Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:43

wij gaan 4 november dus nog ff afwachten

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:34

Zirano schreef:
wij gaan 4 november dus nog ff afwachten

Jeeej, wat leuk :D
Via welke organisatie ga jij, Zirano? :)

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:46

Ik ben ook net een paar dagen weer terug.
10 daagse rondreis gemaakt door Cairo, Aswan (nijlcruise), Luxor en Hurghada. Echt helemaal toppie :D

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:46

Ik wil eind maart naar Sharm el Sheik gaan naar hotel Sharm Plaza (voorheen Crown Plaza) ik heb een paar vragen hoe is het weer eind maart en dan vooral belangrijk hoe is het zeewater want wil graag snorkelen. En hebben mensen ervaring met dit hotel??

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:32

hoe warm is het er nu??

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:44

Wij gaan 15 - 22 oktober naar Hurghada!! Wij zitten in hotel Sea Garden.
In hurghada is het op het moment tussen de 29-32 graden :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:08

Yvanka, misschien dat ik je daar zie. Wij zitten ook in Hurghada, maar gaan de 13e al. :D

Weet er trouwens iemand hoe het zit met sigaretten? Zijn ze daar goedkoper of kan ik beter uit NL meenemen?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:30

Volgens mij betaal je voor een slof malboro iets van 9 euro ;)
Of dat ook echt de goede zijn geen idee..

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:58

net precies terug uit sharm el sheikh
rond 23uur was het er 32graden!overdag denk wel 40!
ikzelf vond het vorig jaar eind novemver qua temperatuur fijner dan nu.

de sigaretten zijn daar idd geodkoper,al hoorde ik wel dat de smaak minder was. En het schijnt ook dat er rattenuitwerpselen in worden verwerkt.. maar ik rook niet haha!(gelukkig:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:00

absque_dubio schreef:
Yvanka, misschien dat ik je daar zie. Wij zitten ook in Hurghada, maar gaan de 13e al. :D

Weet er trouwens iemand hoe het zit met sigaretten? Zijn ze daar goedkoper of kan ik beter uit NL meenemen?

Ze zijn goedkoper, maar koop ze niet op straat want dan krijg je niet de meest goede ;). Ze roken wel zwaarder als in Nederland. Maar vind ze altijd prima te doen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:13

Rattenuitwerpselen? Bah.. :+

Nouja, allemaal bedankt voor de info! Ik weet dus dat ik gewoon daar een slof moet halen. :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:21

Rachelll schreef:
ow balen zeg van die stakingen. wij hebben nergens last van gehad...gelukkig...

wij hebben excursie woestijn gedaan, was echt top en nog een rampexcursie...dolfijnsafari...was echt zo slecht en onverantwoord...die griet die het begeleide is waarschijnlijk nu baantje kwijt...echt nog nooit meegemaakt...zo slecht..

what happened? :=

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:31

de malboro's in egypte zijn niet te pruimen!!!

kan hier trouwens iemand zich melden
die niet aan de rees is gegaan na zijn/haar vakantie in egypte??

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:32

ik... nog geen enkele keer... maar heb een maag van beton denk ik :Y)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:36

Geen enkel probleem gehad met het voedsel uit het hotel :D
Ik zat in Hurgada, in hotel Ali Baba (tja, klinkt kinderachtig, maar was super!) Bar in t water :D hadden alleen een beetje onbeschofde (russische) mensen rondlopen, ik hoorde dat ze daar nu minder russen aan nemen..(?)

We hadden daar heerlijke zwembaden en we hadden ze daar 1x een fooitje van €5,- (maar dan in egyptisch geld :+ ) gegeven en toen hebben ze iedere dag strandstoelen met handoeken voor ons gereserveerd! haha, heerlijk! super aardige mensen daar dus :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:39

De 2e week wisten ze dat wij sociaal waren en wie er aso was, met eten, kon je bijna alles zelf pakken, maar vlees sneden ze voor je. Vaak krgen wij dan net zo'n goed stuk en die minder sociale mensen een groot vet stuk bijvoorbeeld :+ .

Wij gingen snorkelen in de Zwarte zee! Was een hele ervaring, mooi rif! heb toen een pijlstaart rog gezien en allerlei mooie vissen. de dolfijnen hebben we helaas alleen vanaf de boot gezien, maar je kon ook met dolfijnen zwemmen, lijkt me zooo gaaf, wil ik zeker nog eens doen!!

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:55

absque_dubio schreef:

Haha wie weet. Welk hotel zit je?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:02

_JL_ schreef:
Rachelll schreef:
ow balen zeg van die stakingen. wij hebben nergens last van gehad...gelukkig...

wij hebben excursie woestijn gedaan, was echt top en nog een rampexcursie...dolfijnsafari...was echt zo slecht en onverantwoord...die griet die het begeleide is waarschijnlijk nu baantje kwijt...echt nog nooit meegemaakt...zo slecht..

what happened? :=

er zijn een aantal dingen gebeurt die dag, maar het ergste was het snorkelen in open zee.
we gingen met een groep snorkelen, met 1 begeleider. Na 100 meter waren we er 3 kwijt. Daar reageerde ze nonchalant op en gaf aan dat die wel terug gegaan zouden zijn. Ik moet nog wel melden dat er onweer boven zee was en een sterke stroming. Wij waren redelijk in paniek, maar werd niet echt op gereageerd. weer moed verzameld en weer doorgegaan. Na weer een paar 100 mtr van de boot af te zijn. gaf ik en nog een meisje aan toch wel terug te willen. zat ons toch niet lekker...zegt ze...rif aan linkerschouder volgen en dan kom je vanzelf bij de boot uit...is zij nog even doorgegaan..uiteindelijk met 2 wel ervaren snorkelaars...1 van hen ging op den duur van uitputting over haar nek..reageerde ze ook heel stug op...later hoorde we dat er een groepje terug was gegaan, waarvan bijna 1 verdronken was, maar gered door een duiker.

