Efteling liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 19:05

Niemand jarig?

Verder komt straks t kruidvat weer maar dat duurt nog even.

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 01:23

Inderdaad een jarige krijgt korting: 25% korting op minimaal 2 en max 6 tickets in de periode van ongeveer 2 weken voor en na je jarig bent. De jarige moet er dan wel bij zijn.

Of een vriendenticket van abonnementhouders. Die zijn 26,5 euro.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:17

Mag ik hier ook even de efteling kenners om raad vragen :D

Mijn zoontje wil dolgraag voor zijn verjaardag naar de efteling, dus dat gaan we doen. Opa en oma gaan ook mee (want uemand moet met hem in alle enge achtbanen en dat is zeker niet mama O:) ).
Ik wil graag ergens gaan eten die dag. Mijn ouders houden echter totaal niet van pannenkoeken dus polles keuken valt af aangezien die niks anders serveren. Dan is er weinig keuze meer wat ik zo zag.
Alleen het wapen van raveleijn? Is dat iets? Andere tips, aangezien ik zag dat het daar 3 uur (!!) Duurt?
We gaan op een doordeweekse dinsdag (lang leve studiedag) dus ik hoop dat het relatief rustig is.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:22

Kijk eens op de site van de Efteling onder het kopje 'eten en drinken". Er is echt zoveel meer keus dan pannenkoeken of Raveleijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:25

secricible schreef:

Mijn zoontje wil dolgraag voor zijn verjaardag naar de efteling, dus dat gaan we doen. Opa en oma gaan ook mee (want uemand moet met hem in alle enge achtbanen en dat is zeker niet mama O:) ).
Ik wil graag ergens gaan eten die dag. Mijn ouders houden echter totaal niet van pannenkoeken dus polles keuken valt af aangezien die niks anders serveren. Dan is er weinig keuze meer wat ik zo zag.
Alleen het wapen van raveleijn? Is dat iets? Andere tips, aangezien ik zag dat het daar 3 uur (!!) Duurt?
We gaan op een doordeweekse dinsdag (lang leve studiedag) dus ik hoop dat het relatief rustig is.

Bij Pinocchio eten?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:27

Ik zou dan naar Pinokkio gaan :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:32

fohadie schreef:
Kijk eens op de site van de Efteling onder het kopje 'eten en drinken". Er is echt zoveel meer keus dan pannenkoeken of Raveleijn.

Dat zag ik maar wat ik zie vooral even snel een frietje. Iets meer een leuke beleving vind ik ook wel tof. Daarom kozen we met verjaardagen juist vaak voor polles keuken.

Ik ga eens kijken naar pinokkio. Kreeg ook nog de tip om naar het efteling hotel restaurant te kijken, misschien ook nog een tip voor anderen :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:33

Hoe oud is je zoom? In het noeuwe hotel is een luxe restaurant gericht op kinderen ik geloof vanaf 9 jr, misschien is dat leuk? Mystique heet dat

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:41

Hij wordt 7 dus dat is misschien nog wat intens. Zijn zusje is 4 :o Maar die brasserie 7 ga ik even rustig naar kijken, zou wel heel leuk zijn als we dan bij het toetje aquanura kunnen zien daar.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:45

secricible schreef:

Polles keuken heeft tegenwoordig ook een maaltijdsalade op de kaart. De inhoud kan wat varieren maar in basis is deze met parelcouscous, slamix, ei en keuze uit zalm, rauwe ham of feta. Met brood en boter. Wellicht is dat wat als de rest wel pannenkoeken wilt?

Van wat ik begrijp is Brasserie nog wel e.e.a. aan het uitvogelen en nog niet altijd even soepel. Mystique is denk ik niet perse het restaurant waar je naar opzoek bent. Heb wel goede dingen gehoord over Saga in het Wonder hotel, maar dat ligt buiten het park.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 06:51

Brasserie 7 raadt ik af. Wij zijn daar gaan proeflunchen eind juli en ik vond de kwaliteit ondermaats.

Kijk ook eens naar de Proeftuyn (Loonsche Land). Ben daar zelf nog niet geweest maar staat hoog op het lijstje.

