USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:49

MoniqueT schreef:
Citaat:
nouja, je moet wel even bedenken dat amerika 220 watt heft en nederland 240... Zat mensen die heel vrolijk hun in-amerika-gekochte-elektronica hier opblazen

Eh, dat is niet helemaal zo hoor ;-)

Amerika heeft 110 volt en wij hebben 220 volt. Het wattage van een apparaat is wat anders dan de kracht van het stroomnetwerk in een land.

oeps, lekker bezig :o :o
Essentie was dus iig dat je moet oppassen met elektrische apperaten omdat mensen het hier nog wel eens opblazen :))

MoniqueT

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:57

Precies ;-)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:37

vanmidddag aangekomen in nl! flinke turbulentie gehad, en ondanks mn pammetjes toch een paniekaanval gekregen |( maargoed, we leven nog :D ben nu 30 uur wakker en nog lang niet moe haha... ben bang dat de klap morgen komt als ik op school ben := heb echt prachtige fotos, als ik tijd (en zin :P) heb gooi ik ze wel hier neer in een link naar mn facebook :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:57

Welcome back Mendy!
Gewoon op tijd naar bd gaan, dan komt het wel goed morgen. :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:12

Heftige turbulentie is altijd vervelend en het lijkt me als je bang bent echt heel vervelend.
De laatste vlucht die wij uit Orlando hadden was wat dat betreft ook dramatisch daar waren mensen op een gegeven moment echt aan het gillen. (waar mijn man vrolijk doorheen sliep :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:36

dat is echt minder. Wij hadden een klein beetje turbulentie en op een gegeven moment schudde het 1x even iets harder, en toen zaten er ook echt mensen te 'gillen' (het waren meer paniekkreten dan echt gegil, maargoed)

Op zo'n moment word ik echt bang van dat gegil. En niet van de turbulentie zelf :')
Fijn Mendy, dat je weer heelhuids bent aangekomen... Snap dat het heel eng is. Hoop dat het een beetje goedkomt op school :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:16

Ik had ook wel een beetje turbulentie maar vond het niet echt supereng.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:34

Nee een beetje turbulentie vind ik ook niet zo eng met een pilletje op, maar toen we in een luchtzak kwamen vond ik het echt niet grappig meer. Begon meteen als een gek te hyperventileren tot ik niet meer rechtop kon zitten :o maargoed, ze zeiden dat ze het vaker meemaken en dat ik laaaangg niet de enige ben. Goh :=

Vannacht om 2 uur klaarwakker, niet meer kunnen slapen.. dus maar wakker gebleven tot ik eruit moest en naar school gegaan, vanavond weer op tijd naar bed :Z

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:03

Vervelend hoor Mendy. Gelukkig wist het personeel er goed mee om te gaan. :)

Oh dat is niet leuk, om 2 uur al wakker! Zal wel een weekje duren voor dat je weer in je 'normale' ritme zit!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:20

ja, personeel was echt top! mn broertje had een trolley op zn hoofd gekregen en hij werd daarna als koning behandeld :)) mocht alles, kreeg steeds handenvol koek en snoep en hij mocht zelfs in de cockpit na de landing! doe mij ook zo'n trolley op mn kop haha.. heel aardige mensen, echt mijn complimenten voor KLM +:)+

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:27

Ben ook 2 weekjes terug van mijn reis naar de usa. Wat een topland, ben helemaal verslaafd. Wij zijn met United gevlogen. Eerst NY, toen LV, daarna Chicago, Miami en toen Washington. Alles gevlogen, maar ik hou van vliegen en op de korte vluchtjes zaten we in zo'n Embrear Jet. Dan zit je heel breed en ruim, dus geen klachten.

Verder ontzettend genoten van NY en vegas, vond Freemont niet zo, maar de strip geweldig. Het was er 40 graden, maar lekker in het zwembad en bruin worden maar ;) Miami vond ik niets. Lekker op het strand gelegen, naar de Keys en Disney geweest, maar verder geen aanrader... Wel heerlijk zo'n cabrio en valetparking bij je hotel. Lekker cruisen over Collins Av... We zijn 4 dagen in NY geweest en daar wil ik zeker naar terug!! We hebben alles gezien, maar we konden niet meer ;) Erg warm en vochtig, dus ik wil nog eens in het na of voorjaar.