Wat was er nog meer:
- Over 3 boten heen voordat je bij je eigen boot aankwam (vanaf de kade, dit was denk de safari)
- geen moeite gedaan voor dolfijnen te spotten
- 2 ongenode gasten op de boot, was door bemanning uitgenodigd (russische slotties)
- ik gekneusde sleutelbeen, omdat er 1 van die lui lekker baldadig was en kwam toen op mij terecht...
- teveel afrekenen met drankjes

Deze mag ik wel tot ramp benoemen :Y) En daarvoor 48 euro pp betaald, maar wel correct door TO opgelost en compesatie gehad :)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:03

X_Michelle_X schreef:
De 2e week wisten ze dat wij sociaal waren en wie er aso was, met eten, kon je bijna alles zelf pakken, maar vlees sneden ze voor je. Vaak krgen wij dan net zo'n goed stuk en die minder sociale mensen een groot vet stuk bijvoorbeeld :+ .

Wij gingen snorkelen in de Zwarte zee! Was een hele ervaring, mooi rif! heb toen een pijlstaart rog gezien en allerlei mooie vissen. de dolfijnen hebben we helaas alleen vanaf de boot gezien, maar je kon ook met dolfijnen zwemmen, lijkt me zooo gaaf, wil ik zeker nog eens doen!!

Even voor mijn beeldvorming, maar is toch de Rode zee :+ Zwarte zee ligt toch bij Bulgarije :Y)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:34

Haha ik denk ook dat het de Rode Zee moet zijn. Vanuit Egypte kom je inderdaad moeilijk bij de Zwarte Zee :=

Rachell: Wat een dag zeg. Wij willen ook die dolfijnen safari gaan doen. Maar als je dit zo hoort ga je toch twijfelen :=

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:37

Hallo!!
Ik ga 23 oktober een week naar Egypte, Titanic resort.
Is er iemand die hier al een keer naar toe is geweest? Of zijn er mensen die deze datum ook vertrekken?

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:38

Dan kom ik net terug :=

Wij hadden ook gekeken voor Titanic Resort, maar weet eigenlijk niet waarom het die niet is geworden..

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:19

Yvanka_ schreef:
Haha ik denk ook dat het de Rode Zee moet zijn. Vanuit Egypte kom je inderdaad moeilijk bij de Zwarte Zee :=

Rachell: Wat een dag zeg. Wij willen ook die dolfijnen safari gaan doen. Maar als je dit zo hoort ga je toch twijfelen :=

dan kan je net zo goed de snokeltrip gaan doen voor 25 euro en hopen dat je dolfijnen tegen komt of die naar het eiland. weet ff niet meer hoe het heet, maar daar schijnt het rif nog in prima staat te zijn.

ik had via OAD geboekt en als het goed is zouden ze er wel werk van maken. dus ik zou het vragen of alles nu opgelost is. En dan is het vast een aanrader...wij hadden gewoon erge pech..

En absoluut een aanrader is de Bedoeinen Experience via OAD. Kleine groep en goede gids :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:30

Ik boek tegenwoordig altijd bij egyptische reisbureau's, vanuit arabella had je ook gewoon een perfecte locatie daarvoor :). De boten voor snorkeltrips liggen bij ons in de haven dus je kan al op het park opstappen :). Bij de touroperator heb je altijd een volgepakte boot en bijna geen plaats om te zitten. Vond het boeken bij een touroperator echt geen meerwaarde hebben...

Mijn moeder had trouwens nog wel een rare bijeenkomst gehad in Turkije (maar geloof dat ze dit soort dingen wel vaker gaan flikken). De hostess daar zei dat je niet verzekerd was als je met een bureau uit dat land in zee ging in plaats van een excursie bij hun te boeken, en daarnaast zouden ze je ook niet helpen als je in de problemen kwam tijdens die excursie. Reisverzekering ben je ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor om die te hebben of natuurlijk je ziektekostenverzekering. En dat ze je niet komen helpen vond ik ook raar, stel je neemt de taxi naar een stad in de buurt dat is toch hetzelfde... Dat ze je niet helpen met ruzie over betaling of iets oke, maar als je een ongeluk krijgt of iets dan horen ze er voor je te zijn!! Vind het echt een vreselijke manier van mensen afschrikken om dus buiten de touroperator om een excursie te boeken!!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:20

bij OAD geen volgepakte bussen en boten, juist wel bij die plaatselijke viel mij op...maar goed dat is mijn ervaring...geen egyptische ervaring vanuit mijzelf...

met dat laatste heb je idd een punt, want daar heb ik later ook nog een vraag over gesteld...want moest op die beruchte excursie nog een form tekenen dat zijn nergens verantwoordelijk voor zijn...ic dus de duikschool...heb ik overigens niet ondertekend...