Het restaurant van het Efteling Wonder Hotel (het originele hotel) kan ik zeker aanraden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:18

Ik kan loonsche land echt aanraden!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:38

Ik ga morgen *\o/* Hopelijk blijft het droog en is het niet superdruk. Ik zag wel dat het halve sprookjesbos overhoop ligt en dat je flink moet omlopen als je naar het Ruigrijk wilt, dus dat wordt nog leuk :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:00

Ja de weg naar ruigrijk is dicht ovm het onderhoud aan de baron en het maken van de extra attractie daar. Is een best stuk om.
Woensdag stond er normaal maar met de regen was het echt super rustig. Konden zelfs bij Joris en de draak zo doorlopen. Sprookjesbos niet meer geweest dus dat weet ik niet.
Veel plezier

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:02

Pff ik ben vrijdag geweest. Het was fantastisch, maar ik heb me door meerdere afsluitingen de benen uit mijn lijf gelopen :D
Dit kwam door de afsluiting van Baron en de grote (water)show die donderdag was geweest.
Wel een heerlijke dag gehad!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:41

Woensdag was het inderdaad rustiger dan verwacht zag ik maar vrijdag was het me een partij druk. Heb 20 minuten gestaan bij de carnaval festival en later stond daar een half uur.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:43

Voor iedereen die videoland heeft. Op 27 september is het Grand Spectacle daarop te zien, de show die afgelopen donderdag voor personeel en genodigden is geweest. Heel gaaf!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:43

Ik ben weer thuis, ben kapot maar was echt een leuke dag met ook supermooi weer :D Nergens echt lang hoeven wachten, alleen bij Droomvlucht (20 minuten) en Danse Macabre ook zoiets (maar dat kwam ook doordat ik in de single rider rij was gaan staan terwijl de gewone rij 2x zo snel ging :+

Viel me wel op dat er veel storing was vandaag, Pagode, Symbolica en de Zes Zwanen lagen op een gegeven moment allemaal in storing :=

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 09:45

Ben benieuwd wat de avond van de vijfzintuigen gaat zijn. Nog even afwachten tot begin november. Gaan er nog meer bokkers?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:28

Ik heb helaas geen premium abonnement, dus ik ben er niet bij.

Ik ben afgelopen woensdag geweest, was toen ook lekker rustig (langste wachttijd was bij de Danse Macabre, 20 minuten).

We hebben na sluitingstijd van het park gegeten bij Restaurant De Proeftuyn van Loonsche Land, echt een aanrader! Was ontzettend lekker.

Mijn partner had als voorgerecht gemarineerde zalm met watermeloen, houtskool crème, zoet-zure komkommer en kizami wasabi:
Afbeelding

Ik had entrecote met frisée, zoet-zure wortel, chili-mayo en mozzarella:
Afbeelding

En als hoofdgerecht mijn partner flame-grilled steak met rozemarijn-knoflookjus:
Afbeelding

Ik varkensrack met honing-kruidenjus:
Afbeelding

Als garnituren bij het hoofdgerecht had mijn partner frietjes met mayonaise en ik little gem met ansjovisdressing, parmezaan, bacon crumble en truffel:
Afbeelding

Als nagerecht hadden wij beiden zomertuintje met vanille-parfait, sponscake en chocolade:
Afbeelding

Je kunt gewoon naar het Loonsche Land toe rijden als je vanuit het park komt en aanbellen bij de slagboom, aangeven dat je een hapje wil eten bij het restaurant en dan gewoon binnen lopen. Is natuurlijk wel afhankelijk van de drukte op het park en in het restaurant op dat moment, maar het was woensdag erg rustig. Denk dat er op het hoogtepunt maximaal tien tafeltjes bezet waren die avond.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:02

Ja eten bij het loonsche land! Echt heerlijk. Ik bel meestal van te voren voor een reservering om te eten, en neem dan een set vrienden mee. Altijd leuk om de reacties te zien van ‘kun je hier zomaar eten?’

En ik vind het niet extreem duur oid

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:37

Nee, voor het menu was het 37 euro en dan heb je dus voor- hoofd- en nagerecht en garnituur bij het hoofdgerecht. Wij waren p.p. denk ik nét iets meer dan 45 euro kwijt inclusief een frisje en een glas wijn (die overigens erg goed te drinken was).

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:47

xPabloBokt schreef:
Nee, voor het menu was het 37 euro en dan heb je dus voor- hoofd- en nagerecht en garnituur bij het hoofdgerecht. Wij waren p.p. denk ik nét iets meer dan 45 euro kwijt inclusief een frisje en een glas wijn (die overigens erg goed te drinken was).

Goede tip , dankjewel, ga ik zeker volgende x doen

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 05:50

Dat ziet er goed uit, xPabloBokt! Ik was afgelopen woensdag eten bij Brasserie 7, dat was ook best lekker eten maar wel duurder dan bij het Loonsche Land.

Billy3105, ik ben er die vrijdag. Ben ook heel benieuwd. Het programma duurt niet lang, ongeveer een uur tot anderhalf uur.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:08

Kun je ‘zo’ eten bij brasserie 7? Zonder dat je in het hotel verblijft?
Wij hebben donderdag onze reservering staan :) idd 60-90 minuten. Het lijkt een wandeling te worden? Ben benieuwd