Iemand hier had Kerst in Vegas doorgebracht? Hoe was dat? Het lijkt me best wel vreemd, aangezien het daar gewoon dag en nacht doorgaat. Ik vond het geweldig om te zien, maar ook erg oppervlakkig. Everything is about the money ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:47

Vegas ... mmm. It's all about the money, for sure.

Voor mij hoeft het niet, net als Florida. Maar ik ben dan wel weer gek op New York en Washington DC. Kerst in Vegas? Moet er niet aan denken ;-)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:52

Nog tips voor chicago?

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:59

Lake Michigan is top. Tourtje op een van de rondvaartboten is ook leuk. Water is daar prachtig. Goed shoppen bij Grand street. De tax lijkt in Illinois wel lager dan in NY state.

Lijkt mij ook niets, kerst in LV. It is all about the money. Zeker de mensen met de kaartjes voor girls vond ik erg irritant!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:04

Ok dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:02

Het zuiden trekt mij juist wel aan.. Ik ben er nog niet geweest maar ik zou graag nog een keer teruggaan om Miami en andere delen van Florida te doen.. Ook al lijkt Cali me leuker.

Verder vond ik wat we nu hebben gedaan wel prima. Ik vind Boston een hele leuke, open stad, echt een aanrader als je wat rustiger wilt zijn een tijdje. Het is een stad, maar de marktstraat en waar je kan winkelen is allemaal een soort plein waar geen auto's komen, wat een heel rustige sfeer geeft.
Cape Cod is ook heel leuk, echt lekker om daar aan het strand te liggen. Een dagje Provincetown is ook heel erg leuk, dat is het puntje. (let op, dat is echt een dagtrip, wij hebben maar kort in de file gestaan en het was 3 uur heen en 3 uur terug vanuit South Yarmouth, dichtbij Hyannis).
Verder vond ik Philly niet zó. Leuke stad, maar ik kreeg heel erg zo'n achterbuurt-idee. We zijn er ook niet zo lang geweest, we hebben een gesplitste dag Philly en Jersey Shore (Surfcity) gedaan :)

Bij de Niagara Falls moet je naar de Canadese kant, véél mooier dan de Amerikaanse, en je hoeft geen ingangkosten te betalen om die dingen uberhaupt te kunnen zien. Voor Amerika moet je toegang kopen tot een soort park waar vanuit je de Falls kunt zien.
New York is gewoon geweldig, punt :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:23

Boston is cool :-) Net als San Diego en Vancouver (ok, da's Canada). Ik ben ook gek van Boulder, Colorado.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:51

Emmaa_ schreef:
Voor Amerika moet je toegang kopen tot een soort park waar vanuit je de Falls kunt zien.
Echt waar? Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar ergens voor betaald heb :o

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:53

nog eventjes en dan vertrekken wij ook voor 17 dagen naar de USA. heb er zin in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:18

Katja schreef:
Emmaa_ schreef:
Voor Amerika moet je toegang kopen tot een soort park waar vanuit je de Falls kunt zien.
Echt waar? Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar ergens voor betaald heb :o

Volgens mij wel :j Dat was in ieder geval hetgeen wat de persoon uit het hotel me vertelde :))

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:23

Wij zijn twee dagen lang in- en uitgelopen zonder ergens maar iets gezien te hebben waar je zou kunnen of moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:28

Oh dan is dat niet helemaal de waarheid geweest... Nou ja, ik vond de Canadese kant voor zover ik kon beoordelen mooier, maar nogmaals, ik heb het niet van de Amerikaanse kant gezien dus dat weet ik ook niet :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:56

Katja schreef:
Wij zijn twee dagen lang in- en uitgelopen zonder ergens maar iets gezien te hebben waar je zou kunnen of moeten betalen.

Zo was het bij ons dus ook en wij zijn langs zowel de Amerikaanse als de Canadese kant geweest. Maar bij ons is het al zeker 5 jaar geleden.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:50

Iedereen die binnenkort vertrekt, geniet ervan! Want het is voorbij voor je het weet! Ik wil zeker terug en zit er zelfs over te denken om mijn stage volgend jaar in de VS te gaan doen... Lijkt me echt geweldig!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:06

Als er iemand in South Carolina komt, kom me ff een bezoekje brengen! Ff Nederlands spreken zal me goed doen :P