Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:57

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zoveel van je post door alle foutjes :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:41

Nou ik heb mijn treinavontuurtjes wel weer gehad voor deze week zeg...
Afgelopen maandag was er tussen Delft en Delft Zuid een verdacht pakketje aangetroffen waardoor mijn trein in eerste instantie niet kon vertrekken. En vandaag kwam ik vanuit Almere bij Schiphol aan en ik ben eerst nog naar de Starbucks gegaan. Vervolgens reden er op last van de brandweer totaal geen treinen meer in de Schipholtunnel. Dus ik ben met de bus naar Haarlem gegaan en vanuit daar rende ik naar mijn sneltrein naar Den haag Centraal...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:34

Het blijft een vreemd fenomeen, het rijtuig waar de airco kapot is, is standaart het drukst. Om het even hoe lang de trein is :? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:35

Haha zo herkenbaar :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:46

En dan ook nog de mensen als je zo'n bak binnen loopt:"mevrouw, het is hier warm".
Goh, daar voel ik nu helemaal niks van <<) .
En ook zo typisch, de mensen die het eerst roepen en klagen dat het zo warm is, zijn ook meestal diegene die niet gaan verzitten als je zegt dat het in de rest van de trein wel koel is :? :? :? .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:49

Hahahaha herkenbaar :+

Het is lekker eo jongerendagdruk in de trein. Ik ga dagje naar utrecht :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:52

Er rijden al bijna de hele middag geen treinen tussen Roosendaal en Dordrecht, op last van de brandweer.... Iemand enig idee waarom?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:03

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:45

Is inderdaad daardoor! Is bij mij in de straat. Snackbar en aangrenzend restaurant (zelfde eigenaar) is compleet afgebrand, is niet meer dan een zielig hoopje afgebrand hout, kleding en meubelen. Treinspoor loopt er direct achterlangs en kon er dus op geen mogelijkheid voorbij.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/15630 ... ideo+.aspx

Hier kun je goed zien hoe dicht het op het spoor was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:23

Zit in de stoptrein nu. Keek wel even raar op toen ik intercitymateriaal aan zag komen rijden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:47

Wow, heftige brand! Kan me voorstellen dat ze geen treinen lieten rijden. Er stond eerst op ns.nl dat er om die reden geen treinen reden tot 16.00, daarna tot 17.30, en daarna tot 21.30... Vandaar dat ik benieuwd was :j

Gisteren trouwens een 6-baks (!) VIRM als stoptrein naar Roosendaal :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 13:56

Dat was wellicht een treinstel van mijn intercity, waardoor wij maar met 1 treinstel naar Utrecht gingen, was stampvol. :+
Er werd omgeroepen dat een treinstel van mijn trein omgedoopt was als stoptrein naar Roosendaal. :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:39

vandaag 2x koploper, jeej. Had terug de oranje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:44

Ik heb tegenwoordig savonds de koploper weer. Maar ik ben dan ook een stuk later thuis dan dat ik normaal was :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:51

ik ging 12.13 van rdam alex en terug van utrecht was 16.17 :)

Had ook een keer wat later 's avonds een koploper ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:53

Ik heb tegenwoordig de 18:47, ook koplopertje :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:29

;( ik zit nu in de trein van Amersfoort naar Rotterdam (eigenlijk naar Den Haag moet overstappen in Gouda), had me verheugd op een koploper, maar het is een VIRM. Gelukkig zit ik zo in de internationale trein richting Brussel Zuid. Ik hoop dat er geen vertragingen zijn, moet namelijk echt om 7 uur bij vriendin thuis zijn hehe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:52

Ik vind die treinen Brussel-Amsterdam vaak niet echt netjes :+ Zien er best oude treinen uit. Kan natuurlijk ook omdat ik dagelijks zo'n moderne belgische trein heb als belgje :Y)

En het is nou ook geen ritje van een uurtje over die afstand, mocht toch best wat comfortabele trein zijn dan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:55

Oud :o dat vind ik dus altijd van de belgische treinen :D

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:59

Ik heb een keer van Roosendaal naar Antwerpen in een oud gammel treintje gezeten, van Antwerpen naar Gent was echt mooi! We dachten al dat we 1ste klas waren gaan zitten, was gewoon 2de :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:15

Je hebt hier nog de treinen met die bruine bankstellen (is 1 bank) of de blauwe. Dat zijn al aparte zeteltjes, maar nog in kunststof en soort donkergele binnenkant van de trein. Inderdaad de oudere gevaartes op het spoor, om nog maar te zwijgen over de antieke rode boemeltjes :P

De trein die Bloemetje heeft gehad, is de nieuwe versie. Zijn lekker ruim, paars/grijze inrichting, sfeerverlichting, airco,, blauwe stoffe zetels met tafeltje en alles is in glas. Deuren gaan ook automatisch open en dicht en het toilet zit niet meer weggemoffelt tussen 2 treinstellen. Je kan ook van het ene treinstel recht in het andere kijken.

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:14

Ja precies, die had ik!
Was nogal een overgang van een rode naar een nieuwe :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:22

Het verschil met 1e klas in die treinen is de breedte van de stoelen. Die zijn nog breder en in fluweel ipv gewoon blauw stof.
Je hebt daar ook tapijt op de grond en ik dacht stopcontacten voor je laptop. Internet weet ik niet.

Ook onze dubbeldeks ziener ongeveer zo uit, je moet enkel opletten dat je niet te groot bent als je bovenin zit. Gebeurt wel vaker dat een grote reiziger met z'n hoofd tegen bagagerekje komt :))

Enige verdomde nadeel aan die nieuwe treinen zin ook effectief de bagagerekjes, zijn zo verdomde klein dat er amper nog een rugzak in past. 1x/uur komt ook de trein naar de luchthaven langs op mijn lijn, die kan ik ook nemen. Verrotte gezellig als je amper kan opstappen van de koffers in het tussencompartiment en alle zitplaatsen waar ze de koffers gewoon op stapelen. Begeleiders zeggen er niets van, want er is amper plek om ze te bewaren tot op bestemming... Met wat pech in vakantieperiode mag ik dus de hele rit staan (40 minuten) omdat de koffers zo nodig hun plekje moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:48

Ik zit nu in de boemel van Syntus. Zit van een goede 35 minuten. Dat is ook niet bepaald comfortabel :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 01:16

over hoofd stoten enzo in de trein, ik heb me een keer toch wel redelijk pijn gedaan :o
Ik zat boven in een VIRM, dat ene stoeltje alleen naast het klap deurtje. Ik zat iets te doen waardoor dus mn elleboog voorbij de stoel stak, iemand komt de coupé binnen en smijt deurtje open, vol tegen mn arm dus.

Ga dus ook nooit meer in dat ene stoeltje zitten :+ , je hebt er ook nog eens super weinig beenruimte (heb al van die kort beentjes... :P )