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:11

Waarom laten ze treinen niet extra rijden als en een of andere libellebeurs is in Utrecht? Alles was propvol gister van Zwolle tot Utrecht.. Pas in Amersfoort had ik het idee dat de trein extra lang was (komt vast omdat die op UCS gesplitst moest worden) := Ik heb nog jonge benen gelukkig maar langer dan een uur staan is niet erg prettig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:25

Banjer, als je een vraag hebt wel erg vervelend inderdaad! Dat ze niet controleren, soms vind ik het wel vervelend, zeker als ik niet gratis reis in NL en een kaartje heb gekocht. Andere kant, ik betaal om gebruik te maken van de trein en niet voor geval ze komen controleren :) Soms controleren ze heel vaak en dat is ook weleens vermoeiend. Wil je er in Antwerpen uit, gaan ze nog even controleren als je de tunnel daar in rijdt. Ja dan wil ik m'n spullen al pakken en bij de deur staan, is er nog kans dat ik m'n tram direct haal.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:59

Hoe zit het eigelijk met de 1e klasse bij een overvolle trein?? Zat zaterdagochtend in de trein richting Schiphol vanaf Arnhem, het was goed vol in 2e klasse, een aantal mensen zijn toen in de 1e klasse gaan zitten omdat daar voldoende zitplekken waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:03

Dat mag niet. :n Officieel mag eersteklasse niet eens vrijgegeven worden.

Ik koop in de spits vaak een eersteklas kaartje, en ik erger me kapot aan tweedeklas mensen die dan niet voor me op willen staan.