USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:49

Westkust heeft wel mijn voorkeur ja :j Wil ook zéker nog een keer naar de oostkust, het zuiden etc etc maar je moet ergens beginnen...

Veel meer dagen dan dit wordt dus lastig, dus dan zouden we moeten snijden om zo meer tijd voor de overgebleven dingen te houden. Ik weet wat ik dit weekend ga doen :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:15

Dank jullie wel allemaal ik ga binnenkort eens plannen. Zou een Hop on Hop off tour ook leuk zijn? Ik moet ook even uitvinden hoe ik van het vliegveld naar het centrum zou moeten komen met de bus. Heb er erg veel zin in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:21

"Jammer" dat de westkust je voorkeur heeft! Wij zijn een paar jaar geleden met de auto 21 dagen in de Noordoost kust geweest en dat was echt een perfecte rustige snuffelvakantie. Paar dagen Boston, toen even lekker wezen relazen in Cape Cod (Provincetown <3 ) en vervolgens door naar de White Mountains, Niagara Falls, teruggereden naar Washington, Philadelphia, en geëindigd met 4/5 dagen New York. Wij hebben alles op ons dooie gemak kunnen bekijken en ook daar is het super toerist-vriendelijk. De enige lange autoreis die we gehad hebben was van de Niagara Falls (Canadese kant) naar Washington, zijn we toen anderhalve dag mee bezig geweest geloof ik.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:50

purny schreef:
Dank jullie wel allemaal ik ga binnenkort eens plannen. Zou een Hop on Hop off tour ook leuk zijn? Ik moet ook even uitvinden hoe ik van het vliegveld naar het centrum zou moeten komen met de bus. Heb er erg veel zin in :D

Je zou een taxi of de FlyAway bus kunnen nemen. De FlyAway bus is super handig (als de halte in de buurt zit van waar je wil zijn). Je betaald 10 dollar en je wordt rechtstreeks naar 1 van de haltes gebracht. Je hebt er een aantal, Westwood, Expo/La Brea, Van Nuys, en Union station. Als je echt naar het centrum van LA wilt zou je die van Union Station moeten nemen. Maar ik zou het centrum van LA vermijden. Er is vrij weinig te doen en je komt daar al in de buurt van de mindere gebieden van LA. Downtown LA ligt ook nog wel een aardig stukje van Hollywood etc vandaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:25

Super! Thnx voor de info. Moet nog wel eventjes wachten maar plannen is de moeite waard :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:55

Is het aan te bevelen om de Warner Brothers Studio VIP tour vooraf te reserveren?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:58

Ja sowieso doen. Ze zijn heel drukbezet en ze zijn ook op vaste tijdstippen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:55

Yasmine schreef:
Ja sowieso doen. Ze zijn heel drukbezet en ze zijn ook op vaste tijdstippen.

Ik ga dr ook eens even naar kijken!

Fijn al die leuke ideeen in dit topic!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:24

Meld me ook maar weer eens, ga in het najaar naar de westelijke staten. Niet letterlijk de westkust, denk dat ik die deze keer oversla, behalve in LA, en misschien een dagje in OR, maar zeker niet in WA en ook geen Highway 1.

Het is een combi van zoveel mogelijk vriendinnen bezoeken (ik begin dan ook in Virginia!) + nationale parken, andere mooie natuur, en shoppen. En als er nog andere leuke dingen op het pad komen, zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen. Zou zo al een week in de Getty center kunnen doorbrengen, en Disney blijft ook leuk! ;-)

In elk geval ga ik proberen naar Mt Rainier, Lassen, Yosemite en Death Valley te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:49

-valt binnen-

Sorry ik stoor :P , Ik heb een amerikaan op FB en die had gold brick eggs ofzo :P De uitleg was simpel , smelten en dan over ijs doen en dan krijg je een lekker hard laagje :P

Nu dacht ik misschien kunnen we eens een pakketje uitwisselen , zij typisch amerikaans en ik lekker hollands :') Hebben jullie als amerikanen fanaten ideetjes?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:52

Mijn mama had pepernoten opgestuurd rond sinterklaas en die vonden de amerikaantjes helemaal geweldig hahahaha

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:56

Joehoe! Ik kom ook maar binnen vallen! Ik probeer binnen nu en juli nog 2 weekjes (of misschien 3?) naar Florida te gaan. :j Morgen hoor ik van een vriendin of ze mee kan, dus even duimen. :D En anders ben ik bang dat ik deze reis weer alleen moet afleggen, opzich niet erg alleen wel altijd spannend bij de douane (vooral in NL). Nu scheelt het dat ik nu echt voor vakantie ga en niet voor 3 maanden. :P
Ben in 2012 gaan werken met paarden in Chuluota, maar ik heb na 4 weken de koffers gepakt en ben toen op vakantie gegaan voor 2 weekjes. Nu is het de bedoeling dat ik terug ga naar Apopka (ligt net boven Orlando) en dan blijf ik bij de mensen waar ik toen mee optrok logeren. :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:57

Ahh leuk!

Ik ben plannen aan het maken met mn oude roomies uit Miami voor deze zomer op t moment :D Heb er nu al vreselijk veel zin in haha. Mis het daar echt :'D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:17

Dat geloof ik haha!
Vorige keer heb ik meer dan een heel kruisverhoor gehad bij de douane, hoe zal dat nu zijn als ik (wellicht) met zijn 2en reis of alleen en gewoon kan aantonen waar ik heen ga? Bedoel ik heb ze leren kennen via - via - via.. Hoooow, vind zulke dingen altijd zo spannend.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:36

Een kruisverhoor is het bijna altijd. Gewoon vriendelijk zijn en geduldig blijven. Zeggen dat je bij vrienden blijft slapen en niets zeggen wat niet nodig is, wat niet relevant is en wat alleen maar argwaan gaat oproepen. Gewoon zeggen dat je je vrienden tijdens een vakantie hebt leren kennen en het erg gezellig was, en je daarom hen gaat opzoeken. Zorg dat je exact kan zeggen op welke dag en van waaruit je terugvliegt, benadrukken dat je puur voor vakantie komt en thuis een studie/werk hebt en dus geen behoefte hebt aan (illegaal) werken in Amerika. Als je niks te verbergen hebt kunnen ze ook niks verdachts vinden :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:55

Yasmine schreef:
Een kruisverhoor is het bijna altijd. Gewoon vriendelijk zijn en geduldig blijven. Zeggen dat je bij vrienden blijft slapen en niets zeggen wat niet nodig is, wat niet relevant is en wat alleen maar argwaan gaat oproepen. Gewoon zeggen dat je je vrienden tijdens een vakantie hebt leren kennen en het erg gezellig was, en je daarom hen gaat opzoeken. Zorg dat je exact kan zeggen op welke dag en van waaruit je terugvliegt, benadrukken dat je puur voor vakantie komt en thuis een studie/werk hebt en dus geen behoefte hebt aan (illegaal) werken in Amerika. Als je niks te verbergen hebt kunnen ze ook niks verdachts vinden :)

True, ik weet alleen dat ze gaan vragen hoe ik ze heb leren kennen en hoelang en met wie ik de vorige keer in de states was. Uhh ja, wat moet je dan? Is er overigens voor hen terug te zien in je paspoort oid hoe lang je de vorige keer bent gebleven en hoe lang je zou blijven?
En ja, vorige keer dachten ze dat ik drugs bij me had, dus ik moest uit de kleren. Maar ik was onschuldig dus ja daar kwam niets uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 01:04

xNavatu schreef:
Mijn mama had pepernoten opgestuurd rond sinterklaas en die vonden de amerikaantjes helemaal geweldig hahahaha

Jammer dat die er nu niet zijn -O- :P , zij wil iets van spices opsturen en ik denk even na wat ik nog meer zou willen maar geen idee wat typisch amerikaans is :') Snoep genoeg maar gewoon iets wat amerika is..

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 04:19

takkie_muis schreef:
xNavatu schreef:

Jammer dat die er nu niet zijn -O- :P , zij wil iets van spices opsturen en ik denk even na wat ik nog meer zou willen maar geen idee wat typisch amerikaans is :') Snoep genoeg maar gewoon iets wat amerika is..

Schepsnoep vinden ze geweldig, gewoon van die bananen, apenkoppen, biggetjes, etc. Toen mijn moeder een zak voor mij mee had genomen aten ze graag mee :P Rozekoeken zijn ook altijd wel een hit en stroopwafels natuurlijk. Oh en hagelslag. Wat typisch Amerikaanse snoep is bijv Reese's, Nerds, butterfingers, Froot Loops, en Mike and Ike :) Ook typisch Amerikaans is marshmallows met Graham crackers en Hersheys chocolate.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 05:34

En Twinkies!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:14

Apart dat sommige een kruisverhoor kregen. Afgelopen oktober en januari totaal geen kruisverhoor, maar juist hele leuke en symphatieke douane. In januari was ik jarig, dus die douane beambte zei meteen ohhh wij komen allemaal op je verjaardag en ging hij alvast voor mij zingen. Geweldige humor _O- .

Geen vragen mbt waar ik heen ging, hoe ik het kan betalen ed. Maar idd zoals yasmine zegt, gewoon nuchter antwoorden en vooral eerlijk

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:29

Ik heb de indruk dat de immigration (douane is waar je bagage eventueel gecontroleerd wordt) steeds vriendelijker wordt.

Ik heb net een ticket voor €650 naar Honolulu gevonden. Is met KLM/Delta en daarvoor heb ik nog twee kortingsbonnen van €50 dus dan wordt het echt een koopje. Maar eens overleggen met hubbie als hij straks hier is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 08:43

Drop kennen ze ook niet takkie_muis!

Wow dat is een mooie prijs Katja!! :oo Vlieg je dan wel eerst rechtsteeks naar LA?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:47

Geen idee, hij is weg -O-
Was via Antwerpen en dan weer met de trein naar Amsterdam maar voor dik €600 korting wil ik dat wel doen.
Maar nu zijn er helemaal geen vluchten via deze constructie te vinden dus ik vrees dat iemand bij KLM wakker geworden is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 09:26

Wat balen!! Maar het was idd haast te mooi om waar te zijn :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:28

Je moet met die dingen soms mazzel hebben. Kwam hem tegen op ticketspy en daar waren mensen die het geboekt hadden. Maar ik vrees dat er bij KLM ook wel iemand de opdracht heeft om ticketspy te volgen :+